Jeśli chodzi o prowadzenie kampanii link buildingu, korzystanie z odpowiednich narzędzi ułatwi nam życie. Chociaż istnieją ich setki – najskuteczniejsze pomagają usprawnić ten proces. Przy okazji eliminując potrzebę wykonywania wielu zadań, które musielibyśmy wykonać ręcznie. W tym przewodniku zagłębimy wiedzę o 10 narzędziach do tworzenia linków. Udostępnimy też bonusową listę pięciu rozszerzeń Chrome, które powinieneś zainstalować. Budowanie naszego profilu linków to trudny i czasochłonny proces. Z nami dokonasz tego szybko i skutecznie.
10 Najlepszych Narzędzi Do Budowania Linków O Których Warto Wiedzieć
Skuteczne budowanie linków to kreacja procesu, w którym znajdujemy optymalne możliwości pozyskania wartościowego linku z tematycznej i autorytarnej strony internetowej. Brzmi niezrozumiale? Nie martw się. Wyjaśnimy to w dalszej części felietonu. Chociaż z pewnością możliwe jest tworzenie backlinków bez wykorzystanie jakichkolwiek narzędzi, mogą one pomóc w zwiększeniu skuteczności naszego wysiłku.
W tym miejscu zebraliśmy 10 najlepszych narzędzi, które mogą pomóc w tworzeniu lepszych i wydajniejszych linków.
1. Narzędzie SEMrush Backlink Gap
Przeprowadzenie analizy luki w linkach zwrotnych jest jednym z najlepszych punktów wyjścia dla każdej kampanii budowania linków. Biorąc pod uwagę fakt, że wykorzystujesz analizę konkurencji oraz jej silne i słabe strony – narzędzie Semrush będzie idealnym rozwiązaniem na sam początek.
SEMrush Backlink Gap Tool pozwoli nam porównać własny profil linków z profilem konkurencji i odkryć niewykorzystane możliwości. Wprowadź swoją domenę i maksymalnie czterech konkurentów. Kliknij „znajdź potencjalnych klientów”, a zobaczysz możliwości oparte na domenach, które prowadzą do innych witryn. Ale nie Twojej.
Jeśli twoi konkurenci mają silniejszy profil linków, jedną z rzeczy, które możesz zrobić, jest zamknięcie „luki” poprzez zmianę strategii linkowania. Twoim celem stanie się pozyskanie linku z domen, z których pozyskała je Twoja konkurencja.
Domyślnie zobaczysz wyniki z zakładki „najlepsze”, czyli tych domen, które wskazują na wszystkich wprowadzonych konkurentów, ale nie na Ciebie. Możesz również wyświetlić perspektywy luki w linkach na podstawie:
– Słaby = Domeny, które wskazują na Ciebie rzadziej niż konkurenci
– Silne = Domeny, które wskazują na Ciebie, ale nie na żadnego z tych konkurentów
– Shared = Domeny, które prowadzą do wszystkich wprowadzonych domen
– Unikalne = Domeny, które prowadzą tylko do jednej domeny
2. Wyszukiwarka Google (operatorzy wyszukiwania)
Jeśli chodzi o darmowe możliwości, jednym z najlepszych dostępnych narzędzi jest sam Google wraz z listą operatorów wyszukiwania. Jeśli nie znasz operatorów wyszukiwania, są one skutecznym sposobem na wykonanie zapytania i ukierunkowanie wyników.
To, czego szukamy, znajdziemy znacznie szybciej. Operatory są potężnym narzędziem do znajdywania konkretnych możliwości, w tym:
– Stron zasobów
– Podsumowania linków
– Posty gości
– Felietony Dziennikarzy
– Wiele innych
Korzystanie z operatorów wymaga przeprowadzenia procesu w określony sposób, dodawania do zapytania określonych poleceń w celu zwrócenia określonych wyników. Oto kilka przykładów:
2.1 Szukamy Możliwości Pisania Postów Na Blogach
Słowo kluczowe 1 intitle:”pisz dla nas” inurl:”pisz-dla-nas”
Przeprowadź wyszukiwanie słowa kluczowego lub zapytania w tytule lub adresie URL strony. W tym przypadku szukamy odpowiednich stron dla słowa kluczowego, które zawiera „pisz dla nas” w tagu tytułu i adresie URL.
Zwrócone wyniki pokażą strony internetowe związane z Twoim słowem kluczowym i będą zawierały je w jednym z tych dwóch elementów. Dzięki temu mogą zostać wykorzystane do stworzenia dobrze skonfigurowanej listy.
2.2 Znajdź Możliwości Strony Zasobów:
Słowo kluczowe 1(intitle:”zasób” | intitle:”zasoby” | inurl:”zasoby”)
Podobnie jak powyżej, tutaj szukamy stron powiązanych z naszym docelowym słowem kluczowym, które zawierają słowo „zasób” lub „zasoby” w tytule strony lub w adresie URL.
W praktyce będzie to wyglądać mniej więcej tak:
Aby dowiedzieć się więcej o różnicach operatorów wyszukiwania Google, których możesz używać jako kreatora linków, zapoznaj się z tym linkiem.
3. Scrapebox
Scrapebox to narzędzie, które może być naprawdę potężne, gdy zmiksujemy je z określonymi operatorami wyszukiwania Google.
W przeszłości było ono ulubieńcem świata Black Hat SEO (często było używane do automatyzacji komentowania blogów na dużą skalę). Dzięki niemu zbierzemy sporo wyników z SERP w ciągu kilku sekund.
Zamiast ręcznie kompilować listę potencjalnych adresów URL, możesz użyć Scrapebox, aby zeskrobać dane i wyeksportować je. Pomaga to zaoszczędzić cenny czas na przeczesywanie wyników. Zaoszczędzony czas warto poświęci na kontakt z potencjalnymi klientami.
4. Alerty Google
Kiedy myślimy o narzędziach do budowania linków, prawdopodobnie rzadko zwracamy uwagę na Alerty Google. Ale ta bezpłatna platforma jest w rzeczywistości naprawdę potężnym narzędziem, z którą każdy powinien być zaznajomiony, ponieważ może Ci pomóc w:
– Otrzymywaniu alertów za każdym razem, gdy ktoś wspomni o Tobie w Internecie. Skontaktuj się z tą osobą i poproś ją o umieszczenie linku do danego materiału.
– Znalezieniu nowych dziennikarzy lub blogerów, do których możesz dotrzeć, oraz tematów, które zyskują popularność. Alert pozwoli Ci natychmiast się z nimi skontaktować.
– Analizie konkurencji. Wiesz, kiedy i gdzie Twoi konkurenci są pokazywani w Internecie, co pozwoli Ci zagłębić się w analizę biznesu.
Alerty Google są również niezwykle proste w konfiguracji. Wszystkie alerty otrzymasz prosto do swojej skrzynki odbiorczej, co pozwoli Ci na podjęcie odpowiednich działań.
Pomyśl o Alertach Google jako platformie odkrywania możliwości. Chociaż nie jest to dedykowane narzędzie do budowania linków, może pomóc Ci znaleźć nowe perspektywy i uzyskać informacje o konkurencji.
5. HARO
Każdego dnia dziennikarze szukają wartościowych firm. Takich jak Twoja. Prezentują jej wady i zalety w swoich artykułach. Publikacje muszą zawierać kopie zapasowe wszelkich komentarzy, oświadczeń lub porad, których udzielają – z prawidłowymi źródłami.
Jednym z miejsc, do którego zwracają się dziennikarze po owe źródła, jest HARO. HARO to platforma, która łączy ich za pośrednictwem serii trzech wiadomości e-mail każdego dnia tygodnia. Zarejestruj się jako źródło, a będziesz otrzymywać zapytania od dziennikarzy prosto do swojej skrzynki odbiorczej.
Kliknij na jedną z nich, a zobaczysz konkretną prośbę dziennikarza pracującego nad danym utworem. Jeśli pojawi się prośba, która jest zgodna z Twoją wiedzą lub doświadczeniem, wyślij odpowiedź na podany adres e-mail. Wyraźnie odpowiedz na wszystkie zadane pytania i uzasadnij, dlaczego Tobie (lub Twojemu klientowi) należy się uwaga.
Unikaj słabo poczytnych i nietematycznych kwestii które nie pasują do profilu Twojej firmy i skup się na odpowiadaniu na tematy, w których jesteś prawdziwym ekspertem.
5. AHREFS
Narzędzie do budowania linków AHREFS to doskonały sposób na uruchomienie i zarządzanie kampanią o szerokim zasięgu. Narzędzie zostało zaprojektowane tak, aby pomóc Ci znaleźć i zdobyć najwyższej jakości linki zwrotne dla Twojej niszy. Odkryj setki możliwości pozyskania linków zwrotnych w zakładce Internal Links. Używaj konfigurowalnych szablonów wiadomości e-mail do budowania swoich strategii informacyjnych. Po zdobyciu linku zwrotnego zacznij śledzić jego status.
Przyjrzyjmy się jednak, do czego jest zdolne narzędzie i jak je skonfigurować, aby pomóc w przepływie pracy. Przejdź do narzędzia i albo „dodaj nowy projekt”, jeśli jeszcze go nie skonfigurowałeś, albo naciśnij „ustaw”, jeśli masz załadowane projekty. W tym celu założymy, że masz już projekt i dopiero konfigurujesz narzędzie do budowania linków po raz pierwszy.
Naciśnij przycisk „ustaw” obok swojego projektu, a otrzymasz opcję dodania docelowych słów kluczowych. Po ich dodaniu kliknij zakładkę „konkurenci”, aby dodać głównych konkurentów swojej witryny. Kliknij „rozpocznij budowanie linków”, a narzędzie znajdzie całą gamę możliwości budowania linków.
W większości przypadków najlepszym miejscem do rozpoczęcia jest karta „Wszyscy potencjalni klienci”, ponieważ pokazuje ona największą liczbę możliwości.
Pod każdą prezentowaną Ci perspektywą będziesz mógł głębiej zagłębić się w jakość możliwości, otwierając menu „oceny”, a także zobaczysz wynik autorytetu domeny.
Ahrefs ma bardzo wiele możliwości i jest bardzo popularny na rynku.
6. HUNTER
Czy kiedykolwiek miałeś problem ze znalezieniem adresu e-mail dla potencjalnej okazji do budowania linków? Wszyscy przez to przeszliśmy. To może być naprawdę przygnębiające, gdy masz pewność, że potencjalny klient pokocha Twoje treści, ale nie możesz znaleźć jego adresu e-mail.
Hunter to idealne narzędzie, które pomoże Ci w takiej sytuacji. Wprowadź nazwę domeny lub firmę i kliknij „Znajdź adresy e-mail”. Wyświetli Ci się lista adresów e-mail osób które możesz znać. Nawet bez konta będziesz w stanie zobaczyć wzorzec domeny. Zobaczysz także listę źródeł obok zwróconych wyników, co pomoże Ci potwierdzić poprawny adres e-mail lub format.
Jeśli chcesz w pełni wykorzystać narzędzie, możesz założyć bezpłatne konto i uzyskać 50 wyszukiwań miesięcznie oraz filtrować wyniki i pobierać pliki CSV. Hunter pomoże Ci skrócić męczące poszukiwanie czyjegoś adresu e-mail, pozostawiając Ci więcej czasu na znalezienie potencjalnych klientów.
7. GroupHigh
Doskonałe treści zasługują na rozpowszechnianie, a mądrzy twórcy wiedzą, że im więcej osób wie o danym utworze, tym większe są szanse na to, że w naturalny sposób zbierze on linki.
A wiedza, na kim się oprzeć, aby pomóc w dystrybucji treści, jest jedną z najszybszych ścieżek do sukcesu. GroupHigh zbudowała największą na świecie, najbogatszą i najbardziej aktualną bazę danych blogów online. Możesz jej używać do znajdowania nowych perspektyw, identyfikowania wpływowych osób i znajdowania innych brandów, które mogą jeszcze bardziej wzmocnić Twoje treści.
W rzeczywistości liczba blogerów w ich bazie danych wynosi obecnie ponad 15 milionów. Innymi słowami GroupHigh ułatwia znajdowanie postów na blogu, tweetów, postów na Instagramie i filmów na YouTube związanych z Twoją kampanią, oszczędzając mnóstwo czasu na analizę wyników.
8. Arkusze Google
Arkusze Google to najlepszy przyjaciel każdego twórcy linków. Chociaż technicznie sam w sobie nie jest narzędziem do budowania linków, to doskonały sposób na planowanie i zarządzanie całym przepływem pracy. Arkuszy Google można używać do:
– Analizuj notki internetowe, aby znaleźć potencjalnych klientów
– Przechowuj listy potencjalnych klientów i śledź postępy
– Nagraj pomyślnie pozyskane linki
Co najlepsze, jest to doskonały sposób na współpracę wielu różnych osób w zespole tworzącym linki. Na każdy projekt wystarczy jeden arkusz. Jedno miejsce współpracy pomaga usprawnić wszystkie procesy, a Arkusze Google są zarówno wszechstronne, jak i wystarczająco solidne, aby stworzyć wokół nich swój przepływ pracy.
9. Narzędzie do monitorowania marki SEMrush
Jeśli Twoja marka jest pokazana w Internecie, ale brakuje linku, istnieje możliwość skontaktowania się z dziennikarzem lub webmasterem i podpięcia linku do naszej witryny.
Aby znaleźć wzmianki o Twojej marce warto wykorzystać narzędzia do monitorowania z SEMrush i użyć filtru link do witryny, aby zobaczyć te, które nie prowadzą do linków. Wybierz zakres dat, a zobaczysz listę wzmianek wraz z uzasadnieniem. Teraz wystarczy namówić dziennikarza lub webmastera w ramach dodania naszego linku.
Bonus: 5 Rozszerzeń Chrome, O Których Każdy Konstruktor Linków Musi Wiedzieć
Oprócz korzystania z odpowiedniego zestawu narzędzi do tworzenia linków zauważysz też, że rozszerzenia do Chrome mogą ułatwić lub przyspieszyć wykonywanie niektórych zadań. Jako bonus pokazujemy 5 rozszerzeń Chrome, o których musi wiedzieć każdy budowniczy linków. Są to:
– Check my links
– Nofollow
– Scraper
– Linkclump
– SEOquake
11. Check My Links
Check My Links to proste, ale potężne rozszerzenie, które indeksuje stronę internetową i sprawdza, czy nie ma uszkodzonych linków. Ma to na celu umożliwienie programistom internetowym dwukrotnego sprawdzenia, czy na ich stronach nie ma żadnych problemów.
Jakie ma też zalety w kampanii SEO? Pomaga w znalezieniu okazji do wyłapywania niedziałających linków. Możesz łatwo sprawdzić, czy nie ma uszkodzonych linków na stronach internetowych i witrynach, na których chcesz umieścić link, jednocześnie korzystając z rozszerzenia, aby upewnić się, że Twoja witryna nie prowadzi (lub wewnętrznie) do martwych stron.
12. Nofollow
Nofollow może podkreślić linki nofollow na stronie internetowej. Oznacza to, że nie musisz przeglądać kodu źródłowego strony, aby sprawdzić, czy ostatnio znaleziony link ma zastosowany atrybut rel=”nofollow”. Pomoże to zaoszczędzić czas i przyspieszyć raportowanie linków.
13. Scraper
Scraper pomaga zbierać dane ze stron internetowych w postaci arkusza kalkulacyjnego. Jeśli chodzi o używanie tego jako narzędzia do budowania linków, jest to skuteczny sposób na zeskrobanie SERP w celu znalezienia miejscówek lub kompilacji badań danych dla cyfrowego PR, które pomogą Ci zebrać dane.
Możesz używać tego narzędzia w podobny sposób do Scrapebox, o którym mówiliśmy powyżej, ale mieć je jako przydatne rozszerzenie do Chrome.
Uwaga: Aby korzystać z narzędzia, musisz zrozumieć jak używać XPath.
14. Linkclump
Jedną z najbardziej frustrujących rzeczy podczas sprawdzania potencjalnych możliwości budowania linków bezpośrednio z SERP jest otwieranie stron internetowych w nowej karcie przez kliknięcie prawym przyciskiem myszy i wybranie tej opcji.
Linkclump może pomóc Ci zaoszczędzić te kilka sekund na każdej stronie umożliwiając jednoczesne otwieranie lub kopiowanie wielu linków. To bardzo proste. Zaoszczędzenie nawet sekundy na każdym potencjalnym kliencie może szybko zsumować setki lub tysiące możliwości w ciągu tygodnia, miesiąca lub roku.
15. SEOQuake
SEOquake to potężny zestaw narzędzi SEO. Może pomóc Ci wykonać wiele zadań bezpośrednio z Twojej przeglądarki.
Oto tylko kilka zadań, w których może pomóc rozszerzenie:
– Szybkie przeglądanie wszystkich głównych wskaźników SEO
– Analizowanie SERP i eksportowanie jako CSV
– Szacowanie trudność słowa kluczowego w zapytaniu
– Pełny audyt SEO strony internetowej
– Sprawdzenie linków wewnętrznych i zewnętrznych
Jest to niezwykle wszechstronne i przydatne rozszerzenie, które z pewnością pokochasz. Sprawdź je, aby w czasie rzeczywistym przenieść wydajność witryny na wyższy poziom.
Narzędzia do budowania linków nie są po to, by wykonywać pracę za Ciebie; raczej pomagają usprawnić przepływ pracy. Połącz odpowiednie narzędzia SEO z możliwością pisania przekonujących e-maili, a znajdziesz się w doskonałej pozycji do tworzenia linków, które pomogą Ci osiągnąć sukces nawet w najbardziej konkurencyjnych SERPach.
Zostaw odpowiedź