Czym Jest Pozycjonowanie Lokalne?
Jeśli chcesz być zauważony w lokalnych wynikach wyszukiwania, pozycjonowanie lokalne to konieczność. Często będzie to zapytanie związane z danym regionem bądź miastem. Dlatego różnica między pozycjonowaniem tradycyjnym a tym lokalnym polega na zróżnicowaniu.
Pozycjonowanie skierowane jest niemal do każdego. Pozycjonowanie lokalne jest dla biznesów, które działają w najbliższej okolicy takich jak np. restauracje, mechanicy czy fryzjerzy. W pozycjonowaniu lokalnie jesteśmy skupieni na tylko wycinku, mniejszej części całości. To niezwykle ważne, bo często pozycjonowanie jest mylone z pozycjonowaniem lokalnym.
Rynek lokalny jest ogromny i trzeba powiedzieć, że promocja właśnie tam jest czymś nie tylko trudnym, ale i wymagającym czasowo. Konwersja jest tam wyższa, sprzedaże są częstsze, ale i niesie to za sobą większą odpowiedzialność za klienta. Jeśli chodzi o elementy takie jak optymalizacja witryny internetowej, kwestii technicznych, treści oraz produktu czy usługi to dobrze jest pamiętać o tym, że jest to podobne to zwykłego pozycjonowania.
Użytkownik, który znajduje się w konkretnym mieście, np. Krakowie po wpisaniu frazy “sklep agd” zobaczy propozycje biznesowe różnych sklepów w okolicy. Dlatego pozycjonowanie lokalne, to jak sama nazwa wskazuje – pozycjonowanie w kontekście lokalnego użytkownika, który poszukuje produktu.
Dlatego pozycjonowanie lokalne jest ciekawe, trudne i wymagające. Ale jednocześnie nieco mniej budżetowe niż tradycyjne pozycjonowanie. Czasami w wynikach wyszukiwania pojawiamy się już po założeniu wizytówki Google. Innym razem jest to optymalizacja. A w ostateczności przeprowadzić trzeba tradycyjną, długą kampanię SEO, która zaowocuje świetnymi wynikami. Jeśli poszukujesz agencji, która zna się na rzeczy i wie jak wykonać taką kampanię, możesz sprawdzić nasz ofertę już teraz.