W tym krótkim FAQ zebraliśmy najciekawsze, najważniejsze i najtrudniejsze pytania dotyczące pozycjonowania za granicą.
– Jaki jest koszt działania w SEO na rynku międzynarodowym – często zadawane pytanie, na które jest prosta odpowiedź. Bardzo wysokie. Pamiętaj, że konkurujesz z profesjonalistami z ogromnym budżetem, głęboką kieszenią i sporą wiedzą, doświadczeniem i znajomością rynku. Koszt 1000 euro miesięcznie na średnio konkurencyjną frazę to rynkowe minimum.
– Czy jest sens zatrudniać Polską agencję SEO – warto wybrać agencję, która działa już na docelowym rynku i wie, jak poprowadzić kampanię. Bez tego, będziemy się bardzo męczyć, nie osiągniemy żadnego, sensownego efektu. Jeśli agencja przedstawi Ci profesjonalne Case Study – warto z niego skorzystać. Pamiętaj, że pozycjonowanie za granicą jest zupełnie inne, niż w Polsce.
– Czy jest sens wynajmować Polską agencję – na to pytanie trudno nam odpowiedzieć. Wszystko zależy od tego, czy Polska agencja ma już Case Study i doświadczenie wyniesione z rynku zagranicznego. Warto pamiętać, że komunikacja z Polską agencją jest szybsza. Polska agencja działa w tej samej strefie czasowej – dlatego możesz zadzwonić o każdej godzinie. Prawdopodobnie koszty będą też dużo niższe. Nie tracimy nic na przewalutowaniu i prowizji. Niektóre zagraniczne mogą żądać opłaty dodatkowych.
– Na co zwracać uwagę przy wyborze zagranicznej agencji – jedno z częściej zadawanych pytań. Warto zwracać uwagę na podpisywaną umowę. Zagraniczne agencje lubią pobierać prowizję od wielu czynności. Trzeba też uważać na ustalanie budżetu.
– Jak rozwijać nasz serwis internetowy – to trudne pytanie. Wszystko zależy od branży w której funkcjonujemy. Od struktury naszego serwisu, optymalizacji aż po jego promocję. Warto skorzystać z narzędzi takich jak Google Search Console albo Google Analytics. Narzędzia Google pozwalają na weryfikację naszych błędów oraz niedociągnięć.
– Algorytm wyszukiwarki – czym się rożni? – zdecydowanie tak. W każdym kraju Google inaczej waży konkretne frazy. Warto też pamiętać, że „ciężar” każdej konkretnej frazy jest inny. Agencje i biznesy stosują inne budżety. Inaczej też wygląda pakiet linków, które można pozyskać.
– Domena – jeśli chodzi o domenę, to tak jak wspomnieliśmy – warto kupić domenę pochodzącą z kraju, w którym będziemy rozwijać nasz biznes. Jeśli pozycjonujemy w Wielkiej Brytanii, końcówka .co.uk będzie idealnym rozwiązaniem. Jeśli nasz biznes będzie międzynarodowy – warto stworzyć wiele wersji językowych oraz domenę .com
– Alternatywy – jeśli chcesz, możesz zastosować pewne alternatywy. Na przykład subdomeny które umieszczamy jako rozszerzenie domeny głównej. Powiedzmy że prowadzisz restaurację mojarestauracja.pl – wersja Niemiecka będzie wyglądać tak : de.mojarestauracja.pl – bądź po prostu mojarestauracja.pl/de – w ten sposób przenosimy klienta do zagranicznej lokalizacji.
– Czy potrzebuje adresu fizycznego w wybranym kraju – zdecydowanie tak. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, doskonale będzie stworzyć wizytówkę NAP (Name, Address, Phone Number). Aby stworzyć wizytówkę, potrzebna będzie weryfikacja. W naszej wizytówce umieścimy wszystkie najważniejsze informacje dotyczące naszej firmy. Kontakt, informacje o siedzibie, wirtualne biuro.
– Czy Google to dobry i jedyny wybór – Google to zdecydowanie monopolista na tym rynku. Jednak istnieją kraje, gdzie ze względu na regulacje prawne bądź inne czynniki, Google nie jest dominujący. I tak w Chinach popularny jest Baidu, w Rosji Yandex. Ważną wyszukiwarką jest także Yahoo!. Dlatego jeszcze przed rozpoczęciem pozycjonowania, dobrze jest znaleźć informacje na ten temat.
– Jak tworzyć treść podczas pozycjonowania zagranicznego – odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Zatrudnić świetnych, profesjonalnych coypwriterów którzy działają lokalnie. Jednak proces naboru jest znacznie trudniejszy ze względu na nieznajomość języka. Dlatego warto zatrudnić tylko kogoś z wielką znajomością rynku.