wyświetlenie ma miejsce, gdy użytkownik widzi określoną reklamę. W praktyce wyświetlenie następuje za każdym razem, gdy użytkownik otwiera aplikację lub stronę internetową i widoczna jest reklama.
Nie należy tego mylić z zaangażowaniem bądź wykonaną na stronie akcją.
Wyjaśnienie, dlaczego wyświetlenia są ważne w marketingu mobilnym, jest dosyć proste: popularną metodą kupowania reklam jest liczba wyświetleń, które wygeneruje dana reklama. Zazwyczaj naliczana jest na podstawie kosztu za milion wyświetleń (CPM).
Inne formaty reklam mają tendencję do naliczania opłat za tysiąc wyświetleń. Oznacza to, że reklamodawcy muszą wiedzieć, ile wyświetleń generuje reklama CPM, aby zrozumieć koszty.
W szerszym sensie wyświetlenia są ważne, ponieważ przedstawiają prostą reprezentację liczby osób oglądających reklamy na danym kanale. Obliczenie liczby wyświetleń, jakie generuje kampania, jest również jednym z najprostszych sposobów sprawdzenia, jak daleko rzeczywiście dociera kanał reklamowy.
Wiedza o tym, ile wyświetleń generuje kampania reklamowa, pomaga marketerom generować również szereg innych wskaźników marketingowych, takich jak współczynniki klikalności (znane jako CTR).
Te dane służą do obliczania skuteczności kampanii, ale do pomyślnego pomiaru wymagają dokładnej liczby wyświetleń.