Audyt i Optymalizacja

29

Audyt

Wykonujemy precyzyjny audyt i analitykę strony Internetowej. Jeśli potrzebujesz szczegółowej analizy, dostarczymy ją!

20

Wsparcie

Po wykonanym audycie oferujemy pełne wsparcie oraz plan działania. Tylko tak, możemy posunąć się do przodu!

91

Efekty

Na efekty naszego audytu i optymalizacji nie trzeba czekać długo. Skoczysz w rankingu bardzo szybko!

Audyt SEO
Czym Jest

Audyt SEO

Jeśli prowadzisz jakiś biznes, jego audyt jest niemal koniecznością. Trzeba sprawdzić, czy wszystko działa optymalnie. Audyt SEO to nic innego, jak analiza witryny pod kątem:

Kiedy

Warto Wykonać Audyt SEO

Jeśli masz problemy z pozycją w rankingu Google, dobrze jest sprawdzić naszą domenę. Tylko wtedy będziemy pewni, czy możemy rozwiązać problem. Audyt warto wykonać gdy:

Narzędzia SEO
Narzędzia

Jakich Używamy

Wykonując analitykę SEO potrzebujemy profesjonalnych narzędzi, które pomogą nam go wykonać. Zaliczamy do nich:

Pakiety

Kup Teraz

Podstawowy

699 zł

Rozszerzony

799 zł

Korporacja

11999 zł

Czym Jest Audyt Seo?

Audyt Strony internetowej, szczególnie tej która ma problem z pozycją w Google – jest koniecznością. Jednak samo słowo audyt ma znacznie szersze znaczenie – audytem można bowiem objąć procesy, projekty, firmy czy produkty.

Firmy z bardzo zaawansowanymi narzędziami badają zgodnie z wzorcami czy standardami konkretną sytuację bądź proces i wyciągają odpowiednie wnioski. Instytucja audytu istnieje już od XIX wieku – zajmowano się niedociągnięciami systemowymi, sytuacją finansową bądź gospodarczą podmiotu.

Obecność audytora była czymś ważnym i wymaganym. Usprawnianie organizacji i jej doskonalenie było celem samym w sobie. Analizowano ryzyko, potencjał zysku czy nieprawidłowości. Przykładami audytu były – audyt etyczny, audyt finansowy, audyt badania klinicznego czy ekologiczny.

Jednym z nowszych był tak zwany audyt marketingowy – czyli zespół działań analizujących otoczenie rynkowe danej firmy. Dzisiaj przeanalizujemy jednak zupełnie inną formę audytu – czyli audyt strony internetowej. Czym więc jest strona internetowa? Gdzie się zaczyna a gdzie kończy? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania jak najlepiej!

 
 
aydyt strony

Strona Internetowa - Twór Niedoskonały

Strona internetowa nie istnieje w próżni. Ale w głębokiej sieci różnych powiązań i wymiarów. Jednym z pierwszych jest wymiar technologiczny. Czyli dokument który wysyłamy na serwer zapisany w postaci folderów, plików z kodem oraz backend – czyli wszystko to, co pozwala naszej stronie na funkcjonowanie w dynamicznym świecie Internetu. To właśnie tutaj często dochodzi do poważnych dysfunkcji, zaburzeń oraz patologii. Tutaj pole do popisu leży w gestii programistów, grafików oraz deweloperów.

Kolejnym aspektem jest aspekt biznesowy. Strona internetowa kosztuje i to czasami sporo. Jeśli wiesz co robisz – to znakomicie. Jeśli jednak nie wiesz, dobrze jest skorzystać z usług firm które znają się na rzeczy. Czyli takich, które wykonają audyt oraz analizę strony internetowej pod wieloma kątami. Biznesowym, technicznym oraz marketingowym. Ekstremalnie istotne jest to aby audyt był obiektywny i przewidywalny. Musisz wiedzieć co dostaniesz i w jakiej formie. Rzetelna firma SEO musi wiedzieć jak zoptymalizować i poprawić stronę internetową. I nie jest to bułka z masłem.

Sama znajomość CSS oraz dowolnego języka programowania nie wystarczy. Znakomity audytor wie gdzie leży ten problem, który rozmiękczy tamę i przepuści miód z mlekiem. Czyli wysoką konwersję i realne zyski. Wiele firm oferujących audyt strony internetowej wydaje się tego nie rozumieć. Często podchodzą do tej kwestii w byle jaki sposób a czasem nawet mają złe intencje. Jak odróżnić dobrą agencję SEO od tej złej? Napiszemy o tym później. Z tego co już wiesz – należy być bardzo uważnym. Szczególnie podczas procesu wyboru agencji SEO która dostarczy audyt w twoje ręce.

Strona internetowa to twór niedoskonały. Zawsze będą jakieś poprawki, modyfikacje i zmiany. Musisz być gotowy na wszystko. Coś się zepsuje, strona przestanie działać. Nawet jeden prosty błąd w kodzie potrafi wywrócić do góry nogami wszystko. Dlatego poniżej wyróżnimy problemy oraz rodzaje audytów i analiz które można wykonać na stronie internetowej i jak do nich podejść. Wyróżniamy co najmniej kilka audytów – na samym dole opiszemy kilka z nich oraz to w jaki sposób się je wykonuje.

Czym Jest Audyt SEO?

Audyt SEO to konieczność dla każdej strony internetowej która nie posiada wewnętrznego zespołu specjalistów skupionych na kwestiach technicznych jak cyberbezpieczeństwo, prędkość strony czy jej przystosowanie do urządzeń mobilnych. A jako że większość stron nie posiada takiego teamu, warto pomyśleć nad audytem SEO z zewnątrz. Audyt SEO to nic innego jak po prostu analiza strony pod kątem wyszukiwarek oraz ich wytycznych. Dzięki temu możemy uzyskać pewność że nasza strona spełnia wszystkie wymagania i jest gotowa aby służyć użytkownikom i co ważniejsze – klientom.

Kiedy zamawiamy Audyt SEO warto zwracać uwagę na pewne ważne detale i elementy takie jak – czego będzie on dotyczył? Kto będzie audytorem? Jakie standardy i raporty wykorzystamy? Czego oczekujemy od naszego pracobiorcy? Warto pamiętać że najlepsze firmy podchodzą niezwykle kompleksowo do każdego pojedynczego audytu. Od kwestii technicznych aż po UX oraz szerokie spektrum analizach od których napiszemy więcej. Warto też pamiętać że audyt SEO nie jest elementem pozycjonowania samym w sobie. To tylko obserwacja surowym i obiektywnym okiem co trzeba poprawić, aby strona zaczęła piąć się do góry.

Dopiero optymalizacja strony internetowej przeprowadzona przez specjalistę SEO pozwoli na ruch w wyszukiwarkach. Optymalizacja SEO musi zawierać w sobie szereg kompleksowych operacji które sprawią, że kompleksowość strony internetowej będzie nie tylko lepsza ale też i trwalsza. Wiele serwisów nie radzi sobie z integralnością. Często rzeczy wysypują się nawet przy drobnych akcjach podejmowanych przez użytkowników. Kompleksowość dokumentu zwanego stroną internetową potrafi być czasami szokująca.

Dlatego podsumowując – audyt SEO to nic innego jak badanie szkiełkiem i okiem tego, czy nasza strona internetowa spełnia wszystkie standardy oraz jest gotowa do walki o pozycję z konkurencją w wyszukiwarce. Jeśli nie – to pozycje startowe są nierówne i sporo tracisz, wręcz zabierasz sobie szanse na sukces w ostatecznym rozrachunku. Dlatego Audyt SEO Seochess.pl to doskonały sposób na poznanie zalet i wad twojej strony internetowej.

czym jest audyt seo

Audyt Informatyczny

Jest to jeden z bardziej zaawansowanych audytów – jego celem jest określenie, czy dany system i jego zasoby chronią majątek, integralność danych czy też pozwalają organizacji na efektywne zarządzanie systemem. W świecie informatyki istnieją standardy oraz normy.

Jak więc wygląda nasz system w odniesieniu do tych zasad? Wykonywane są testy penetracyjne, analizy ryzyka czy badania systemów. Stosowany przez duże instytucje finansowe takie jak banki czy korporacje. Obecnie Seochess.pl nie prowadzi takich audytów.

Audyt Bezpieczeństwa

To nic innego jak kontrola i analiza systemu informatycznego. Odpowiadamy sobie na pytanie – czy ten system informatyczny spełnia surowe wymogi i rygory bezpieczeństwa? Jak wygląda struktura tego systemu i czy czasami nie jest dziurawa i pełna bugów i błędów? System taki może być niebezpieczny i łatwy do hakowania czy cyberataku. Wysokiej jakości analiza powinna odpowiedzieć na pytanie jak wygląda bezpieczeństwo systemu.

Każda strona internetowa ceniąca sobie bezpieczeństwo swoich klientów i swoje powinna zadbać o zabezpieczenie swojej struktury informacyjnej. Takie strony często są na celowniku Hakerów wykorzystujących tzw. Malware – czyli oprogramowanie szpiegujące celem kradzieży danych. Wstrzyknięcia zainfekowanego kodu powoduje różnego rodzaju dysfunkcje i efekty na stronie bez wiedzy jej administratora. Celem zawsze jest wzbogacenie się przez kradzież bądź instalacje niechcianych reklam. Seochess.pl nie wykonuje tego typu audytów.

Audyt Wydajności

Jak wygląda wydajność konkretnego systemu? Prowadzone są testy obciążeniowe czyli generujące założony z góry poziom obciążenia bądź przeciążeniowe pozwalające na analizę sytuacji przekroczenia poziomów obciążenia. Dzięki temu wiemy jak w takich sytuacjach kryzysowych zachowają się serwery, bazy danych, sieć czy aplikacje. Do tego analizuje się normalne, stabilne warunki i stan wydajności podczas takich właśnie warunków. Nie wykonujemy obecnie takich audytów.

Audyt Legalności Oprogramowania

Jak wygląda wydajność konkretnego systemu? Prowadzone są testy obciążeniowe czyli generujące założony z góry poziom obciążenia bądź przeciążeniowe pozwalające na analizę sytuacji przekroczenia poziomów obciążenia. Dzięki temu wiemy jak w takich sytuacjach kryzysowych zachowają się serwery, bazy danych, sieć czy aplikacje. Do tego analizuje się normalne, stabilne warunki i stan wydajności podczas takich właśnie warunków. Nie wykonujemy obecnie takich audytów.

Audyt Biznesowy

To rodzaj diagnozy prowadzonej przez osobę zewnętrzną z obiektywnym spojrzeniem na biznes. Jaki kierunek obrać i jakie zmiany wprowadzić? Co usprawnić i jakie zadania postawić przed swoim personelem? Nawet drobna korekta może oznaczać całą sekwencję zdarzeń które poprawią model biznesowy firmy i zwiększą jej zysk. Nie prowadzimy tego typu audytów.

Audyt Marketingu

To audyt tego jak prowadzimy marketing i gdzie płyną pieniądze. Bardzo ważny ze względu na częste błędy wielu biznesów które źle zarządzają swoimi budżetami marketingowymi i palą pieniądze bez sensu. Wiele agencji oferuje pomoc i czasami warto z niej skorzystać. Prowadzimy tego typu audyt – jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami.

Audyt SEO

Jeden z najważniejszych audytów jakie wykonujemy tutaj na Seochess.pl – nie tylko budujemy zaawansowane modele, strategie i taktyki ale też wdrażamy je w życie. Tego typu audyt to coś, co powinna przejść każda strona internetowa próbująca wybić się wysoko w Google. Jak więc zamówić taki audyt bądź jak go wykonać? O tym dowiesz się znacznie więcej później.

Audyt UX

To nic innego jak dogłębna analiza behawioralna użytkownika, klienta bądź petenta. Jak zachowuje się dana osoba wchodząc w interakcję z kolejnymi sekwencjami i elementami witryny internetowej?

Czy istnieją jakieś dysfunkcje które nie pozwalają na sprawne wykorzystanie jej dostępności? Jak wygląda kwestia grafiki, elementów takich jak przyciski czy Call To Action? To wszystko ma ogromny wpływ na efekt końcowy. Wraz z audytem Seo wykonujemy audyt UX.

Audyt Prawny

Można go wykonać na wiele sposobów i w wielu kontekstach. Jest to na przykład analiza regulaminu, Polityki RODO, polityki prywatności czy danych osobowych. Czy wszystkie informacje zawarte na naszej stronie spełniają surowe wymogi prawa?

To nie tylko ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa, ale też wygody i pewności siebie użytkownika. Pisz proste i raczej zrozumiałe regulaminy. Dzięki temu unikniesz problemów!

Audyt Jakości

Bezpośrednim celem takiego audytu jest ocena sytuacji w firmie. Czy stwierdzono jakieś nieprawidłowości? Jego konsekwencją nie powinny być kary ale usprawnienie całego systemu tak, aby funkcjonował normach.

Dzięki temu możemy określić stopień spełnienia wymagań dotyczących systemu zarządzania jakością. Audyt taki przeprowadzają osoby nie ponoszące żadnej odpowiedzialności za obszary działania poddane audytowi. Nie wykonujemy tego typu audytów.

Audyt Etyczny

To nic innego jak ocena etyki i zasad etycznych wykorzystywanych w konkretnej organizacji – dzięki temu tworzymy środowisko bezpieczne dla pracowników i szefostwa. Efektem audytu są rekomendacje – a celem samym w sobie poprawa kultury organizacyjnej. Ważnym aspektem jest przejrzystość i prawidłowości.

Audyt Wiedzy

Wnikliwa analiza wiedzy z punktu widzenia użyteczności i know-how. A także ocena możliwości osiągnięcia przewagi nad konkurencją. Dzielimy ją na ocenę tak zwanej wiedzy jawnej – zupełnie niezależnej od człowieka czyli obiektywnej.

Wiedza ukryta jest natomiast subiektywna – wynika z doświadczeń człowieka. Wiedza taka nie może być sformalizowana bądź udokumentowana lub nawet komunikowana przez narzędzia takie jak Internet czy dokumentacja przedsiębiorstwa. Wpływa ona na tworzenie innowacji. Seochess.pl nie oferuje takich audytów.

Audyt Kampanii PPC

Jeśli posiadasz konto Google Adwords i prowadzisz jakieś działania reklamowe to dobrze jest od czasu do czasu przeprowadzić dogłębny audyt takiej kampanii. Czy jest ona dochodowa czy też nie? Jak wygląda jej jakość? Efektywność? Czy kampania zarabia czy warto dokonać poważnych zmian i modyfikacji? Podobnie ma się sprawa z kampanią na Facebooku czy Instagramie. Monitorowanie przepływu pieniędzy jest niezwykle istotne!

Audyt Konkurencji

Twoja konkurencja jest silniejsza od Ciebie? Może warto zadać sobie pytanie – dlaczego? Czy trzeba coś zmienić? Jak robi to firma X? Analiza i audyt działalności konkurencji obejmuje jej profile na Social Mediach, Profil Linków oraz kampanie PPC które prowadzą. Można również analizować model biznesowy oraz wiele innych rzeczy.

Audyt Konkurencji

Twoja konkurencja jest silniejsza od Ciebie? Może warto zadać sobie pytanie – dlaczego? Czy trzeba coś zmienić? Jak robi to firma X? Analiza i audyt działalności konkurencji obejmuje jej profile na Social Mediach, Profil Linków oraz kampanie PPC które prowadzą. Można również analizować model biznesowy oraz wiele innych rzeczy.

Czym Jest Audyt UX?

Audyt UX to nic innego jak analiza strony pod kątem użyteczności. Jak łatwo się na niej poruszać? Jak czytelna jest? Czy nawigacja jest przejrzysta i zbudowana w sposób logiczny? Jak zobrazowane są informacje, grafiki czy wideo? Czy wszystko ze sobą współgra? Audyt UX pozwoli Ci poznać mocne i słabe strony swojej witryny w kontekście użytkownika i jego doświadczenia kiedy na niej przebywa. Jest to niezwykle istotne bo czasami potrafi postawić biznes na nogi i sprawić że z tonącego statku wyjdziesz na solidny plus. Kolejnym elementem i ważnym aspektem audytu UX jest optymalizacja konwersji.

To nic innego jak działania które polegają na optymalizowaniu strony internetowej pod kątem lepszej konwersji sprzedaży naszego produktu bądź usługi. Audyt tego typu jest niezwykle istotny pod kątem biznesowym. Czy strona internetowa stosuje różnego rodzaju formy Call to Action (CTA) czyli przyciski, butony bądź elementy graficzne które poprawiają konwersję oraz sprzedaż? To niezwykle ważny aspekt o którym często zapominają firmy. Dlatego jeśli chcesz osiągnąć sukces jest to jedna z najważniejszych form optymalizacji konwersji. Sama dobrze zaprojektowana, zoptymalizowana i szybka strona nie wystarczy. Trzeba być sprytnym, mądrym i przewidywać pewne rzeczy.

Dlatego Audyt UX odpowiada na zapotrzebowanie wielu biznesów w Polsce. Poznajemy mocne i słabe punkty naszej strony internetowej, zrozumiemy błędy i ich wpływ na konwersję. Jakie są zagrożenia i miejsca w których można je wyeliminować. To wszystko ma ogromny wpływ na efekt końcowy. Wykonując audyt warto wziąć pod uwagę strukturę strony, nawigację, czytelność widoków, przekaz informacji czy po prostu jej użyteczność. Jak ciężko jest pozyskać z niej jakąś informację? Czy łatwo jest się skontaktować ze wsparciem? Co należy poprawić w kwestii graficznej?

Na te i wiele innych pytań odpowiada właśnie audyt UX. Wiele agencji oferuje bardzo szeroki audyt UX za niską i nieprzystającą do rynku cenę. Unikaj takich analiz – mają na celu jedynie wyłudzenie od Ciebie pieniędzy. Najlepiej jest wybrać audyt który przystaje do obecnych trendów i czasów. Seochess.pl oferuje bardzo rozbudowany i skuteczny audyt UX oraz SEO. W kontekście UX budujemy modelowanie i analizy stron internetowych w oparciu o najnowszą technologię oraz doświadczenie naszych programistów.

Trochę Więcej O User Experience

Doskonałym pomysłem jest przeprowadzenie ankiety bądź badania z wybraną próbką użytkowników aby sprawdzić ich opinię na temat serwisu. Można monitorować bądź nie takie zachowanie, ale na samym końcu uczestnik takiego badania proszony jest o wyrażenie swojej opinii. Co można analizować? Absolutnie wszystko – od kliknięć, czasu przewijania, ruch gałek ocznych aż po interakcję z elementami takimi jak przyciski.

Co więc tak naprawdę zrobić po wykonanym audycie UX? Dokładnie przeanalizować błędy. A możemy wyróżnić ich kilka. Błędy krytyczne mają bardzo duży wpływ na działanie strony internetowej i wymagają poprawy już, teraz. Błędy Mniejszej Wagi wymagają poprawy, ale nie są priorytetowe. Błędy najmniejszej wagi powinny zostać załatane, ale nie ma to wielkiego wpływu na funkcjonowanie serwisu. Segregacja błędów moża mieć również podział ze względu na typ występowania. Im lepiej skategoryzujemy błędy, tym szybciej zostaną one poprawione. Audyt UX powinien zostać zwieńczony wykonywaniem dogłębnych testów użytkowych oraz ich korekcji. Wymaga to sporego doświadczenia, wiedzy informatycznej oraz umiejętności programistycznych. Dlatego dobrze jest zlecić audyt stronie trzeciej. Warto wykonać również Testy A/B po każdej wprowadzonej modyfikacji. Pozwoli to sprawdzić jak wygląd reakcja użytkownika. Cykl zamyka się wykonaniem kolejnych sekcji analiz aż do osiągnięcia absolutnego optimum.

Nie jest to jednak takie proste. Warto sprawdzić jakie błędy najczęściej wykrywamy podczas audytu SEO oraz UX. Jest to niezwykle istotne, ponieważ już teraz możesz porównać sobie to zestawienie ze swoją stroną internetową i dowiedzieć się jak wygląda ona w rzeczywistości. Zobaczmy więc jak analizować UX. 

Analizy - Co To Takiego?

W ramach audytu UX wykonywane są tak zwane analizy. Realizuje się go różnymi metodami, strategiami oraz formami. Najbardziej znaną jest tzw. Analiza ekspercka – czyli jak sama nazwa sugeruje, praca eksperta biegłego w dziedzinie analizy i optymalizacji. W ramach takiej analizy stronę analizuje się różnymi metodami naukowymi. Poznajmy je wszystkie.

Analiza Heurystyczna

Czyli analiza serwisu na podstawie heurystyk (Najczęściej Heurystyk Nielsena) – generalnych zasad które stosuje się podczas budowy strony czy ogólniej – dowolnego systemu. To nic innego jak wytyczne dla funkcjonalności strony, aplikacji czy innego dokumentu.

Wyróżnimy tutaj między innymi takie elementy jak pokazuj status systemu, zachowaj zgodność pomiędzy nim a rzeczywistością, zaoferuj użytkownikowi kontrolę, przestrzegaj standardów i spójności, zapobiegaj błędom, pozwól wybierać, zaoferuj elastyczność i efektywność, dbaj o estetykę oraz efektywność, obsługuj wszelakie błędy, pomagaj i dokumentuj. Doskonałą alternatywą będzie 9 reguł poznawczych Gerhardta-Powalsa. Z naszego punktu widzenia najważniejsze jest, aby zrozumieć te zasady i kontestować je z treścią na stronie.

Analiza Wędrówki Poznawczej

W tej metodzie testujemy różne scenariusze tego, jak wygląda wędrówka użytkownika na naszej stronie internetowej. Audytor staje się nikim innym jak samym użytkownikiem i wyłapuje w sieć swojego oka różnego rodzaju błędy, uchybienia czy problematyczne obszary. Jest to jedna z popularniejszych form analizy nie tylko dlatego, że wcielamy się w użytkownika, ale też dlatego że szybko pozwala na wprowadzenie potrzebnych poprawek.

Lista Kontrolna

Dzięki tej metodzie jesteśmy w stanie sprawdzić stronę pod kątem konkretnych kryteriów. Tworzymy więc wytyczne oraz punkty co do tego, jak powinien być zbudowany serwis internetowy. Procedura ta jest dosyć prosta, obiektywna ale może pożerać sporo czasu.

Analiza W Ujęciu mobilnym

Świat mobilny stoi otworem przed każdym z nas. Dlatego warto przeanalizować stronę właśnie pod tym kątem. Ruch mobilny często dobrze konwertuje. Ale nie zawsze dzieje się to na dłuższą metę. Dlatego warto przeprowadzić analizę. Analizujemy to jak platforma prezentuje się na telefonach, czy jest wygodna, intuicyjna i jak wygląda czas ładowania. Sprawdzamy nawigację, jej sens oraz reakcję użytkownika na jej strukturę.

Testy A/B

Dzięki tym analizom jesteśmy w stanie dokonać pełnego i profesjonalnego porównania różnych elementów strony. Testy takie wykonuje się dla wielu platform, urządzeń i dokumentów jak strony czy aplikacje. Testy takie można wykonać np. dla konkretnego przycisku na stronie internetowej – można testować jego kolor, wielkość czy nawet rodzaj obramowania.

Dobrze jest dopasować taką analizę do konkretnego serwisu – czym innym będzie ona dla sklepu internetowego a czym innym dla bloga. Dobrze wykonane testy potrafią przynieść efektywne zmiany na długi czas!

Analiza Kognitywistyczna

To bardziej rodzaj nauki niż analizy. Łączymy ze sobą wiele dziedzin nauk takich jak psychologia, logika, neurobiologia czy lingwistyka aby zbadać przyczynę tego, dlaczego w określonej sytuacji na stronie człowiek zachowuje się w ten a nie inny sposób.

Jeśli zrozumiemy już przyczynę to naszym kolejnym zadaniem będzie dopasowanie jej do gust odbiorcy i zwiększenie jego interakcji ze stroną. Podnosimy swoje szanse na konwersję.

Analiza Porzuconych Koszyków

Porzucanie planów zakupowych to problem niemal większości sklepów internetowych. Klient dodaje produkt do koszyka po czym w niewyjaśniony sposób nie dokonuje finalizacji transakcji. Jak więc poprawić współczynnik finalizacji i znaleźć sposób na to aby klient kończył swoje zakupy? Jest sporo metod i opcji.

Naszym zadaniem jest weryfikacja tego jak konkretne modyfikacje wpłyną na zachowanie kupującego. Zakupy bez rejestracji, większa liczba płatności czy prostszy i szybszy dowóz. To tylko kilka z opcji. Kompleksowość tej analizy może sięgać aż do kwestii technicznych na stronie internetowej jak jej ładowanie.

Analiza Ścieżki Zakupowej

Jak ciężko jest zamówić towar z twojego sklepu? Jak intuicyjnie i łatwo jest go kupić? Warto pamiętać że tego typu analiza ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie – jak wygląda sprawny proces zakupowy na twojej stronie internetowej. Usprawnienie tych procesów może wywołać lawinę procesów które poprawią i usprawnią nasz biznes.

Mapa Ciepła

Bardzo rzadko wykorzystywaną, ale niezwykle skuteczną formą analizy może być Mapa Ciepła. Dzięki owej mapie jesteśmy w stanie zobaczyć w formie kamery termowizyjnej najcieplejsze (czerwone) – najczęściej klikane elementy na stronie oraz najzimniejsze (niebieskie, zielone) – czyli te najmniej klikane.

Jest to niesamowicie istotne bo pozwala nam na kompleksową analitykę i weryfikację tego, czy strona spełnia swoją misję. Nagrywane są również ruchy kursorów dzięki czemu możemy poznać czas scrollowania przez naszą stronę. Najczęściej obserwuje się i analizuje to jak wygląda popularność konkretnego przycisku. Dokonuje się wtedy określonych modyfikacji i zmian.

Moduły

Moduły ecommerce wchodzą w grę kiedy optymalizujemy i analizujemy sklep internetowy. W obecnych czasach są absolutną koniecznością. Gromadzimy dzięki nim dane o tym jak wygląda konwersja, sprzedaż i zyski naszego przedsiębiorstwa.

Moduły wraz z Google Analytics stanowią rdzeń analizy naszego biznesu w ujęciu biznesowym. Zbadamy tam jaki okres czasu klienci dokonują transakcji, jak wygląda sprzedaż i co się sprzedaje. Jeśli jakiś produkt jest słaby, nie sprzedaje się możemy usunąć go z naszego asortymentu. Wiemy też jak wygląda skuteczność naszych działań marketingowych.

Analiza Google Analytics

Jest to jedna z popularniejszych form analizy. Na naszą stronę internetową aplikujemy kod śledzący dzięki czemu dostajemy dostęp do panelu w którym aż roi się od informacji, statystyk i analiz. Weryfikujemy nasze cele, widoki, dane i wiele innych. Warto pamiętać o poprawnej instalacji oraz implementacji tego kodu na nasze podstrony. Unikniemy niepotrzebnych nerwów oraz straconego czasu.

Kod strony powinien znajdować się na wszystkich podstronach i zbierać dane tak, aby miało to sens. To darmowe i proste rozwiązanie potrafi przynieść nam niezwykle efektywne rezultaty. Warto jednak korzystać z doświadczenia webmasterów, bo surowa analiza takich dany bez specjalistycznych umiejętności nigdzie nas nie zaprowadzi. Google Analytics może połączyć z Google Ads co pozwoli ci uzyskać dostęp do wielu danych z jednego miejsca. Założenie konta i dodanie kodu śledzącego na twoją witrynę to absolutna podstawa!

Tuż po instalacji kodu i uruchomienia całej procedury wybieramy konkretne cele. Wszystko zależy od funkcji witryny oraz skutków pozyskania ruchu. Dobrze jest wtedy korzystać z Google Tag Manager – pomoże on w kontrolowaniu Celów. Ustala się je z widoku danych i można weryfikować czas przebywania klienta na stronie oraz zlokalizować miejsce z którego pochodzi. Celami może być np. lokalizacja docelowa, strony na sesję, zdarzenie czy czas trwania. Warto wspomnieć też o celach inteligentnych – jednak aby dowiedzieć się o nich więcej zajrzyj na naszego bloga!

Audyt SXO

To szeroki audyt który swoim zasięgiem obejmuje nie tylko UX, SEO, cele biznesowe ale także szersze spektrum jak Branding czy Rebranding. Bardzo rzadko wykorzystywany w obecnym świecie analiz. Celem audytu jest spełnienie wymaganych przez właściciela domeny oczekiwań względem konkretnego klienta. Dostosowujemy więc konkretne elementy strony, aby zmaksymalizować na to szansę.

Optymalizacja Konwersji

Dla każdego konwersja oznacza coś innego. Co strona, to inne znaczenie. Dla kogoś konwersją może być dokonana sprzedaż, natomiast dla kogoś innego – zapisanie się do newslettera. Dlatego warto formatować różne opcje optymalizując konwersje konkretnej strony internetowej. Wymagania klienta są różne, dlatego nasza analiza przebiega zawsze inaczej. Modyfikacje nanoszone są w zależności od skomplikowania strony i całego procesu.

Marketing Automation

To zestaw działań mających na celu niemal totalną automatyzację działań w marketingu. Wliczamy tutaj ułatwienie i synchronizację pewnych zachowań i działań w Internecie. Dotyczy to nie tylko monitorowania postępów ale także automatyzację wielu procesów zżerających zasoby i pieniądze. Dzięki temu możemy szybciej i efektywniej operować w dynamicznym środowisku cyfrowym i biznesie internetowym. Tworzone jest specjalistyczne oprogramowanie automatyzujące konkretne działania marketingowe. Dotyczy to np. wysyłania maili. Istnieją narzędzia i oprogramowanie pozwalające na masową wysyłkę mail. Jest to klasyczny przykład marketing automation.

Najczęstsze Błędy Podczas Wykonywania Audyt SEO I UX

Jakie błędy najczęściej popełniamy? Co robimy źle podczas wykonywania tych ważnych audytów? Jak uniknąć pomyłek oraz gdzie zacząć? Jeśli naprawdę potrzebujesz tych informacji, to poniżej przedstawiamy w punktach jakie błędy najczęściej popełnia webmaster? Zobacz już teraz!

Ambicje

Czasami ambicje mogą być jednym z naszych największych wrogów. Jeśli przesadzimy ze strukturą naszej strony internetowej, będzie ona nieczytelna, irytująca i użytkownik szybko ją opuści. Korzystanie z nowych technologii powinno mieć swoje granice. Zbyt wiele wodotrysków, sztuczek technicznych i już przesadziliśmy.

Nawigacja

Jeśli chcesz dojechać do jakiegoś punktu na mapie, ale nie masz oznaczonych dróg to nigdy tam nie trafisz. Podobnie jest z nawigacją na stronie. Jeśli chcesz coś sprzedać to dobrze jest poinstruować użytkownika jak tam trafić. Wiele witryn potrafi skutecznie odstraszyć użytkownika beznadziejną nawigacją która nie poprowadzi Cię donikąd. Interfejs witryny to jeden z najważniejszych elementów i powinieneś go planować jeszcze przed uruchomieniem witryny.

Responsywność

Jeśli strona jest nieczytelna na ekranie smartfonu, trudno dziwić się że ma niską konwersję a ty tracisz pieniądze. Warto skorzystać z pomocy specjalistów w tej dziedzinie. Naprawdę przyjazna strona mobilna powinna być oparta o nowoczesne rozwiązania i technologie. Jak więc rozmieścić elementy i z których zrezygnować? To wszystko ma elementarne znaczenie na samym końcu!

Treść

Jeśli opisujesz produkt i zamiast do punktu – próbujesz zrobić z tego poemat, nie dziw się że użytkownik będzie zniesmaczony i kliknie zamknij. Wszyscy mamy ograniczony czas i chcemy dowiedzieć się o produkcie jak najwięcej. Treść trzeba zrównoważyć – przedstawić jak najlepiej się da. Rozbijaj treść na wiele akapitów, zakładek oraz urozmaicają ją o różnego rodzaju elementy graficzne. To pomoże ulepszyć ją i zwiększyć jej atrakcyjność.

Formularze

Prostota i minimalizm jest piękne. Szczególnie jeśli chodzi o formularze. Im więcej ma wypełnić użytkownik, tym mniejsza szansa że zostaną one wypełnione. Opisuj dobrze pola wyboru. Użytkownik musi wiedzieć co wybiera. Istotne jest abyś uprościł taki formularz do absolutnego minimum. Zrób wszystko aby formularz był przyjemnością, a nie katorgą. Unikaj błędów i monitoruj je na bieżąco!

Fold Line

Fold line to nic innego jak linia która wyznacz obszar witryny widoczny bez przewijania w dół. To właśnie tutaj często pojawia się przeważająca ilość treści. Warto informacje powinno się odseparować i dostosować do wielkości ekranu. To bardzo ważne, albo narażamy się na poważny zgrzyt!

Fold Line

Fold line to nic innego jak linia która wyznacz obszar witryny widoczny bez przewijania w dół. To właśnie tutaj często pojawia się przeważająca ilość treści. Warto informacje powinno się odseparować i dostosować do wielkości ekranu. To bardzo ważne, albo narażamy się na poważny zgrzyt!

Logika

Istnieją pewne logiczne, ale niepisane zasady logiczne które powinny znajdować się na każdej stronie internetowej. Przyciski zatwierdzające („TAK”, „przejdź dalej”) powinny być ustawione po lewej stronie natomiast przeczące („Nie”, „Anuluj”) po stronie prawej. Warto ustawiać również buton „Kup Teraz” blisko ceny. To standard który pomaga im szybciej kliknąć kup teraz.

Błędy Techniczne

Strony internetowe to dokumenty charakteryzujące się dosyć delikatną i kruchą strukturą. Błędy takie jak „Nie znaleziono strony”, źle skonfigurowane roboty meta, brak przekierowań w konkretnych miejscach czy brak optymalizacji prędkości to wierzchołek góry lodowej. Dochodzą do tego klasyczne błędy SEO.

Błędy SEO

Brak Alt Tag czyli opisu zdjęcia, brak tytułu witryny, meta opisu, schema structure, Link kanoniczny, unikanie duplicate content czy słabej jakości treść to tylko kilka z błędów które można napotkać w świecie SEO. Jest ich cała masa i jeśli potrzebujesz dowiedzieć się więcej sprawdź nasz blog!

Darmowy A Płatny Audyt Seo

Wiele firm czy agencji oferuje darmowy audyt SEO. To nic innego jak bezpłatna analiza serwisu internetowego. Czy warto skorzystać z takich audytów i czy ma to sens? Generalnie przyjęło się mówić, że co jest za darmo to jest bezwartościowe. Nie koniecznie. Wiele agencji oferuje naprawdę wartościowe audyty SEO. Dzięki temu niskim kosztem otrzymamy raport który zawierać będzie informacje o tym jak wygląda nie tylko użyteczność naszego serwisu ale też wydajność i bezpieczeństwo.

Jednakże darmowy audyt SEO nie może równać się z płatnym audytem SEO. Są to dwie zupełnie różne światy. Darmowe audyty SEO często wykonywane są przez zautomatyzowane roboty bądź automaty na bazie wcześniej zaprogramowanych skryptów. Jest to bardzo kiepska, subiektywna ocena strony internetowej która może się źle skończyć. Doświadczony audytor potrafi podpowiedzieć, ulepszyć nasz serwis. Nie potrafi tego robot analizujący. Dlatego audyt SEO darmowy nigdy nie będzie równać się temu płatnemu! Darmowe audyty często też nie obejmują ważnych i istotnych z punktu widzenia robotów Google danych takich jak słowa kluczowe, jakość treści czy tytuły. Podczas audytu SEO – profesjonalny specjalista analizuje konkurencję. Nie jest to możliwe w audycie darmowym.

Audyt SEO wykonany przez profesjonalną firmę pozwoli nam osiągnąć bardzo dobre efekty. Nie tylko zrozumiemy sens i logikę stojącą za witryną internetową, ale też otrzymamy wysokiej jakości sugestie od doświadczonego oka które wskażą nam miejsca do poprawki. Warto więc wybrać audyt płatny jeśli na serio podchodzimy do naszego biznesu!

audyt seo

Podsumowanie

Audyt strony to coś więcej niż wnikliwa jej analiza, ocena i rekomendacje. To konieczność którą wiele stron i biznesów ignoruje. Jest to bardzo poważny błąd, który może prowadzić do ciężkich konsekwencji w postaci nie tylko źle zoptymalizowanej witryny ale też wysokiego współczynnika odrzuceń, niskiej konwersji i strat finansowych. Płatny audyt to znakomity pomysł jeśli potrzebujemy czegoś, co nie tylko postawi na nogi nasz biznes ale też wyeliminuje wszystkie patologie i błędy.

Seochess.pl oferuje bardzo rozbudowany audyt i analizy które nie tylko zmodyfikują twoją stronę, zoptymalizują ją i sprawią, że będzie po prostu lepsza. Podchodzimy do każdego problemu osobno i kompleksowo – jesteśmy gotowi pójść na niekonwencjonalne rozwiązania tylko po to abyś był zadowolony z naszej pracy.

Wszystkie informacje dotyczące audytu wykonanego przez naszych specjalistów znajdziesz na samej górze. Oferujemy przystępne ceny i ciekawe pakiety. Nie daj się zwieść konkurencji. Zamów audyt Seo już teraz!

WSKAZÓWKI

PŁATNY A DARMOWY

Różnica między płatnym a darmowym audytem SEO jest jak niebo i ziemia. Wykonuj tylko płatne audyty profesjonalnych agencji.

REGULARNIE

Warto regularnie wykonywać audyty aby sprawdzić, czy wszystko na stronie jest w porządku. Błędy lubią się pojawiać znikąd.

UNIKAJ BŁĘDÓW

A jeśli lubią pojawiać się znikąd, to warto im zapobiegać. Aktualizuj swoją stronę i prowadź audyt na bieżąco.

DLA UŻYTKOWNIKA

Treść jest dla użytkownika. Podobnie sama struktura strony - musi ona odpowiadać użytkownikowi, nie robotom. Dbaj o to!

SKUTECZNY AUDYT

Plan

Bez planu ani rusz. Pamiętaj, że każda szanująca się agencja zaczyna od planu audytu!

Precyzja

Wykonując audyt SEO warto pamiętać o tym, że istotna jest tutaj nie tylko planowanie, ale też precyzja.

Doświadczenie

Doświadczenie to niezwykle istotny element tego, co robimy. Z audytem nie jest inaczej.

Umiejętności

Tylko najlepsze agencje posiadają odpowiednie umiejętności aby sprostać zadaniom.

Budżet

Warto dobrać odpowiedni budżet – nie musi on być bardzo wysoki, ale im wyższy tym lepszy audyt.

Wybór

Dobrze wybierz agencję seo. Tylko wtedy będziesz mieć pewność, że audyt jest wykonany poprawnie.

Jakieś pytania?

Daj Nam znać.