Stworzenie skutecznej treści zabiera czas i pieniądze. Nie jest to łatwy proces. Jeśli regularnie publikujesz kontent na wielu kanałach dystrybucji, to warto przemyśleć kilka kwestii. Jeśli piszesz i publikujesz bardzo dużo – w porządku. Ilość jest potrzebna, ale jakość nie może cierpieć jako rezultat tej strategii. Musisz nauczyć się jak unikać „nieświeżego” kontentu.
Pracowałem z wieloma biznesami, które zajmują się tym problemem. Wielu z nich chce publikować przynajmniej jeden kawałek treści jednego dnia na wszystkie kanały dystrybucji.
Pośród skupiska stron internetowych, blogów oraz social media – to sporo pracy. To prawie 30 postów na tydzień. Sporo, ale być może istnieje jakieś rozwiązanie?
A może publikować posty, które nie są w 100% unikalne. Nie musisz pokazywać w pełni unikalnej treści – w dłuższym terminie takie podejście bardziej Ci zaszkodzi niż pomoże i przede wszystkim – zabierze sporo cennego czasu.
To dlatego powinieneś nauczyć się jak efektywnie publikować treść i nadawać jej nowego znaczenia przed kliknięciem dodaj post na jednym z mediów społecznościowych czy na blogu.
Musisz nauczyć się jak wychodzić z ideą – jaki artykuł napisać? Gdy już posiadasz koncept, możesz go podzielić i opublikować post na każdym kanale marketingowym. Czasem nawet nie musisz tego robić – wykorzystaj stary kontent. Pracuj mądrzej, nie ciężej.
Kontynuując ten poradnik, wytłumaczę Ci jak dokonać swoistą redystrybucję treści na wszystkich platformach.
Zidentyfikuj Swoją Najpopularniejszą Treść
Jeszcze przed tym, zanim zaczniesz budować nową treść, rekomenduje wykorzystanie starszych publikacji i postów. W końcu spędziłeś już trochę czasu pracując nad nią. Dlaczego ma się zmarnować? Zacznij z tym najpopularniejszymi publikacjami. Spróbuj rozpocząć od sprawdzenia która treść jest najpopularniejsza. Szukaj:
– Like na Facebooku
– Retweetów
– Postów z największą ilością wejść
– E-maili z najwyższym współczynnikiem kliknięć
Jeśli masz problemy ze znalezieniem tego czego potrzebujesz spróbuj wykorzystać Buzzsumo aby sprawdzić, jaki content ma najwyższy współczynnik engagement (zainteresowania) na social media.
Widzimy które posty z poprzedniego roku były najpopularniejsze. Ale czas można filtrować wedle życzeń. W dodatku powinieneś skorzystać z Google Analytics, aby sprawdzić które strony na twoim serwisie są najpopularniejsze.
Tuż po tym, jak zanalizujesz treść korzystając z tych narzędzi stwórz listę twoich topowych publikacji i postów. To będzie twój punkt startowy – wykorzystasz je do „re-purpouse” treści.
Na przykład, jeśli posiadasz dobrze wyglądające posty na blogu, możesz je zamienić na video na Youtube. Albo wykorzystać post na Facebooku z największą liczbą polubień do twojego kanału na Instagrama.
Pomysły są nieskończone, kontynuując pokażemy Ci znacznie więcej przykładów jak możesz to zrobić.
Zbuduj Proste Infografiki
Natykając się na stare posty chcemy znaleźć drogę, aby sprawić by w interakcję z nimi weszło jak najwięcej osób. O co dokładnie chodzi ? Jeśli wykorzystasz newsletter, który ma wysoką liczę interakcji, dobry CT oraz konwersję i zamienisz go na post blogowy – również on może świetnie konwertować. Po co publikować go z innego powodu? Jaki jest sen publikować content tylko po to, aby go…opublikować?
Twoja treść musi zachować schemat – akcja -> reakcja oraz interakcja.
To dlatego infografiki są idealne w tej strategii. Są one bardzo popularne na social media i najczęściej ludzie dzielą się właśnie nimi. Ludzie są najczęściej wzrokowcami.
Infografika jest zdecydowanie najpopularniejsza. Przeskanuj wszystkie swoje topowe posty które wyróżniłeś wcześniej. Szukaj faktów, statystyk albo czegokolwiek co może obrócić się w wizualną reprezentację konceptu.
Jeśli nigdy wcześniej nie stworzyłeś infografiki, nie przejmuj się. To nie takie trudne. W momencie, w którym stworzysz infografikę, będziesz miał wiele opcji. Ta sama infografika może zostać wykorzystana na wiele sposobów. Możesz:
– Dodać ją do oryginalnego postu, którego będziesz mógł opublikować ponownie
– Dziel się na social media
– Dodaj ją do Newslettera
– Wykorzystaj ją gdzieś na swojej stronbie
– Wykorzystaj ją w pokazie slajdów
Lista z tym, co możesz zrobić nie ma końca.
Zwiększ Wpływ Platform Społecznościowych:
Twoje profile social media posiadają mnóstwo zalet. Obrazują twoją markę dla szerszej publiczności i pomagaj wejść w kontakt z osobami, które cię śledzą na takim medium. Postowanie treści na takich mediach może pomóc ci kierować ruch na twoją stronę. Cokolwiek stworzysz może zostać przekierowane na Social Media. Jeśli tego nie robiłeś nigdy wcześniej, musisz się zastanowić. Wszystkie twoje filmy, infografiki i zdjęcia są koniecznością!
Social media to numer jeden dla każdego wydawcy, aby przekierować ruch na swoje posty blogowe. Jeśli patrzysz na moją stronę na Facebooku możesz zauważyć, że stosowanie tej metody dla wszystkich postów blogowych to standard!
Warto publikować coś każdego dnia. Często widzimy biznesy, które nie korzystają z tej taktyki wogóle. Publikują trzy do czterech blogów każdego tygodnia, ale mają problem, aby postować na social media. Kiedy zaimplementujesz tę strategię, planuj swoje posty z dokładnością. Na przykład, nie ma powodu, aby dzielić się tym samym postem blogowym na wszystkich platformach w tym samym czasie.
Spróbuj zastosować się do strategii, aby rozłożyć treść na kilka tygodni. To zwiększy twoje szanse na solidny ruch. Twórz więcej kontentu, który zawsze będzie popularny.
Nie możesz re-publikować starego kontentu zawsze. W którymś momencie będziesz musiał stworzyć coś nowego. Ale i na to istnieje sposób – warto spróbować publikować posty na tematy, których popularność nigdy nie przeminie.
Pozwól mi to wyjaśnić.
Tzw. Evergreen kontent zawsze jest relatywny przez dłuższe okresy niż zwykły content. W przypadku idealnym, cała treść wypełniająca naszego bloga będzie Evergreen. Ale nie jest do końca możliwe. Na przykład ostatniego roku napisałem post na temat topowych trendów w marketingu w 2018 roku. Kiedy nadejdzie roku 2019 – post ten straci swoją świeżość.
Kiedy budujesz zawsze popularną treść spróbuj „nabierać na łyżkę” jak najwięcej. Post ten był świeży przez cały rok, ale teraz jego siła wygasa. Ekstremalnie specyficzny content będzie relatywny tylko przez krótki okres. Z tego względu znacznie ciężej będzie wykorzystać go ponownie.
Oto kolejny przykład – jeśli piszesz post na temat ostatniej aktualizacji iOS od Apple, będzie to świeży tekst tylko do momentu, kiedy wyjdzie kompletnie nowa wersja. To nie Evergreen.
FAQ są idealne pod Treść typu Evergreen.
Poradniki „Jak to zrobić” bądź filmy na tematy, które nie zmienią się przez lata. Wyjaśniaj wszystkie skomplikowane rzeczy związane z danym trendem. Nie ma możliwości, aby budować tylko treść typu Evergren. To nierealistyczne. Ale jeśli opublikujesz taką treść jutro, bez problemu będziesz mógł dokonać rewizji i opublikować ją w innej formie w kolejnych latach!
Poszukaj najbardziej interesujących statystyk, które opublikowałeś
Statystyki potrafią pokazywać Ciekawe rzeczy. Są one doskonałym dowodem popierającym twoje teorie. Rekomenduje robić to, ponieważ potwierdzasz swoją prawowitość i nie oszukujesz swoich użytkowników czy klientów.
Ale jeśli dokonujesz reprodukcji kontentu, statystyki te grzebane są w twoich postach tuż po tym, jak zostaną opublikowane, nigdy nie będą widziane ponownie.
Poszukaj najciekawsze i przygotuj ich listę. W przyszłości trzymaj listę wszystkich statystyk, kiedy je znajdziesz. Wtedy możesz wykorzystać ja na innych platformach. Wcześniej pisałem o budowanie infografik. Ale to nie jedyny sposób na reprodukcję treści.
Opublikuj tweeta ze statystykami, wykorzystaj je na Instagram Captions. Bądź wykorzystaj je, jeśli chodzi o swojego maila. Publikuj najbardziej relatywne na twojej stronie. Bądź kreatywny.
Rozpocznij Nadawanie
Podcast to świetny sposób, aby dokonać re-produkcji swojej treści. To dlatego, że masz mnóstwo różnych źródeł, z którymi można pracować. Wszystkie twoje posty blogowe oraz filmy na youtube są świetną opcją na pockast.
Możesz w skrócie wyjaśnić ten content, słowo w słowo w swoim podcaście. Nadawanie własnego kontentu rośnie w popularności, to świetny sposób, aby dotrzeć do klientów, którzy nie chcą czytać bloga albo oglądać filmów.
Zapraszanie gości do twojego podcastu sprawi, że rzeczy będą znacznie bardziej interesujące. Baw się tym. Musisz czerpać radość oraz zarażać nią wszystkich słuchających!
Popraw Wydajność i swoje zdolności pisarskie
Jeśli produkujesz dużo audio, video oraz treści wizualnej, musisz nauczyć się szybko i sprawnie zamieniać to w treść pisaną.
Bloguj znacznie częściej, pisz każdego dnia, jeśli potrafisz. To działa tak, jak wszystko inne. Im więcej czegoś robisz, tym lepszy w tym będziesz.
Nie urodziłem się bloggerem, wyuczyłem się tej umiejętności. Czy inni są lepsi ode mnie w tej specjalizacji? Zdecydowanie. Jeśli nie możesz znaleźć czasu na pisanie albo jak pisać artykuł poprawnie – znajdź kogoś w swoim teamie kto może zajmować się tymi zagadnieniami. Wraz z momentem, w którym staniesz się lepszym pisarzem możesz pisać post blogowy o jednym ze swoich filmów wideo na Youtube.
Zrób wszystko, aby nie komplikować spraw. Stwórz content prosty, aby ludzi czytając go zrozumieli jota w jotę co masz na myśli. Są pewnie przykłady rzeczy, które możesz zamienić w content pisany:
– webinary
– podcasty
– przemówienia z branżowych imprez
– wywiady
Zachęcaj użytkownika do tworzenia treści
Twój post blogowy nie jest jedyną formą treści, którą możesz reprodukować. Jeśli potrafisz znaleźć kreatywne drogi tego, aby odwiedzający twoją stronę sami tworzyli treść – ułatwiłoby ci to pracę.
Jedyne co musiałbyś zrobić to znaleźć kontent wygenerowany przez kogoś i dokonać jego re-instalacji. Oto przykład jak GoPro zachęca swoich klientów do dzielenia się swoimi video. I co ciekawe, ludzie kochają to robić! GoPro oferuje milion dolarów i dzieli je pomiędzy kogokolwiek kto przekaże content, który firma wykorzysta w filmach promocyjnych. To oszczędza korporacji mnóstwo czasu i pieniędzy.
Zamiast wybierać się w różne lokacje po całym świecie, aby nakręcić filmy z wykorzystaniem ostatniej marki kamery – przekonują swoich klientów aby wykonali robotę za nich. Kolejnym plusem jest to, że w ten sposób znajdą znacznie więcej materiału, zdjęć oraz filmów. Gdy film zostanie zuploadowany, GoPro może przerabiać go na różne sposoby.
Mogą wykorzystać materiał w reklamach, postach na social media, w filmach na Youtube i jako treść na swojej stronie. Nawet maile promocyjne wyglądają znacznie bardziej atrakcyjnie!
Przemyśl podobną strategię i zachęcaj swoich klientów, aby dodawali swoją własną treść. Mogę polecić social media jako platformę dystrybucyjną do twoich kampanii UGC. Sprawdź komentarze na swoim social media i postach blogowych – zobacz, które z nich mogą ulec reprodukcji. Jeśli zauważysz podobne komentarze albo pytania, wykorzystaj je do stworzenia FAQ.
Znajdź swoje najsilniejsze Wstępniaki
Czasami jedyne co musisz zrobić to napisać od nowa treść wcześniej opublikowanego postu. Jeśli chcesz tego dokonać, sugeruję wykorzystanie wstępniaków do postów.
Jeśli potrzebujesz z tym pomocy, naucz się pisać wstępniaki do postu, który sprawi, że jego reszta będzie mniej istotna. W momencie, w którym znajdziesz ten model pisania, będzie znacznie łatwiej go reprodukować. Wykorzystaj wstępniak z postu blogowego w newsleterze. Wykorzystaj ten sam tekst w opisie na youtube.
Strategia taka pozwoli ci rozwinąć dynamicznie każdy rodzaj treści.
Konkluzja
Nie musisz budować artykułu od nowa. Twój istniejący kontent może dać ci sporą przewagę. Spróbuj dokonać jego reprodukcji na różnych kanałach dystrybucji. Zacznij od identyfikacji twojego najlepszego i najpopularniejszego kontentu. Będziesz tego potrzebował, aby zwiększyć metrykę zaangażowania użytkownika.
Zbuduj infografiki. Dziel się statystykami. Publikuj wszystko na social media. Posuwając się do przodu, buduj jak największą ilość tzw. treści typu evergreen. To pozwoli ci łatwiej dokonywać reprodukcji twojego kontentu w przyszłości.
Transformuj posty blogowe w podcast. Wykorzystuj filmy oraz audio do tworzenia postów. Zachęcaj użytkowników do generowania treści i spróbuj ją wykorzystać.
W momencie implementowania tych strategii zdasz sobie sprawę, że siedzisz na wystarczającej ilości kontentu, którą będzie można modyfikować i wydawać miesiącami.
Wykorzystaj ten poradnik, aby skierować swoją markę w odpowiednim kierunku.
Zostaw odpowiedź