Google każdego roku nas zaskakuje. Tym razem zwiększa intensywność w przygotowaniach społeczności związanej z webmasteringiem do aktualizacji swojego silnika. Wiele sygnałów sugeruje że Wujek prowadzi update całego systemu wyszukiwań. Istotną częścią wyszukiwarki jest jej indeks.
Roboty indeksujące skanują zawartość kodu danej strony i przesyłają informacje do katalogu — czyli indeksu. Wszystkie informacje tam zebrane są formułowane w kolejności i wyświetlane użytkownikowi końcowemu w postaci odpowiedzi na zapytanie.
Czy ciężar całej indeksacji zostanie przeniesiony na strony mobilne? Bardzo możliwe. Google coraz bardziej ceni sobie użytkowników mobilnych, dlatego następna rewolucja będzie dotyczyła właśnie ich.
Czy Google Aktualizuje Swój Algorytm ?
Nie, nie nazwałbym tego aktualizacją algorytmu. To tylko i wyłącznie update dotyczący mobile indeksu. Aktualizacja algorytmu dotyczy przede wszystkim zmian w algorytmie rankingowym. Fala zmian dotknęła wiele stron, które zostały zakwalifikowane jako strony typu mobile first index.
Czy Nadchodzi Nowa Rewolucja Od Google?
Google nie ogłosił żadnych istotnych zmian. Aktualizacje algorytmu mają miejsce prawie każdego dnia. Istnieje prawdopodobieństwo, że Google zaktualizuje i dokona re-rankingu mobile index gdy osiągnie on pewien poziom istotności . Narazie to tylko spekulacje.
Coraz Większa Rzesza Użytkowników Korzysta Z Wersji Mobilnej Strony. To Już Epidemia!
Co tak naprawdę dzieje się z Mobile First Index?
Dave Davies z Beanstalk Internet Marketing w wywiadzie tak mówi o następującej ewolucji:
– Wydaje mi się, że to ich finalny krok do przodu. Jeśli strony nie dostosują się do nowych wytycznych, będą chcieli przyjrzeć się powodowi. Dlaczego? Technologia z jakiej korzystają webmasterzy będzie główną rzeczą na którą zwrócą uwagę roboty — mówi autor.
Fala Wiadomości w GSC
Ekspert w audycie stron — Alan Bleiweiss ogłosił na twitterze, że otrzymał aż 36 informacji z Google Search Control, które informowały go o zmianach dotyczących Mobile First Index. Szaleństwo, istne szaleństwo! – pisze Bleiweiss.
Z drugiej strony Gianluca Fiorelli pisze — wydaje się, że Google zdecydował pchnąć cały algorytm w stronę przycisku Mobile First Indexing. Praktycznie każda strona, którą naśladuję w konsoli jest mobile-first.
Jennifer Holzman z kolei pisze — Oceniając po ilości e-maili przychodzących na GSC — Mobile First Indexing jest heeeeerrrreeeee.
Oficjalna Odpowiedź Google
Obecnie brakuje oficjalnego stanowiska giganta z Mountain View. Google wyraźnie podnosi wymiar i wartość mobile first index. Co stanie się dalej — brakuje odpowiedzi. Z pewnością trend mobilny zostanie podtrzymany a Google będzie prowadził wojnę psychologiczną.
Wojna Technologiczna Trwa..
W roku 2015 po raz pierwszy w historii liczba wyszukiwań z urządzeń mobilnych przekroczyła tę z komputerów. Supremacja PC została pokonana. Każdy użytkownik mobilny ma kompletnie odmienny styl wykorzystywania urządzenia mobilnego oraz stacjonarnego. Wygodne przeglądanie strony na smartfonie jest absolutnym minimum. Wiele z takich stron kłuje w oczy.
Google Po Prostu Próbuje Iść Z Trendem?
Mobile First to kolejna cegiełka aby dogodzić użytkownikom mobilnym. Wrażenia z obcowania z konkretną stroną są numerem jeden. Np. w roku 2014 próbowano wdrożyć etykietę “mobile friendly”, po czym szybko się z tego pomysłu wycofano. Kolejnym krokiem miał być Mobilegeddon, czyli aktualizacja algorytmu powstała w 2015 roku. Priorytetem dla Google miały być strony wygodne mobilne.
Co zrobić, aby być gotowym na Mobile First Index?
Podstawową rzeczą jest to aby sprawdzić czy twoja strona jest responsywna. Czy wyświetla się prawidłowo na smartfonach i tabletach? Jak przechodzi bardzo istotny test Optymalizacji mobilnej?
Jeśli nie posiadasz responsywnej strony spiesz się. Google z pewnością Cię ukaże. Jeśli ją posiadasz pamiętaj że strona powinna być dostępna do indeksacji – googlebot nie powinien mieć powodu do przeskanowania całego conentu. W kodzie strony poszukaj dyrektyw dla robotów indeksujących i sprawdź plik robots.txt. Ważna jest także nawigacja wewnętrzna która powinna umożliwiać mu dostanie się do wszystkich podstron.
Z reguły rzecz ujmując – przystosuj swoją stronę pracując z webmasterem. Pamiętaj że Mobile First Index jest i będzie kluczem do sukcesu w najbliższej przyszłości i tylko wizjonerzy i dobrzy webmasterzy pokonają wszelkie trudności.
Zostaw odpowiedź