Link Building

Nasze Usługi

Głos Klientów

Współpracujemy i tworzymy SEO dla wielu istotnych klientów. Poznaj ich opinię oraz głos w sprawie!
Linki W Izolacji

Oferta

Trust Ranki
1.5 zł / Sztuka
    Kup teraz Linki Z Wysokim Trust Flow
Kup Teraz
Komentarze Blogowe
1 zł / sztuka
    Kup Teraz Linki Z Komentarzy
Kup Teraz
Profile Forumowe
2 zł / sztuka
    Kup Teraz Linki Z Profili Forumowych
Kup Teraz
Linki W Izolacji

Oferta

Edu Gov
10 zł / Sztuka
    Kup teraz Linki Edu Gov
Kup Teraz
Linki Zwrotne
5 zł / sztuka
    Kup Teraz Linki Od Konkurencji
Kup Teraz
Zaplecza Blogowe
10 zł / sztuka
    Kup Teraz Linki Z Zaplecz Blogowych
Kup Teraz
Linki W Izolacji

Oferta

Zaplecza Domenowe
150 zł / Sztuka
    Kup teraz Linki Z Zaplecz Domenowych
Kup Teraz
Artykuły Sponsorowane
150 zł / sztuka
    Kup Teraz Linki Z Art. Sponsorowanych
Kup Teraz
Marketing Szeptany
8 zł / sztuka
    Kup Teraz Linki Z Szeptanki
Kup Teraz
Linki W Izolacji

Oferta

Linki Tematyczne
5 zł / Sztuka
    Kup teraz Linki Tematyczne
Kup Teraz
Linki Katalogowe
10 zł / sztuka
    Kup Teraz Linki Z Katalogów
Kup Teraz
Presell Pages
10 zł / sztuka
    Kup Teraz Linki Z Presell Pages
Kup Teraz
Pakiety Linkowe

Oferta

Pakiet Silver Prestige
489 zł / Sztuka
    Kup Pakiet Silver Prestige - Więcej Informacji Znajdziesz W Prezentacji
Kup Teraz
Pakiet Gold Avangarde
699 zł / sztuka
    Kup Pakiet Gold Avangarde - Więcej Informacji Znajdziesz W Prezentacji
Kup Teraz
Pakiet Diamond Blue
999 zł / sztuka
    Kup Pakiet Diamond Blue - Więcej Informacji Znajdziesz W Prezentacji
Kup Teraz

Link building – Czym Jest I Jak Prowadzić Go Efektywnie?

Czym jest link building? Jak wpływa na naszą stronę, jej pozycję w wyszukiwarce oraz zyski? Gdzie szukać odpowiednich i naturalnych linków, które pozwolą nam wspiąć się na sam szczyt? Czy Link Buildingu można się nauczyć? A jeśli tak – to jakie narzędzia są do tego najlepsze? Jak Seochess.pl buduje linki i skąd je pozyskuje? Zobacz już teraz!

Link - Czym Jest, Kiedy Powstał I Jaka Jest Jego Rola?

Linki są tak stare jak internet. Ich historia sięga czasów sprzed II wojny światowej. Związana jest ona bowiem z pojęciem hipertekstu. Widoczna była w pracach Paula Otleta – Belgijskiego naukowca, twórcy informacji naukowej. Jego marzeniem było utworzenie systemu gromadzenia wiedzy i udostępniania jej jak najszerzej. Jego pęd naukowy przyczynił się do rozwoju i powstania systemu informacji WWW.

Idea linku była rozwijana przez Vannevara Busha, Teda Nelsona i Douglasa Engelbarta. Jednak – jak cytuje Wikipedia, współcześnie koncepcja hiperłącza jest najbardziej znana z prac Tima Bernersa-Lee – współtwórcy WWW. Linki to fenomenalny wynalazek, który pozwolił firmie Google na postęp i stworzenie gigantycznej struktury informacyjnej znanej wyszukiwarką. Dzięki niej możesz wyszukać i znaleźć poszukiwane informacje. System hiperłączy umożliwia dynamiczne tworzenie rozbudowanych struktur, tworzenie dokumentów odwołujących się do źródeł takich jak np. Microsoft Word.

Podsumowując – umieszczamy je w dokumentach i odwołują się one do innego elementu wewnętrznego bądź zewnętrznego – dzięki nim przemieszczamy się w sieci i jesteśmy przenoszeni w inne miejsce – niemal jak cyfrowa teleportacja. Sama budowa linku nie jest skomplikowana. Składa się on zwykle z 3 elementów. Adresu strony docelowej, elementu widzianego przez użytkownika jako link (kotwicy) oraz otagowania o sposobie otwierania witryny. Warto podzielić linki również na:

Martwy Link – czyli taki który nie prowadzi do żadnej strony (literówka, zmiana struktury plików, usunięcie zasobu) gdzie zwykle pojawia się błąd numeryczny 404


Link dofollow – posiadający atrybut “dofollow” link, który nakazuje robotom skanowanie strony i przeniesienie jej mocy oraz zaufania. To kluczowy czynnik podczas pozycjonowania strony


Linki nofollow – nie ma tutaj blokowania możliwości wejścia na stronę, ale  nie przekazują one wartości (chociaż nie jest to w 100% zweryfikowane). Wykorzystuje się je gdy odsyłają do podstron bez treści (rejestracja użytkownika, boksy reklamowe)


Link noreferrer – dzięki temu hiperłączu z atrybutem rel=”noreferrer” przeglądarka nie przesyła informacji o adresie odsyłającej witryny. Zwiększa to prywatność, ale ogranicza kompletność danych


Link wewnętrzny – jego rolą jest nawigacja pomiędzy elementami na portalu. Czasami pojawia się w artykule, ale najczęściej w menu gdzie nawiguje użytkownika, aby dotarł do określonych treści. Tak tworzy się hierarchia podstron


Link zewnętrzny – najsilniejszy typ linku prowadzący do innych stron w internecie


Linki wychodzące/przychodzące – linki zewnętrzne. Wychodzący wskazuje na inne witryny w sieci WWW, przychodzący przeważnie rekomenduje strony WWW


Brand-URL – forma linku gdzie kotwice stanowi logotyp firmy


Link graficzny/video – link pochodzący z banerów, filmów bądź animacji (gif)


Link dokładny – pojawia się w postaci konkretnych słów kluczowych identyfikując treści ukryte pod odsyłaczem. Przekazuje moc, jest ogromną wartość w SEO


Link rozszerzony – rozszerzenie linku dokładnego, zamiast jednego słowa obecna jest cała fraza


Link z różną treścią – nie jest związanych z treścią naszej strony – może to być np. Call to action (Kup Teraz) czy innego rodzaju zachęcania do podjęcia akcji

To tylko niektóre z rodzajów linków. Można je również podzielić ze względu na sposób otwierania strony, aktualność, przekazaną wartość, zasięg formę czy rodzaj zasobu. Najprostszy przykład linku napisanego w HTML znajdziesz poniżej:

<a href=”https://seochess.pl/”>seochess.pl</a> 

gdzie

a) Adres Strony – czyli miejsce w sieci, gdzie skieruje nas link po jego kliknięciu

b) Opis Odsyłacza – czyli kotwica/anchor text – jest on aktywnym odnośnikiem i
spełnia ważną funkcję w SEO 

Sama idea linku jest bardzo ważna. Dzięki niemu jesteśmy w stanie w łatwy sposób przemieszczać się w sieci oraz znajdować wartościowe artykuły, zdjęcia, wideo czy treści. Pomagają one również w walce o wysokie pozycje na różnych komercyjnych frazach i słowach kluczowych. Możemy również wyróżnić linki wg. opisu odsyłacz jak:

Naked URL: https://seochess.pl/
Brand: seochess, blog seochess, akademia seochess
Partial Match Anchor: blog akademie seochess, soechess prowadzi blog seo
EMA: Blog Seo, Akademia Seo
Phrase Match: Seo
Losowe: kliknij tutaj, zobacz tu, sprawdź to teraz

Linki A Pozycjonowanie

Są to dwie nierozłączne rzeczy. To linki sprawiły właśnie, że Google w prosty i intuicyjny sposób potrafi łączyć ze sobą różne czynniki i ustalać wartość stron internetowych. Kiedyś, na początku wyglądało to bardzo prymitywnie. Keyword Stuffing (masowe wykorzystywanie słów kluczowych) wystarczało do sprytnego oszukiwania wyszukiwarki. Wszystko zmieniło się kiedy Larry Page oraz Sergey Brin zbudowali pierwszy prototyp swojej nowoczesnej wyszukiwarki – Google.

Kolejne aktualizacje przynosiły zmiany oraz poprawienie wartości wyszukiwanych fraz. Stworzono Page Rank (PR) – system oceny jakości stron internetowych bazujący na skali od 1 do 10. Im wyższy strona miała PR, tym wyższą wartość miały linki wychodzące z jej struktury. W 2013 roku Google oficjalnie przestał aktualizować PR. Jego rola została ograniczona przez wiele późniejszych aktualizacji, poprawek i drobnych modyfikacji

Z czasem powstały zastępcze parametry dla poszczególnych domen, które starają się naśladować (czasami nieudolnie) PR. Są to na przykład Domain Rating Ahrefs, Trust Flow Majestic czy Domain Authority Moz. Są to trzy najbardziej znane platformy oferujące takie obejście. Nie warto jednak stawiać na tego typu rozwiązania, jako że mogą źle nas pokierować. Jak więc pozyskiwać linki skoro przynoszą tak wiele pożytecznego? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poniżej. 

Warto jednak zastanowić się chwilę – po co to wszystko? Jak algorytm Google tworzy listy rankingowe? Te bowiem opierają się o setki czynników. Analizowane są miliardy strony internetowych i badanach jest ich struktura. Od warstwy tekstowej, nasycenia fraz, struktury kodu i atrybutów po zewnętrzne i wewnętrzne linkowanie. Zdobycie zaufania jest czymś najważniejszym. W tym właśnie pomagają linki i link building. Technologia postępuje, a konkurencja rośnie. Dlatego im lepsze linki, tym wyższa szansa na uzyskanie pozytywnych wyników. Można to porównać do głosowania na popularność – im więcej uzyskasz głosów od poważniejszych ludzi, tym wyższa szansa na wysoki ranking

Skąd Pozyskiwać Linki I Jak Prowadzić Link Building?

Jest naprawdę sporo sposobów i metod jak pozyskiwać linki. Jedne są bardziej naturalne i skuteczne, inne mniej skuteczne i ryzykowne. Pozycjonowanie to bardzo złożony proces wymagający bardzo szerokiej wiedzy, doświadczenia oraz Data-driven SEO. Tylko najlepsi i najwytrwalsi potrafią poradzić sobie w tym świecie.

Wiele agencji SEO obiecuje rewelacyjne wyniki – niestety, rzeczywistość weryfikuje te obietnice. Dlatego warto głęboko się zastanowić podczas wyboru odpowiedniej agencji. Jakie więc opcje nam pozostają?

Jedną z pierwszych i bardzo popularnych form linkowania były i są Katalogi Stron Internetowych. Są to platformy, w których gromadzi się linki podzielone na określone tematyki. Właściciel takiego katalogu pobierał odpowiednią opłatę czy to w formie płatnego SMS, czy abonamentu. Dzięki temu zyskiwaliśmy link do naszej witryny, który przesyłał określoną moc. Oferowano również wersję darmową. Zwykle nieskuteczną.

Z czasem linki katalogowe dotknęła erozja i zaczęły znikać z internetu. Wiele znanych, Polskich katalogów znikło już w czeluściach internetu (jak ten Onet.pl) i prawdopodobnie nigdy nie wróci. Mimo to sugerujemy, aby nadal korzystać z wielu istniejących katalogów, które dobrze urozmaicą portfolio naszych linków. Najważniejsze jest topical-matching, czyli dopasowanie tematyczne linków z kategorią, którą mamy zamiar linkować. Weryfikacja to ekstremalnie istotna rzecz.

Kolejną dobrą formą promocji własnej marki jest założenie zewnętrznego bloga firmowego opisującego rzeczywistość w naszej firmie. Im częściej i lepiej będziemy pisać, tym wyższa szansa i prawdopodobieństwo na to, że poprawimy współczynnik i urozmaicimy profil naszej domeny. Doskonałym miejscem na prowadzenie takiego bloga będą płatne platformy blogowe typu weebly.com, ghost.org czy typepad.com.

Artykuły muszą odznaczać się jednak nie tylko wysoką jakością, merytorycznością, ale także poprawnością stylistyczną, pisaniem pod kątem SEO oraz swoistą finezją. Należy unikać duplicate content, aranżować zdjęcia i inne multimedia. Im lepiej zoptymalizowany taki blog, tym lepiej. Warto radzić innym np. jak wymienić żarówkę, jak naprawić zlew czy porady prawne. Im bardziej komuś pomożemy, tym lepiej wyglądamy w oczach Google.

Inną metodą pozyskiwania linków z blogów jest komentowanie konkretnych artykułów dotyczących tematyki zbliżonej do naszej strony. To ciągle dobra i skuteczna metoda pozyskiwania i dywersyfikowania linków z tym że nie niesie ze sobą zbyt wielkich efektów. Naszym nadrzędnym celem jest po prostu poprawienie i ubarwienie profilu linkowego. Link taki posiada atrybut “nofollow” co osłabia jego siłę niemal do zera.

Inne Formy Linkowania

Innym przykładem sposobu na pozyskiwanie linku jest tzw. Presell pages –  czyli katalogi artykułów. Zwane są też czasami preclami. Możemy zamieścić tam artykuł ze słowami kluczowymi. Nie jest to polecana przez nas forma linkowania. Agencje często tworzą bardzo kiepskie Presell pages gdzie wykonanie nie idzie w parze z jakością.

Fora internetowe to jeden z ciekawszych pomysłów na pozyskanie linku wysokiej wartości. Warto jednak pamiętać, że większość for jest ściśle moderowanych i szansa na pozyskanie linku z dobrego forum jest wręcz znikoma. Nawet udzielenie naprawdę rzetelnej i tematycznej odpowiedzi nie sprawi magicznie, że moderator zaakceptuje nasz wątek czy wpis. Budowanie roli eksperta to za mało. Bardzo podobnie jest z Social Media z tym że nasz wpis oznaczony jest atrybutem “nofollow”. Jednak zasięgi oraz opinia, którą możemy tam budować jest czasami bardzo szeroka!

Masowa wymiana linków z innymi portalami to dobry pomysł, jeśli nie przesadzamy z ich ilością. Warto pamiętać, że Google uznaje to za nienaturalny ruch i ryzykujemy filtrem. Podobnie jest z SWL (System Wymiany Linków) gdzie ryzykujemy banem oraz penalizacją strony. Masowe kupowanie linków niskiej wartości nierozciągnięte w czasie jest bardzo ryzykowne i nieprzemyślane.

Wiele firm stosuje ciekawe rozwiązanie dotyczące umieszczania linku w stopce stron swoich klientów. Jest to akceptowalna praktyka, szczególnie jeśli dobrze optymalizujemy taką stronę. Kiepskim natomiast pomysłem jest umieszczenie takich linków bez wiedzy klienta. Traci on link juice oraz autorytet.

Jedną z najgorszych form linkowania jest spamowanie przy użyciu mass blasterów, programów czy zautomatyzowanych narzędzi takich jak ZennoPoster. Google niemal na pewno rozpozna ten schemat w przeciągu kilku dni i zbanuje domenę na zawsze!

Najskuteczniejszą formą linkowania są tzw. Artykuły Sponsorowane, Wpisy Gościnne oraz Publikacje Branżowe. Art. Sponsorowane zwiększają szanse na pozyskanie klientów oraz poprawienie naszej pozycji w wyszukiwarce, jako że oznaczone są z atrybutem “dofollow“. Często pochodzą z zaufanych witryn o ogromnym autorytecie. Im bardziej są dopasowane, tym lepiej. Warto pamiętać, że artykuły sponsorowane powinny być oznaczone atrybutem “sponsored” i odpowiednio zbilansowane pod kątem swojej naturalności. Innym, bardzo silnym linkiem jest wpis gościnny czy publikacja branżowa.

Wejście w dobre relacje z blogerami to świetny, wręcz genialny sposób na zbudowanie silnych i skutecznych linków do naszej witryny. Wykonując publikację na stronie blogera niemal na pewno zwiększymy nasze zasięgi, siłę oraz pozycję w Google. Warto pamiętać o osadzeniu odpowiedniego linku, który będzie wyglądał bardzo naturalnie.

Sztuczki I Triki

Linkowanie wewnętrzne to jedna z najistotniejszych rzeczy, jaką powinniśmy robić na naszej stronie internetowej. Nie tylko dlatego, że pomagamy robotom w nawigowaniu i skanowaniu strony internetowej ale też dlatego, że jest to wygodne dla użytkownika. Przychodzą oni na naszą stronę w konkretnym celu. Dlatego konieczne jest zaspokojenie ich potrzeb. Linkowanie wewnętrzne sprawia, że witryna jest czytelna, odsyła do ważnych źródeł i jej rola jest pomocna w odpowiedzi na nasze zapytanie

Jak więc powinna wyglądać struktura linkowania wewnętrznego? Powinno być ono czytelne, przejrzyste oraz logiczne. Zbyt duża liczba linków odsyłających może negatywnie wpłynąć na równowagę, jaką budujemy. Warto wykorzystywać tylko naturalne kotwice oraz zarządzać nimi w sposób jak najbardziej uzasadniony. Na przykład jeśli linkujemy do naszego bloga, dobrze jest opisać co użytkownik znajdzie po przekierowaniu. “Artykuł o SEO” to dobry anchor text jeśli artykuł mówi o SEO. Jeśli sztucznie generujemy linki wewnętrzne to w oczach pająka Google tracimy jeden ale istotny punkcik.

Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o linkowanie zewnętrzne. W tym wypadku przekazujemy moc do innych, zewnętrznych witryn. Warto o tym pamiętać, ponieważ zaburzenie równowagi i zbudowanie zbyt szerokiej liczby linków wychodzących może być negatywnie odczytane przez pająki – podobnie jak w przypadku linkowania wewnętrznego. Wykorzystujmy naturalne kotwice takie jak np. “Hosting w Krakowie” albo “Najlepsza Kawa w Poznaniu“. Poprawia to czytelność naszego linku oraz jego sens. Są dwie szkoły – linkowanie wewnętrzne nastawione na roboty bądź ludzi. Warto znaleźć pośrednie rozwiązanie, z nastawieniem na klienta.

Jeśli poszukujemy złotego środka, warto już na samym początku ustalić konkretną liczbę linków wychodzących/zewnętrznych, które będziemy wykorzystywać w danym artykule. Pozwoli to uniknąć sytuacji gdy nie wiemy jak go opisać i redagować. Warto też wspomnieć o linkowaniu w obrębie grup tematycznych, czyli tzw. linkowaniu kontekstowym. Dobrze jest prowadzić użytkownika przez nasz serwis w ramach treści, których poszukiwał – czyli w ich kontekście. Jeśli ktoś potrzebuje zmiany opon na zimowe i wszedł na naszą stronę “zmiana opon na zimowe” prowadzimy go po tematycznej drabince treści. Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne to sztuka, którą trzeba opanować już na samym początku z naszym serwisem. Bez tego popełnimy sporo błędów, które będą nas kosztować pozycje w Google. 

Linkowanie Wewnętrzne I Zewnętrzne

Innym przykładem sposobu na pozyskiwanie linku jest tzw. Presell pages –  czyli katalogi artykułów. Zwane są też czasami preclami. Możemy zamieścić tam artykuł ze słowami kluczowymi. Nie jest to polecana przez nas forma linkowania. Agencje często tworzą bardzo kiepskie Presell pages gdzie wykonanie nie idzie w parze z jakością.

Fora internetowe to jeden z ciekawszych pomysłów na pozyskanie linku wysokiej wartości. Warto jednak pamiętać, że większość for jest ściśle moderowanych i szansa na pozyskanie linku z dobrego forum jest wręcz znikoma. Nawet udzielenie naprawdę rzetelnej i tematycznej odpowiedzi nie sprawi magicznie, że moderator zaakceptuje nasz wątek czy wpis. Budowanie roli eksperta to za mało. Bardzo podobnie jest z Social Media z tym że nasz wpis oznaczony jest atrybutem “nofollow”. Jednak zasięgi oraz opinia, którą możemy tam budować jest czasami bardzo szeroka!

Masowa wymiana linków z innymi portalami to dobry pomysł, jeśli nie przesadzamy z ich ilością. Warto pamiętać, że Google uznaje to za nienaturalny ruch i ryzykujemy filtrem. Podobnie jest z SWL (System Wymiany Linków) gdzie ryzykujemy banem oraz penalizacją strony. Masowe kupowanie linków niskiej wartości nierozciągnięte w czasie jest bardzo ryzykowne i nieprzemyślane.

Wiele firm stosuje ciekawe rozwiązanie dotyczące umieszczania linku w stopce stron swoich klientów. Jest to akceptowalna praktyka, szczególnie jeśli dobrze optymalizujemy taką stronę. Kiepskim natomiast pomysłem jest umieszczenie takich linków bez wiedzy klienta. Traci on link juice oraz autorytet.

Jedną z najgorszych form linkowania jest spamowanie przy użyciu mass blasterów, programów czy zautomatyzowanych narzędzi takich jak ZennoPoster. Google niemal na pewno rozpozna ten schemat w przeciągu kilku dni i zbanuje domenę na zawsze!

Najskuteczniejszą formą linkowania są tzw. Artykuły Sponsorowane, Wpisy Gościnne oraz Publikacje Branżowe. Art. Sponsorowane zwiększają szanse na pozyskanie klientów oraz poprawienie naszej pozycji w wyszukiwarce, jako że oznaczone są z atrybutem “dofollow“. Często pochodzą z zaufanych witryn o ogromnym autorytecie. Im bardziej są dopasowane, tym lepiej. Warto pamiętać, że artykuły sponsorowane powinny być oznaczone atrybutem “sponsored” i odpowiednio zbilansowane pod kątem swojej naturalności. Innym, bardzo silnym linkiem jest wpis gościnny czy publikacja branżowa.

Wejście w dobre relacje z blogerami to świetny, wręcz genialny sposób na zbudowanie silnych i skutecznych linków do naszej witryny. Wykonując publikację na stronie blogera niemal na pewno zwiększymy nasze zasięgi, siłę oraz pozycję w Google. Warto pamiętać o osadzeniu odpowiedniego linku, który będzie wyglądał bardzo naturalnie.

błędy

Poważne Błędy, Które Popełniamy W Link Buildingu

Jeden z podstawowych błędów, jakie popełniamy jako pozycjonerzy jest zła konfiguracja kotwicy, tudzież anchor textu. Źle poinformowany użytkownik będzie urażony wprowadzeniem go w błąd. Jeśli publikujemy artykuł gościnny warto pamiętać o formatowaniu nagłówków, opisów alt zdjęć, czy w kodzie nie ma parametru noindex który zakazuje robotom indeksacji? Istnieją specjalne rozszerzenia do chrome/firefox które czytają takie informacje. W kodzie wygląda to mniej więcej tak :

<meta name=”robots” content=”noindex”/>

Dobrze opisany, przygotowany i zarządzany link powinien być klikalny i indeksowalny. Istotny jest również fakt samego otoczenia linku. Jak wygląda tekst, multimedia oraz struktura strony? Czy łatwo jest nawigować? Artykuł powinien być również odpowiednio oznaczony. Jeśli lokujemy produkt, oznaczmy artykuł jako reklamę. Jeśli jest to link pochodzący ze współpracy z nami warto opisać go np.”artykuł powstał przy pomocy Seochess.pl”

Wybierając domenę na której chcemy umieścić link, warto pamiętać o tym, jakimi cechuje się parametrami. Od ruchu organicznego, profilu linków aż po tematyczność i autorytet autora. Warto pamiętać, że rozkład mocy na stronach internetowych funkcjonuje w bardzo specyficzny sposób. Jedne kategorie i podstrony charakteryzują się mocą, inne nie. Dlatego tylko publikacja na silnej podstronie ma sens. To poważny błąd, który często jest popełniany przez początkujących pozycjonerów!

Warto pozyskiwać linki z naprawdę potężnych domen z końcówkami typu .EDU czy .GOV – są to jedne z najmocniejszych linków, bo pochodząc z uniwersytetów, szkół czy stron rządowych. Ale nie jest to proste i nie zawsze działa. Warto również pamiętać, że Google coraz lepiej rozpoznaje sztuczne schematy dotyczące wykorzystywania kotwic. Dlatego im bardziej staramy się wygenerować sztuczny efekt, tym gorzej może się to skończyć. Warto dlatego pamiętać o tematyczności linku, kontekście tego gdzie go umieszczamy oraz naturalności jego kotwicy.

Link Building To Sztuka, Czyli Jak Pozyskać Linki 

Złotym Gralem i kamieniem milowym każdej strony internetowej jest pozyskanie naturalnego linku. To naprawdę sztuka. W czasach powszechnego egoizmu i pogoni za pieniądzem, internet nie jest niczym innym od życia realnego. Nawet jeśli naprawdę tworzymy wartościową treść, nie zawsze jesteśmy odpowiednio docenieni. Jak więc prowadzić skuteczny link building w oparciu o budowanie wartości dodanej? Na pewno etyka oraz empatia w szerzeniu wiedzy. Dzielenie się wiedzą je w oczach Google czymś bardzo cennym

Jeśli ktoś dostrzeże wartościową treść i podzieli się nią z innymi, szanse na pozyskanie linku rosną. Dlatego ważnym jest budowanie naszej witryny w oparciu o nie tylko chęć zysku, ale też wejście w relacje z użytkownikiem, klientem i człowiekiem na osobistym poziomie. Przekazanie mu informacji jakiej poszukiwał to ostateczny cel, jaki Google sobie stawia. To Złoty Gral giganta z Mountain View.

Jeśli już udało się nam pozyskać linki, warto sprawdzić jak wygląda nasz profil linków. Czy jest czysty? Czy nasze backlinki mają atrybuty “nofollow”? Jak wygląda historia takiego linku? Czy pozyskaliśmy go naturalnie? Które linki należy usunąć, a które nie? Aby zdobyć odpowiednią widoczność w wyszukiwarce, twoim zadaniem jest analiza profilu linków, wyciągnięcie wniosków, usunięcie niepotrzebnych i toksycznych linków oraz ich ciągłe doskonalenie. Linki warto analizować w Google Search Console

Dowiemy się tam o liczbie linków zewnętrznych oraz nazwie domen, które posiadają w swojej treści linki odsyłające do Twojej witryny. GSC nie pokazuje jednak w detalach jak wygląda nasz profil linków. Tutaj z pomocą przechodzi znany nam już Ahrefs. Narzędzie SEO, z którego korzystamy bardzo często. Otrzymujemy informację o nowych i utraconych linkach zewnętrznych oraz linkach wychodzących. Dowiemy się też sporo o słowach kluczowych oraz konkurencji, z którą przyjdzie się nam mierzyć. Ahrefs pomoże oszacować też teoretyczną trudność w uzyskaniu pozycji na dane słowo kluczowe. Dzięki temu wiemy, ile linków potrzebujemy. 

Nie jest to jednak wybitna forma analizy sytuacji. Warto pamiętać, że liczy się też treść, nawigacja na stronie oraz właśnie liczba linków i Domain Rating. To wszystko dobrze ze sobą skomponowane powinno dać naprawdę świetne efekty w ostatecznym rozrachunku. Jeśli potrzebujesz szerszej wiedzy na ten temat, sprawdź naszego bloga. W bardzo precyzyjny sposób obrazujemy, jak powinno się pozyskiwać, analizować oraz generować linki. Jeśli budujesz linki warto pamiętać o tym, że istnieją różne strategie. Na przykład linki prowadzące do strony głównej, „głębokich” stron (podstrony produktów lub kategorii), słowa kluczowe, które są dla nas istotne bądź po prostu twoją markę.

Link Building I Co Dalej - Czyli Podsumowanie

Pozycjonowanie marki to nowy termin wykuty na bazie doświadczeń, które przeszliśmy przez ostatnie dziesięć lat. Pozycjonowanie w kontekście marki to bardzo istotna sprawa – pozwala na znacznie szerszy zasięg działań oraz możliwości. Łatwiej jest obrać konkretny kierunek oraz punkt odniesienia. Budowanie dobrych relacji z silnymi graczami na rynku to kluczowa idea, która przyświeca Seochess.pl

Budujemy nasze relacje z redakcjami, blogerami, wydawcami prasy internetowej czy twórcami treści. Dzięki temu jesteśmy zdolni przenosić góry. Kooperacja z innymi serwisami, stronami czy gazetami jest czymś, co powinno być celem każdej profesjonalnej firmy SEO. Takie działania gwarantują skuteczny, silny i efektowny link building. Wspieranie innych przez akcje charytatywne, konkursy, zabawy czy wywiady to tylko wierzchołek góry lodowej. Istnieje niemal nieograniczona ilość form, w których możemy wziąć udział. Im bardziej kreatywny pomysł, tym lepszy zasięg oraz popularność.

Współpraca z influancerami, celebrytami i realizacja projektów ze znanymi ludźmi również powinna przynieść świetne rezultaty. Im bardziej znana osobowość, tym większa szansa na marketing buzz. Ważne jest to, aby nasza kampania link buildingowa przebiegała powoli i naturalnie. Pozyskujmy każdy rodzaj linku, który urozmaici nasze portfolio. Nie powinno się sugerować tylko parametrami danego serwisu (jego DR, TF oraz DA) oraz czy ma rel=”nofollow”. To nie działa tak. Zdrowym jest pozyskanie różnego rodzaju linków i ich wymieszanie w chaotycznych proporcjach. Im bardziej naturalny profil, tym lepiej!

Im wyższa siła autorytetu danego portalu. Im wyższa wiedza przekazana odbiorcy. Im lepsza forma treści – tym wyższa szansa na pozyskanie klienta. Im lepsze relacje zbudujemy, tym więcej z nich wyciągniemy! Nie ma nic lepszego niż długofalowa współpraca z poczytnym dziennikiem i budowanie silnej treści. Linki pochodzące z artykułów gościnnych to przykład wzorcowo pozyskanego linku. Wartość merytoryczna oraz ekspercka jest nieoceniona. Dobrze spersonalizowany felieton połączony z odpowiednią optymalizacją pod kątem SEO pozwoli nam uzyskać ruch dla wydawcy czy blogera. My zaś pozyskamy silny link prowadzący do naszej domeny. To jedna z wielu ważnych strategi SEO, którą obecnie rozwijamy.

WSKAZÓWKI

Operatory

Pierwszą, często przez nas wykorzystywaną metodą jest poszukiwanie linków za pomocą operatorów. Na przykład, Intitle:”wpis gościnny” bądź inurl:”wpis gościnny”. Jest to doskonały sposób na pozyskanie witalnych linków, które zrobią różnicę. Operatory można wykorzystywać na różny sposób. Często będziemy mieć okazję na pozyskanie naprawdę solidnych linków. 

Wymiana Linków Bądź Postów

Inną strategią jest zbudowanie sytuacji win-win, gdzie obie strony wygrają na dokonaniu wymiany. Takim czymś jest np. wymiana postów czy linków. Jeżeli jest to działanie oparte na uczciwej transakcji, tematyczności i skali. Nawiąż dobre kontakty z innym biznesem i działaj z nim długoterminowo. Dobrym miejscem będzie np. Facebook bądź LinkedIn gdzie łatwo można pozyskać kontrahentów. 

Broken Links

Inną metodą na pozyskanie linku jest tzw. Broken Links. Znajdź konkretny serwis internetowy i popraw uszkodzony link. Powiadom właściciela o tym, że strona ma problem i już. Zastępujesz martwy link tym żywym, do swojej strony. Warto pamiętać, że strategia ta nie może być nadużywana. Korzystaj z niej rozsądnie!

Infografiki

Czy umiesz tworzyć infografiki? Jeśli tak, to znalazłeś kolejną formę gdzie możesz nie tylko zbudować link do swojej strony, ale też wygenerować buzz marketingowy. Infografiki można wykorzystywać wielokrotnie bez ponoszenia kary za powielanie treści. Prześlij więc taką grafikę na witryny agregujące bądź zaprezentuj ją jako post gościnny. 

Konferencje

Ważnym źródłem pozyskiwania linków są te pochodzące z konferencji, wydarzeń bądź organizacji charytatywnych jak schroniska. Nie jest to proste do zrobienia - trzeba mieć poważny budżet, chęć samoorganizacji oraz umiejętność przemawiania w tłumie. Taki link jednak ma w sobie nieoceniony autorytet oraz wartość. 

Grafiki

Jeśli potrafisz tworzyć wysokiej jakości fotografie, loga, zdjęcia bądź obrazy - to kolejny sposób na to aby pozyskać klienta. Ich popularność potrafi rozchodzić się z prędkością światła. Zdobycie linku z takiej formy multimedialnej jest bardzo trudne ale jednocześnie bardzo opłacalne!

Linkowanie wewnętrzne

Jak naprawdę powinno wyglądać profesjonalne linkowanie wewnętrzne na wzorcowej stronie? Na wstępie warto wspomnie o tzw. nawigacji w witrynie znajdującej się w menu górnego paska, paska bocznego oraz stopce. To tradycyjna architektura niemal każdej strony internetowej.

Kolejną rzeczą jest mapa witryny użytkownika - czyli strona kierująca przeglądającego do wszystkich innych stron witryny. Innym przykładem są powiązane strony - czyli takie, które kierują na inne podstrony związane z tematyką strony.

Dzięki temu klienta może znaleźć produkt, którego szuka. Ostatnim elementem są linki w treści - czyli np. w artykule bądź w jego akapicie. Sugeruje się zrównoważenie wykorzystania takich linków!

Jak więc wygląda taka równowaga? Wszystko to zależy nie tylko od struktury danej strony internetowej, jej tematyki oraz celu ale też słów kluczowych w jakie celujemy.

Dlatego jeśli naprawdę zależy nam na zbalansowaniu i zrównoważonym linkowaniu wewnętrznym, dobrze jest zapytać o to specjalistów SEO. Niewielki błąd może wprowadzić roboty Google w błąd i poważnie zaszkodzić naszej domenie.

Jeśli jednak chcesz spróbować samemu, sugerujemy zbudowanie odpowiedniego planu oraz jego realizacja w powolny i przemyślany sposób. Linkowanie wewnętrzne to coś, czego nie wolno zostawić samemu sobie!

Spam

Spam potrafi być uciążliwy. I prawie nigdy nie pomaga. Warto usuwać spamowe linki i nigdy ich nie tworzyć. Algorytm Google ignoruje je bądź nawet wlicza w penalizację strony. Sztuczne generowanie linków i ruchu prawie nigdy nie kończy się dobrze. Jeśli więc sam tworzysz spam, kreujesz wokół strony sztuczny szum - możesz spodziewać się kary.

Nienaturalny wzrost domen prowadzących do twojej witryny może się skończyć bardzo źle. Jeśli czujesz spadki ruchu, konwersji bądź kiepską sytuację na stronie - może skończyć się to bardzo źle. Penguin to aktualizacja, której celem jest przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji. 

Liczne farmy linków, kiepskie katalogi, witryny niskiej jakości, zagraniczne bądź nienaturalnie obudowane kiepską treścią zawsze źle wpłyną na naszą pozycję. Podobnie sprawa ma się witryn z treściami porno czy hazardem. Linki takie to twór, którego należy unikać. Jeśli jednak chcesz usunąć niechciane linki, jest taka opcja! Jest to narzędzie disavow które Google poleca jeśli chcemy pozbyć się natrętnego spamu bądź ataku ze strony konkurencji.

Aby sprawdzić linki których chcemy się pozbyć skorzystaj z Google Search Console bądź Ahrefs. Pobierz listy linków i sprawdź, których warto się pozbyć. Przyjrzyj się dokładnie czy nie ma zagranicznych linków, tych z cyframi i dużymi literami bądź takich gdzie są ekstremalnie niskie parametry.

Wtedy warto zrzec się ich przy pomocy disavow. Upewnij się, że proces zrzekania dzieje się na poziomie domeny, a nie tylko adresu URL.

Skuteczny Link Building

Naturalne Linki

Im bardziej naturalne linki, tym wyższa szansa na efektywne wyniki.

Wiedza Ekspercka

Im bardziej ekspercka wiedza, tym wyższa szansa na wysokie pozycje.

Odpowiednia Strategia

Dobór odpowiedniej strategii jest czymś koniecznym i ważnym.

Dobre Znajomości

Im lepsze znajomości w świecie gazet, blogerów tym wyższe szanse na pozyskanie dobrego linku.

Strukturyzacja

Zbudujmy stronę tak, aby nie było wątpliwości odnośnie nawigacji i jej celu.

Zdrowa Kotwica

Warto dobierać słowa kluczowe i nie przesadzić z ich nasyceniem. 

Kontakt

Masz jakieś pytania? Daj nam znać!

support@seochess.pl