Meta tagi stanowią początek większości szkoleń w branży SEO. Zastanawiałem się jak wprowadzić ten temat ponieważ zawsze słyszymy o tej złej stronie meta tagów – mianowicie meta tagu słów kluczowych. Jedną z pierwszych rzeczy o której wspominamy w każdej recenzji dowolnej witryny jest niewłaściwe ich wykorzystanie. Dzieje się tak głównie dlatego że znajdują się one na szczycie każdej strony, w nagłówku. Są pierwszą rzeczą którą widzimy. Ale bez obaw; meta tagi to jedno z najlepszych narzędzi w repertuarze każdego SEOwca.
Zacznijmy od tego że istnieją meta tagi poza opisem i słowami kluczowymi. Rozbiłem najczęściej używane tagi (z mojego doświadczenia) na dobre, złe i obojętne. Lista ta stanie się znacznie dłuższa gdy dotrzemy do złych. Nie udało mi się opisać wszystkich ale istnieje obszerny ich zasób. Powinieneś sprawdzić je samodzielnie.
Warto pamiętać że w 2020 roku meta tagi wciąż się liczą. Ale nie wszystkie z nich mogą ci pomóc. Jeśli chcesz zajmować wysokie pozycje w wyszukiwarce, twoje meta musi towarzyszyć wysokiej jakości treść i zadowoleni użytkownicy.
Moja główna rada: trzymaj się minimum. Nie dodawaj tego, czego nie potrzebujesz. Zbędne śmiecie zajmują tylko miejsce w kodzie. Im go mniej, tym lepiej. Pomyśl o swoim kodzie strony jako o zestawie wskazówek “krok po kroku“. Zewnętrzne meta tagi to często bardzo irytujące elementy – unikaj ich!
1. Dobre meta tagi
Są to meta tagi, które powinny znajdować się na każdej stronie bez względu na wszystko. Zauważ, że jest to dosyć mała lista: pracuj tylko z nimi!
Meta content type – ten tag jest niezbędny do zadeklarowania zestawu znaków dla strony i powinien być obecny na każdej z nich. Zestawienie tego samemu sobie może źle wpłynąć na sposób wyświetlania strony w przeglądarce. Kilka opcji wymieniono poniżej, ale każdy przyzwoity webmaster powinien znać się na rzeczy.
<meta http-equiv = “Content-Type” content = “text / html; charset = utf-8” />
<meta http-equiv = “Content-Type” content = “text / html; charset = ISO-8859-1”>
Tytuł – Chociaż tag tytułowy nie zaczyna się od „meta”, znajduje się w nagłówku i zawiera informacje które są bardzo ważne dla ON-PAGE SEO. Zawsze powinieneś mieć unikalny tag tytułu na każdej podstronie!
Meta description – niesławny meta description służy tylko do jednego celu: opisania strony użytkownikom czytającym SERPy. Ten znacznik nie wpływa na ranking, ale jest bardzo ważny. To kopia reklamy która określi, czy użytkownicy klikną Twój wynik wyszukiwania. Zachowaj go w granicach 160 znaków i zrób wszystko, aby przyciągnąć uwagę użytkownika. Zachęć ich do kliknięcia wyniku. Oto wspaniały artykuł na temat opisów meta, który zawiera więcej szczegółów.
Viewport – W świecie mobilnym powinieneś określić Viewport. Jeśli tego nie zrobisz ryzykujesz swoją mobilność – narzędzie Google PageSpeed Insights powie Ci więcej na ten temat. Standardowy tag to:
<meta name = viewport content = “width = device-width, initial-scale = 1”>
2. Obojętne meta tagi
Różne witryny będą musiały z nich korzystać w określonych okolicznościach, ale jeśli możesz się obejść bez – zrób to.
Meta tagi społecznościowe – ja je opuszczam. Dane OpenGraph i Twitter są ważne do udostępniania treści, ale nie są wymagane.
Roboty – Jednym z wielkich nieporozumień jest to że musisz mieć meta tagi robots. Nie jest to konieczne!
<meta name = “robots” content = “noindex” />
Określone boty (Googlebot) – te tagi służą do przekazywania określonych instrukcji dla bota, takich jak noodp (zmuszając je do nie-wykorzystywaniu informacji o liście DMOZ, RIP) i noydir (to samo, ale zamiast informacji o katalogu Yahoo Directory). Ogólnie rzecz biorąc, wyszukiwarki naprawdę dobrze radzą sobie z tego rodzaju rzeczami ale jeśli uważasz że tego potrzebujesz, nie krępuj się. W niektórych przypadkach jest to nawet konieczne.
Język – jedynym powodem użycia tego tagu jest migracja międzynarodowa i konieczność zadeklarowania głównego języka używanego na stronie. Sprawdź zasób metajęzyków, aby uzyskać pełną listę języków, które możesz zadeklarować.
Geo – ostatnio słyszałem że meta tagi te obsługiwane są przez Bing, ale nie Google (możesz kierować reklamy na dany kraj w Search Console!). Istnieją trzy rodzaje: nazwa miejsca, pozycja (szerokość i długość geograficzna) oraz region.
<META NAME = “geo.position” CONTENT = “szerokość geograficzna; długość geograficzna”>
<META NAME = „geo.placename” CONTENT = „Place Name”>
<META NAME = „geo.region” CONTENT = „Krajowy kod podziału”>
Słowa kluczowe – Tak, umieszczam je na liście „obojętnej”. Chociaż żaden dobry SEOwiec nie poleca spędzania czasu na tym tagu istnieje niewielka możliwość, że może ci on gdzieś pomóc. Pomiń je jeśli budujesz witrynę. Ale jeśli jest ona zautomatyzowana nie ma powodu, aby ją usuwać.
Refresh – Zawsze należy używać przekierowania 301 po stronie serwera!
Weryfikacja witryny – Twoja witryna została zweryfikowana za pomocą Google i Bing,? Kto ma meta tagi weryfikacyjne na swojej stronie głównej? Czasami są one konieczne, ponieważ nie można załadować innych form weryfikacji witryny ale jeśli to możliwe, spróbuj zweryfikować domeny w inny sposób. Google umożliwia weryfikację za pomocą DNS, pliku zewnętrznego lub poprzez połączenie konta z Google Analytics. Bing nadal zezwala tylko na plik XML lub meta tag
3. Złe meta tagi
Jeśli z nich skorzystasz nic złego nie stanie. Marnują jednak przestrzeń: nawet Google tak powiedział (już 12 lat temu!). Czas na wiosenne porządki w tym obszarze? Zaczynajmy!
Autor / autor stron internetowych – ten znacznik służy do określania autora strony. Nie jest to koniczne!
Revisit after – ten meta tag jest poleceniem dla robotów aby powróciły do strony po określonym czasie. Nie ma go żadna poważna wyszukiwarka.
Rating – tag ten służy do oznaczania treści dla dorosłych
Expiration/date – służy do odnotowania daty wygaśnięcia strony, a „data” to data utworzenia strony. Czy któraś ze stron wygasa? Po prostu je usuń a dla „daty” utwórz mapę witryny XML i aktualizuj ją. Jest to o wiele bardziej przydatne.
Abstract – ten tag jest czasem używany do umieszczania streszczenia treści i wykorzystywany głównie w celach edukacyjnych.
Distribution – Wartość „dystrybucji” jest rzekomo używana do kontroli kto może uzyskać dostęp do dokumentu, zwykle ustawiony na „globalny”. Z natury rzeczy implikuje się, że jeśli strona jest otwarta (niechroniona hasłem), to jest przeznaczona dla otwarej publiki. Wyrzuć to!
Generator – służy do odnotowania który program utworzył stronę. Podobnie jak „autor” jest bezużyteczny.
Kontrola pamięci podręcznej – ten znacznik ma na celu kontrolowanie kiedy i jak często strona jest buforowana w przeglądarce. Najlepiej zrobić to w nagłówku HTTP.
Typ zasobu – służy do nazwania rodzaju zasobu strony, na przykład „dokument”. Oszczędź czas, ponieważ deklaracja DTD robi to za Ciebie.
Jest tak wiele meta tagów, że nie jesteśmy w stanie opisać wszystkich. Co Twoim zdaniem powinno zostać dodane lub nawet usunięte?
Zostaw odpowiedź