Czym Jest Optymalizacja SEO
Aby odpowiedzieć sobie na pytanie czym jest optymalizacja SEO, dobrze jest zacząć od samego pojęcia. SEO (ang. Search Engine Optimization) to nic innego, jak właśnie proces optymalizacji naszej witryny pod kątem wyszukiwarki. Dzięki procesowi, jesteśmy w stanie poprawić naszą pozycję w Google. Dzięki temu użytkownik czy potencjalny klient jest w stanie zobaczyć nasze produkty czy usługi. Czym więc tak naprawdę jest optymalizacja SEO?
Optymalizacja strony internetowej zatem to wszystkie działania, które webmaster podejmuje, aby poprawić jej odbiór w oczach osoby, która potencjalnie ją odwiedzi. Dzięki temu nie tylko zwiększamy nasz unikalny ruch, ale także pozycję na rynku. Bez dobrej optymalizacji SEO, inne działania marketingowe nie mają większego sensu. Nasza strona bądź biznes nie osiągnie takich rezultatów, jakie mogłaby bez SEO. Dlatego warto zadbać o jej prędkość, responsywność, nawigację i User Experience. To wszystko ma ogromne znaczenie.
Pozycjonowanie to proces, który dzieli się na dwa główne obszary:
A) Optymalizację ON-Site – wszystkie akcje podejmowane na naszej platformie. Mamy do niej dostęp, ale także jesteśmy w stanie podejmować różnego rodzaju akcje. Dotyczy to także operacji w kodzie naszej strony, modyfikację nawigacji oraz treści.
B) Optymlizację Off-Site – to wszystkie akcje, które podejmujemy poza naszą platformą. Dotyczy to zarówno budowanie naszej opinii online, marki oraz pozyskiwanie linków. Warto pamiętać, że optymalizacja off-site jest dużo trudniejsza i wymaga bardzo przemyślanej strategii.
Wszystkie procesy, które będziemy optymalizować muszą być zgodne z wytycznymi opisanymi w dokumentacji konkretnej wyszukiwarki. Nie ma bezpośredniej drogi, jaką trzeba przejść, aby pojawić się w top wyszukiwania. Jednak są pewne praktyki, które pomogą nam dostać się na szczyt