Marketing wciąż się ewoluuje. Musimy więc nadążać za pojawiającymi się trendami. SEO i Content Marketing to ptaszki nierozłączki. Jeden nie może istnieć bez drugiego. Warto dokonać więc krótkiej analizy trendów w marketingu treści. Takich, które wpływają na SEO. Jak więc podążać za trendem? Gdzie szukać odpowiednich rozwiązań?
Wielokrotnie pisaliśmy o znaczeniu treści na naszym blogu. Zwłaszcza odkąd Google bardziej koncentruje swoje sygnały rankingowe właśnie na treści. Sprawdziliśmy nawet jak możesz wdrapać się na najwyższe pozycje bez linków, ale z odpowiednio napisaną strategią. Przy tak wielu trendach warto zawęzić je do tych, które mają duży wpływ na nasze SEO.
Czas przygotować strategię content marketingową, narzędzia i zabrać się do pracy. Musimy być gotowi. W przeciwnym razie sporo ryzykujemy. Potrzebujemy zaawansowanej wiedzy i koła ratunkowego, które pomogą nam utrzymać się nad wodą.
Treść jest bardzo popularnym tematem. Google potwierdził, że jest jednym z trzech najważniejszych sygnałów w rankingu. Zwłaszcza jeśli Twoja marka koncentruje się na strategii skierowanej bezpośrednio do konsumenta i sprzedajesz bezpośrednio klientom końcowym. Wtedy dobre treści są atutem. Dlatego musisz być świadomy bieżących trendów.
1. Wyszukiwanie W Języku Naturalnym I Wyszukiwanie Głosowe
Wyszukiwanie głosowe to jeden z ważniejszych trendów w content marketingu. Trendu, który gwałtownie rośnie. Według Google 20% wyszukiwań mobilnych to wyszukiwania głosowe. Treść aktywowana głosem jest na fali wzrostowej.
Głos staje się dominującym narzędziem wyszukiwania. Badanie przeprowadzone przez e-marketerów pokazuje, że jedna trzecia populacji Stanów Zjednoczonych korzysta z wyszukiwania głosowego. Blisko 71 proc. konsumentów woli korzystać z właśnie tej formy wyszukiwania.

Poszperaliśmy w trendach Google, aby zrozumieć ewolucję treści i to w jaki sposób wyszukiwanie głosowe może zrewolucjonizować świat SEO.
Następnie dodaliśmy kilka innych wyszukiwanych haseł do porównania. Chcieliśmy zobaczyć, czy istnieje różnica we wzroście organicznym. Odkryliśmy, że SEO ciągle jest bezpieczniejsze. Ale powoli się to zmienia. Rewolucja głosowa jest już za rogiem.
Przepisem na sukces jest używanie języka naturalnego i tworzenie odpowiednich treści, które są łatwe do odczytania. Zupełnie tak, jak z kimś rozmawiasz. Na przykład, jeśli chcesz korzystać z chatbotów, upewnij się że znają one język naturalny (marketing konwersacyjny), są łatwe do wdrożenia i pasują do Twojej witryny.
Zadając pytanie w artykule, postaraj się odpowiedzieć na nie pełnym zdaniem, dając konkretną odpowiedź, ułatwiaj przeglądanie treści i buduj zaufanie. Spróbuj użyć konwersacyjnego tonu w swoich treściach i zoptymalizuj pod kątem długich fraz, a nawet pytań. Różne narzędzia kreacji słów kluczowych posiadają opcję, która umożliwia otrzymywanie rekomendacji na podstawie wyszukiwanych haseł. Warto zbadać także ich ruch i wartość.
Kolejną rzeczą jest optymalizacja pod kątem wyszukiwań lokalnych. Wiele z wyszukiwań głosowych odbywa się „w pobliżu” jakiegoś miejsca, gdzie czegoś szukamy. Tutaj do gry wchodzi kwestia intencji oraz zamiaru.
2. Treść Zoptymalizowana Pod Kątem Zamiaru Wyszukiwania Użytkownika
Wyszukiwarki i treść zmieniły sposób, w jaki współdziałają. Są teraz bardziej zsynchronizowane. Trend przesunął uwagę na użytkownika, a Google stara się dostarczać każdemu z nich lepiej zoptymalizowaną i spersonalizowaną treść – stąd intencja wyszukiwania.
Aby zrozumieć intencję wyszukiwania użytkownika, musisz przeprowadzić proces badania słów kluczowych. Jeśli zrozumiesz, czego chcą Twoi klienci i jakie są ich intencje, połowa pracy jest wykonana.

Aby lepiej zrozumieć odbiorców, przeprowadź badanie słów kluczowych i ich analizy. Dowiedz się, jaki jest punkt odniesienia. Jeśli współczynnik odrzuceń jest wysoki, oznacza to, że użytkownicy nie znajdują tego, czego szukają. Czy twoje artykuły nie wprowadzają w błąd? Czy w odpowiedni sposób kierują użytkownika?
Warto wykonać mapę podróży klienta. Gdzie, kiedy i w jaki sposób osiąga on konkretne podstrony? Opracowaliśmy szczegółowe wytyczne dotyczące identyfikowania i optymalizacji zamiaru wyszukiwania użytkownika na podstawie trzech typów zamiaru wyszukiwania użytkownika: informacyjnego, nawigacyjnego i transakcyjnego.
3. Spersonalizowane Doświadczenia Dotyczące Treści
Spersonalizowane treści to nowe hasło w świecie trendów Content Marketingowych. Badania wykazały, że w tym roku będziemy mieć rekordową ilość treści opublikowanej w ramach całej infrastruktury internetowej.
Na przykład Domo, amerykańska firma programistyczna specjalizująca się w oprogramowaniu Business Intelligence, przeprowadziła swoje badania i udostępniła wyniki w ramach projektu Data Never Sleeps 7.0 (piąty rok od jego rozpoczęcia). Na poniższym wykresie możesz zobaczyć, ile danych zalewa internet w każdej minucie dnia (Infografika w języku Angielskim).

Spersonalizowana treść tworzy więź między marką a klientem i niesie za sobą wiele korzyści. Zgodnie z raportem Evergage 2019 Trends Survey Report respondenci utwierdzili nas w przekonaniu, że pisanie pod kątem użytkownika jest bardziej opłacalne.
Biorąc to pod uwagę, przy wszystkich danych napływających i bombardujących czytelnika informacjami, Twoja treść musi się wyróżniać. Gdy piszemy na temat, czytelnicy czują się ważni. Szanowani.
Badania pokazują, że spersonalizowana treść jest bardziej skuteczna, a odwiedzający witrynę są bardziej wartościowi i przynoszą większe zyski.
Personalizacja stała się kluczowa. To trend, który ma duży wpływ na SEO. Tworzenie spersonalizowanych doświadczeń poprzez treści adaptacyjne może zwiększyć Twoje wyniki i przynieść więcej konwersji. Jeśli prowadzisz działalność B2B, warto przytoczyć mikro-strategię którą zastosowała Niemiecka firma Adidas.
Adidas wykorzystał technikę personalizacji podczas wysyłania e-maili do kobiet i mężczyzn. Ofertę dobrano inteligentne i bardziej odpowiednio. Poniżej możesz zobaczyć przykład:
Spersonalizowane wiadomości sprawiły wzrost w czytaniu wiadomości aż o 26%. Możesz tworzyć treści tylko dla wybranych użytkowników lub oferować dla nich specjalne ceny. Wszystko w zależności od Twoich możliwości. Na przykład, Answer stosuje specjalne rabaty na etapie kasy dla użytkowników, którzy są w klubie VIP. Czyli tych, którzy dokonali pierwszego zakupu.
Jeśli korzystasz ze spersonalizowanych treści to twoje wyniki sprzedaży wzrosną i ostatecznie będzie to miało silny wpływ na SEO. Poprawisz też wrażenia użytkownika. Aby zmaksymalizować swoje działania, musisz polegać na automatyzacji oraz zbieraniu danych behawioralnych i podawaniu ich analizie.
4. Proces Tworzenia Treści
Wszyscy wiemy, że firmy najczęściej tworzą artykuł zaczynając od nadrzędnego słowa kluczowego (zwykle długiego ogona) dla którego chcą uszeregować i stworzyć treści. Zwodniczą częścią tego procesu jest to, że przyciąga on klienta ze względu na wysoką pozycję w Google, nie zaś kontekst. Użytkownik trafia wtedy na swoistą minę. Traci czas i bardzo szybko zamyka stronę.
Proces tworzenia treści uległ zmianie i teraz podąża bardziej naturalną i przyjazną dla użytkownika ścieżką. Teraz musisz zacząć od znalezienia luki w treści lub problemu i uzyskania odpowiedzi na to za pośrednictwem treści. Następnie wykonaj wyszukiwanie słów kluczowych dla swojego tematu, zoptymalizuj go, wypromuj.
Jeśli kilka lat temu ludzie zaczynali od słowa kluczowego, teraz zaczynają od tematu, szukając w serwisach społecznościowych; fora lub pytania, recenzje, opinie, komentarze lub pytania klientów. W tej chwili jest dużo treści, a posiadanie artykułu, który odpowiada na istotne pytanie i zawiera odpowiedzi na potrzeby czytelników, zapewni Ci bezpieczne miejsce w Google. To konieczność. Śledzenie wysokich pozycji w Google bez treści bez wartości nie jest już opcją.
Trendy Google to opcja do śledzenia popularnych tematów na podstawie ich wyszukiwań. Śledź popularne witryny w swojej branży lub popularne hashtagi na Twitterze.
Innym sposobem jest kradzież centrum uwagi konkurencji. Dzięki BrandMentions dowiesz się, gdzie i jak operują twoi konkurenci, jacy influencerzy je wspierają, najlepsze strony internetowe i zasoby, na których są polecani.
Nowy proces tworzenia treści może przynieść Ci wiele korzyści, jeśli spróbujesz odpowiadać na pytania i potrzeby swoich odbiorców, zamiast podążać za słowami kluczowymi do rankingu bez wartości dodanej.
Innym oprogramowaniem marketingowym dla influencerów, którego możesz użyć, jest oprogramowanie partnerskie OSI. Możesz łatwo zarządzać dowolnym programem polecającym, aby generować większy ruch i konwersje.
5. Content Marketing Tylko Dla Content Marketerów
Żyjemy w ciężkich czasach. Zwłaszcza w świecie content marketingu. Zaczyna on być bardzo wymagający. Jak to wpłynie na SEO? Istotnie.
Marketoonist powiedział, że ewolucja Content Marketingu jest prosta: piszemy treści dla Content Marketerów. I trudno się z tym nie zgodzić. Dotarliśmy do momentu w którym z minuty na minutę powstaje masa tekstu. Istnieje spora szansa, że część z niego się duplikuje. Pomyślmy o tym w ten sposób.
Idziesz na konferencję, na której zbiera się wielu ekspertów i zaczyna rozmawiać na dany temat. Na pewno pojawi się wiele pomysłów i co najmniej 5 osób napisze o tym, o czym dyskutowano. Każdy oferuje niepowtarzalny styl, ale nieuchronnie – niektóre pomysły będą podobne. Nie da się tego uniknąć.
Co więcej, wiele osób korzysta z narzędzi do przepisywania treści, które istnieją w sieci. To już tzw. Black Hat. Czyli pozycjonowanie z wykorzystaniem nieuczciwych praktyk. Przepisując określoną treść ryzykujemy banem oraz problemami. Narażasz swoją witrynę na niebezpieczeństwo.
Zamiast tak ryzykować, zdobądź informacje, które edukują odbiorców i oferują angażujące treści. Przyciągaj i utrzymuj swoich potencjalnych klientów. Musisz być przygotowany do twardej gry, Pisz specyficzne i na podstawie swojego doświadczenia.
6. Kontekst To Nowa Era Seo
Nowy trend w content marketingu obejmuje kulturę treści i dzielenie się wiedzą. Trend ten rozpoczął się od przysłowia „kontekst jest królem”. Po tym, jak przez cały czas słyszeliśmy, że treść jest królem, teraz czasy się zmieniły i nowa koncepcja będzie rządzić całym królestwem.
Uwaga Google na intencje użytkownika podczas wyszukiwania zaczęła mieć duże znaczenie, ponieważ kontekst to coś poza słowami kluczowymi. Teraz Google stara się skupić na zamiarze użytkownika, aby oferować dokładniejsze i bardziej spersonalizowane wyniki. Omówiliśmy wcześniej patenty dotyczące kontekstu i odkryliśmy, jaką pełni rolę i czy może wpływać na SEO.
Poprzez kontekst Google stara się pokazywać aktualne wyniki wyszukiwania, co bardzo dobrze ilustruje następny zrzut ekranu:
Po zbadaniu patentu i przetestowaniu, jak wyglądają wyniki wyszukiwania, pomyśleliśmy o konsekwencjach, jakie może on mieć dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Powinniśmy skupić się na wielu parametrach. Musimy stworzyć związek między pojęciami. Na przykład, jeśli piszemy o „zasadach siatkówki”, musisz pomyśleć o wszystkich słowach kluczowych i frazach związanych z danym tematem i uwzględnić je tam. Upewnij się, że myślisz o intencjach użytkowników. Czego próbują się dowiedzieć? Jakie są ich pytania? I postaraj się udzielać odpowiedzi w przyjaznym tonie, w zależności od tematu.
Treść musi odpowiadać tytułowi. Powinieneś używać synonimów swojego tytułu i nie powtarzać słowa kluczowego fokus setki razy.
7. Influencer Marketing Ma Większą Moc
Influencer marketing to kolejna popularna taktyka. Według badania przeprowadzonego przez Nielsen, 83% konsumentów ufa rekomendacjom swoich rówieśników bardziej niż reklamom. Inne badanie na ten sam temat przeprowadzone przez NoGre – społeczność absolwentów, pokazuje, że 88% konsumentów ufa rekomendacjom internetowym tak samo jak osobistym.
Ponadto firma Celebrity Intelligence przeprowadziła badanie, w którym stwierdziła, że ROI generowany przez influencer marketing jest 11 razy wyższy niż w przypadku reklam banerowych. Inne badanie mówi, że influencer marketing zapewnia zwrot z inwestycji w wysokości 6,50 USD za każdy wydany dolar.
Wiele marek już wykorzystuje influencerów do promowania swoich usług, ponieważ mają oni duży wpływ na decyzje osób, które je śledzą. Poza tym przynoszą wiele korzyści, takich jak:
– Influencerzy mogą tworzyć treści przystosowane do konkretnych marek;
– Relacja marka-influencer może stanowić o długotrwałym partnerstwie
– Kampanie influencerów mogą się rozprzestrzeniać na wiele platform i dotrzeć do szerszego grona influencerów
– Influencerzy udostępniający jakościowe obrazy i oryginalne treści
Interesującą kampanią którą stosuje np. Huawei jest współpraca z prezenterem Asia Express w Rumunii. Azja to miejsce z mnóstwem pięknych i intrygujących miejsc, a Huawei Mate 10 Pro jest świetnym towarzyszem do robienia najlepszych zdjęć oczami prezentera na Instagramie. Warto to zobaczyć, śledząc hashtag #huaweimate10pro (i #asiaexpress).
Taktyka marketingowa, którą stosuje Huawei współpracując z influencerami, prowadzi do realizacji ich celów marketingowych poprzez zwiększanie ruchu i sprzedaży. Te przykłady są dobrze znanymi i skutecznymi praktykami i mogą dać marce dużą elastyczność w promowaniu produktu lub usługi.
Nasze SEO może wiele zyskać na trendzie influencer marketingu. Jeśli na przykład masz innowacyjny pomysł, możesz stworzyć pocztę pantoflową, a wiele linków „zaleje” Twój profil linków zwrotnych.
8. Pełna Przejrzystość Dla Lepszego Doświadczenia Klienta
Badanie Global Trust in Advertising przeprowadzone przez Nielsena pokazuje, że Europa ma najniższy wskaźnik zaufania do reklamy w porównaniu z innymi kontynentami. To z drugiej strony wyjaśnia powód istnienia RODO. Ta zmiana może zwiększyć zaufanie ludzi i stworzyć lepszy świat w sieci.
Poniżej możesz zobaczyć wyniki badań:

Ogólne rozporządzenie o ochronie danych UE (RODO) wywołało wiele zamieszania. Wciąż jesteśmy nowi w kwestii tej zmiany i jej wpływu na witryny i właścicieli firm. Do 25 maja 2018 r. wszystkie strony internetowe musiały zaktualizować swoje zasady pod kątem przejrzystości i poinformować użytkowników, jakie i jak ich dane będą wykorzystywane przez wydawców.
Wielu webmasterów wysłało użytkownikom e-maile z prośbą o wyrażenie zgody na dalsze korzystanie z usług. Ponadto, wchodząc po raz pierwszy na stronę, musiałeś wyrazić zgodę przed zapoznaniem się z treścią.
9. Treści Wideo To Najbardziej Preferowany Rodzaj Treści
Konsumpcja materiałów wideo znacznie wzrosła w ciągu ostatniego roku. Oto kilka interesujących statystyk, które pomogą zrozumieć wymiar tego trendu:
– YouTube ma ponad miliard użytkowników, prawie jedną trzecią wszystkich użytkowników Internetu
– 87% marketerów internetowych korzysta z treści wideo (OutBrain);
– Posiadanie wideo na stronie docelowej może zwiększyć konwersję o 80% (EyeView);
– Osoby przeglądające wersję demonstracyjną produktu są 1,81 razy bardziej skłonne do zakupu niż osoby nie przeglądające (Mill For Business);
– 51% specjalistów ds. marketingu na całym świecie określa wideo jako format treści o najlepszym ROI (Insivia).
A to tylko kilka liczb. Istnieje wiele innych badań i analiz, które pokazują, że wideo jest jednym z najskuteczniejszych i najbardziej angażujących rodzajów treści. Z pewnością wideo stały się najbardziej preferowaną formą treści. Według badania przeprowadzonego przez Outbrain, 86% marketerów woli wideo i transmisje na żywo zamiast postów na blogu, pokazów slajdów, artykułów lub innych. Niedawne badanie branży blogów przeprowadzone przez FirstSiteGuide również potwierdza, że 26% blogerów również dużo inwestuje w tworzenie treści wideo dla YouTube, aby wspierać pisemną treść.
My już wykorzystaliśmy ten trend, podobnie jak wielu innych ekspertów i marek, tworząc podcasty i filmy szkoleniowe dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o SEO i marketingu.
Wywiady z ekspertami z branży o tym jak zwiększyć ruch, stać się lepszymi specjalistą i naśladować ich historię sukcesu.
Jeśli jesteś użytkownikiem Facebooka lub Twittera, stwórz treści wideo i udostępnij ją swojej grupie docelowej. Upewnij się, że Twój film ma wysoką jakość, a przekaz jest łatwy do zrozumienia. Śledź swoich konkurentów i zbadaj co robią dobrze, a co źle.
Korzystaj z filmów na żywo – są bardzo popularne. Wspaniałą rzeczą jest to, że za każdym razem, gdy publikujesz wideo na żywo jako marka na Facebooku, automatycznie wysyła powiadomienie do wszystkich twoich fanów.
Spróbuj porozmawiać o tym, co interesuje Twoich użytkowników. Jakie mają pytania? Uprzejmie poproś ich o subskrybowanie lub polubienie filmu na końcu – to powszechna praktyka.
10. Reklama Natywna
Jasne jest, że reklama natywna przejmuje inicjatywę i rozwija się coraz szybciej. To jeden z trendów w content marketingu, którego nie można zignorować. Tak jak personalizacja wywiera duży wpływ na odbiorców, tak natywna reklama ma większą szansę na konwersję.
Badania przeprowadzone przez Native Advertising Institute pokazują, że coraz więcej wydawców stosuje reklamy natywne. 51% z nich już to zrobiło. W tym samym badaniu stwierdzono, że przytłaczająca liczba wydawców (82%) jest pozytywnie nastawiona do reklamy natywnej.
Istnieją platformy, które oferują pomoc w udostępnianiu wysokiej jakości treści i zwiększeniu ruchu poprzez jej wzmacnianie. Outbrain i Taboola to dwa przykłady platform dystrybucji treści, w których udostępnianie treści jest łatwe do wdrożenia.
11. Rewolucja Treści
Długość treści zawsze była tematem dyskusji. Skromna i niewielka treść zmieniły sposób, w jaki korzystamy z multimediów. Każdego dnia jesteśmy bombardowani informacjami z wielu kanałów. Sprawiło to, że zmienił się nasz zasięg uwagi. Łatwo się rozpraszamy.
Twitter zrewolucjonizował sposób dystrybucji informacji. Według badaczy, 9% tweetów osiąga limit znaków w języku angielskim w porównaniu do japońskiego, który wynosił tylko 0,4%.
Sposób, w jaki piszemy i wykorzystujemy marketing w mediach społecznościowych zmienił również sposób, w jaki czytamy i konsumujemy treści. A ma to silny wpływ na content marketing. Treści o niewielkich rozmiarach mają wiele zalet. Są łatwiejsze do zapamiętania, stymulują nasz mózg i są szybsze.
Treści o niewielkich rozmiarach bardzo dobrze sprawdzają się w przypadku użytkowników sieci społecznościowych i czytelników wiadomości lub tych, którzy są przyzwyczajeni do wyszukiwania fragmentów informacji na wyciągnięcie ręki. Millenialsi są być może największymi konsumentami tego typu treści. Jeśli chcesz przyciągnąć inne kategorie czytelników, powinieneś podążać za tym trendem.
Jeśli preferujesz jednak długiego formatu artykuły prezentuj je w łatwym do przeczytania artykule. Z pewnością przyciągnie to uwagę czytelnika.
12. Wniosek
Marketing treści to dynamiczna branża. Jesteśmy świadkami zmiany postrzegania wartości treści. W dzisiejszych czasach zmienia ona swój sens. Influencer marketing szybko wysuwa się na pierwszy plan, a jeśli użyjesz odpowiedniego influencera i koncepcji, masz dużą szansę na stworzenie wokół niego szumu i stworzenie przekazu co oznacza: świadomość marki, większą widoczność i ruch .
Trendy content marketingowe skupią się na personalizacji, kontekście i języku naturalnym w Twoich artykułach. Każdy szuka wrażeń. To jeden z powodów, dla których reklama natywna popularyzuje się tak szybko. A to dopiero początek. Twoje kalendarze redakcyjne powinny zawierać dystrybucję treści.
Popraw swoje podejście marketingowe. Postępuj zgodnie z wytycznymi i wdrażaj lepszą strategię treści, aby osiągnąć swoje cele marketingowe. To z pewnością się opłaci.
Inwestowanie w treści jest skuteczniejsze, gdy myślisz mądrze i strategicznie. Trendy w content marketingu mogą wskazywać pewne kierunki.
Zostaw odpowiedź