Zarządzanie reputacją czy wizerunkiem jest jak poduszka powietrzna w twoim samochodzie — zawsze masz nadzieję, że nigdy jej nie wykorzystasz, ale jeśli już — będziesz wdzięczny, że ją masz. W celu zminimalizowania szkód.
To jedna z tych części digital marketingu — fakt, że ktoś próbuje zmienić reputację swojej marki w treści wyszukiwań nie oznacza, że jest nieetyczny, nieuczciwy albo próbuje coś ukryć.
Często problem powoduje albo jeden pojedynczy klient, albo chamska konkurencja. Każdy z tych przypadków może spowodować utratę dochodów i szansy. To esencja współczesnego marketingu. Nie powinno się z tym dyskutować.
Działaj, zanim problem urośnie
Ponieważ opiera się na SEO — zarządzanie reputacją nie jest procesem szybkim. To dlatego tak istotne jest bycie Pro-aktywnym.
Jeśli będziesz potrafił zdominować pierwszą stronę wyszukiwarki, albo lepiej — kilka stron przed czasem, czeka Cię znacznie lżejsze i mniej bolesne lądowanie, kiedy nadejdzie kryzys.
Kontrola tego, jak jesteś postrzegany online jest koniecznością. Pytanie brzmi — powinieneś prowadzić o to dbać personalnie czy zatrudnić firmę?
Zrób to Sam Kontra Zatrudnij Firmę Od Zarządzania Wizerunkiem
Możesz przyjąć strategię — zrobię to sam. Szczególnie kiedy masz doskonałe zrozumienie SEO i nie jesteś w trakcie kryzysu.
Musisz przygotować się na inwestycję w odpowiednią ilość czasu a w niektórych przypadkach — pieniędzy, aby osiągnąć rezultaty, których oczekujesz. Czasami może to być przełomowe.
Z drugiej strony, jeśli nie rozumiesz SEO albo już doświadczasz kryzysu — wtedy zdecydowanie lepiej zatrudnić firmę specjalizującej się w poprawie wizerunku.
Nawet jeśli zdecydujesz się na ten krok, ciągle istotne jest aby mieć zrozumienie tego procesu tak aby efektywnie ewaluować potencjalne źródło klientów. Samo jej zatrudnienie otwiera wiele wyzwań.
Branża zyskała złą reputację. Zarówno ze względu na klientelę, z którą współpracuje oraz to jak się czasami “zachowuje“.
Podczas wyboru jednej bądź drugiej opcji warto zrozumieć w co się „pakujesz“. Solidny plan akcji w przypadku gdy wykonujesz akcję samodzielnie albo zatrudniasz firmę pozwoli ci ocenić co jest warte uwagi.
Jak Zarządzać wizerunkiem na własny rachunek?
1. Zoptymalizuj swoją stronę internetową
Zarządzanie wizerunkiem rozpoczyna się wraz z twoją stroną internetową ponieważ masz nad nią pełną kontrolę. Oczywiście należy zwracać uwagę na techniczne SEO, szczególnie semantykę oraz linkowanie wewnętrzne. Ale z pewnością nie wolno się tutaj zatrzymać.
Tak samo istotne jest publikowanie kontentu i zdobywanie linków takich, które pozwolą Google ocenić twoją stronę jako autorytatywną. Najlepszą drogą, aby to zrobić jest publikacja dużej ilości artykułów. DUŻEJ.
Ważnym jest, aby nie przedkładać ilości nad jakość. W momencie, w którym budujesz bibliotekę treści, nazwisko autora w artykułach na twojej stronie stanie się znacznie bardziej szanowane.
Mądra budowa wartościowych linków do twojej strony to kolejny istotny element. W większości przypadków, jeśli posiadasz odpowiednią ilość wartościowych postów na swojej stronę, możesz również znaleźć wartościowe linki. Dobrym rozwiązaniem jest budowa linków kontekstowych prowadzących do twoich strony bądź wykupienie jednego z pakietów z naszego sklepu SEO.
2. Bierz czynny udział w Branżowych Publikacjach i materiałach
Mainstreamowe wydania branżowe mają w sobie autorytatywny charakter, ponieważ publikują duży zakres wartościowego kontentu. Treść takowa — pokrewna do treści na innej stronie, zdobywa sporo linków. To czyni publikacje aktywem.
Publikując treść na swojej stronie nadrzędnym celem jest pozycjonować stronę autorską aby znalazła się w publikacjach branżowych na pierwszych miejscach w Google.
To co chcesz zrobić to skontaktować się z twórcami dwóch czy trzech głównych publikacji w twojej branży aby implikować ideę wykorzystania twoich materiałów. Jeśli masz jakikolwiek kontakt z twórcami, byłoby mądrym ruchem aby wprowadzić ich w temat. Po pierwsze, upewnij się że możesz odpowiedzieć na te pytania które będziesz mógł zaprezentować się w sposób, który reprezentuje największą wartość:
A) Jaka jest ich “widownia”?
Czy użytkownicy to inni ludzie z branży czy klienci? To czyni wielką różnicę w rodzaju treści, która będą rezonowały z publiką.
Artykuł musi być napisany kompletnie inaczej jeśli piszesz dla swojej widowni bądź jeśli piszesz dla potencjalnego klienta. Kiedy piszę publikację staram się uwzględniać jej techniczny aspekt, ponieważ czytelnicy zwykle ją rozumieją.
Z drugiej strony pisząc na tematy znacznie bardziej skomplikowane, staram się unikać technicznych aspektów treści i wyrażać się znacznie jaśniej.
B), Dlaczego liczy się twoja opinia?
To czego nauczył nas internet to to, że każdy ma swoją opinię na temat wszystkiego i większość tych opinie jest bezwartościowa. Więc dlaczego mieliby Cię słuchać? Jaką wiedzę i doświadczenie reprezentujesz i co kwalifikuje Cię, aby dzielić się tą opinią na konkretny temat?
To najważniejsza część budowania treści do artykuły.
C) Co czytelnik wyniesie z Twojego Artykułu?
Twój artykuł musi przynosić ogromną wartość, w postaci unikalnego i oryginalnego wgłębienia się w temat, detalicznej “instrukcji” jak coś zrobić oraz źródła, których nie ma nigdzie indziej. Publikujący chcesz zapewnić wartość dla swoich czytelników aby upewnić się, że wrócą. Zrobią to tylko wtedy, gdy strona zaoferuje im wartościową i darmową rzecz.
3. Zoptymalizuj swoje Media Społecznościowe
Serwisy Społecznościowe takie jak LinkedIn, Twitter czy Facebook są relatywnie proste do wypozycjonowania co czyni je wartościowym zapleczem.
Twoje profile na takich serwisach powinny zawierać wszystkie relatywne informacje, zaliczając do tego Godziny otwarcia, Numery telefonów, Adresy, URL czy inne.
Twoje profile społecznościowe powinny również zostać odpowiednio “zbranżowione” z logo, kolorami i zdjęciami header. Informacje takie pomagają wyszukiwarce pozycjonowaprofil wyżej, a branding ulepsza komunikację z potencjalnymi klientami. Niektóre z rad, które powinieneś uwzględnić robienie wszystkiego naraz nie pomaga — w rzeczy samej, nie można robić wszystkiego dobrze naraz – chyba że posiadasz ogromny budżet i wystarczająco dużo ludzi, aby wykonywali pracę.
Rekomenduję, abyś spróbował z trzema sieciami społecznościowymi i stworzył zaplecze kliencki przed spróbowaniem kolejnych. Co prawda nie sugeruję prowadzenia swojego profilu na wszystkich platformach, ale powinieneś zabezpieczyć profil na każdej z nich, aby był dostępny, kiedy będziesz gotowy z niej korzystać.
4. Usprawnij Public Relations
Jako doświadczony ekspert w swojej branży, na pewno masz sporo wartościowego do powiedzenia. Jeśli będziesz umieć wykorzystać swoją wiedzę w pozytywny obraz w mediach, stworzysz wartościowe zaplecze w walce o reputację. I co najpiękniejsze – jest to proces powtarzalny!
Duże publikacje np. Przedsiębiorców, spółek albo dużych korporacji są autorytatywne i mają tendencje do rankowania nieco łatwiej. Szczególnie frazy związane z właścicielem domeny.
To niezwykle istotne, aby nasz PR był wzmocniony wartością dodaną przez treść, twórców oraz użytkowników. Pułapka, w którą wpada większość nas jest prosta – dużego EGO powoduje, że wszystko próbujemy podporządkować pod siebie. To pewna droga to tego, aby być zignorowanym.
Aż do momentu, w którym zrobisz coś naprawdę monumentalnego jak np. wyorbitowanie swojego samochodu w przestrzeń kosmiczną – żadny duży periodyk nie napisze o tobie. Zamiast walić głową w mur spróbuj odszukać tego, czego twoja widownia naprawdę chce. I spróbuj dostarczyć to w taki sposób, który uwzględnia Ciebie.
Edytor chce, aby wszystkie oczy były skierowane na twój Kontent, podobnie jest z dostawcą treści — tyle, że ich głównym pragnieniem jest ułatwienie swojej pracy poprzez pisanie artykułu. Szczególnie jeśli uznamy, że większość dostawców nie płaci za swoją pracę.
Efektywnym sposobem na to jest zwiększenie wartości swojej treści.
“Kluczem do zwiększenia reputacji w PR jest dostarczanie uwag bądź conentu, który oferuje dużą wartość w warunkach bycia czymś, czego czytelnicy nie wiedzieli i nawet nie mogli się spodziewać — tak, jak zaskakujący insight poparty twardymi danymi (odpowiednie linki i źródła) i kolorowe oraz kompleksowe przykłady jak zaskakująco dobrze coś działa w prawdziwym świecie” – pisze Cheryl Snapp, Ekspert od PR — Uwzględni swoją charakteryzację jako eksperta. To prowadzi ludzi to poprawnego związania treści z tobą — dodaje.
Nie możesz kontrolować zbyt wiele treści wydawcy, dlatego więc prawdopodobnie nie będzie ona zoptymalizowana, aby wyprofilować twoje imię i biznes. Ale to nie problem.
Fraza może wypozycjonować się bez jakiejkolwiek pomocy — ale jeśli nie — po prostu zdobądź kilka silnych linków.
5. Zdobądź pozytywne opinie
Zakładając, że jesteś w biznesie już przez jakiś okres, prawdopodobnie zdałeś sobie sprawę z tego, że zaspokojenie potrzeb wszystkich przez cały czas jest niemożliwe. Czasami rezultatem są negatywne opinie. Jednym ze sposobów na walkę z tym jest duża ilość pozytywnych opinii. Zdobycie ich jest proste, ale jednocześnie — skomplikowane.
Jest proste — ponieważ musisz poprosić zadowolonego klienta o pozytywną opinię na stronie, na której inni klienci również ją zauważą. Z drugiej strony — to skomplikowane — ponieważ musisz dostarczyć wyjątkowy produkt bądź usługę — nie zwykły, nie całkiem dobry — wyjątkowy. To trudne. Szczególnie w dzisiejszym wysoce konkurencyjnym świecie.
Nie mogę pomóc Ci aby wykonać wyjątkowy produkt bądź usługę. To twoja broszka. To, co mogę doradzić to przygotowanie procesu zwiększania pozytywnych opinii, jeśli już się pojawią poprzez specjalny skrypt e-mail wraz z procesem później.
Proces ten jest istotny ponieważ recenzje te są niezwykle ważne dla ciebie ale niekoniecznie dla klientów.
Twoi klienci zajęci są prowadzeniem swoich biznesów i mogą Ci pomóc tylko wtedy kiedy będzie to dla nich proste i nawet wtedy będziesz musiał im to przypominać. Sposób z Emilem jest prosty:
“Chciałbym, abyś zrobił mi przysługę … pozytywna opinie pomaga nam budować zaufanie i dzięki niej zdobywamy nowych klientów. Czy Pomógłbyś nam budować zaufanie poprzez dodanie krótkiej opinie o swoim doświadczeniu z naszymi usługami / produktami? Mogę przygotować odpowiedni materiał, który będziesz mógł edytować. Daj mi znać, jeśli podejmiesz decyzję!”
Jeśli wszystko zostało napisane poprawnie, powinieneś wykorzystać narzędzie zwane Boomerang dla Gmail i ustawić przypomnienie na jeden tydzień — jeśli nie otrzymałeś recenzji, podeślemy e-mail przypominający, który będzie brzmiał:
Wysyłamy przypomnienie — jeśli czegoś zapomniałeś, prosimy o kontakt!
Zwykle dajemy klientowi jeden tydzień i wysyłamy kolejny mail z podobną wiadomością. Jeśli ciągle nie otrzymamy pozytywnej opinii, czas na telefon.
Ale zamiast prosić ich o recenzję, tym razem próbujemy czegoś takiego:
“Cześć, rozumiem, że byłeś ostatnio bardzo zajęty, ale od tego momentu nie oceniłeś nasze usługi. Chcę się upewnić czy wszystko w porządku. Czy jest coś w czym możemy pomóc?
Zwykle klient przeprosi i wyjaśni, że był zajęty. W większości przypadków post pojawi się tuż po rozmowie. W rzadkich przypadkach gdzie coś poszło nie tak stawiasz się w doskonałej sytuacji, aby to naprawić. Ważna rada – rekomenduję aby klienci pozostawiali pozytywne opinie również na twojej stronie — włączając w to Schema markup.
6. Rozpocznij kampanię Audio
Twój Podcast na stronie Apple będzie z reguły traktowany jako autorytatywny tylko przez domenę, która się tam znajduje. To czyni Kampanię Audio ważnym narzędzie w repertuarze. Puszczając bardzo wartościowe linki do tego miksu bardzo szybko możesz wybić stronę.
Uruchomienie Podcastu wymaga ogromnej ilości wysiłku. Wyszczególniam to ponieważ jeśli nie jesteś w stanie zainwestować czasu wysiłku i pieniędzy na kreację Kampanii Audio — nie powinieneś od tego zaczynać. Jeśli zaczniesz to robić, sugeruję przynajmniej 1 rok cotygodniowego epizodu. Cokolwiek krótszego i mniej intensywnego to strata czasu.
7. Kup Relatywne Domeny
Jeśli doświadczasz gierek bądź ataków – najlepszym rozwiązaniem jest kupienie relatywnej domeny. Prawdopodobnie zarejestrowałeś już domenę z rozszerzeniem com bądź pl., ale co powiesz na temat innych rozszerzenie popularnych dzisiaj?
Rozszerzenia net bądź org są dobrym wyborem – ale również takie, które wiążą się z branża w której operuje twoja firma mogą być lepszym. Obecnie możemy wybrać do 1000 rozszerzeń, ale nie powinniśmy myśleć za dużo. Następnie spróbują przyjąć taktykę aby zablokować domeny, które mogą być wykorzystane przeciwko tobie. Na przykład:
NazwaFirmyOszustwo.pl
NazwaFirmyScam.pl
NazwaFirmyOpinie.pl
Warto zainteresować się mniej standardowymi rozszerzeniami jak .online, .club bądź .reviews, ponieważ często wymijają one tradycyjne domeny.
Może się to przydać w przypadku, jeśli istnieje spory ruch wyszukiwań związany ze skargami, opiniami – nieważne czy jest to firma, czy osoba.
Nie potrzebujesz strony na każdej domenie. W rzeczy samej, w większości przypadków nie będziesz potrzebował strony dla żadnej z nich – no, chyba że stan rzeczy się pogorszy. Na przykład – zły klient albo wściekła konkurencja.
Tylko raz w ciągu ostatnich lat zdarzyło mi się trafić na sytuację w której tworzenie dodatkowych stron było konieczne, aby targetować klientów poszukujących złych opinii na dany temat. Zwykle, wszystkie negatywne domeny mogą zostać przekierowane na twoją stronę.
Zostaw odpowiedź