W dzisiejszych czasach dosyć łatwo znaleźć copywriterów; są wszędzie – w jedną sekundę znajdziesz ich: od wyszukiwarki Google po zapytanie na LinkedIn.
Ale jak znaleźć tych najlepszych? To trudne zadanie przed którym stoją marketerzy i właściciele firm. Nie potrzebujesz tylko pisarzy, potrzebujesz wyjątkowych twórców piszących pod treści SEO.
Głównie dlatego że to właśnie Google wyraźnie domaga się tego od czasu aktualizacji Pandy w 2011 r., RankBrain w 2015 r. i aktualizacji Fred w marcu 2017 r.
Oczywiste jest również to, w jaki sposób każda z tych aktualizacji komunikuje preferencje Google dotyczące istotności SEO copywritingu:
Panda ma tendencję do penalizacji każdej strony internetowej która nie dodaje żadnej wartości własnej i zapewnia znacznie większą widoczność treściom wartościowym. Sama aktualizacja RankBrain uczyniła Google niemal równie inteligentnym jak ludzi – wybierając najbardziej odpowiednie treści do rankingu na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.
Aktualizacja „Fred” również dotyczyła witryn o niskiej jakości treści, które nie przynoszą nic poza dostarczaniem informacji, które są już dostępne w Internecie. Karano również witryny, które faworyzowały przychody ponad komfort użytkownika.
Po tej aktualizacji ponad 100 znanych witryn odnotowało spadek ruchu od 50 do 90 procent!
Jest oczywiste, że dzięki tym podstawowym aktualizacjom Google wymagał od marek, wydawców i marketerów współpracy z autorami treści SEO którzy znają się na rzeczy; tych, którzy wiedzą, jak pisać.
Ale jak znaleźć takich artystów? Bez odpowiedniego planu będziesz musiał zbadać dziesiątki (a nawet setki) z nich, aby znaleźć odpowiedniego kandydata.
Ułatwmy ci to. Zasadniczo, twoi idealni copywriterzy powinni mieć dwie kluczowe cechy:
(Uwaga: w tym poście mowa jest o zatrudnianiu wyjątkowych autorów treści SEO – tj. “Kowali słów“, którzy nie potrzebują monitorowania. W związku z tym rzeczy mogą stać się nieco bardziej techniczne w miarę czytania. Zakładam, że jesteś idealnym twórcą treści, który rozumie lub jest odpowiedzialny za tworzenie, formatowanie i prawidłowe przesyłanie treści do Twojego CMS.)
1. Wiedza na temat ON-Page Seo
Zakładam, że wiesz co to jest SEO na stronie. Ale jeśli nie, to elementy które umieszczasz na stronie internetowej, aby umożliwić wyszukiwarkom zrozumienie treści na określone tematy, których szukają ludzie. Skąd więc możesz wiedzieć, czy copywriter ma dobrą znajomość ON-PAGE Seo?
Szczerze mówiąc – warto przeprowadzić prosty eksperyment zadając petentowi pytanie – „Czy możesz przesłać mi swoje poprzednie próbki pisarskie?” Gdy już je pokażą, przejrzy każdy z nich i zadaj sobie następujące pytania:
Pytanie A: Czy skupiają się oni na konkretnym słowie kluczowym?
Kilka czynników wchodzi w grę podczas pozycjonowania strony, ale twój idealny twórca treści musi wiedzieć jak trzymać się blisko odpowiednich słów kluczowych. Przejrzyj ich próbki; sprawdź, czy w przeszłości zoptymalizowali jakąś treść dla określonego słowa kluczowego.
Pytanie B: Jak używają tagów tytułowych?
Wyszukiwarki używają title tags do wykrywania nagłówków w treści. Działa to mniej więcej tak: umieść frazę „strategię SEO” w kilku odpowiednich nagłówkach na stronie a wyszukiwarki zrozumieją że strona uczy o strategii SEO. Twój “wymarzony pisarz” powinien zrozumieć jak je wykorzystać aby poprawić rankingi i przyciągnąć kliknięcia od potencjalnych klientów w wynikach wyszukiwania. Czy tagi tytułowe są ważne? Są. Na przykład Ahrefs uczynił swój tag tytułowy na stronie bardziej opisowym, co samo w sobie zwiększyło ruch o 37,58%!
Przejrzyj wszystkie tytuły w próbkach, które otrzymasz, zwłaszcza H1. Na co powinieneś zwrócić uwagę podczas sprawdzania, w jaki sposób kandydat używa tagów HTML?
Tagi nagłówka nie powinny być dłuższe niż 60 znaków. Należy unikać trzykropka, który wygląda nieprofesjonalnie i źle wpływają na UX – Google marszczy brwi..).
Podtytuły powinny być oznaczone jako H2 (nie konieczne, ale spory plus).
Nagłówki w pod tematach powinny być oznaczone jako h3 (również nie jest konieczne, ale jest to plus).
Poszukaj tych cech w pracy swojego copywritera a będziesz w stanie podjąć dobrą decyzję. Jeśli bowiem poprawnie implementują oni tagi tytułowe w swoich treściach zrobią to samo dla Ciebie!
Ale niektórzy twórcy mogą nie mieć kontroli nad tagami tytułowymi w swoich publikowanych pracach bo witryny, dla których pisali prawdopodobnie nie dały im takiego dostępu. W takim przypadku poproś o próbki, które opublikowali na własnej stronie, gdzie faktycznie mają kontrolę nad tagami.
Pytanie C: Co wiedzą o Linkowaniu wewnętrznym?
Orbit Media dowiodło, że wykorzystując wewnętrzne linki można pozycjonować posta na blogu od pozycji 29 do 4. W krótkim czasie!
Ważne jest, aby pisarze w umiejętny sposób łączyli tematykę, na którą obecnie pracują ze starszymi fragmentami treści obecnej już na stronie. Linkowanie wewnętrzne pomaga:
Przekazać Google informacje o trafności i wartości swoich stron (im więcej linków uzyska strona, tym większy autorytet ma w oczach Google).
Pokazać Google, że Twoja witryna zawiera dogłębną treść na dowolny temat.
Poinformuje Google, że Twoja witryna ma łatwą nawigację – co oznacza, że posiada odpowiedni UX i ma dobrą strukturę.
Wewnętrzne linkowanie jest głównym kluczem do bycia wysoko, więc potrzebujesz pisarzy, którzy mają technikę wewnętrznego linkowania opanowaną do perfekcji.
Upewnij się również że robią to używając odpowiednich kotwic; w ostatnim poście na LinkedIn redaktor naczelny Rennie Sanusi wskazał na dwa kluczowe elementy tekstowe, których należy szukać w próbkach kandydata:
– [Anchor Teksty] powinny jasno wyjaśniać, dokąd zaprowadzą czytelnika
– [Anchor Teksty] nie powinny być zbyt długie
Pytanie D: Czy piszą długie treści?
1800 słów – to średnia liczba słów w wynikach na pierwszej stronie Google – tak wynika z badań przeprowadzonych przez Backlinko.
Google od samego początku faworyzuje wartościowe treści; prawdopodobnie znasz ich misję:
Każda zmiana algorytmu jest ukierunkowana na osiągnięcie tej misji, a długa, wartościowa treść pomaga im również w tym procesie. Im więcej informacji, których oczekuje klient podasz, tym lepiej!
Potrzebujesz więc tekściarzy, którzy potrafią tworzyć długie i godne treści. Sprawdź ich próbki i oceń czy wiedzą jak takowe tworzyć.
Pytanie E: Czy osiągnęli jakiś sukces na ważnych słowach kluczowych?
Ostatecznie musisz sprawdzić przykłady słów kluczowych, które w przeszłości wypozycjonował twój idealny copywriter. Jest to najlepszy sprawdzian ich umiejętności.
Wszystko, co zawarto powyżej to tylko jedna część umiejętności, która sprawia, że jest się świetnym twórcom treści SEO.
Inną ważną kwestią jest ich zdolność do pisania treści angażujących ludzi.
Innymi słowy, muszą wiedzieć, jak zmusić ludzi do czytania strony przez kilka minut (a nawet godzin), co skłoni ich do podjęcia działań ważnych dla Twojej firmy.
2. Dobre Oko – Wygodne Czytanie
Trzymanie czytelników na stronie przez długi czas również poprawia pozycję w rankingu. We wspomnianym badaniu Backlinko badacze przeanalizowali 100 000 witryn i stwierdzili, że „witryny o niskim średnim współczynniku odrzuceń są silnie skorelowane z wyższymi rankingami”.
Twój idealny pisarz powinien nie tylko pisać pod kątem SEO, ale także, aby przyciągnąć i utrzymać uwagę docelowych odbiorców. Więc sortujemy kolejne punkty:
Nagłówki i Wprowadzenie które przyciągną uwagę czytelników.
Potrzebujesz ludzi, którzy są wystarczająco doświadczeni, aby w psychologiczny sposób budowali więź z czytelnikiem już od samego początku.
Umiejętność ta nie jest trudna do wykrycia; oceń próbki. Jeśli ich tytuły i wstęp Cię nie zaczarują, prawdopodobnie nie zrobią też wrażenia na odbiorcach.
Raport ujawnił również, że: „Treść z co najmniej jednym zdjęciem znacznie przewyższyła treść bez żadnych zdjęć”.
Oczywiście muszą to być odpowiednie obrazy (lub inne wizualizacje). I przez większość czasu oznacza to obrazy pomocnicze. Są dwa przykłady obrazków pomocniczych:
Dlaczego na tym obrazie nie ma tekstu ani strzałek? Bo jest to w pełni zrozumiały zrzut ekranu. Nie trzeba niczego tłumaczyć.
Ogólnie rzecz biorąc, Twoi idealni tekściarze SEO muszą wiedzieć jak korzystać z narzędzi takich jak Skitch i Canva, aby tworzyć zrozumiałe obrazy.
Referencje i cytowanie zasobów
Twój idealny tekściarz powinien linkować do statystyk lub badań, które wzmacniają ich punkty odniesienia. Sprawdź linki w ich próbkach i upewnij się, że przytaczają oryginalne zasoby.
Przykłady
Ilustracje ułatwiają zrozumienie tekstu. Zwłaszcza jeśli pracujesz w branży technicznej (a większość branż ma swoją naukową stronę). Jak więc wytłumaczyć swoje argumenty przykładami?
Po prostu zbadaj próbki ich tekstu – używając Command + F (lub Ctrl + F, jeśli używasz systemu Windows) – pod kątem fraz „przykład”, „instancja” lub „ilustracja”. Autorzy zwykle wspominają takie rzeczy jak „na przykład” lub „Na przykład” przy dostarczaniu ilustracji czy źródeł.
Twórcy tekstów SEO = wyższe rankingi wyszukiwania
Znalezienie człowieka, który ma wszystkie umiejętności o których wspomniałem w tym artykule JEST MOŻLIWE. A ich zatrudnienie oznacza wyższą pozycję w rankingu. Pewnie już to słyszałeś: Dostajesz to, za co płacisz.
Wyjątkowi twórcy treści SEO są najlepszym wyborem, ale nie są tani. Mogą budować gigantyczny ruch, ale podobnie jak Ty: chcą pracować dla osób, które mogą sobie pozwolić na jakość, którą zapewniają. Jeśli więc na nich polujesz, przygotuj swój portfel.
Upewnij się jednak że otrzymałeś próbki i zadaj wszystkie powyższe pytania. Jeśli uznasz to za stosowne. Jeśli płacisz za treści, które pomogą Ci uzyskać wyższą pozycję w Google – nie zastanawiaj się!
Zostaw odpowiedź