Najbardziej skuteczne taktyki budowania linków to takie, które mogą pomóc Ci zdobyć wysokiej jakości, powiązane tematycznie linki zwrotne z innych witryn. Warto powiedzieć, że udana strategia budowania linków powinna starannie równoważyć kilka różnych elementów tak, aby móc konsekwentnie generować zysk.
Sprawdzoną taktyką jest budowanie tzw. zepsutych linków. W tym przewodniku przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces znajdowania uszkodzonych linków. W szczególności obejmujący:
– Co to jest budowanie uszkodzonych linków
– Dlaczego powinieneś wykorzystać broken link building jako części swojej strategii
– Jak znaleźć możliwości ich budowania
1. Jak to zrobić
Streszczając proces – można to zrobić w trzech punktach:
1. Znajdź martwe strony, do których prowadzą linki
2. Utwórz podobną treść (taką, która już była na stronie)
3. Znajdź kontakty i stwórz idealnego e-maila z uszkodzonym linkiem
Warto rozwinąć te tematy.
1.1 Co To Jest Budowanie Uszkodzonych Linków
Proces polega na znalezieniu uszkodzonych linków zewnętrznych na innych stronach, w naszej niszy oraz dotarciu i polecaniu własnych treści jako zamienników. Broken link building wymaga dobrze przemyślanej i skutecznej strategii. Aby operacja zakończyła się sukcesem, musisz podzielić proces na trzy etapy:
A) Znajdowanie uszkodzonych linków z odpowiednich stron internetowych
B) Identyfikacja (lub tworzenie) treści, do których warto linkować
C) Prowadzenie działań informacyjnych w celu przekonania właściciela witryny do zastąpienia niedziałającego linku na jego stronie Twoim
Brzmi jak łatwizna. Ale najtrudniejszą częścią tego procesu jest znajdowanie takich możliwości na dużą skalę. Istnieją sposoby, dzięki którym możesz przyspieszyć i zoptymalizować to zadanie. Jak właściwie opracować plan budowy? Warto pamiętać, że budowanie uszkodzonych linków nie powinno być jedyną stosowaną taktyką. Stosujmy ją jako część szerszej strategii, a regularne analizowanie dostępnych możliwości i ich wykorzystanie może pomóc w uzyskaniu rzeczywistej przewagi.
Dlaczego oprócz zdobywania linków zwrotnych do nowych treści, które napisałeś, powinieneś pracować nad budowaniem broken links. Jak to zrobić:
– Twórz linki na stronach, które odziedziczyły solidny autorytet
– Twórz linki z odpowiednich treści, wspierając widoczność i rozwój stron docelowych
– Dziedzicz linki, które wcześniej linkowały na konkurencję (lub przynajmniej powiązane treści) i wykorzystaj ten autorytet do rozwijania własnej strategii SEO
W miarę możliwości uzupełniaj inne rzeczy. Aby zmaksymalizować możliwości, jakie daje budowanie uszkodzonych linków, musisz zacząć od zrozumienia, jak je znaleźć i jak zamienić je w backlink.
Warto rozbudować sprawdzony proces, który pomoże Ci znaleźć strony z uszkodzonymi linkami, a także znać sztuczki, które pozwolą Ci to wyskalować. Budowanie zepsutych linków ma zwykle lepszy wskaźnik trafień niż inne metody.
Oto więcej wskazówek oraz porad.
2. Znajdź martwe strony, do których prowadzą linki
Najlepszym punktem wyjścia w kampanii budowania uszkodzonych linków jest zwykle znalezienie martwych stron, do których prowadzą. Są to strony, które wcześniej uzyskały linki, ale zostały usunięte i zwracają błąd 404. Jak je znaleźć? To całkiem łatwe. Wykorzystaj swoich konkurentów jako punktu wyjścia. Mówiąc najprościej, linki, które można wykonać za pomocą tej taktyki, są już wstępnie zakwalifikowane. Potrzebujesz pomocy w znalezieniu połączonych stron 404 konkurencji? Skorzystaj z narzędzia do analizy linków zwrotnych, aby zobaczyć, gdzie leżą możliwości.
W czerwcu 2021 r. firma Semrush zaktualizowała bazę danych linków zwrotnych, aby była szybsza i bardziej wydajna, więc kiedy szukasz tutaj informacji, wiesz, że otrzymujesz najbardziej aktualną listę. Wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć, to lista konkurentów. Pamiętaj, że powinni to być twoi konkurenci SERP, niekoniecznie prawdziwi konkurenci offline.
Zaloguj się do Google i uruchom wyszukiwanie głównych docelowych słów kluczowych.
W tym przykładzie znajdziemy kilka możliwości dla naszego hipotetycznego portalu „porady dotyczące finansów osobistych”, który ma docelowe słowa kluczowe, które obejmują:
– Najlepsze karty kredytowe
– Najlepsze konta oszczędnościowe
– Najlepsi kredytodawcy hipoteczni
– Pożyczki konsolidacyjne
– Tanie ubezpieczenie samochodu
Zacznij od tych podstawowych słów kluczowych i uruchom wyszukiwanie. Sporządź listę witryn, z którymi konkurujesz; tych, które prawdopodobnie zdobyły linki, które sam chciałbyś pozyskać.
Najważniejsza wskazówka: na razie pomiń strony z wiadomościami. Przykładem może być Forbes. Nie jest to witryna poświęcona finansom osobistym. Analizowanie tego pod kątem martwych stron nie zwróci wyników, które chcesz zobaczyć.
W tym przypadku widzimy, że NerdWallet wychodzi jako najlepszy wynik i rozpoczniemy wyszukiwanie połączonych stron 404 z tą domeną. Możesz również wprowadzić swoją domenę (lub dowolną inną) do narzędzia Backlink Analytics, aby wyświetlić listę domen konkurencji. Połączenie tych podejść może spowodować, że będziesz mieć świetną listę domen do analizy.
3. Utwórz Treść, Do Której Prowadzi Link
Punktem wyjścia do tworzenia odpowiednich treści jest zrozumienie, czym była martwa strona. Odkrywając to, zyskujesz wgląd w to, co dokładnie i dlaczego ktoś wybrał link do poprzedniej treści. Najlepszym sposobem na to jest użycie Wayback Machine Archive.org. Wprowadź przez to adres URL martwej strony, a będziesz mógł zobaczyć, jak wyglądała wcześniej treść.
Może się okazać, że obrazy i CSS czasami nie ładują się w pełni, jednak bardzo była szczegółowo możesz ocenić treść na podstawie przeszłości. Znajdź w swojej witrynie stronę, która zawiera ten temat w takim samym zakresie i byłaby dobrym linkiem alternatywnym lub zastępczym. Utwórz fragment treści w swojej witrynie, który dodaje wartość w taki sam sposób, jak martwa strona. Chodzi o to, aby mieć solidny powód, aby ktoś zastąpił uszkodzony link i być w stanie wykazać, że treść na Twojej stronie jest równie dobra, jeśli nie lepsza niż oryginał.
Zaletą korzystania z WayBack Machine jest to, że nie ma zgadywania, jaka była kiedyś treść. Jeśli masz już istniejący tekst, możesz go przeanalizować w kontekście strony, do której prowadzi link, aby upewnić się, że oferujesz takie same wrażenia.
Gdy masz już porównywalną (najlepiej lepszą) treść, nadszedł czas, aby zacząć docierać do autorów stron.
4. Znajdowanie Kontaktów I Tworzenie Idealnego E-maila
Już teraz powinieneś zorganizować listę potencjalnych klientów, z którymi możesz się skontaktować (lista linków prowadzących do martwej strony). Ale to, czego (prawdopodobnie) jeszcze nie masz, to dane kontaktowe witryny. Musisz je znaleźć. Zazwyczaj masz kilka głównych opcji:
Warto spojrzeć na strony z biografią autora, strony kontaktowe, a nawet strony o nas. Często zawierają one dane kontaktowe redaktorów, webmasterów lub właścicieli witryn. Nie zawsze znajdziemy adres e-mail; może to być forma. Zanotuj je obok docelowych potencjalnych klientów.
Skorzystaj z narzędzia takiego jak Hunter.io, które pomoże Ci znaleźć adres e-mail do prawie każdego. Przejdź do Google. Korzystanie z operatorów wyszukiwania w celu zawężenia wyszukiwania może czasami pomóc w znalezieniu tego, czego szukasz. Chcesz sporządzić listę linków, dane kontaktowe i jeśli to możliwe – imię i nazwisko osoby, z którą się kontaktujesz.
4.1 Zasięg Dla Broken Link Building
Po skompilowaniu listy kontaktów musisz dotrzeć do potencjalnych klientów i przekonać ich, aby zastąpili zepsuty link tym do Twojej witryny. Sposób, w jaki się tutaj kontaktujesz, a zwłaszcza Twój e-mail, jest kluczem do sukcesu. Jak więc wygląda skuteczny e-mail z informacją o uszkodzonym linkowaniu?
“Cześć {Imię},
Zauważyłem, że Twój post na blogu o {nazwa postu} ({URL postu}) zawiera link do świetnej treści na temat {temat martwej strony}.
Próbuję się połączyć{adres URL martwej strony}, ale ten link już nie działa.
Szukając alternatywy, znalazłem to: {twój zastępczy adres URL}
Ten post naprawdę świetnie wyjaśnia {temat} i chciałem tylko poinformować Cię o uszkodzonym linku.
Może aktualizacja posta w celu zastąpienia zepsutego linku tym może sprawić, że Twoi czytelnicy nie zostaną wysłani na martwą stronę?
Dzięki!”
Proste? Ale działa.
Jest to doskonały przykład jakiego rodzaju wiadomości e-mail wysłać. Nie ulegaj jednak pokusie, aby cały czas pracować nad szablonami kopiowania i wklejania. Wysyłaj spersonalizowane e-maile, które wyjaśniają, dlaczego treść wnosi wartość dodaną, a zobaczysz znacznie lepsze efekty.
Najważniejsza wskazówka: Nigdy nie mów wprost potencjalnemu klientowi, aby zmienił link, ale zachęć go do samodzielnego podjęcia decyzji. Bycie sugestywnym zwykle działa o wiele lepiej niż dyrektywne. Inny sposób na kontakt? Możesz użyć narzędzia do budowania linków, aby wysyłać e-maile o szerokim zasięgu. Wykorzystaj narzędzia do zarządzania całym procesem. Pozwoli Ci to zaoszczędzić sporo czasu.
Pamiętaj, aby przynajmniej raz skontaktować się z potencjalnymi klientami trzy dni po pierwszej wiadomości. Może to znacznie zwiększyć szanse, że potencjalny klient zaktualizuje swój uszkodzony link do Twojego. Możesz także w pełni śledzić wysłane wiadomości e-mail, odpowiedzi i ogólny status.
Budowanie uszkodzonych linków może być świetnym sposobem na tworzenie powiązanych tematycznie linków do własnych treści, wykorzystując strony usunięte przez konkurencję To także świetny sposób na pomoc w sprzątaniu sieci!
Zostaw odpowiedź