Tag hreflang to fragment kodu, który informuje Google, jakiego języka ma używać podczas udostępniania wyników wyszukiwania odbiorcom z konkretnym regionem geograficznym. Możesz również zobaczyć go jako:
rel=”alternatywny” hreflang=”x”
Kod umożliwia międzynarodowej witrynie dostarczanie wyników na podstawie języka wyszukiwania lub lokalizacji osoby wyszukującej.
Próbka kodu:
<link rel=”alternate” href=”http://domena.pl” hreflang=”en-pl” />
Ten kod informuje Google, że ta Polska wersja strony jest skierowana konkretnie do odbiorców z Polski.
Tag hreflang ma sens dla każdej marki zajmującej się SEO, gdyż:
– Twoja witryna może zawiera te same treści w różnych językach. Na przykład użycie hreflang=”es-es” oznacza hiszpański dla Hiszpanii, a nie hreflang=”es-mx”, co oznacza hiszpański dla Meksyku.
– Twoja witryna zawiera różne treści w tym samym języku. Na przykład Twoja witryna zawiera treści w języku angielskim dla Australii, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych, ale dla każdego z nich konkretne oferty (np. w lokalnych walutach). W tym przypadku :
<link rel=”alternate” href=http://domena.com/ hreflang=”en” />
<link rel=”alternatywny” href=http://domena.com/ hreflang=”pl-pl” />
<link rel=”alternatywny” href=http://domena.com/ hreflang=”en-au” />
Tag hreflang zapewnia Twoim treściom poprawność oraz indeksowalność. Podobnie jak znaczniki kanoniczne, hreflang pomaga uniknąć kar związanych z powielaniem treści w witrynach na całym świecie.
Oprócz posiadania treści w wielu językach, możesz także mieć treści kierowane na warianty jednego języka. Pozwala to na zlokalizowanie treści w określonym regionie językowym. Na przykład użycie hreflang=”es-es” oznacza hiszpański dla Hiszpanii, a nie hreflang=”es-mx”, co oznacza hiszpański dla Meksyku.
Obecnie Google i Yandex używają tagu hreflang, ale Bing i Baidu nie. Bing i Baidu nie mają odpowiednika, ale obsługują atrybuty HTML języka treści i metatagi języka.