Pozycjonowanie Long Tail

29

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie stron Long Tail to prostszy proces. Stosuje go wiele sklepów i e-commerce.

20

Agencja

Nasza Agencja pozycjonuje w przyjazny dla Google sposób. Naturalne linkowanie, wysokiej jakości treść i optymalizacja.

91

Efekty

Jeśli chcesz poznać efekty, sprawdź nasze Case Study. Budujemy skuteczne pozycje i jesteśmy efektywni.

Pozycjonowanie Long Tail
Czym Jest

Pozycjonowanie Long Tail

Pozycjonowanie long tail różni się nieco od pozycjonowania w tradycyjny sposób. Jest nieco szybsze i prostsze. Na czym polega?

Kiedy

Pozycjonować Stronę WWW

Pozycjonowanie Long Tail jest dobrym rozwiązaniem, kiedy wykorzystujemy je w E-commerce. To jeden z najmądrzejszych wyborów, jaki możesz dokonać!

Narzędzia SEO
Narzędzia

Jakich Używamy

Z czasem rozwoju SEO, powstały setki narzędzi które służą optymalizacji i rozwojowi naszej witryny. Z jakich narzędzi korzystamy my? Są to:

Pakiety Pozycjonowanie Long Tail

Kup Teraz

Pakiet Solidny

Miesięcznie

999 zł

Pakiet Firma

Miesięcznie

2199 zł

Pakiet Korporacyjny

Miesięcznie

4999 zł

Czym Jest Pozycjonowanie Long Tail

Słowa Kluczowe to jeden z najważniejszych elementów naszego pozycjonowania. Są jak mapa drogowa, która wskazuje, w które miejsce i dlaczego warto podążać. Jakich fraz więc szukać? Najważniejsze, aby skupić się na takich, które pozwolą nam na konwersję i w dodatku są mało konkurencyjne. Takie są właśnie frazy Long Tail. Jeśli więc szukasz odpowiednich słów kluczowych, long taile to wręcz doskonały wybór.

Często są to słowa, które konwertują doskonale, mają niską konkurencje i są w miarę proste do pozycjonowania. Frazy długiego ogona są doskonałym wyborem, jeśli oferujemy produkt skoncentrowany na konkretnym terminie. Strategia SEO zorientowana na tego typu metody często odnosi rewelacyjne sukcesy. Konkretne słowa kluczowe pozwalają nam budować odpowiedni produkt skierowany do odpowiednich ludzi, którzy szukają go przez wyszukiwarkę. Dobrym przykładem będzie restauracja. Wyobraź sobie restaurację w Krakowie. Turysta wpisuje frazę “Restauracja Kraków”. Wyświetla się mu mnóstwo propozycji, z których musi wybrać tę jedną. Jednak jeśli wpisze “Restauracja Kraków rynek główny tanio” – klient poszukuje specyficznej informacji.

To właśnie Long Tail. Czyli fraza, która bardzo precyzyjnie opisuje nasz zamiar. Dzięki temu jesteśmy w stanie zaoferować poszukiwany produkt bądź usługę, a klient znaleźć go bardzo szybko. Dzięki temu upewniamy się także, że odpowiednie produkt bądź usługa, trafi do odpowiedniej osoby. To bardzo istotne. Jeśli użytkownik trafi w miejsce, które szybko opuści, oznacza to, że nie znalazł tego, czego szukał. A to uruchamia cały łańcuch zdarzeń – od niskiego dwell time, aż po konwersję.

Jak Analizować Frazy Długiego Ogona

Szukając odpowiednich fraz, możesz być pewien, że trafisz na naprawdę spory wybór. Już samo to w sobie generuje poważne problemy. Jak dokonać odpowiedniej segregacji fraz long tail? Jakimi narzędziami się posłużyć? Przede wszystkim, warto skupić się na takich, które są bezpośrednio związane z tematyką twojej strony internetowej. Czy jesteś przekonany, że będą one konwertować? Czy klient, trafiając na naszą stronę będzie zadowolony?

Analiza słów kluczowych powinna zostać przeprowadzona z wyjątkową ostrożnością. Najpierw powinniśmy ustalić zakres, w jakim chcemy szukać. Co oferujemy? Jaki jest nasz produkt? Czy nasz produkt bądź usługa odpowiada potrzebom rynku? Kiedy już stworzysz listę słów, prawdopodobnie będzie ich setki, bądź tysiące. Tutaj wkracza do gry nasz analityczny umysł. Słowa należy posegregować, dokonać ich analizy pod kątem ruchu oraz wartości.

Warto wykorzystać przy tym najlepsze, najskuteczniejsze narzędzia. Do wyszukiwania słów sugerujemy głównie Keywordtool, Ahrefs oraz LongTail Pro App. Do poszerzenia spektrum warto zastosować Keyword Revealer. To narzędzie, które pozwala rozszerzyć znalezione frazy o nowe. Gotową już listę należy opracować oraz na jej podstawie przygotować odpowiednią strategię. Będzie ona zawierać również teksty i poradniki, które opracujemy. Dzięki temu, na naszym blogu i stronie zbudujemy klastry tematyczne, które doskonale będą ze sobą współgrać. Pozwoli to naszej domenie na szybki i skuteczny awans w pozycjach!

Jakie Frazy Długiego Ogona Wyróżniamy

Frazy Long Tail różnią się między sobą. Wyróżniamy co najmniej kilka ich typów. Obecnie wyróżnimy 3 główne typy:

A) Frazy Informacyjne – użytkownik chce pozyskać konkretną informację na dany temat. Wpisuje konkretne zdanie a celem jest wyszukiwanie precyzyjnej informacji na ten temat. Dobrym przykładem będzie “Gdzie szukać opon do samochodu” bądź “jaka restauracja jest najlepsza w Krakowie”. Szukasz konkretnych informacji, które pozwolą ci zaspokoić potrzebę odpowiedzi.

B) Frazy Produktowe – w tym przypadku użytkownik poszukuje konkretnego produktu bądź usługi. Dobrym przykładem będzie “telefon xiaomi redmi note 10 pro” albo “playstation 5 media markt”. Użytkownik podjął już najczęściej decyzję o zakupie i chce znaleźć odpowiednie miejsce, gdzie go dokona.

C) Frazy Lokalne – to nic innego, jak frazy które powiązane są z konkretną lokalizacją. Czyli tak zwane słowa lokalne. Jeśli jesteśmy w określonym miejscu i chcemy pozyskać konkretną informację – frazy lokalne to nasz wybór. Czyli na przykład “restauracja Warszawa Praga tanio”. Frazy lokalne to idealne rozwiązanie, bo najczęściej klient szybko może podjąć decyzję będąc w okolicy.

Dobieranie Fraz Do Pozycjonowania

Niestety, dobór fraz do pozycjonowania to dosyć trudny proces. Ogromna ilość słów kluczowych do wyboru pozostawia nam sporo problemów. Jak je segregować? Jak znaleźć odpowiednie rozwiązania? Warto wybrać te, które mają sens. Jak to jednak zrobić? Czy są jakieś sprawdzone metody segregacji?

Najlepiej wybrać narzędzia, które pozwolą nam na taki proces. Wybór słów kluczowych powiązanych z tematyką naszego serwisu jest dobrym rozwiązaniem. Jakie więc wyróżniamy narzędzia, które pozwolą nam znaleźć odpowiednie frazy?

– Ahrefs
– Long Tail Pro
– Keyword Revealer
– Semstorm

Dobrze jest znaleźć powiązane z naszą domeną słowa kluczowe. Wszystkie narzędzia powyżej umożliwiają nam niemal wszystkie operacje. Od segregowania aż po parametry konkretnych słów.

Jakie Frazy Poza Long-Tail

A) Fraza Fat head

To bardzo krótka, konkretna fraza składająca się z jednego bądź czasami dwóch słów kluczowych. Najczęściej są to frazy charakteryzujące się sporą konkurencyjnością – dlatego odradzamy ich pozycjonowanie na początku naszej przygody. Najczęściej tego typu słowa wyszukują klienci, którzy są na początku poszukiwań. Najlepszym przykładem będzie:

– telewizor
– suplementy
– buty sportowe
– marketing

Fat Head to często frazy które są pozycjonowane przez największych w branży. Często są to też frazy informacyjne/nawigacyjne. Jeśli chcesz pozycjonować tak duże i trudne słowa, warto przygotować naprawdę spory budżet.

B) Fraza Chunky Middle

To nieco inny rodzaj fraz. Składa się najczęściej z dwóch bądź trzech członów. Zdecydowanie bardziej konkretny. Przykładowo:

– Samsung Galaxy S22
– Darmowy poradnik programowania
– Jak budować dom

Chunky middle są znacznie prostsze w pozycjonowaniu. Użytkownik jest znacznie głębiej w lejku sprzedaży. Najczęściej są to jednak osoby, które podjęły już decyzję lub są jej blisko. To jednak ciągle bardzo konkurencyjne frazy – często potrzebny będzie bardzo wysoki budżet, aby sobie z nimi poradzić.

Zalety Stosowania Strategii Long Tail

Long Tail pozwala na naprawdę wiele. Prowadzisz użytkownika do miejsca, w które naprawdę chce trafić. Możesz skupić się na konkretnej intencji. Jeśli prowadzisz bloga, stronę wizytówkę bądź nawet sklep internetowy i działasz w branży e-commerce, strategia ta jest doskonałym wyjściem!

Przykładowo – jesteś mechanikiem samochodowym. Ale skupiasz się tylko na naprawie samochodów sportowych. Jeśli klient wpiszę w wyszukiwarkę frazę “mechanik samochodowy Warszawa” to znajdzie setki rezultatów. Jednak większość z nich będzie wprowadzać w błąd, bo szuka on warsztatu skupiającego się na naprawie samochodów sportowych.

Jeśli więc prowadzisz sklep internetowy, doskonałym rozwiązaniem będzie wykorzystanie słów długiego ogona. Dlatego większość lokalnych firm korzysta z pomocy wyspecjalizowanych agencji, które pozwalają nam szybciej odnaleźć odpowiedni model postępowania. Jakie są więc zalety pozycjonowania na long tail?

A) Koszty – pozycjonowanie long-tail jest znacznie tańsze, niż pozycjonowanie na frazy trudniejsze (fat head czy middle). Niższa konkurencyjność oznacza niższą walkę o pozycję. Dlatego koszty również są niższe.

B) Konwersja – wysoka konwersja w konsekwencji dochody. To jedna z najważniejszych cech strategii long-tail. Osoba szukająca konkretnego rozwiązania natychmiast je otrzymuje. Dzięki temu nasza konwersja jest dosyć wysoka.

C) Pozycjonowanie – sam proces pozycjonowania long-tail jest dosyć prosty. Pozycje uzyskane w tej strategii potrafia wytrzymać znacznie dłużej. Dlatego to idealne rozwiązanie.

D) Content Marketing – słowa long tail pozwalają na przygotowanie treści, która trafi na naszego bloga. Dzięki temu że słowa długiego ogona są niemal gotowymi tytułami artykułów, możemy przygotować strategię opartą właśnie o nie.

E) Wyszukiwanie Głosowe – kolejną kwestią jest tzw. wyszukiwanie głosowe. To dosyć nowatorska usługa Google, dzięki której szybko, za pomocą swojego głosu – możesz wyszukać konkretną frazę w Google. Często są to właśnie frazy długiego ogona. Dlatego pozycjonowanie long tail to kapitalne rozwiązanie dla wielu firm.

Podsumowanie

W szybko zmieniającym się świecie, pozycjonowanie fraz jest skomplikowaną operacją. Trzeba wiedzieć jaki budżet ustalić. Dlatego dobór odpowiednich fraz jest tutaj kluczowy. Jeśli na początku popełnimy błąd, bardzo trudno jest go skorygować. Dlatego odpowiednio zaplanowana kampania słów kluczowych pozwoli nam osiągnąć wysokie zyski. I to szybko! To najwyższa wartość Long Taili.

Jeśli szukasz agencji, która pozwoli Ci osiągnąć wymarzone rezultaty, Seochess oferuje pozycjonowanie skupione wokół fraz typu Long Tail. Z nami nie tylko osiągniesz wymarzoną pozycję, ale znajdziesz swoje miejsce w biznesie!

Co Robimy?

Prosta

Podpisujemy dogodną dla Ciebie umowę na pozycjonowanie twojego sklepu. Do wyboru masz trzy rodzaje umów.

Efektywna

Nasza umowa jest efektywna. Oznacza to mniej więcej tyle, że wykonujemy maksimum tego, na ile się umówiliśmy.

Budżetowa

Możesz wybrać zarówno zaawansowane jak i budżetowe widełki cenowe. Wszystko zależy tylko od Ciebie.


Jakieś pytania?

Daj Nam znać.