Jeśli chcesz wygrać klienta, potrzebujesz dobrej strategii Content Marketingowej.
Mając go, będziesz w stanie osiągnąć świetne wyniki. W tym artykule pokażemy Ci, jak stworzyć zwycięską strategię Content Marketingową w oparciu o nasze doświadczenie z Seochess.pl
Na czym to polega? Strategia Content Marketingu to plan konsekwentnego tworzenia wysokiej jakości treści, które mają za cel generować szeroką bazę klientów.
Pewnie wydawać się może, że musi być to coś skomplikowanego. Nic bardziej mylnego!
W rzeczywistości nasza strategia w Seochess.pl jest dość prosta. Tworzymy edukacyjne posty na blogu i kursy, które uczą ludzi, jak rozwiązywać swoje problemy za pomocą naszych narzędzi i strategii. Skupiamy się na optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) podczas procesu tworzenia treści, dzięki czemu nasze treści pojawiają się w odpowiednich wyszukiwaniach.
Poniżej wyjaśnię, w jaki sposób możesz powtórzyć naszą strategię w dziewięciu prostych krokach.
– Wyznacz cel
– Poznaj swoich odbiorców
– Wybierz typ treści
– Znajdź to, czego szukają klienci
– Nadaj priorytet najbardziej obiecującym tematom
– Utwórz kalendarz treści
– Promuj swoje treści
– Monitoruj wyniki
– Odśwież zawartość
1. Wyznacz cel
Wyznaczanie celów może być skomplikowane, ale nie musi. Jeśli znasz pojęcia takie jak SMART Goals czy OKRs, możesz je wykorzystać. Wszyscy wolimy, aby życie było prostsze. Dlatego naszym celem w marketingu treści jest po prostu przyciąganie ukierunkowanego ruchu z wyszukiwarek takich jak Google i YouTube.
Twój cel może być inny. To zupełnie normalne. Inne wspólne cele to:
– Zdobyć więcej potencjalnych klientów
– Przyciągnąć linki do swojej witryny
– Budować świadomość marki
– Zostać liderem w swojej branży
W tym poście założymy że podobnie jak my, pragniesz bardziej ukierunkowanego ruchu organicznego.
2. Poznaj swoich odbiorców
Marketing treści nie polega na zwracaniu uwagi dowolnego użytkownika. Musisz przyciągnąć ludzi, którzy faktycznie mogą kupić Twój produkt lub usługę.
Może się to wydawać oczywiste, ale to częsty błąd. Zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają przygodę z Content Marketingiem.
Załóżmy na przykład, że prowadzisz firmę produkującą filmy. Czy powinieneś napisać post na blogu na temat jak poprawnie kolorować w Adobe Premiere Pro? Prawdopodobnie nie, ponieważ nie tego szukają Twoi klienci. Tego szukają edytorzy wideo.
Jeśli kierujesz reklamy do właścicieli małych firm szukających pomocy w produkcji wideo, musisz zamiast tego kierować reklamy na tematy, które ich interesują.
A jedynym sposobem, aby to zrobić, jest jasne określenie do kogo próbujesz dotrzeć.
Aby to zrobić możesz rozważyć utworzenie persony kupującego. To osoba wyimaginowana, która reprezentuje wspólne cechy idealnego klienta.
Jeśli czujesz, że dobrze rozumiesz kim są Twoi docelowi klienci, możesz pominąć ten krok. Jeśli jednak jest to coś, o czym nigdy tak naprawdę nie myślałeś, może to być przydatne ćwiczenie.
3. Wybierz rodzaj zawartości
Wpisy na blogu, filmy, podcasty, webinaria — istnieje mnóstwo rodzajów treści, z których możesz wybierać te najlepsze.
Jeśli jednak zaczynasz, nie próbuj biegać przed chodzeniem. Po prostu wybierz jeden. W jaki sposób? Należy wziąć pod uwagę dwa aspekty.
Najpierw zastanów się, jakiego rodzaju treści konsumują Twoi odbiorcy. Dla nas były to posty na blogu, ponieważ większość SEO używa Google do wyszukiwania informacji. Jeśli prowadzisz akademię gotowania i chcesz dzielić się przepisami, lepszym rozwiązaniem mogą być filmy.
Po drugie zastanów się, gdzie leżą twoje mocne strony. Niektórzy ludzie są naturalni przed kamerą, podczas gdy inni nie mogą znieść własnego głosu. Jeśli jesteś tym drugim typem, treść pisemna może zadziałać lepiej.
Jeśli utkniesz, zacznij od blogowania lub marketingu wideo.
Bez względu na branżę w której działasz, Twoi odbiorcy prawie na pewno będą szukać informacji w Google i YouTube. Tak więc każdy format będzie dobrym punktem wyjścia.
Kiedy już zdecydujesz trzymaj się tego formatu, dopóki nie wymyślisz procesu konsekwentnego jego tworzenia. Dopiero wtedy powinieneś przejść na nowy format.
4. Znajdź To, Czego Szukają Ludzie
Naszym celem w marketingu treści jest przyciągnięcie ukierunkowanego ruchu z wyszukiwarek, takich jak Google i YouTube. Tak więc oprócz wiedzy o tym, kim są nasi odbiorcy, musimy również wiedzieć, czego szukają. Tylko w ten sposób możemy tworzyć treści, które chcą oglądać i przyciągać ruch z wyszukiwarek miesiąc po miesiącu.
W tym celu potrzebujesz narzędzia do badania słów kluczowych, takiego jak np. Eksplorator słów kluczowych Ahrefs bądź Semstorm.
Na początek przeprowadź burzę mózgów nad kilkoma odpowiednimi słowami kluczowymi nasiona . Jeśli sprzedajesz kawę online, mogą to być kawa, ziarna kawy i prasa francuska.
Wklej te słowa kluczowe w Eksploratorze słów kluczowych i wybierz Google lub YouTube w zależności od rodzaju tworzonej treści.
Następnie przejdź do raportu Pytania. Powinieneś zobaczyć gigantyczną listę słów kluczowych i ich miesięczną liczbę wyszukiwań oraz inne wskaźniki SEO.
Jeśli nie masz pewności, jakich słów kluczowych nasiona użyć to spójrz na to, co konkurenci już zajmują w Google, aby uzyskać kilka pomysłów. W jaki sposób? Wklej adres URL konkurenta do Site Explorera Ahrefs i przejdź do raportu Najlepsze strony.
Ten raport klasyfikuje strony w witrynie według szacunkowego ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Innymi słowy, masz teraz listę najskuteczniejszych artykułów konkurencji i słów kluczowych, które generują największy ruch.
5. Nadaj Priorytet Najbardziej Obiecującym Tematom
Ponieważ Twoim celem jest uzyskanie bardziej ukierunkowanego ruchu, powinieneś nadawać priorytet tematom najbardziej odpowiednim dla Twojej firmy.
Robimy to, przypisując każdemu tematowi ocenę wartości biznesowej.
Oto skala, której używamy:
„3” – nasz produkt jest niezastąpionym rozwiązaniem problemu;
„2” — nasz produkt bardzo pomaga, ale nie jest niezbędny do rozwiązania problemu;
„1” — nasz produkt pomaga marginalnie;
„0” — nasz produkt w ogóle nie pomaga rozwiązać problemu ani nie odnosi się do niego.
Fajną rzeczą w tej skali jest to, że można ją zastosować w prawie każdej branży.
Załóżmy na przykład, że sprzedajesz sprzęt do kawy. Temat taki jak jak zrobić latte w domu prawdopodobnie będzie miał cyfrę „3”, ponieważ wyszukujący będą musieli kupić przynajmniej spieniacz do mleka, aby zrobić to prawidłowo.
Z drugiej strony, temat taki jak jak czyścić ekspres do kawy prawdopodobnie otrzymałby 2 . Chociaż możesz sprzedawać specjalistyczne środki czyszczące, większość wyszukiwarek prawdopodobnie ma już coś, czego mogą użyć do czyszczenia swojej maszyny, na przykład biały ocet. Więc prawdopodobnie nie kupią dziś niczego w twoim sklepie.
Wreszcie, tematy takie jak jak wyciągnąć kawę z dywanu będą miały wartość „0” lub „1”. Chociaż nadal jest to aktualne, osoby szukające tego raczej nie będą entuzjastami kawy z zamiłowaniem do drogiego sprzętu do parzenia. Może po prostu rozlali kubek rozpuszczalnej kawy.
To od Ciebie zależy, jakie tematy będziesz omawiać. Skupiamy się na tematach z punktacją 2-3 i rzadko publikujemy coś, co ma zero.
6. Utwórz Kalendarz Treści
Konsekwentne tworzenie treści polega na znalezieniu równowagi między jakością treści a szybkością produkcji. Twoim celem jest jak najczęstsze publikowanie bez obniżania standardów jakości. W końcu nie ma sensu publikować treści, których nie czyta się, nie ogląda ani nie słucha.
Niestety nie możemy powiedzieć, jak często działa to dla Ciebie. Różni się w zależności od firmy. Na pewno potrzebujesz kalendarza treści. Kalendarze treści to tylko harmonogramy pokazujące, co i kiedy planujesz opublikować.
Dzięki temu prostemu rozwiązaniu możemy łatwo zobaczyć kto nad czym pracuje, na jakim etapie się znajduje i kiedy treść jest gotowa do publikacji. Wszystko jest uporządkowane. Warto upewniać się, publikujemy konsekwentnie.
7. Promuj Swoje Treści
Treść nie jest wykrywana sama. Musisz go przedstawić ludziom, aby mogli go przeczytać i miejmy nadzieję, że udostępnią go lub zalinkują do niego.
Oto kilka prostych pomysłów na promocję treści, od których możesz zacząć.
7.1 Wyślij Nowe Treści Do Swoich Subskrybentów E-mail
Nie bez powodu jest to najstarsza sztuczka w marketingu: bo działa.
Za każdym razem, gdy tworzymy nową treść, wysyłamy dedykowaną wiadomość e-mail do naszych zaangażowanych subskrybentów.
7.2 Zasięg
W marketingu treści istnieje druga, „ukryta” grupa odbiorców, na którą większość ludzi nie zwraca uwagi.
Znani jako wzmacniacze. Są to dziennikarze i wpływowe osoby, które mogą udostępniać i wzmacniać Twoje treści swoim obserwatorom.
Jeśli w jakiś sposób zdołasz sprawić, by te osoby zainteresowały się Twoimi treściami, możesz potencjalnie zarobić na akcje, linki, ruch polecający, a nawet przyszłe możliwości partnerstwa.
W marketingu cyfrowym jest to znane jako zasięg.
A kluczem do tego, aby zrobić to dobrze, jest posiadanie przekonującego powodu, aby im zależało.
Oto dwa pierwsze powody, z których możesz skorzystać:
– Wspomniałeś o nich (lub ich pracy) w swoich treściach. Podczas tworzenia treści prawdopodobnie wspomniałeś o zasobach innych twórców treści. Jest to więc szybki, dodatkowy krok, aby poinformować ich, że wspomniałeś o ich pracy.
– Masz coś przełomowego, o którym wpływowy osoba nie wiedziała, ale jest naprawdę zainteresowany. Na przykład możesz przeprowadzić badanie danych, w którym znalazłeś unikalne odkrycia.
Ten drugi sprawdził się dla nas wielokrotnie. W rzeczywistości niedawno stworzyliśmy listę statystyk SEO i skontaktowaliśmy się z ponad 500 blogerami, którzy podawali dane z nieaktualnymi statystykami. W rezultacie zdobyliśmy linki z 32 stron internetowych.
7.3 Płatne Reklamy
Płatna reklama to prawdopodobnie najszybszy sposób na dotarcie z treścią do nowych potencjalnych klientów. Niezależnie od tego, czy jest to Facebook, Twitter czy Pinterest inwestując trochę pieniędzy w płatne reklamy, płacisz za możliwe do śledzenia wyniki: od wyświetleń po kliknięcia i konwersje.
W tej chwili promujemy każdy nowy post za pomocą reklam na Facebooku. Jeśli te reklamy są skuteczne, inwestujemy w nie więcej pieniędzy (oznacza to zwykle niski CPC < 0,30 USD).
8. Monitoruj Wyniki
Ponieważ rzeczy cały czas się zmieniają, musimy również upewnić się, że nasze treści pozostaną na lata w rankingu. Dlatego tak ważne jest monitorowanie treści. Istnieją różne sposoby, aby to zrobić.
Pierwszą rzeczą, o której warto pomyśleć, jest Google Analytics. Jest to branżowy standard sprawdzania rzeczywistego natężenia ruchu.
I na koniec, ponieważ wysoka pozycja w Google jest dla nas ważna, śledzimy nasze rankingi za pomocą narzędzia Rank Tracker Ahrefs. Robimy to, śledząc główne docelowe słowo kluczowe dla każdego postu.
Jeśli ruch i rankingi dla określonej strony spadają przez kilka miesięcy z rzędu, zaczniemy zastanawiać się, dlaczego tak się stało. W większości przypadków często planujemy przepisanie lub aktualizację postu.
9. Odśwież Zawartość
Jak już wspomniałem, powinieneś mieć na oku to, jak dobrze jest pisana w danym momencie.
Jeśli utrzymujesz swoje pozycje w wynikach wyszukiwania, treść prawdopodobnie nie wymaga aktualizacji.
Jeśli jednak szybko je tracisz równocześnie tracąc widoczność, prawdopodobnie nadszedł czas, aby je przerobić.
Może to oznaczać po prostu aktualizację części informacji, aby były świeże, lub całkowite przepisanie posta. W Seochess zwykle czekamy około sześciu miesięcy, aby dać postowi na blogu czas na rankowanie przed podjęciem decyzji o przepisaniu go w całości bądź w części (jednakże format wideo nie ma takiego luksusu).
10. Końcowe przemyślenia
Marketing treści jest jak inwestowanie w fundusze indeksowe. W krótkim okresie zwroty są niewielkie. Ale w dłuższej perspektywie może generować znaczne zwroty. Ale tylko wtedy, gdy będziesz trzymać się planu i nadal inwestować.
To samo dotyczy Content Marketingu. Rozpoczęcie pracy wymaga wysiłku, a praca wymaga czasu. Skup się na tym długoterminowo, a praca przyniesie rezultaty.
Zostaw odpowiedź