Czy prowadząc kampanię Link Buildingu zastanawiałeś się nad jej opłacalnością? Co z domenami, które mają sporo ruchu, wysokie parametry i odznaczają się wysokim autorytetem. Czy osadzenie linku w takim środowisku pozwoli nam osiągnąć wyższą pozycję?
Opinie na ten temat są podzielone. Część świata SEO uważa, że wartość linku zależy w sporej mierze od jego tematyczności. Z drugiej strony – dla pozostałej grupy ruch i autorytet to czynniki decydujące. Debata ta jest tak stara i powszechna jak świat. Aby odpowiedzieć sobie na to pytanie, warto jest je rozbić na kilka mniejszych części.
– Czy domeny ze sporym ruchem mają przewagę nad resztą?
– Ważniejszy jest autorytet czy tematyczność domeny?
– Jak prowadzić kampanię Link Buildingu? Na co stawiać?
Badanie Serwisu Ahrefs
Jeśli chcemy kompleksowo odpowiedzieć sobie na zadane pytania, dobrze jest pamiętać, że korelacja nie dowodzi związku przyczynowego. Należy o tym pamiętać oceniając dowolne badanie „czynnika rankingowego Google”. Nie zawsze czynnik rankingowy koreluje z pozycją w rankingu. Doskonałym przykładem będzie badanie przeprowadzone przez firmę Ahrefs.
Cytując : „Jedyne, co możemy powiedzieć z absolutną pewnością, to to, że żaden pojedynczy czynnik nie jest panaceum — ani surowa liczba stron lub domen, które prowadzą do Ciebie, ani ruch związany z wyszukiwaniem na tych stronach i domenach.”
Czy odpowiedź na nasze pytania została udzielona? Niekoniecznie. Spróbujmy odpowiedzieć na pytania poruszając je po kolei.
Domeny Ze Sporym Ruchem Mają Przewagę
Domeny które posiadają wysokie parametry oraz wskaźniki ruchu zwykle są znacznie bardziej poważane niż te, które mają zerową aktywność. Można porównać to do popularnej, znanej i szanowanej kancelarii adwokackiej. Miejsce takie nie tylko jest często odwiedzane, posiada wysoki autorytet. Pochlebna opinia bądź polecenie z ust takiego adwokata jest warte więcej, niż opinia z 10 innych, przeciętnych kancelarii.
Dlatego jeśli prowadzimy kampanię link buildingu, doskonale jest nie tylko dywersyfikować nasze linki, ale pozyskiwać je z domen, które odznaczają się pewnym autorytetem. Pomimo badań Ahrefs, które nie udowodniły bezpośredniej zależności między autorytetem i pozycją w rankingu – linki bądź promocja przez silną markę wzmocni nasze szanse bezpośrednio podczas rozmowy z klientem. O wartości łącza decyduje wiele czynników. Trudno powiedzieć, czy jeden czynnik jest ważniejszy niż inne. Jeśli jednak chcesz nadać priorytet swoim wysiłkom związanym z budowaniem linków, warto nadać priorytet linkom ze:
– Stron z wysoką oceną adresu URL (UR)
– Stron w witrynach z dużą ilością domen odsyłających
– Stron ze sporą ilością ruchu
Według naszego badania są to trzy atrybuty, które najsilniej korelują z ruchem w wyszukiwarce. Możesz sprawdzić te elementy wykorzystując narzędzia takie jak Ahrefs, Moz czy Semrush. W ramach pozycjonowania – pozyskanie linku z domeny ze sporym ruchem posiada więc zalety.
Ważniejszy jest autorytet czy tematyczność domeny
Nie ma bezpośredniej odpowiedzi na to pytanie. Jeśli chcemy osiągnąć absolutnie optymalne efekty, dobrze jest korzystać z mieszanki wielu linków pozyskanych w naturalny sposób.
Czym Jest Autorytet Domeny?
Warto odpowiedzieć sobie czym tak naprawdę jest Domain Authority – czyli autorytet domeny. Składa się on bowiem z wielu różnych czynników. Najważniejsze składniki Domain Authority to:
– Profil Linków
– Branding Domeny
– Struktura Techniczna
Jeśli chcemy wzmocnić naszą domenę, doskonale jest przyjąć długoterminową strategię. Budowa silnych i naturalnie pozyskanych linków, branding marki oraz optymalizacja struktury technicznej – dzięki tak przyjętym działaniom jesteśmy w stanie poważnie wzmocnić domenę.
Czy Jest Tematyczność Domeny
Tematyczność domeny oznacza wszystkie cechy, które reprezentuje. Są to:
– Nazwa Domeny
– Treść Na Niej Prezentowana
– Struktura Techniczna
– Branding
Dobrze jest trzymać naszą domenę w tzw. klastrach tematycznych. Jeśli Google wie, jaka jest Twoja intencja, łatwiej będzie mu rankować Twój serwis. Warto więc optymalizować naszą witrynę pod kątem tematyczności.
Jak Prowadzić Kampanię Link Buildingu?
Poznaliśmy już szczegóły tego czym jest autorytet domeny oraz jej tematyczność. Teraz czas zaplanować Kampanię Link Buildingu. Jeśli posiadasz już agencję, która prowadzi taką kampanię – warto zadać sobie pytanie. Czy robią to dobrze?
Jakie są więc cechy charakterystyczne dobrej, przemyślanej kampanii Link Buildingu w oparciu o wiedzę, którą pozyskaliśmy?
– Warto linkować w pewnych przedziałach czasu
– Pozyskiwać linki tylko z naturalnych źródeł
– Dbać o tematyczność pozyskanego linki i jego autorytet
– Różnicować formy linków
Jeśli tylko chcesz osiągnąć wysokie efekty warto pamiętać o tym, że link building wymaga sporego poświęcenia, wiedzy oraz pracy. Jeśli chcesz pozyskać dobrej jakości linki – spróbuj skontaktować się z webmasterami i pozyskaj dobrej jakości linki zwrotne.
Negatywne Linki Zwrotne
Prowadząc linkowanie, warto pamiętać, że na rynku pełno jest agencji i firm oferujących szybkie i bezrefleksyjne pozyskanie dużej ilości linków w krótkim czasie. Unikaj takich firm. Linki pochodzące z:
– For Internetowych
– Blogów
– SWL
– Katalogów
nie będą tak skuteczne jak kiedyś. Tym bardziej, jeśli są pozyskane w nienaturalny, sztuczny sposób. Ryzykujesz nie tylko filtrem na swojej stronie, ale także utratą klientów.
Podsumowanie
Odpowiedź na zadane pytanie jest dosyć prosta. Kampania Link Buildingu powinna być powolna, dobrze przemyślana i zaplanowana w długim terminie. Zorganizuj kalendarz, w którym zapiszesz terminy pozyskania konkretnej liczby linków z konkretnych źródeł. Unikaj spamu, SWL oraz innych starych technik linkowania, które narażają Cię na niebezpieczeństwo. Prowadź SEO tak, aby osiągnąć sukces!
Zostaw odpowiedź