Czym Jest Depozycjonowanie
Depozycjonowanie to nic innego, jak proces odwrotny do pozycjonowania. Oznacza to, że naszym celem jest zmniejszenie widoczności danej domeny w wyszukiwarce. Depozycjonowanie (czyli negatywne SEO, negative SEO). Jeśli chodzi o powody, z jakich musimy to robić, to zacząć można od konkretnej podstrony, którą chcemy usunąć z wyszukiwarki. Celem depozycjonowania w takim wypadku będzie sprawienie, że jej pozycja się obniży.
Praktyki nieuczciwej konkurencji często sprawiają, że nasza strona spada w wyszukiwarce Google. Jednym z elementów takiej operacji są często negatywne opinie oraz toksyczne, agresywne linkowanie. Wpływa to na naszą pozycję w Google. To nic innego jak strategia Black Hat SEO – czyli nielegalnych i zabronionych praktyk. Jeśli jednak realizujesz już depozycjonowanie bądź ktoś wykorzystuje je na tobie, warto zapamiętać, jak ten proces wygląda.
Można je podzielić na dwie odrębne formy. Depozycjonowanie w obrębie naszej strony (on-site negative SEO) oraz po za jej obszarem (off-site negative SEO).
Usługi depozycjonowania nie powinny nigdy wejść w zakres Twoich wydatków, ale warto zaznajomić się z tematem, żeby kontrolować, czy samemu nie padło się ofiarą nieetycznych praktyk. Depozycjonowanie można wykonywać w obrębie witryny (on-site) luba poza nią (off-site).