Jednym z pierwszych wymagań jest oczywiście Polski, najlepiej fizyczny adres naszej siedziby. Jeśli jednak nie posiadamy fizycznej siedziby, to dobrze jest mieć adres wirtualny.
Zakładając wizytówkę otrzymamy specjalny kod weryfikacyjny, który musimy wpisać weryfikując nasze konto. Nasz ruch będzie pochodził głównie z miejsca, w którym prowadzimy działalność. Dlatego miejsce prowadzenia naszej firmy jest tutaj kluczowe. Jak więc założyć wizytówkę? Należy zacząć od przejścia pod ten adres. Kolejnym krokiem będzie zalogowanie się do usługi. Wystarczy posiadać konto Google.
Jeśli chcemy możemy założyć je na własnym koncie, gdzie będzie to najbezpieczniejsze. Sprawia to, że w każdej chwili możemy odzyskać dostęp do konta. Dlatego również, kiedy posiadamy więcej domen i biznesów – jest to opcja spadochronowa.
Przechodząc do kolejnego kroku – czyli „dodaj jedną lokalizację” uda nam się dotrzeć do standardowego kroku – utworzenia jej. Szablon zostanie wybrany automatycznie bądź mamy opcję jego wyboru. Klikamy w opcję „Dodaj jedną lokalizację” i kontynuujemy naszą kreację.
Warto zlokalizować siedzibę naszej firmy na mapie świata. Potem jeśli będziemy chcieli odzyskać naszą wizytówkę znajomość naszego maila i hasła będzie konieczna, aby ją odzyskać. Jeśli już coś robimy, powinniśmy robić to profesjonalnie. Unikniemy wtedy nieprzyjemności. Warto tworzyć dobre praktyki już na samym początku. Źle skonfigurowana wizytówka może wyrządzić nam więcej szkody niż pożytku. Kolejnym etapem będzie wypełnienie danych o firmie. Wpiszmy tylko nazwę naszej strony – jeśli posiadamy firmę o marketingu, to Adam Kowalski Marketing Media brzmi słabo. Lepiej będzie wpisać Marketing Media. Kolejnym etapem jest przypisanie strony do określonej tematyki, kategorii.
Kolejnym elementem jest opcja „Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów”. Jeśli posiadamy firmę, w której świadczymy usługi u klienta, warto to zaznaczyć. Ważny jest także obszar działania – czyli np. miasto, w którym żyjemy. Trzeba wpisać nazwę miejscowości, kod pocztowy czy lokalizacje biznes. Jeśli Google go nie znajdzie, będzie możliwość jego zaznaczenia. Teraz czeka nas dosyć długotrwały czas oczekiwania na weryfikację. Upewnij się, że nie popełniłeś żadnego poważnego błędu – czy wszystkie dane się zgadzają. Dane zawsze można modyfikować, ale lepiej wypełnić wszystko poprawnie od razu.
Jak więc ją zweryfikować? Zdecydowanie najlepszym sposobem będzie wysłanie jej do siedziby naszej firmy – potrwa to chwile, ale uda nam się bezpiecznie ją zweryfikować. List z kodem powinien dotrzeć w 15-20 dni, jednak jeśli się to nie stanie – trzeba ponowić proces. Innymi elementami, o których nie będziemy się rozpisywać jest weryfikacja telefoniczna – czyli za pomocą telefonu, bądź natychmiastowa. Jeśli już otrzymamy kod i wklepiemy go w panelu, jesteśmy w swojej wizytówce. Uzupełniamy wszystkie brakujące elementy jak zdjęcia czy opisy. Jeśli jesteśmy dużą firmą – warto wykonać tzw. wirtualny spacer – przedstawienie firmy od środka. Jest też możliwość zamknięcia naszej wizytówki (prawy górny róg, czerwony przycisk) – Klikamy w „Nie zarządzaj już tą firmą” i gotowe.