Optymalizacja SEO

29

Analiza

Przed wykonaniem optymalizacji, dobrze jest poprowadzić zaawansowaną analizę strony internetowej.

20

Optymalizacja

Kolejnym krokiem będzie sama optymalizacja. Wykonanie jej jest konieczne, jeśli chcemy być wysoko w Google.

91

Efekty

Dzięki optymalizacji możemy spodziewać się poprawy naszej pozycji w Google oraz zwiększenia konwersji.

Pozycjonowanie Stron
Czym Jest

Optymalizacja SEO

To proces, podczas którego usprawniamy, optymalizujemy naszą stronę i eliminujemy wszystkie błędy.

Kiedy

Optymalizować SEO

Optymalizacja SEO to konieczność, jeśli chcemy poprawić strukturę naszej strony internetowej i pozycję w Google.

Narzędzia SEO
Narzędzia

Jakich Używamy

Z czasem rozwoju SEO, powstały setki narzędzi które służą optymalizacji i rozwojowi naszej witryny. Z jakich narzędzi korzystamy my? Są to:

Pakiety Optymalizacji

Kup Teraz

Pakiet A +

999 zł

Pakiet A ++

2199 zł

Pakiet A +++

4999 zł

Czym Jest Optymalizacja SEO

Aby odpowiedzieć sobie na pytanie czym jest optymalizacja SEO, dobrze jest zacząć od samego pojęcia. SEO (ang. Search Engine Optimization) to nic innego, jak właśnie proces optymalizacji naszej witryny pod kątem wyszukiwarki. Dzięki procesowi, jesteśmy w stanie poprawić naszą pozycję w Google. Dzięki temu użytkownik czy potencjalny klient jest w stanie zobaczyć nasze produkty czy usługi. Czym więc tak naprawdę jest optymalizacja SEO?

Optymalizacja strony internetowej zatem to wszystkie działania, które webmaster podejmuje, aby poprawić jej odbiór w oczach osoby, która potencjalnie ją odwiedzi. Dzięki temu nie tylko zwiększamy nasz unikalny ruch, ale także pozycję na rynku. Bez dobrej optymalizacji SEO, inne działania marketingowe nie mają większego sensu. Nasza strona bądź biznes nie osiągnie takich rezultatów, jakie mogłaby bez SEO. Dlatego warto zadbać o jej prędkość, responsywność, nawigację i User Experience. To wszystko ma ogromne znaczenie.  

Pozycjonowanie to proces, który dzieli się na dwa główne obszary:

A) Optymalizację ON-Site – wszystkie akcje podejmowane na naszej platformie. Mamy do niej dostęp, ale także jesteśmy w stanie podejmować różnego rodzaju akcje. Dotyczy to także operacji w kodzie naszej strony, modyfikację nawigacji oraz treści. 

B) Optymlizację Off-Site – to wszystkie akcje, które podejmujemy poza naszą platformą. Dotyczy to zarówno budowanie naszej opinii online, marki oraz pozyskiwanie linków. Warto pamiętać, że optymalizacja off-site jest dużo trudniejsza i wymaga bardzo przemyślanej strategii.

Wszystkie procesy, które będziemy optymalizować muszą być zgodne z wytycznymi opisanymi w dokumentacji konkretnej wyszukiwarki. Nie ma bezpośredniej drogi, jaką trzeba przejść, aby pojawić się w top wyszukiwania. Jednak są pewne praktyki, które pomogą nam dostać się na szczyt

Czym Jest Architektura Informacji

Struktura naszej strony to kluczowa sprawa. Co tak naprawdę wchodzi w jej skład? Generalnie, im bardziej zaawansowana strukturalnie strona tym większa będzie architektura informacji. Sklepy internetowe często dzielą się na :

– Stronę główną
– Kategorie
– Podkategorie
– Produkty

Architektura informacji może być bardzo bogata i rozbudowana. Wszystko zależy od samej strony. Jej przeznaczenie, charakter oraz skala pozwolą nam zrozumieć architekturę informacji.

Dobrą praktyką będzie budowanie wszystkiego w oparciu o słowa kluczowe. Im bardziej naturalnie zaprojektujemy naszą witrynę i kategorie – tym łatwiej będzie nam ją pozycjonować. Jeśli więc posiadasz sklep internetowy, w którym sprzedajesz telefony. Strona główna jest jak okładka książki. Trafiają tam użytkownicy, którzy wpisują frazy ogólne. Na konkretne zaś podstrony/kategorie trafiają klienci, którzy szukają konkretnych marek i produktów.

Z Czego Składa Się Strona WWW

Optymalizacja strony internetowej powinna mieć miejsce już przy tworzeniu strony internetowej. Jeśli ją tworzymy, dobrze jest wykorzystać standardy, które oferuje World Wide Web Consortium (W3C). Opracowują oni wszystkie najważniejsze standardy dotyczące tworzenia, projektowania i kodowania stron WWW. Strony internetowe pisze się w konkretnym języku. Jest to HTMLHyperText Markup Language. Język oparty na znacznikach oferuje niezwykle rozbudowane możliwości tworzenia i publikowania treści w internecie. 

Treść możemy zawrzeć w nagłówkach, akapitach, tekstach, tabelach, listach, zdjęciach czy wideo. Do każdego artykułu możemy dodać hiperłącza – czyli tzw. linki. Pozwalają one przemieszczać się z miejsca na miejsce. Poza tym – język ten umożliwia nam tworzenie form, które wzywają użytkownika do podjęcia konkretnych akcji. Są to np. przyciski, które pozwalają nam zamawiać produkt czy formularze, pozwalające wysłać informację. 

Kolejnym elementem jest CSS – czyli język odpowiadający za elementy graficzne i prezencję naszej strony. Pozwala on sterować fontami, kolorami, grafikami czy layoutem. CSS pozwala nam ulepszyć responsywność strony – jest ona dostosowana do urządzeń mobilnych czy tabletów. Ostatnim elementem większości strony internetowych jest Java Script – czyli język skryptowy, umożliwiający obsługę dynamicznego tworzenia treści czy kontrolowania multimediów. Roboty Google nie widzą JS, jednak często zdarza się, że spowalnia ona ładowanie się strony. Dlatego zawsze warto optymalizować ten aspekt na bieżąco. 

Meta Znaczniki

Kod źródłowy naszej strony jest czymś, co ją buduje. Meta znaczniki są jednym z najważniejszych elementów pod kątem SEO. Pozwalają one na indeksację naszej witryny w wyszukiwarce. Dzięki temu nasza strona dostaje się do rejestru (indeksu) skąd bezpośrednio trafiamy w obszar wyszukiwań. Algorytm Google pozwala na skonstruowanie doskonałej hierarchii, w której znajdują się tylko najbardziej dopasowanej do szukanej frazy wyniki. Jednym z najważniejszych elementów kodu strony pod kątem SEO – tak jak wspominaliśmy, są znaczniki. 

Tagi meta znajdują się w nagłówku kodu – czyli w sekcji <head>. Jaka jest rola meta? Przede wszystkim dokładne, precyzyjne opisanie konkretnej podstrony. O czym tak naprawdę jest? Co sobą prezentuje? Co chcemy pokazać światu, użytkownikowi? Meta znaczniki pozwalają nam na identyfikację tego, co tak naprawdę oferuje dana podstrona. Wszystkie profesjonalne agencje zaczynają optymalizację od weryfikacji poprawności danych meta. 

Są one jednym z kluczowych czynników optymalizacji ON-site. Mówimy tu przede wszystkim o:

A) Meta Title – to jeden z najważniejszych meta tagów. To – jak sama nazwa wskazuje – tytuł strony. Widoczny jest on w samych wynikach wyszukiwania. Znaną praktyką jest zawieranie go w 60 znakach. Dobrze jest aby był krótki, zwięzły i na temat. Jeśli nie wiesz jak pisać tytuły, dobrze jest przejść trening w tej kwestii. 
 
B) Meta Description – to kolejny istotny element naszej strony internetowej. Meta description jest widziany i indeksowany przez roboty SEO. Pojawia się także – tuż pod tytułem – w wynikach wyszukiwania.

Dobry opis mieści się w 155 znakach. Bardzo dokładnie, precyzyjnie i szczegółowo opisuje daną podstronę. Warto również pamiętać, aby nie pisać go dla robotów Google, tylko dla użytkownika. Musisz przyciągnąć jego uwagę. Piszemy na temat, bezpośrednio, budując zaufanie potencjalnego klienta. Dobrze opisana, stonowana i ciekawa deskrypcja pozwoli Ci zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. 
  
  
C) Meta Keywords – ich znaczenie spadało z czasem. Złe oznaczanie treści przez tego typu tagi spowodowało, że straciły one znaczenie. Jednak mimo to, dobrą praktyką jest oznakowanie naszej strony przez słowa kluczowe. Roboty Google widzą je i z pewnością w minimalny sposób wpłyną na lepszą pozycję. 
 

D) Inne – Roboty Google to inteligentne „bestie”. Potrafią identyfikować wszystkie elementy naszego kodu i strukturę strony. Dlatego stosowanie nagłówków (H1-H6), podkreśleń <em> czy pogrubień <Strong> będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli chcemy pokazać Google, że zależy nam na określonych frazach. Również dobrze jest oznaczać inne elementy na naszej stronie, takie jak zdjęcia (Alt Tag) oraz wideo. Jeśli chcemy poszerzyć zakres informacji o naszej stronie, doskonale jest wykorzystać dane strukturalne. To tzw. fragmenty poszerzone. Dobrze jest to wykorzystać w e-commerce. Jeśli posiadamy sklep, to dane tego typu są idealnym wyjściem. 

Jak Optymalizować Witrynę Pod Kątem SEO

Jeśli chcesz dokonać optymalizacji swojej witryny, najlepszym rozwiązaniem będzie przejście przez odpowiednią ścieżkę, którą przygotujemy już wcześniej. Przygotowanie się do optymalizacji SEO to wyzwanie, które jest konieczne, jeśli chcemy być wysoko w Google. Pomóc w tym mogą narzędzia SEO, wtyczki czy kursy. Jeśli już wiemy, co chcemy zrobić, dobrze jest zacząć. Przykładowa ścieżka postępowania podczas optymalizacji:

A) Analiza słów kluczowych oraz treści na stronie internetowej

B) Analiza kodu źródłowego, meta tagów oraz responsywności

C) Analiza prędkości witryny, jej zabezpieczenia i wydajności

D) Analiza linków oraz opinii na temat naszej marki

E) Przygotowanie wszystkich wniosków i notatek

F) Wprowadzenie poprawek, zmian i modyfikacji

To przykładowy model, który możemy wykorzystać. Jednak sposób analizy, audytu i postępowania zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Jeśli nie wiesz, jak zabrać się za optymalizację SEO, dobrze jest przeczytać nasze kursy w bibliotece. Pozwoli Ci to poszerzyć Twoje horyzonty myślowe oraz wiedzę na temat SEO. Jeśli chcesz przeprowadzić audyt i optymalizację SEO, to wiedza jest najważniejszą walutą. Tylko to pozwoli Ci wykorzystać wszystkie możliwości. 

On-Page Oraz Off-Page SEO

Jeśli chcemy pozycjonować naszą stronę kompleksowo – dobrze jest wiedzieć, że warto je stosować w miksie. Zarówno On-Page czy Off-Page pozwolą nam zwiększyć widoczność. On-page usprawni naszą witrynę – pozwoli jej być architekturalnie poprawną. Dzięki temu możemy skupić się na Off-Page SEO – czyli pozyskiwaniu linków oraz link buildingu. 

Bardzo istotne jest, aby zarówno Off-Page SEO jak i On-Page SEO były zrównoważone i się uzupełniały. Tylko wtedy mamy pewność, że pojawią się efekty. Słaby On-Page będzie ciążył, jeśli chcemy osiągnąć wysoką pozycję. Podobnie jest z Off-Page. Brak linków nie pozwoli Ci być wysoko w Google. Dlatego musisz zrównoważyć potencjał swojej strony i linków. 

Czym Są Czynniki Rankingowe

Pozycjonowanie to trudny temat. Wpływa na nie mnóstwo czynników zwanych rankingowymi. To zbiór ponad 200 elementów wpływających na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Co tak naprawdę ma znaczenie podczas pozycjonowania naszej witryny? Są to głównie treści (content), linki (link building) oraz elementy otaczające naszą witrynę jak jej architektura czy bezpieczeństwo. Ważnym elementem jest także dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Jeśli prowadzimy proces pozycjonowania, warto optymalizować je pod kątem właśnie czynników rankingowych. Są one najważniejszym czynnikiem pozycjonowania! 

Black Hat SEO I White Hat SEO - Różnice

Black Hat SEO to praktyki, które są niezgodne z polityką wyszukiwarki. To techniki spamerskie, których celem jest jak najszybsze wybicie naszej strony internetowej. Metody takie jak SWL (system wymiany linków), spamowanie na forach, blogach czy nielegalne pozyskiwanie linków bądź ich kupowanie naraża nas na bana. Niestety, w dzisiejszych czasach to bardzo popularna i masowo wykorzystywana metoda pozycjonowania i linkowania. Warto wybrać agencję, która w czysty i naturalny sposób pozycjonuje strony internetowe.

Z kolei White Hat SEO to praktyki pozycjonowania, która są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki. Jest to naturalna i najlepsza możliwa strategia pozycjonowania strony internetowej. Etyczne pozycjonowanie to nie tylko bezpieczeństwo, ale także długoterminowe wyniki. Jeśli szukasz odpowiedniej agencji, szukaj takiej która stosuje White Hat SEO. Zyskasz zaufanie wyszukiwarki, dobre rezultaty oraz wysokie miejsce w Google. Zwracaj także uwagę na umowy, które zawierasz. Czasami zawierają one pułapki jak na przykład umowę bez możliwości wypowiedzenia!

Podsumowując. Jeśli chcemy pozycjonować zgodnie z etyką Google, warto pamiętać o :

– Pozyskiwaniu wartościowych linków
– Tworzeniu najwyższej jakości treści
– Analizie działań konkurencji
– Optymalizacji naszej witryny
– Unikaniu nieetycznych zachowań

Czego natomiast należy unikać?

– Wymiana Linków
– Cloaking czyli pokazywanie innej treści użytkownikom a innej wyszukiwarce
– Duplicate Content – tworzenie stron z treścią powieloną
– Keyword Stuffing – masowe wykorzystywanie słów kluczowych
– Doorway Pages – tworzenie stron w cele osiągnięcia konkretnych pozycji

Wszystkie te praktyki pozwolą nam być naprawdę wysoko w Google. Warto jednak uważać. Czasami nawet stosując wszystkie metody etycznie – jesteśmy nadal narażeni na ryzyko. Dlatego warto współpracować z doświadczoną agencją.

Nasza Umowa

Analizujemy

Dokonujemy głębokiej analizy twojej strony internetowej. Sprawdzamy i analizujemy kod.

Poprawiamy

Po wykonaniu analizy dokonujemy optymalizacji Twojej strony internetowej.

Sprawdzamy

Sprawdzamy efekty. Testujemy je z wykorzystaniem różnego rodzaju narzędzi SEO.


Jakieś pytania?

Daj Nam znać.