O Nas

Droga Na Skróty
Wszystkie Potrzebne Narzędzia Znajdziesz Poniżej

Ostatnie Tweety

Śledź Nas Na Twitterze

Ostatnia Praca

Pokaż Całą Pracę

Dołącz Do Newslettera

Czy chciałbyś otrzymywać regularne informacje, artykuły i inne powiadomienia. Dołącz do nas!


Skontaktuj Się

… i znacznie, znacznie więcej …
Skorzystaj Z Usług

Jak działa algorytm lokalny

Październik 28, 2019/0/0
Home / Blog / Uncategorized / Jak działa algorytm lokalny

Jeśli zastanawiasz się jak w rzeczywistości wygląda algorytm Google dotyczący wyszukiwań lokalnych – dzisiaj w krótkim materiale tekstowym postaramy się zwięźle i na tematy – rozwiać wszystkie wątpliwości.

Google ewoluuje w bardzo szybkim tempie. Jeszcze kilka lat temu Gigant z Mountain View nie był w stanie poradzić sobie z rankowaniem lokalnym. Jednak rozwój Google Maps, Citations oraz wielu innych aspektów silnika wyszukiwań pozwolą na znacznie większą swobodę w działaniu. Jak więc operuje silnik Google w kwestii lokalnej?

Zacznijmy od teorii – istnieją trzy istotne czynniki, które decydują o tym  jak Google pokazuje nasz biznes w wyszukiwarce. Jeśli jesteś dentystą, lekarzem, mechanikiem czy piekarzem – nie martw się. Dzisiaj pokażemy pewne sztuczki które pozwalają ci zoptymalizować stronę do optimum. Oto trzy aspekty lokalnego SEO, które liczą się najbardziej.

1. Bliskość (Proximity)

Przez czynnik Bliskości możemy zrozumieć twoją LOKACJĘ – czyli to gdzie wyszukujesz konkretny produkt, miejsce bądź usługę na swoim telefonie, bądź laptopie. Google rysuje twoje położenie na mapie i tworzy “sieć pajęczą” związaną ze słowem kluczowym, które wpisałeś w pole wyszukiwań. Jeśli jesteś natomiast B2B – możesz zjechać na sam dół i często spotkasz tam swój zip-code który Google Ci przypisuje.

dentysta kraków

Czasami zauważyć można również niewielką, niebieską kropkę na mapie. Jest to dokładnie to miejsce, w którym się znajdujesz. Generalnie – jeśli jesteś na komputerze – wiedzą o twoim zip code (kodzie pocztowym) i wygenerują go na samym dole. Jest wiele narzędzie, które pozwala śledzić rankingi na podstawie kodu pocztowego – takich jak Moz Check Your Presence Tool, BrightLocal bądź Whitespark. Wszystkie one śledzą kod pocztowy.

Współrzędne Geograficzne (Geo coordinates)

Co więcej – jeśli jesteś na telefonie, Google zna twoją lokację nawet bardziej szczegółowo – znają twoje współrzędne twojej aktualnej lokacji i wyświetlają je w postaci niebieskiej kropki. Znakomitym narzędziem pozwalającym śledzić swoje współrzędne jest na przykład darmowe rozszerzenie do Google Chrome – GS Location Changer. Warto sprawdzić jak wygląda lokalizacja naszego biznesu z bardzo specyficznej lokacji. W przypadku np. prawników – poziom z kodem pocztowym jest absolutnie wystarczający. Ale już na przykład dentyści czy restauracje warto śledzić goe coordinates. Znam wiele przypadków gdzie pewne słowa kluczowe pokazywały zgoła odmienne rezultaty dla kodu pocztowego/współrzędenych.

Czynnik bliskości bardzo mocno wpływa rezultaty, które widzisz – może to być bardzo trudne – próbujesz bowiem pokazać swoim klientom bądź B2B gdzie jesteś. Zastanów się dobrze jaką wybrać strategię tak, abyś był dobrze widoczny w rankingu lokalnym. Zoptymalizuj swoje położenie, współrzędne oraz inne dane, które pozwolą klientom odnaleźć twoje biuro.

Podsumowując

  • Bliskość (Proximity) to istotny czynnik rankingu lokalnego
  • Google zna nasze położenie zarówno w wersji kodu pocztowego jak i współrzędnych geograficznych
  • Dobranie odpowiedniej strategi zależy od biznesu który prowadzisz

2. Popularność (Prominence)

popularity

Popularność czy rozgłos – to czynnik w którym Google wycenia twoją wartość. W świecie wyszukiwarek jest mnóstwo biznesów o kiepskiej reputacji i jakości. Dlatego Google poza Bliskością, musi pokazać ci wyniki wyszukiwań, które Cię zadowolą. Jeśli pojedziesz do fryzjera, który ogoli Cię na łyso, chociaż prosiłeś na krótko..

Dlatego istnieje kilka ważnych pod-czynników :

  • Linki – kwestia jest jasna, im więcej jakościowych linków, tym lepiej
  • Ruch – jeśli masz niski ruch, Google oceni Cię jako biznes niskiej jakości
  • Recenzje – dobre, stare i dużo – tak właśnie powinny wyglądać recenzje – daje to spory zastrzyk mocy w czynniku pod-rankingowym
  • Citations – ekstremalnie istotny czynnik – także w kolejnym naszym punkcie!

Podsumowując

  • Popularność (Prominence) to kolejny ważny aspekt naszej lokalnej kampanii SEO
  • Google nie tylko zna nasze położenie, ale jeśli jesteśmy wysoko – zna także naszą wartość opartą m.in. o linki, ruch czy recenzje
  • Skup się mocno na zadowolony kliencie, a popularność przyjedzie z czasem!

3. Relatywność (Relevance)

Jest to nic innego jak pokrewieństwo naszej marki/biznesu do konkretnej frazy, którą wpisuje np. klient. Możesz być bardzo popularny, ale jeśli twoja strona nie jest wypełniona odpowiednią treścią, której oczekuje klient – twoja stosowność czy Relevance będzie bardzo niska. Co wpływa na ten czynnik rankingowy?

Treść – twoja strona powinna odpowiadać na pytania, czy zagadnienia związane z marką, czy usługami/produktami które oferujesz. Pisz dużo, prowadź bloga!

  • Onsite SEO – od tagów tytułowych, metatgów aż po mapę strony
  • Citations – rzeczy takie jak twój adres są bardzo istotne. Czy jesteś aktualnie w mieście? Czy jesteś relatywny do miasta z którego próbujesz prowadzić biznes?
  • Kategorie – chodzi tutaj głównie o Google My Business Categories – jest to niesamowicie istotna sprawa. Google posiada obecnie blisko 4000 różnych GMBC i każdego roku dochodzi do sporych przetasowań. Pamiętaj, aby mieć dobraną odpowiednią kategorię na swoich listings.
  • Nazwa Biznesu – niestety, to także ważny czynnik – często posiadanie nazwy biznesu w domenie bardzo pomaga
  • Recenzje – dobre recenzje pomagają – recenzje ze słowem kluczowym i treścią związaną z nim pomagają X2!

Podsumowując

  • Relatywność jest pomostem pomiędzy popularnością i położeniem
  • Czynniki takie jak treść, kategorie czy Onsite SEO grają ogromną rolę
  • Pisz i prowadź bloga, produkuj dużo pomocnej treści!

Oczywiście nie musisz posiadać wszystkich 3-aspektów aby być wysoko na konkurencyjnych frazach. Jednak będzie to dosyć trudne. Przychodzi tutaj z pomocą czynnik Popularności – jeśli jesteś bardzo znany, w połączeniu z relatywną stroną możesz osiągnąć bardzo wysokie pozycje (głównie za pomocą świetnych recenzji).

Warto pamiętać, że tylko 8% lokalnych list rankingowych posiada stronę internetową i jest widoczne w wyszukiwaniu organicznym! Daje to do myślenia, jeśli mówimy o różnicach w wyszukiwaniu organicznym VS Lokalnym.

Granica między dwoma jednak powoli się zaciera. W seochess.pl staramy się podążać z duchem czasu i gonić za zmianami w każdym możliwy aspekcie. Podsumowując – prowadząc skuteczną kampanię pozycjonowania lokalnego, musimy zwracać uwagę na klienta i jego łatwość w nawigacji. Im wyżej jesteśmy, tym bardziej wartościowi się wydajemy. Dla Google, dla klienta.

Navigation

Add comment