Czy zauważyłeś, że czasami artykuł który pojawia się na Onecie, pojawia się później na wielu innych publikacjach? Jest to klasyczna dystrybucja treści.
W tym artykule dowiesz się:
– Czym jest dystrybucja treści
– Korzyści wynikające z syndykacji treści
– Różnice między dystrybucją, zmianą przeznaczenia i blogowaniem gościnnym
– Jak syndykacja treści wpływa na SEO
– Jak rozpocząć dystrybucję treści
– Płatna i samodzielna dystrybucja
– Jak wyjść poza dystrybucję
1. Co To Jest Dystrybucja Treści?
Dystrybucja treści polega na ponownym opublikowaniu jej przez co najmniej jedną witrynę zewnętrzną. W skrócie – artykuł pojawiający się na stronie A, pojawił się tydzień później na stronie B.
1.1 Korzyści Z Syndykacji Treści
Oprócz przyciągania większej liczby użytkowników, konsorcjum niesie ze sobą również wymierne korzyści biznesowe.
1.2 Uzyskaj Ruch Polecający
Większość witryn, które ponownie publikują Twoje treści, informuje czytelników, gdzie pierwotnie się pojawiły — i zawiera link do oryginalnego źródła.
Jeśli czytelnikom spodoba się artykuł, mogą przejść do Twojej witryny, aby uzyskać więcej informacji. To ciekawe i skuteczne rozwiązanie.
1.3 Zdobądź Subskrybentów E-mail
Gromadzenie (legalne!) maili jest czymś, co sprawi, że w ciągu kilku lat możemy mieć pokaźną liczbę klientów. To jedna z najmądrzejszych decyzji!
1.4. Zbuduj Swoją Markę
Gdy ludzie stale widzą Twoją markę, tworzy to efekt aureoli. Zaczną cię postrzegać jako autorytatywną i ważną w branży. Dzięki temu sprzedasz znacznie wzrośnie. Ze względu na sam efekt ekspozycji, ludzie, którzy częściej widzą Twoją markę, są bardziej skłonni do zakupu Twojego produktu w przyszłości.
2. Syndykacja Treści – Gdzie Leży Różnica?
2.1 Zmiana Przeznaczenia
Zmiana przeznaczenia treści ma miejsce wtedy, gdy znajdziesz dla niej nowe zastosowanie. Możesz dokonać konwergencji treści w wyprodukowanym wideo czy w poście na blogu.
2.2 Blogowanie
Blogowanie ma miejsce wtedy, gdy tworzysz zupełnie nową treść dla określonego bloga. Możemy wykorzystać artykuł z innej strony, zainspirować się nim i stworzyć na jego podstawie artykuł.
2.3 Syndykacja Treści
Dystrybucja treści musi być strategicznie przemyślana. Publikujesz coś w swojej witrynie i jest to ponownie wykorzystane słowo w słowo w innym miejscu. Dystrybucja treści jest skalowalną taktyką. Nie musisz tracić czasu na zmianę przeznaczenia lub przepisywanie tekstu, aby dotrzeć do nowych odbiorców.
3. Jak Syndykacja Treści Wpływa Na Seo?
Niektórzy obawiają się, że dystrybucja takiej treści spowoduje problemy z duplikacją co ewentualnie przełoży się na nałożenie kary od Google. Za tym pomysłem kryje się pewna logika, ponieważ powielanie treści na różnych domenach może być taktyką spamerską. Czasami treść jest celowo powielana w różnych domenach w celu manipulowania rankingami wyszukiwarek lub zwiększeniu ruchu. Takie praktyki mogą powodować pogorszenie komfortu użytkownika, gdyż widzi on zasadniczo tę samą treść powtarzającą się w zestawie wyników wyszukiwania.
Ale Google rozumie również, że treść często pojawia się w więcej niż jednej witrynie z uzasadnionych powodów, jak ma to miejsce w przypadku właśnie dystrybucji treści. Nie próbujesz manipulować wynikami. Po prostu przyciągasz więcej uwagi do swoich artykułów. Google opracował sposoby, aby sobie z tym poradzić i potwierdzili, że nie ma czegoś takiego jak kara za powielenie treści. Google stosuje algorytmy do identyfikowania duplikatów, grupowania ich i identyfikowania oryginału, który następnie klasyfikuje pod kątem odpowiednich terminów.
Problemy pojawiają się tylko wtedy, gdy algorytm Google nieprawidłowo identyfikuje duplikat jako oryginał. Ogólnie rzecz biorąc, zdarza się to rzadko, chyba że jesteś małą witryną udostępniającą duże publikacje. Należy być tego świadomym.
Najlepszym sposobem zabezpieczenia się przed tym jest zmuszenie syndykatu do dodania linku kanonicznego z powrotem do oryginału.
4. Jak Rozpocząć Dystrybucję Treści
Wykonaj te trzy kroki:
Krok 1: Twórz świetne treści.
Publikacje zarabiają na reklamach. Więcej wyświetleń strony oznacza większe przychody z reklam. Syndykacja pozwala im korzystać z treści które generują zysk.
To, czego brakuje w wielu publikacjach to nie darmowe, ale świetne treści. Aby uzyskać syndykat, musisz położyć podwaliny i stworzyć godnej uwagi treści.
Krok 2: Znajdź potencjalne syndykaty
Gdy będziesz mieć dobrą reputację dzięki tworzeniu niesamowitych treści, musisz znaleźć strony, które chcą je ponownie opublikować.
Oto kilka sposobów na ich znalezienie:
A. Użyj Google
Jeśli publikacje zawierają treści pochodzące od innych osób, zazwyczaj publikacje te odsyłają do oryginalnych artykułów, używając kilku podobnych wyrażeń, takich jak:
– Opublikowane ponownie za zgodą
– Pierwotnie pojawił się na
– Pierwotnie opublikowany w dniu
– Możesz to wykorzystać wyrażenia z operatorami wyszukiwania Google, aby znaleźć możliwości dystrybucji
Na przykład – możesz wyszukać „pierwotnie pojawił się w” + [temat], aby znaleźć witryny, które wcześniej ponownie publikowały daną treść.
Możesz także zainstalować pasek narzędzi SEO Ahrefs, aby szybko znaleźć odpowiednie, autorytatywne (wysoka ocena domeny) miejsca.
Ta taktyka jest również przydatna, jeśli masz na myśli publikację, ale nie masz pewności, czy określone domeny publikują treści syndykowane. Skorzystaj z footprint + site:domain.com.
B. Użyj Eksploratora Witryny
Jeśli widziałeś już treści autora udostępniane w kilku witrynach, prawdopodobnie są one udostępniane również w innych miejscach.
Aby je znaleźć, wklej tę stronę do Site Explorera Ahrefs, przejdź do raportu Backlinks, a następnie wprowadź jeden z powyższych śladów w polu „Uwzględnij”. Spowoduje to wyświetlenie witryn, w których ponownie opublikowano treść z Twojej domeny docelowej.
Zanotuj trafne i popularne witryny, do których możesz chcieć udostępniać treści.
Krok 3: Negocjuj
Znajdź imię i nazwisko oraz adres e-mail właściciela witryny lub redaktora, a następnie skontaktuj się z nim i zapytaj, czy byłby otwarty na dystrybucję Twoich treści.
Pamiętaj tylko, że duże witryny mają różnych dziennikarzy zajmujących się różnymi tematami. Upewnij się, że przeprowadzisz badania i skontaktujesz się z odpowiednią osobą.
5. Płatna i samodzielna dystrybucja
Dotarcie do publikacji i poproszenie ich o ponowne opublikowanie treści nie jest jedyną opcją. Możesz także zapłacić za dystrybucję.
5.1 Płatna dystrybucja
Płatna dystrybucja to sposób, w którym wydajesz pieniądze na umieszczanie swoich treści w dużych serwisach.
Na przykład platformy takie jak Outbrain i Taboola umieszczają linki do twoich treści na końcu treści redakcyjnych, zwykle w znanych publikacjach.
DYGRESJA. Outbrain i Taboola połączyły się niedawno, tworząc jedną firmę.
Jeśli znasz reklamy na Facebooku, z przyjemnością dowiesz się, że konfiguracja płatnej kampanii dystrybucyjnej jest stosunkowo podobna. Zarejestruj się, wybierz cele kampanii, budżet i widownię, do której chcesz się kierować.
6. Autosyndykacja
Dystrybucja samodzielna polega na tym, że samodzielnie publikujesz swoje treści w innych witrynach internetowych.
Jest kilka miejsc, w których możesz to zrobić:
A. Medium
Medium to popularna publikacja internetowa, w której każdy może opublikować swoje felietony. Szacuje się, że z samych wyników wyszukiwania miesięcznie odwiedza go 39 milionów użytkowników.
Ale nie musisz ich tutaj publikować : warto je właśnie dystrybuować.
Aby to zrobić, kliknij swoje zdjęcie profilowe i przejdź do Historie > Importuj historię > Wklej adres URL
Wszystko zostaje zaimportowane w ciągu kilku sekund, wraz z obrazami i formatowaniem. Medium dodaje również link kanoniczny z powrotem do oryginału.
B. LinkedIn
Chociaż możesz udostępnić bezpośredni link do swojego posta na platformie, warto zastosować inną strategię. Opublikuj je bezpośrednio na LinkedIn. Aby to zrobić, kliknij „Napisz artykuł” i skopiuj i wklej konkretne linki.
C. Reddit
Reddit to kolejne popularne miejsce, w którym każdy może syndykować. Problem polega na tym, że użytkownicy nie akceptują rażącej autopromocji.
Mając to na uwadze, najlepiej jest ponownie opublikować swój post słowo w słowo na odpowiednim subreddicie, a następnie umieścić link do źródła na końcu.
Nie próbuj podbijać linków promocyjnych ani partnerskich — to sposób na bana.
7. Poza Dystrybucją
Nie powinniśmy się ograniczać do rozpowszechniania treści w innych witrynach w celu promowania swoich treści. Ponieważ stworzenie wyjątkowego artykułu wymaga czasu i wysiłku, powinieneś popracować nad tym, aby każdy element był dopracowany.
Można to zrobić na dwa sposoby: formatowanie lub rozszczepianie.
7.1 Ponowne Formatowanie
Ponowne formatowanie oznacza przekształcenie artykułu w nowy format, taki jak wideo lub podcast.
Są dwa powody, aby to zrobić. Ponieważ nie każdy lubi czytać. Dzięki temu, możesz dotrzeć do szerszego grona osób, które wolą oglądać lub słuchać. Nowe formaty to nowe możliwości dystrybucji. Na przykład możesz dystrybuować filmy do YouTube i Facebooka, a podcasty do Soundcloud, Spotify i Google Podcasts.
7.2 Rozszczepienie
Pojedynczy artykuł może zawierać mnóstwo unikalnych, indywidualnych wskazówek. Wyodrębnij je i wykorzystaj ponownie w innym miejscu. Na przykład regularnie zmieniamy nasze unikalne wpisy w „przekąskowe” wskazówki na Facebooku. A ponieważ już przeformatowaliśmy nasze artykuły na filmy, idziemy dalej, dzieląc filmy na małe wersje, które ponownie publikujemy na Twitterze:
Wyrzuć te „mini pomysły” na unikalne posty gości, które możesz następnie umieścić w innych witrynach. Możliwości są nieskończone. Wystarczy trochę kreatywności. Jeśli chcesz więcej pomysłów na oddzielenie i ponowne wykorzystanie treści – daj znać w komentarzu.
8. Końcowe Przemyślenia
Jeśli spędziłeś czas na tworzeniu odpowiedniego Content Marketingu, kliknij „opublikuj”. Mądrze i skutecznie dystrybuuj swoje treści, aby dotrzeć do nowych odbiorców na innych platformach i publikacjach oraz aby zwiększyć świadomość marki.
Zostaw odpowiedź