Posiadanie witryny internetowej jest w dzisiejszych czasach jest koniecznością – szczególnie jeśli prowadzimy skalowalny biznes. Jednak w ostatnich latach pojawiają się poważne problemy z ich indeksacją oraz optymalizacją dla robotów Google. Jak rozwiązać ten problem?
Większość firm posiada blogi aby przyspieszyć indeksowanie zwiększając widoczność w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. W tym artykule udostępnimy informacje, które pomogą Ci uczynić witrynę widoczną dla wyszukiwarek znacznie szybciej niż przeciętnie. Dowiesz się jak szybko i skutecznie zindeksować swoją witrynę i jej podstrony.
1. Eksperyment
Kilka tygodniu temu pracowaliśmy nad kilkoma serwisami internetowymi – jedną dla klienta i jedną dla testów wewnętrznych. Wyzwaniem dla obu było zindeksowanie strony internetowej w Google w ciągu 24 godzin. Nie jest to proste zadanie, ale zdecydowanie wykonalne. Szczególnie po tym, czego Cię nauczymy.
Odpowiednio dobrana strategia indeksacyjna pomoże Ci zindeksować stronę w ciągu 24 godzin – a może nawet w kilka! Możesz skorzystać z tych instrukcji w przypadku każdej zakupionej domeny lub dowolnej witryny utworzonej w przeszłości, która nie generuje ruchu organicznego.
Pierwszym krokiem jest określenie czy witryna jest w ogóle zindeksowana w Google lub innych wyszukiwarkach.
Przejdź do Google.pl i wpisz site: domena.pl (zastąp „domena.pl” rzeczywistą nazwą domeny (na przykład: seochess.pl) i sprawdź, czy witryna jest zindeksowana.
Jeśli nie pojawiają się żadne wyniki, czas wykonać poniższe czynności i pokazać witrynę Google.
2. Co To Jest Indeksowanie Witryny Internetowej?
Wielu z was może nie zdawać sobie sprawy ze znaczenia terminu indeksowanie. Indeksowanie w SEO odnosi się do wyszukiwarek, które rejestrują Twoje strony internetowe. Pracując nad indeksowaniem naszej witryny powinniśmy kierować się do wszystkich głównych wyszukiwarek (Google, Bing, Yandex itp.).
Zwykle gdy robot wyszukiwarki pojawia się na Twojej witrynie, zaczyna indeksowanie i na podstawie meta tagów „index” i „noindex” podejmuje decyzję czy dodać ją do indeksu.
W ten sposób możesz kontrolować które strony z Twojej witryny mają być znalezione w wyszukiwarkach.
Oto streszczenie strategii, którą zastosowaliśmy, aby umieścić witrynę naszego klienta i naszą w wyszukiwarkach w ciągu 24 godzin. Oprócz optymalizacji SEO na stronie takiej jak meta tagi, opisy meta i optymalizacja kodu (noindex, nofollow) użyłem mapy witryny.
Zanim spróbujesz zindeksować nową witrynę internetową upewnij się, że masz przygotowaną treść. Nie chcemy, aby roboty Google przeczesały pustą stronę.
Upewnij się, że wykonałeś wszystkie prace związane z SEO a następnie wykonaj następujące czynności.
Strategia ta powinna działać w przypadku wszystkich witryn internetowych, ponieważ będziemy używać stron zewnętrznych wysyłając roboty indeksujące do naszej witryny. Wyniki zależą również od tego, jak szybko Google aktualizuje nowo zindeksowane strony.
Pamiętaj że jeśli wykonujesz tę pracę dla klienta, możesz chcieć sprawdzić stan indeksu we wszystkich krajach, aby sprawdzić opóźnienia w replikacji danych.
3. Metoda
Nasza metoda indeksacji składać się będzie z kilku wykonywanych po sobie operacji. Nie są one żadną tajemnicą, ale często zapominamy że ciągle mogą być skuteczne. Naśladuj te krok po sobie, a uzyskasz świetne rezultaty!
3.1 Katalogi Blogów
O katalogach blogów i sieciach blogów mówi się tak, jakby były przeszłością. Ale w rzeczywistości działają do dzisiaj i potrafią być bardzo skuteczne.
Jednak podobnie jak w przeszłości, nie należy przesyłać swojego bloga do każdej sieci blogów lub katalogów. Zamiast tego przesyłaj swojego bloga tylko do wybranych sieci i katalogów blogów, unikając katalogów wymiany linków!
3.2 Przesyłamy Mapę
Mapa witryny jest tworzona, aby pomóc robotom wyszukiwarek w skutecznym indeksowaniu Twojego bloga. Więc upewnij się, że masz utworzoną mapę witryny. Jeśli korzystasz z platformy WordPress możesz użyć popularnej wtyczki Yoast SEO, aby wygenerować plik mapy witryny za darmo.
Następnie prześlij mapę witryny do Google, Bing, Yahoo, Ask i innych popularnych wyszukiwarek.
3.3 Dodaj Komentarz Na Blogach
Ponieważ jedna z witryn w moim przykładzie była związana z płatną pracą i musiała zostać ukończona w określonym czasie, dodałem prawie 30+ komentarzy dla innej popularnej witryny WordPress.
Nie sprawdzałem atrybutów, ale komentowałem popularne blogi o dużym natężeniu ruchu. Potwierdziło to teorię, że boty wyszukiwarek będą śledzić linki w komentarzach i wylądują na moim blogu. I tak właśnie się stało. Dlatego kolejnym krokiem będzie właśnie budowa dobrej jakości komentarzy dla z linkiem odsyłającym do naszej witryny. Nie spamuj, komentuj naturalnie i pomagaj!
3.4 Statystyki
Niektórzy z was mogą nie wiedzieć o witrynach, które przechowują statystyki dla domen lub pokazują cenę i wartość dowolnej z nich. Jest to dobry sposób na zindeksowanie witryny, jednak przesyłanie takich informacji nie jest łatwe, może wymagać trochę pracy ręcznej.
Wszystko, co musisz zrobić to dodać link i tekst kotwicy, a serwer prześle informacje o twojej stronie do serwisów takich jak who.is, statystyki witryny i innych podobnych miejsc.
3.5 Social Bookmarking
To kolejna bardzo skuteczna metoda, choć nie konieczna. Jeśli potrzebujesz jednak sprawić, aby indeksacja przebiegała szybciej – dobrze jest ją wykorzystać. Zacznij od:
– LinkedIn
– Reddit
– Getpocket
– Flipboard
– Facebook (udostępnianie)
– Twitter
3.6 Guest Posting
Jeśli Twój budżet jest wystarczający. Masz czas i cierpliwość – to przygotuj 5-10 wysokiej jakości postów i poproś innych blogerów z Twojej niszy o pozwolenie na publikowanie artykułów na ich blogach jako tak zwany autor gościnny.
Jeśli robisz to dla klienta, kup 5-10 artykułów wysokiej jakości i zrób to samo.
Wraz z linkami zwrotnymi artykuł będzie kierować ruch do Twojego bloga. Postaraj się zamieszczać posty gościnne na popularnych stronach o wysokiej randze i regularnie aktualizowanych treściach. Przy okazji możesz pozyskać wartościowy link!
3.7 Ping
Tak zwane Ping Services to kolejny skuteczny sposób powiadamiania wyszukiwarek o Twoim istnieniu. Jednym z takich narzędzi jest Pingomatic, którego można używać do powiadamiania wielu wyszukiwarek jednocześnie a jeszcze innym, którego można wypróbować jest Pingler.
WordPress ma domyślną funkcję pingowania usług, ale podanie jednej innych opcji nie zaszkodzi. Jeśli korzystasz z WordPressa, sprawdź: usługi pingowania WordPress i aktualizuj usługi ping z pulpitu nawigacyjnego (to proste).
4. Podsumowanie
Indeksując stronę upewnij się, że dodałeś meta opis i wszystkie inne ważne szczegóły dotyczące SEO. Nie chcesz, aby wyszukiwarki indeksowały niepotrzebne strony. Warto pamiętać również, że nie musisz korzystać z wszystkich tu wymienionych metod. Czasami strona zindeksuje się już po wykorzystaniu tylko jednej bądź dwóch.
Ale jeżeli masz poważne problemy z indeksacją swojej strony bądź podstrony, warto pamiętać że mogą one wynikać z różnych przyczyn. Jedną z nich może być treść, spam bądź wirusy, które się na niej znajdują. Nigdy nie możesz być pewien, gdzie leży problem jeśli w pełni nie przeanalizujesz domeny i jej struktury.
Dlatego Seochess.pl wychodzi z inicjatywą, dzięki której możesz skonsultować się z nami, jeśli doświadczasz problemów z indeksacją swojej strony. Skontaktuj się i opisz swój problem. Odezwiemy się do Ciebie i rozwiążemy go razem.
Zostaw odpowiedź