Ustawianie naszego kanału na YouTube wydaje się naprawdę proste – jednakże w rzeczywistości, na naszej drodze występuje sporo problemów. Korzystasz ze YouTube Studio? Sprawdź jak zrobić to w szybki i profesjonalny sposób.
A) Słowa Kluczowe – Musisz Je Mieć
Tak jak pisaliśmy wyżej – wybrane frazy to konieczność. Zaloguj się na konto, przejdź do studia YouTube. Wybierz opcję ustawienia i przejdź do widoku – KANAŁ. W zakładce „podstawowe informacje” znajdziesz niewielkie okno – to tam umieścisz wszystkie potrzebne frazy związane z działalnością Twojego kanału. Pamiętaj o innej, ważnej rzeczy – ustawieniu kraju!
B) E-Mail Kontaktowy I Opis Kanału – Bądź W Kontakcie Z Użytkownikami
Chcesz zarabiać i prowadzić kampanie reklamowe na swoim kanale YouTube? Musisz mieć możliwość kontaktu z reklamodawcami jak i z klientami. Oraz oczywiście – użytkownikami, którzy chcą mieć z tobą kontakt. To niewiarygodnie ważne! Istnieje też szansa, że ktoś będzie rościł sobie prawo do opublikowanych materiałów. Kontakt i rozwiązanie problemy, to dobra rzecz! Podobnie z opisem kanału – wykorzystaj tę przestrzeń do opisania tego, co tak naprawdę robisz, czym się zajmujesz i kim jesteś. Co trafi na kanał? Jakie treści zamierzasz publikować? Skąd jesteś? Dodaj lokalizację i umieść linki do innych platform. Istotną sprawą jest także dodawanie znaków wodnych – pomagają one w brandingu naszej marki.
C) Zadbaj O Swojego Subskrybenta
Dbanie o naszą widownię jest absolutnie kluczowe. Jeśli tego nie zrobimy, to popełnimy naprawdę poważny błąd. Możemy zacząć od wygenerowania linku, który będzie sugerował subskrypcję naszego kanału. Skopiuj więc link do swojego kanału i dodaj : ?sub_confirmation=1.
Będzie on wyglądać dziwnie – złożony z wielu nie powiązanych ze sobą znaków. Weźmy na przykład popularny vlog SEO Ahrefs – na początku mamy
https://www.youtube.com/c/AhrefsCom
Po modyfikacji będzie wyglądać to tak:
https://www.youtube.com/c/AhrefsCom?sub_confirmation=1
Dzięki takiej sztuczce jesteśmy stanie szybko i skutecznie zachęcić naszych fanów z innych serwisów do subskrypcji. Kolejnym krokiem o to, aby zadbać o klienta będzie tworzenie playlist – dzięki temu użytkownicy w prostszy sposób będą nawigować po twojej treści. Oznacz je kreatywną miniaturką – ważne, aby wtopiła się ona w naszą markę.
D) Tytuł Oraz Opis Filmu
Kolejna niezwykle istotna sprawa – tytuł filmu oraz jego opis. Tutaj do gry wchodzi intencja użytkownika. Warto przeprowadzić eksperyment myślowy i odpowiedzieć sobie na pytanie – czego tak naprawdę szuka osoba, która wpisuje konkretną frazę w wyszukiwarkę YouTube? Jeśli już odpowiemy sobie na to pytanie, zrobimy listę i wybierzemy odpowiednie słowa kluczowe – warto je wykorzystać w naszym opisie. Warto pamiętać, że musi być on dobrze zorganizowany. Powinien mieć minimum 450 znaków. W wynikach wyszukiwarki dwie pierwsze linijki pojawią się pod nazwą filmu – może to zwiększyć naszą konwersję!
Wielu Youtuberów posiada wcześniej przygotowany, bogaty w słowa kluczowe, linki oraz profesjonalną treść opis. Kolejnym elementem, który powinniśmy rozważyć są tagi. Są one dodatkowym elementem, który pozwala algorytmowi sygnalizować treść twojego wideo. Tagi na YouTube mają znacznie większe znaczenie niż te w wyszukiwarce. Właśnie dzięki nim możemy trafić naprawdę wysoko. Jednak trzeba się zmieścić w 500 znakach.
E) Film
Jeśli twoja widownia polubi twoje wideo i wytrzyma do jego końca – warto dodać elementy końcowe. Pokaż swojemu widzowi filmy z wcześniej przygotowanej playlisty – niech zobaczy wszystkie interesujące go materiały. Jeśli chodzi o dodatkowy element – warto dodać elementy kart – znajdziesz tę opcję w górnym prawym rogu. Zamieść skrót w postaci przejścia.
F ) Napisy Do Naszego Filmu
Kolejnym ważnym elementem odpowiedniej strukturyzacji naszego kanału na YouTube są napisy do filmu. Jest to wymóg konieczny, jeśli chcemy zapewnić widoczność naszych filmów dla osób, które są niesłyszące bądź oglądają nasze wideo z wyciszonym dźwiękiem. Jest to również element pozycjonowania – algorytm Google bardzo lubi napisy. Dzięki nim znacznie łatwiej nawigować po naszej platformie. Korzystając z edytora YouTube w bardzo prosty i przystępny sposób jesteśmy w stanie dokonać transkrypcji. Dzięki temu szybko dokonamy synchronizacji napisów z dźwiękiem. Z wykorzystaniem nowoczesnej technologii pozwoli to nam dopracować nasze wideo do perfekcji.