Optymalizacja Konwersji

29

Strategia

Przygotowujemy odpowiednią strategię, która pozwoli nam dokonać optymalizacji konwersji. Jest ona konieczna do odpowiedniego procesu!

20

Optymalizacja

Mają wszystkie informacje oraz wytyczne – dokonujemy zaawansowanej optymalizacji konwersji w oparciu o heurystyki.

91

Efekty

Dzięki naszej optymalizacji, uzyskujemy odpowiednie efekty. Pozwoli Ci to zwiększyć konwersję.

Optymalizacja Konwersji
Czym Jest

Optymalizacja Konwersji

Optymalizacja konwersji to bardzo istotny element prowadzenia naszej strony internetowej. Dzięki temu jesteśmy w stanie poprawić konwersję i zyski.

Kiedy

Optymalizować Stronę

Pozycjonowanie naszej strony internetowej w wyszukiwarce jest koniecznością, jeśli chcemy być wysoko w rankingu. Jeśli zależy Ci na wysokim miejscu w top, musisz prowadzić Kampanię SEO. Pozycjonować warto gdy:

Narzędzia SEO
Narzędzia

Jakich Używamy

Z czasem rozwoju SEO, powstały setki narzędzi które służą optymalizacji i rozwojowi naszej witryny. Z jakich narzędzi korzystamy my? Są to:

Pakiety Optymalizacji

Kup Teraz

Pakiet Optyma

999 zł

Pakiet Harmonia

2199 zł

Pakiet Architekta

4999 zł

Czym Jest Optymalizacja Konwersji

Wejścia na naszą stronę internetową nie mają wartości same w sobie. Celem jest konwersja – czyli zakup produktu bądź kliknięcie w reklamę. Tutaj do gry wchodzi optymalizacja konwersji – czyli działanie, którego celem jest poprawienie skuteczności. Aby użytkownik wykonał konkretną akcję, potrzebna jest odpowiednia konfiguracja naszego serwisu. Tutaj z pomocą przychodzi optymalizacja konwersji – czyli działanie, które pozwoli naszej stronie zwiększyć dochód.

Tajemnica tkwi w tym, jakie zmiany dokonać na naszej stronie internetowej, aby osiągać odpowiednie rezultaty. Bez fachowej wiedzy i doświadczenia, trudno będzie dokonać odpowiednich zmian. Dlatego warto skorzystać z pomocy doświadczonych fachowców. Czasami detale potrafią zadecydować o tym, czy nasz biznes odniesie sukces. Dlatego optymalizacja konwersji jest absolutną koniecznością.

Doskonale wypozycjonowana strona internetowa, reklama czy popularność marki. Nawet jeśli jesteś bardzo wysoko, nie gwarantuje Ci to zyskowności. Optymalizacja konwersji to proces, w którym poprawiamy wszystkie aspekty i elementy naszego biznesu. Zaznajomimy się z pojęciami i terminami takimi jak stopa konwersji czy optymalizacja.

Jak Optymalizować Konwersję

Proces ten możemy porównać do ewolucji. Każda kolejna zmiana pozwala zwiększyć szansę na wyższą konwersję i w konsekwencji – sprzedaż. To proces ciągły, zmiany i ich porównywanie ze sobą jest koniecznie na każdym etapie optymalizacji. Jakie elementy aplikacji bądź strony internetowej możemy poprawić? Będą to:

– Szata graficzna
– Nawigacja
– Treść
– Formularz Kontaktu
– Przyciski
– Inne elementy układu


Jak więc w ogóle zabrać się za optymalizację konwersji? Przede wszystkim – tak jak w każdym uczciwym zadaniu naukowym, dobrze będzie obrać sobie cel badań. Co będziemy mierzyć? Formularz kontaktowy? Newsletter? Grafiki? Jeśli chcemy coś porównać do czegoś, dobrze będzie zapisywać wyniki i dokonywać porównywania na bieżąco. Trzeba zadać sobie pytania:

– Jaki jest współczynnik konwersji
– Jak wygląda nawigacja
– Jak prezentuje się układ i struktura
– Jaki jest wizerunek i opinia o naszej firmie
– Jak prezentuje się ruch na stronie?

Wszystkie te pytania i o wiele więcej – należy sobie zadać jeszcze przed dokonaniem procesu optymalizacji. Do przeprowadzenia badań potrzebne będą oczywiście narzędzia oraz metody. W internecie znajdziesz dziesiątki, jeśli nie setki narzędzi, które pomogą nam w dokonaniu procesu optymalizacji.

Sama optymalizacja konwersji dotyczy tylko elementów, które wpływają na konwersję na naszej stronie. Dlatego warto nie mylić pojęć optymalizacji SEO i optymalizacji konwersji. Wszystkie działania, które poprawią strukturę naszej sprzedaży, można nazwać optymalizacją konwersji. Również operacje wykonane w zakresie User Experience mogą poprawić jakość naszej optymalizacji. Dopracowanie naszej witryny sprawi, że będzie ona szybsza, skuteczniejsza i bardziej dochodowa.

Korzyści Z Optymalizacji Konwersji

Jakie korzyści płyną z odpowiedniej optymalizacji konwersji? Dobrze zorganizowana strategia CRO pozwala nam nie tylko zwiększyć efektywność ale także szybciej osiągnąć zamierzone cele. Dobrze zaplanowana, przeprowadzona i zrealizowana optymalizacja konwersji:

– Pozwoli nam pozyskać nowych klientów
– Zmniejszy współczynnik odrzuceń
– Zwiększy współczynnik konwersji
– Zwiększy zasięg naszej marki
– Zwiększy sprzedaż i zyski

Optymalizacja konwersji niesie ze sobą wiele zmian na naszej stronie internetowej. Czasami niewielka zmiana potrafi zwiększyć naszą sprzedaż o dziesiątki procent. Jeden z elementów na stronie nie działa. Jest z nim poważny problem? Optymalizacja służy właśnie temu, aby poprawić ewentualne błędy, bugi oraz niedopracowane elementy.

Koszt Optymalizacji

Jeśli chcesz poznać koszt optymalizacji, warto wiedzieć jakie elementy takiej optymalizacji wyceniamy. Jednym z najważniejszych elementów takiej optymalizacji jest podejście do samego procesu. Ważne jest doświadczenie, wiedza oraz “dobry nos”. Programista musi wiedzieć, które elementy warto zoptymalizować. Jakie elementy na stronie analizujemy i jak w gruncie rzeczy je wyceniamy? Identyfikujemy:

– Elementy stanowiące konwersję
– Formularze
– Przyciski
– Finalizacje Transakcji
– Landing Page

Ilość oraz rodzaj elementów, które podlegają analizie jest wręcz nieskończony. Jeśli szukamy odpowiedniego procesu optymalizacji, dobrze jest dokonać audytu każdego z nich osobno wykorzystując wiedzę doświadczonego webmastera. Proces optymalizacji to koszt w zakresie 2000-3000 zł. W zakres omawianej ceny wchodzi:

– Przygotowanie analizy
– Przeprowadzenie analizy
– Optymalizacji znalezionych błędów
– Analiza efektów

Optymalizacja konwersji wliczona jest w proces pozycjonowania. Jeśli kupisz pakiet pozycjonowania, wykonamy podstawowe czynności z zakresu optymalizacji konwersji.

Jak Optymalizować AdWords

Google AdWords różni się nieco od tradycyjnej kampanii optymalizacyjnej. Tutaj istotne są dane które dotycząc skuteczności wybranej reklamy oraz zachowaniem klienta na stronie. Jest naprawdę wiele narzędzi, zewnętrznych i wewnętrznych, które pomogą nam określić zachowanie użytkownika oraz reklamy. Są to między innymi narzędzia Google – Analytics oraz AdWords. Jeśli optymalizujemy reklamę różnice w stosunku do strony są naprawdę spore. Co analizujemy na Google AdWords?

– Konwersja reklamy
– Dochody
– Grafiki

Czym tak naprawdę jest stopa konwersji? To liczba wizyt na naszej witrynie przekładająca się na zrealizowane cele biznesowe. Jeśli odpowiednia ilość użytkowników kupi nasz produkt, konwersja powinna być wysoka. Jeśli nie jest, z pomocą przychodzi optymalizacja konwersji – czyli proces, w którym usprawniamy wszystkie problemy i bugi na naszej witrynie internetowej. Dzięki temu zwiększymy konwersję i szansę na to, że nasz produkt będzie sprzedawać się lepiej a reklama przyniesie zysk.

Cel Optymalizacji Konwersji

Jaki cel ma optymalizacja konwersji? Po co w ogóle ją prowadzić? Z jakich elementów składa się taka optymalizacją? Są to:

– Analiza danych
– Testy
– Hipotezy oraz teorie
– Rozwiązania
– Analiza i audyt wyników

Nadrzędnym celem optymalizacji konwersji jest zwiększenie naszych dochodów. Dlatego musi ona zostać przepracowana wedle konkretnej systematyki, którą każdy profesjonalny audytor powinien mieć przygotowany już na samym początku. Jeśli chodzi o proces, jest on tutaj kluczowy, aby osiągnąć zamierzone efekty. Zysk jest tutaj nadrzędnym celem. Dzięki temu możemy działać dalej.

Co To Jest Współczynnik Konwersji

Czym tak naprawdę jest współczynnik konwersji (ang. Conversion Rate) – to nic innego jak stosunek liczby wykonanych akcji które podejmuje użytkownik do sytuacji w jakich mogą być zrealizowane. Czym są te akcje? To na przykład dokonanie zakupu, pobranie pliku, rejestracja, wypełnienie formularza czy wypełnienie newslettera.

Jak obliczamy współczynnik konwersji? Obliczany jest on ze wzoru:


CR=A/C*100%

Gdzie:

CR – współczynnik konwersji

A (Akcja) – liczba akcji podjętych przez użytkowników

C (Kliki) – liczba kliknięć w reklamę

Jak wygląda to w przykładzie? Posiadasz sklep z obuwiem? Twój sklep odwiedziło 1000 użytkowników? Zakupu dokonało 30 osób? 30 : 1000 x 100% = 3%.

Oznacza to że 3% klientów, którzy odwiedzili twój sklep dokonało w nim transakcji. To bardzo dużo! Dzięki temu wskaźnikowi dowiemy się, jakie są koszty pozyskania i utrzymania klienta. Potem, stosując optymalizację konwersji – będziemy mogli zoptymalizować ten proces. Współczynnik pozwala nam także obliczyć potencjalne przychody w przyszłości.

Optymalizacja Konwersji - Jak Wygląda Proces U Nas

Dokonujemy optymalizacji konwersji z wykorzystaniem najnowocześniejszych narzędzi. Ahrefs, Hubspot, Google Analytics, Optimizely czy Crazy Egg. Narzędzia pozwalają rozwinąć nasze zdolności obserwacyjne. Prowadzą nasz przez cały proces i udoskonalają nasze rezultaty. Strona internetowa to wyjątkowy i bardzo wrażliwy “organizm”. Czasami jedna zmiana powoduje kaskadę innych zmian. Niczym efekt motyla – projekt, który tracił pieniądze, zaczyna zarabiać! Jak więc wykonujemy optymalizację konwersji na Seochess? Przede wszystkim – dokonujemy profesjonalnego i szeroko zakrojonego audytu. Badamy wszystkie elementy i spisujemy je tak, aby wytyczyć ścieżkę optymalizacji.

Kolejnym krokiem jest dokonanie drobnych modyfikacji, których wyniki porównujemy do poprzedniej konfiguracji. Struktura strony, grafiki czy przyciski – testujemy i modyfikujemy. Tworzymy matrix zmian, który pozwala nam na szybki i efektowny proces poprawy konwersji. Po nakreśleniu odpowiednich ścieżek zmian – wykonujemy i wprowadzamy poprawki. Dzięki temu, po określonym okresie czasu doskonale wiemy i orientujemy się, co działa a co nie. Kolejnym krokiem jest ustalenie strategii, która pozwoli nam na długoterminowe zmiany. Czasami jedna, drobna zmiana nie wystarczy. Trzeba przyjąć strategię długoterminową. Zaczynamy od zmian krytycznych i schodzimy coraz niżej w drabinie priorytetu. Jeśli rośnie ruch oraz jednocześnie, zwiększa się konwersja – operacja optymalizacji jest wykonana poprawnie.

Podsumowując – jak powinna wyglądać profesjonalna optymalizacja strony internetowej? Wygląda to mniej więcej tak:

1. Początkowy audyt strony internetowej
2. Wybór elementów, które będziemy testować
3. Test elementów
4. Porównanie wyników
5. Modyfikacja na stronie
6. Przyjęcie długoterminowej strategii
7. Zwiększenie konwersji

Po przejściu tej drogi nasza strona już nigdy nie będzie taka sama. Będzie znacznie lepsza, szybsza i doskonalsza. Na tym polega profesjonalna optymalizacja konwersji. Osiągnięcie celów podczas takiego procesu nie jest proste. Wymaga to ogromnego doświadczenia.

Podsumowanie - Dlaczego Warto Wybrać Nas

Proces optymalizacji wymaga umiejętności. Bardzo głębokich. Jeśli nie wiemy, co robimy – możemy sobie wyrządzić poważną krzywdę. Tylko, kiedy mamy pewność, że robimy coś dobrze, zrobimy to dobrze. Dlatego jeśli chcesz być pewien, że wybierasz odpowiednie zespół – postaw na nas. Mamy szerokie umiejętności techniczne oraz doświadczenie, którego potrzebujesz. Przygotujemy odpowiedni pakiet optymalizacji i wykonamy ją krok po kroku.

Agencja Seochess posiada wszystkie narzędzia, które pozwolą Ci osiągnąć wysoką pozycję w Google oraz zwiększyć konwersję sprzedaży na stronie.

Optymalizacja Konwersji

Konwersja

Przygotowujemy odpowiednią analizą i dzięki niej wyciągamy odpowiednie wnioski. Potem – wprowadzamy odpowiednie zmiany.

Zysk

Dzięki wprowadzonym przez nas zmianom, zwiększysz swoją konwersję oraz zyskowność. Dzięki temu rozwiniesz firmę.

Wsparcie

Wspieramy Cię na każdym kroku. Jeśli potrzebujesz go, nasz zespół doradzi Ci na każdym kroku. Prowadzimy też konsultację. 


Jakieś pytania?

Daj Nam znać.