Czym Jest Pozycjonowanie Long Tail
Słowa Kluczowe to jeden z najważniejszych elementów naszego pozycjonowania. Są jak mapa drogowa, która wskazuje, w które miejsce i dlaczego warto podążać. Jakich fraz więc szukać? Najważniejsze, aby skupić się na takich, które pozwolą nam na konwersję i w dodatku są mało konkurencyjne. Takie są właśnie frazy Long Tail. Jeśli więc szukasz odpowiednich słów kluczowych, long taile to wręcz doskonały wybór.
Często są to słowa, które konwertują doskonale, mają niską konkurencje i są w miarę proste do pozycjonowania. Frazy długiego ogona są doskonałym wyborem, jeśli oferujemy produkt skoncentrowany na konkretnym terminie. Strategia SEO zorientowana na tego typu metody często odnosi rewelacyjne sukcesy. Konkretne słowa kluczowe pozwalają nam budować odpowiedni produkt skierowany do odpowiednich ludzi, którzy szukają go przez wyszukiwarkę. Dobrym przykładem będzie restauracja. Wyobraź sobie restaurację w Krakowie. Turysta wpisuje frazę “Restauracja Kraków”. Wyświetla się mu mnóstwo propozycji, z których musi wybrać tę jedną. Jednak jeśli wpisze “Restauracja Kraków rynek główny tanio” – klient poszukuje specyficznej informacji.
To właśnie Long Tail. Czyli fraza, która bardzo precyzyjnie opisuje nasz zamiar. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować poszukiwany produkt bądź usługę, a klient znaleźć go bardzo szybko. Dzięki temu upewniamy się także, że odpowiednie produkt bądź usługa, trafi do odpowiedniej osoby. To bardzo istotne. Jeśli użytkownik trafi w miejsce, które szybko opuści, oznacza to, że nie znalazł tego, czego szukał. A to uruchamia cały łańcuch zdarzeń – od niskiego dwell time, aż po konwersję.