Inwestowanie w więcej niż w jedną strategię SEO oznacza, iż skupiamy się mniej na inwestowaniu w inną. Dzisiaj spróbujemy rozpisać trzy główne strategiczne kierunki w SEO nad którymi warto pomyśleć kiedy podejmujesz istotną decyzję podczas optymalizacji swojej marki.
1. Traffic Kontra Relevance
Zaczniemy z grubej rury. Plan Seo który nie uwzględnia Relevance (Trafność danej frazy, bardzo szczegółowe i konkretne jej znaczenie) jest spisany na straty. Ruch od użytkowników którzy nigdy nie będą zainteresowaniu twoim produktem jest bezwartościowy. Za pewnymi wyjątkami..
Rzecz bowiem jest o wiele bardziej złożona, niż może nam się wydawać.
Uwzględniając:
a) Zalety Wysokiego Ruchu, Niskiej Trafności
Im wyższy ruch osiągniesz tym większe szanse na „zarobienie” naturalnych linków od klientów oraz wizytujących.
Wyższy ruch powoduje że ludzie którzy mogą być zainteresowani twoim produktem mogą usłyszeć o nim z „drugiej ręki” przez social media bądź przez personalne polecenie.
Większy ruch i obrót powoduje że łatwiej osiągnąć próbkę statystyczną z rezultatów testowania i eksperymentowania.
Większy traffic może oznaczać wzrost w absolutnej liczbie „trafnych” wizyt, nawet jeśli proporcje „trafnych” wizyt są niższe.
Strategie wysokiego ruchu mogą dotrzeć do ludzi, którzy są wysoko w twoim lejku sprzedażowym ale ciągle mogą być zainteresowani kupnem np. nowego produktu często w nieprzewidywalny sposób.
b) Wady Strategi Wysokiego Ruchu
Słowa kluczowe które posiadają dużo wyszukiwań miesięcznie częstą są bardzo konkurencyjne – nawet w przedziale bardzo niskiej relatywności (trafności). Najłatwiej pozycjonować te słowa które mają ograniczoną liczbę wyszukiwań i widownię z bardzo specyficznymi potrzebami
Bardzo niska konwersja limituje finansową wartość strategii dużego ruchu.
Poszukiwanie zbyt wielu słów kluczowych z dużą ilością wyszukiwań na miesiąc może wyglądać cynicznie i zagłuszyć przekaz Twojej marki
c) Zalety Strategi Wysokiej Trafności Oraz Niewielkiego Ruchu:
Znacznie wyższa konwersja — dużo leadów i sprzedaży. Mniej konkurencyjne słowa kluczowe do targetowania. Co warto zauważyć – bardziej przekonywające podejście do klienta, który chce kupić twój produkt. Wzmocnienie marki oraz bardziej entuzjastyczne podejście do niej. To nie wszystko. Uzyskujesz również bardziej naturalne i relatywne anchor texty w linkach które zdobędziesz!
d) Wady Strategi Pozycjonowania Pod Wysoką Trafność
Słowa kluczowe zaliczające się do przedziału Wysokiego Relevance mogą być tak samo konkurencyjne jak ich odpowiedniki ze strategi Wysokiego Ruchu. Wysokie Relevance użytkowników nie zawsze owocuje w Wysokim Relavance produktu. Strategie tego typu mogą być trudne do skalowania — szczególnie bez „zbudowania” zaufanej bazy użytkowników. Skupianie się tylko na limitowanym zestawieniu tematów/słów kluczowych może ograniczyć postrzeganie charakteru twojej marki!
2. Konsument Kontra Influencer
Wydaje się oczywistym że targetowany traffic powinien kończyć się zakupem naszego produktu. Warto jednak pamiętać, że tzw. influencers mają moc aby linkować do nas, dzielić się kontentem i pomagać nam w zwiększeniu zasięgu i widoczności. I są tak samo ważni jak klienci.
Pytanie brzmi: na co czekamy? W czym tkwi prawdziwy interes? Odpowiedź może brzmieć „konsument„, „branża” oraz „influencer” .
Jeśli pracujesz jako B2B odpowiedź może być nieco inna. To co aplikuje jako „konsument” może zostać przekazane w formie słowa klient. Zaś influencer jako lider w branży.
a) Zalety Influencera Oraz Targetowania Branży
Pisanie dla blogerów, dziennikarzy oraz branży z którą konkurujesz jest jednym z najpotężniejszych sposobów zdobywania linków autorytatywnych. Są to firmy oraz ludzie którzy (bardzo prawdopodobne) będą cytować swoje źródła. Dzięki temu możesz zarobić pożądaną ilość autorytatywnej siły płynącej z mocy, jaką przekazuje domena oraz ludzi, którzy ją odwiedzają. Produkowanie treści dla takiej społeczności z pewnością przyniesie rezultat w postaci dzielenia się nim na social networks.
Kontent skoncentrowany na infuencingu może być punktem zapalnym dla wspólnego kolekcjonowania treści, linków, współpracy biznesowej i „siły przebicia”.
b) Wady Takiego Podejścia
Influencer, który może dotrzeć do twojej społeczności i biznes konkuruje z tobą – często jest to ten sam konkurent. Skoncentrowany na konkretnej branży kontent może nie pasować twoim klientom i powodować ich „wyalienowanie„.
c) Zalety Konsumenta, Skupianie się na Interesie
Pisanie dla konsumenta daje Ci bardziej przyziemną tożsamość w umyśle ludzi, którzy będą kupować twój produkt. Mieć bezpośredni, praktyczny wpływ na życie twoich konsumentów przed tym jak jeszcze coś kupią. Może spowodować że będą Ci bardziej ufać. Zaś skoncentrowana na konsumencie treść najczęściej posiada znacznie wyższy potencjał w ruchu!
d) Wady Podejścia Konsumenckiego
Konsument rzadko kontroluje platformy z linkami i praktycznie niemożliwe jest, aby polecił twój biznes większej społeczności.
3. Trendujące Kontra Zawsze Popularne
Różnica i wybór pomiędzy treścią, która przemawia do ludzkich uczuć oraz przetrwa próbę czasu może być sporym wyzwaniem. Inwestowanie więcej w jeden rodzaj treści zawsze oznacza inwestowanie mniej w inny. Jak zachować odpowiedni balans?
a) Zalety Treści Budowanej Na Podstawie Trendowych Tematów
Zaangażowanie się w trendowe tematy pozwala Ci być częścią trwającej debaty co oczywiście ma swoje zalety w SEO, gdyż pozyskujesz linki i zaangażowanie użytkownika które owocuje długoterminowym autorytetem w wyszukiwarce. Jeśli jesteś pierwszym, który rozpoczął trendowy temat jest mało prawdopodobne, że twoja konkurencja będzie zdolna Cię wyprzedzić.
Nowa treść, głównie ta która nie została poruszona przez media głównego nurtu – ma bardzo niską konkurencje. SEO dryfuje bardziej w kierunku świeżości niż autorytetu oferując stronom o mniejszym autorytecie większe szanse na przebicie się w rankingu
b) Wady Skupiania się do Treści Trendowej
Jeśli nie będziesz odpowiednio dobierał swojej treści, to istnieje prawdopodobieństwo że natkniesz się na nią już „po czasie” i ktoś inny napisze o tym pierwszy
Treści trendowe często zyskują traffic, ale rzadko długo-terminowy.
c) Zalety Tematyki Zawsze Popularnej
Tzw. Evergreen Content zdobywa ruch każdego miesiąca. Pozwala to budować twój miesięczny traffic tylko przez dodawanie nowego kontentu, zamiast ścigać dużo większą treść. Możesz z nią współpracować, eksperymentować, testować, optymalizować na konwersje, relevance i wiele innych czynników.
d) Wady Podejścia Do Tematyki Typu Evergreen
Może być trudno zwrócić uwagę influancerów na treść typu Evergreen bez wprowadzenia nowych informacji takich jak badanie czy ankieta. Istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że konkurencja rozwinęła temat tak bardzo, że ciężko będzie ją wyprzedzić.
Content typu Evergreen musi być głębszy, bardziej rozległy i lepiej ubrany w słowa i treść niż kontent trendowy. Co z kolei może wymagać inwestycji większych pieniędzy i środków.
Konkluzja
Każda branża jest inna, dlatego należy potraktować powyższe rady ostrożnie i na ich podstawie rozwinąć swoją strategię SEO.
Zostaw odpowiedź