Depozycjonowanie

29

Depozycjonowanie

To proces, w którym kierunkujemy nasze działania na obniżenie pozycji danej strony internetowej.

20

Proces

Depozycjonowanie może być pozytywne bądź negatywne. Wykonujemy pozytywne depozycjonowanie strony.

91

Efekty

Efekty tego procesu zależą od wielu czynników. Depozycjonowanie nie zawsze musi być opłacalne!

Depozycjonowanie
Czym Jest

Depozycjonowanie Stron WWW

Depoozycjonowanie stron WWW to proces ciągłego ukierunkowany na obniżenie danej podstrony w wyszukiwarce na dane słowo kluczowe.

Kiedy

Depzycjonować Stronę WWW

Depozycjonowanie naszej strony internetowej w wyszukiwarce jest koniecznością, jeśli chcemy pozbyć się konkretnych podstron, które nie przynoszą nam żadnej wartości bądź mamy inny, konkretny cel, który nam przyświeca. Jaki?

Narzędzia SEO
Narzędzia

Jakich Używamy

Depozycjonowanie wymaga wykorzystania szeregu narzędzi SEO, takich jak :

Czym Jest Depozycjonowanie

Depozycjonowanie to nic innego, jak proces odwrotny do pozycjonowania. Oznacza to, że naszym celem jest zmniejszenie widoczności danej domeny w wyszukiwarce. Depozycjonowanie (czyli negatywne SEO, negative SEO). Jeśli chodzi o powody, z jakich musimy to robić, to zacząć można od konkretnej podstrony, którą chcemy usunąć z wyszukiwarki. Celem depozycjonowania w takim wypadku będzie sprawienie, że jej pozycja się obniży.

Praktyki nieuczciwej konkurencji często sprawiają, że nasza strona spada w wyszukiwarce Google. Jednym z elementów takiej operacji są często negatywne opinie oraz toksyczne, agresywne linkowanie. Wpływa to na naszą pozycję w Google. To nic innego jak strategia Black Hat SEO – czyli nielegalnych i zabronionych praktyk. Jeśli jednak realizujesz już depozycjonowanie bądź ktoś wykorzystuje je na tobie, warto zapamiętać, jak ten proces wygląda.

Można je podzielić na dwie odrębne formy. Depozycjonowanie w obrębie naszej strony (on-site negative SEO) oraz po za jej obszarem (off-site negative SEO).

Usługi depozycjonowania nie powinny nigdy wejść w zakres Twoich wydatków, ale warto zaznajomić się z tematem, żeby kontrolować, czy samemu nie padło się ofiarą nieetycznych praktyk. Depozycjonowanie można wykonywać w obrębie witryny (on-site) luba poza nią (off-site).

Depozycjonowanie Off-Site (Negatywne SEO)

Jak wygląda pozycjonowanie Off-site? Jest to zdecydowanie popularniejsza i prostsza metoda depozycjonowania. Od usuwania linków, negatywnych opinii aż po szkodliwe linkowanie. Sposobów na zaszkodzenie konkurencji jest naprawdę sporo. Wymienimy tylko kilka z nich. Należą do nich:

A) Usuwanie Naszych Linków – to popularna metoda na szkodzenie naszej witryny. Prośba o usunięcie konkretnych linków powoduje, że możemy stracić ważne i istotne linki zwrotne. Aby wysłać taką prośbę, ktoś musi dokonać włamania na nasze konto Google. Dlatego często taki atak związany jest z kradzieżą naszej internetowej tożsamości. Warto na to uważać!

Jeśli chcesz monitorować przepływ swoich linków, to warto skorzystać z profesjonalnych narzędzi. Dzięki temu unikniemy wpadek. Jeśli ktoś włamał się na twoje konto – zmień hasło i powiadom Google, że nie chciałeś usuwać konkretnego linku. Zabezpieczaj też swoje konto Google!

B) Nabijanie Szkodliwych Linków – kolejna z często spotykanych praktyk w SEO. Nabijanie szkodliwych, kiepskiej jakości linków to popularna metoda na zaniżenie pozycji w Google. Linki pochodzące z popularnych serwisów, takich jak serwisy reklamowe, strony ze spamem czy strony pornograficzne. Rozwiązanie tego problemu można dokonać za pomocą analizy naszych linków. Służą do tego narzędzia takie jak Google Search Console.

Jeśli uznasz, że linki ciąży na twojej domenie – to przygotuj strategię jak się ich pozbyć. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, zapytaj profesjonalistów w branży. Odpowiednia agencja wykona audyt linków, dzięki czemu domena oczyści się ze spamu.

C) Negatywne Opinie – to kolejna forma ataku na nasz biznes i brand. Niepochlebne opinie to niestety częsta praktyka depozycjonerska. Skutkiem takiego depozycjonowania jest spadek jakości i wartości naszej domeny. Klient, które będzie chciał kupić produkt na naszej stronie, na pewno przeczyta konkretne opinie. Dlatego warto monitorować naszą wizytówkę Google Moja Firma.

To tam istnieje największe ryzyko negatywnej kampanii marketingowej. Wysyp negatywnych opinii jeśli jesteśmy pewni, że solidnie prowadzimy sklep może być symptomem ataku.

Jednak dobrą wiadomością jest to, że taką formę depozycjonowania łatwo odeprzeć. Po prostu zgłaszamy podejrzane opinie i jeśli są podejrzenia, że jest to atak – szybko znikną!

Depozycjonowanie On-Site (Negatywne SEO)

Depozycjonowanie On-site jest znacznie rzadsze i trudniejsze do zrealizowania. Może być ono wynikiem ataku hakerskiego bądź nawet naszego nieświadomego postępowania. Jakie więc są przyczyny depozycjonowania?

A) Atak Hakerski – to jedna z rzadszych przyczyny. Jednak jeśli się już wydarzy, nasze straty mogą być ogromne. Samo włamanie się do naszego panelu CMS może spowodować niepożądane skutki. Od utraty bazy danych aż po blokadę dostępu czy utratę środków. W przypadku tego typu ataku często przez początkowy okres czasu możemy być bezsilni. Haker jest krok przed nami. Dlatego, jeśli chcemy czuć się bezpiecznie, warto się zabezpieczyć.

B) Autodestrukcja, Czyli Nieświadome Depozycjonowanie – dzieje się tak, kiedy zaniedbany stan naszej witryny. Stanie się ona bezwładna i tym samym jej pozycja zacznie szorować po dnie. Brak aktualizacji wtyczek, szablonu, słaba stabilność dostępu do serwera czy duplicate content to tylko część z problemów.

Nasza strona powinna być zarządzana w sposób naturalny i regularny. Tylko wtedy możemy być pewni, że jesteśmy bezpieczni. W innym wypadku warto zdać kontrolę nad witryną profesjonalnemu webmasterowi. Wykryje on wady i problemy – rozwiąże je a ty bezpiecznie poprowadzisz swój biznes.

Podsumowanie

Depozycjonowanie to skomplikowana sprawa. Może ono być jak nóż. Służyć dobrym celom – czyli depozycjonowanie podstron czy kategorii, których ekspozycję chcemy obniżyć bądź zmniejszyć.

Ale jest też druga strona medalu – czyli ataki ze strony konkurencji. Jeśli chcemy zmienić status danej podstrony, dobrze jest skutecznie ją monitorować. Tylko wtedy mamy pewność, że jesteśmy bezpieczni!


Jakieś pytania?

Daj Nam znać.