Marketing treści jest ważny. Pomaga firmom generować ruch, budować zaufanie konsumentów, zwiększać konwersje i generować dochody. Skąd to wiemy?
Ponieważ Content Marketing jest dużą częścią naszej strategii marketingowej, a wszystkich tych korzyści doświadczyliśmy na własnej skórze.
W tym poście zagłębimy się w to, dlaczego Content Marketing jest tak ważny, przeanalizujemy kilka udanych studiów przypadku i pokażemy, jak zacząć korzystać z tego istotnego elementu SEO.
1. Pięć Powodów, Dla Których Warto Zainwestować W Content Marketing
SEO, PPC, e-mail marketing, influencer marketing. Z tak niezliczonymi kanałami marketingowymi na których można się skoncentrować, dlaczego to Content Marketing jest dobrym, a może nawet najlepszym wyborem?
Oto pięć powodów, dla których Content Marketing jest ważnym kanałem marketingowym:
– Marketing treści to skalowalna, długofalowa strategia
– Marketing treści pomaga pielęgnować i konwertować leady
– Marketing treści pomaga napędzać inne kanały marketingowe
– Marketing treści pomaga edukować potencjalnych klientów
– Marketing treści jest często tańszy na dłuższą metę
1.1 Content Marketing To Skalowalna, Długoterminowa Strategia
Jeśli skupiasz się na tworzeniu przydatnych, wiecznie zielonych treści, których ludzie szukają, to możesz z czasem zająć wysoką pozycję w Google dla większej liczby słów kluczowych. A to generuje stały wzrost ruchu w wyszukiwarkach. I nie jest to specyficzne tylko dla blogów. Dotyczy też na przykład kanału YouTube czy Instagrama.
Ponieważ cały ten ruch jest organiczny, nasz zespół ds. marketingu może zrobić sobie krótką przerwę, a ruch będzie nadal płynął — przynajmniej przez chwilę. Nie można tego powiedzieć o płatnych kampaniach reklamowych, w których ruch zatrzymuje się w momencie, gdy przestajesz w nie pompować pieniądze.
1.2 Content Marketing Pomaga Pielęgnować I Konwertować Leady
Ludzie rzadko szukają tego co sprzedajesz, klikają w Twoją witrynę i od razu kupują. Zamiast tego wyruszają w interaktywną podróż. Najpierw dowiadują się, że istniejesz. Następnie dowiadują się, jak możesz pomóc rozwiązać ich problemy, dlaczego jesteś najlepszym rozwiązaniem, a na koniec, jeśli masz szczęście, zostają klientem.
Tak właśnie działają lejki marketingowe. Obecnie istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie ludzi do lejka marketingowego i pielęgnowanie ich, ale marketing treści jest prawdopodobnie jednym z najprostszych i najskuteczniejszych.
Oto jak to może działać w praktyce.
Załóżmy, że Karol chce zwiększyć ruch w swojej witrynie, więc wyszukuje w Google hasło jak zwiększyć ruch w witrynie, gdzie natrafia na nasz artykuł. Tutaj dowiaduje się o znaczeniu SEO dla generowania ruchu przed zamknięciem karty.
Kilka tygodni później klika na Twitterze post o SEO. Ten post mówi o znaczeniu linków zwrotnych i poleca nasz darmowy program do ich sprawdzania. Karol używa tego aby zobaczyć, ile linków zwrotnych ma jego witryna w porównaniu z konkurencją.
Widząc jak mało ma backlinków, szuka filmów na YouTube o budowaniu linków i trafia na nasz film.
W tym momencie jest tak pochłonięty naszymi treściami, że postanawia zapisać się do newslettera bądź nawet kupić usługę. I chociaż nigdy wcześniej nie korzystał z pomocy Agencji, jest pewien swego.
Będąc pod wrażeniem skuteczność naszej agencji, kupuje pakiet pozycjonowania.
Widać że w tym przykładzie marketing treści był kluczowy w przyciągnięciu Karola jako klienta. Gdybyśmy nie mieli treści na każdym etapie podróży kupującego, prawdopodobnie nigdy by nie kupił usługi.
W tym poście dowiesz się, jak tworzyć treści na każdym etapie podróży twojego klienta.
1.3 Marketing Treści Pomaga Napędzać Inne Kanały Marketingowe
Skuteczne wykorzystanie wielu kanałów marketingowych bez odpowiedniej treści nie jest łatwe. Na przykład spójrz na profil w mediach społecznościowych dowolnej marki. Często zobaczysz, że wiele z udostępnianych rzeczy to posty na blogu i treści wideo.
To samo dotyczy e-mail marketingu. Większość biuletynów istnieje głównie po to, aby udostępniać nowe treści, takie jak posty na blogu i filmy.
Płatne reklamy to kolejny kanał napędzany treścią, zwłaszcza w witrynach takich jak Facebook, gdzie popularnymi formatami reklam są filmy lub wpisy na blogu.
I nie zapominajmy o poczcie pantoflowej, prawdopodobnie najpotężniejszym kanale marketingowym ze wszystkich. Jeśli ludzie mają kontakt z Twoimi treściami za pośrednictwem innych kanałów marketingowych, często udostępniają je znajomym i współpracownikom. Jeśli założymy, że każdy z tych użytkowników miał zaledwie dziesięciu obserwujących w mediach społecznościowych oznacza to, że dziesiątki tysięcy nowych osób miało kontakt z marką.
1.4 Marketing Treści Pomaga Edukować Potencjalnych Klientów
Ludzie nie rejestrują się na twojej stronie, a potem uczą się, jak z niej korzystać. Teoria mówi, że ludzie najpierw uczą się korzystać z twojej strony i rejestrują się ponieważ wiedzą, jak z niej korzystać.
W rzeczywistości nasza strona zniechęca ludzi do rejestracji, dopóki nie upewnią się że wiedzą, jak korzystać z narzędzi bądź usług.
Tak więc gdy ludzie zarejestrują się na naszej stronie – doskonale wiedzą jak korzystać z serwisu.
Pomaga nam to nie tylko w pozyskiwaniu klientów, ale także w ich utrzymaniu.
1.5 Content Marketing Jest Często Tańszy Na Dłuższą Metę
Z naszego doświadczenia wynika, że w porównaniu z innymi metodami pozyskiwania ruchu, Content Marketing jest najbardziej opłacalnym sposobem jego pozyskiwania. Często praktyką jest, że ruch organiczny przynosi znacznie większe zyski niż reklama Google Adwords. Spada też koszt utrzymania biznesu.
Rozsądne jest stwierdzenie, że Content Marketing jest tańszy niż płatne reklamy w dłuższej perspektywie.
2. Jak Zacząć Z Content Marketingiem
Jesteś przekonany, że powinieneś rozpocząć Content Marketing? Oto szybki i łatwy sposób na rozpoczęcie pracy.
2.1 Wiedz, Do Kogo Próbujesz Dotrzeć
Częstym błędem w Content Marketingu jest brak decyzji, dla kogo będziemy pisać. Jeśli nie wiesz komu chcesz zaoferować swoje treści, nie stworzysz tak odpowiednich, aby ich przyciągnąć.
Doskonałym sposobem jest stworzenie persony czytelnika bądź klienta. Zasadniczo jest to wyobrażona persona, która reprezentuje Twojego idealnego klienta.
Postępuj zgodnie z tym przewodnikiem aby dowiedzieć się, jak stworzyć dobrą osobowość kupującego.
2.2 Dowiedz Się, Czego Szukają Ludzie
Aby uzyskać długoterminowe wyniki z marketingu treści, powinny być idealnie pozycjonowane w wyszukiwarkach takich jak Google i YouTube.
Aby to zrobić musisz znaleźć tematy, których szukają Twoi docelowi odbiorcy.
Zacznij od burzy mózgów. Wybierz kilku tematów, które są istotne dla Twojej niszy. Na przykład – jeśli jesteś instruktorem fitness, potencjalnym słowem kluczowym „nasiona” może być „trening”.
Wprowadź słowo kluczowe do bezpłatnego narzędzia słów kluczowych, takiego jak Generator Słów Kluczowych Ahrefs, a wyświetli ono do 150 propozycji słów kluczowych i ich szacunkową miesięczną liczbę wyszukiwań.
2.3 Publikuj Konsekwentnie
Jeśli nie publikujesz treści, nie możesz pojawić się w rankingu.
Aby mieć pewność że publikujesz konsekwentnie, dobrze jest zobowiązać się do swojego kalendarza treści. Jest to w zasadzie harmonogram, kiedy i co chcesz opublikować.
Dla nas pracują 1–2 artykuły tygodniowo. Ale w zależności od budżetu i zasobów idealny harmonogram może się różnić. Upewnij się więc, że ustaliłeś harmonogram, który Ci odpowiada.
2.4 Promuj Swoje Treści
Każdego dnia publikowane są tysiące, jeśli nie setki tysięcy artykułów. Nikt w magiczny sposób nie odkryje Twoich treści, zwłaszcza jeśli Twoja witryna jest stosunkowo nowa.
Musisz więc aktywnie promować swój kontent i docierać do odbiorców docelowych. Postępuj zgodnie z tą listą kontrolną, aby przyciągnąć więcej odwiedzających.
3. Końcowe Przemyślenia
Marketing treści to gra długoterminowa, ale może odmienić los Twojej firmy.
Jesteśmy tego żywym dowodem. To w zasadzie cała nasza strategia marketingowa, a nasza firma z roku na rok rozwija się przyzwoicie.
Pamiętaj tylko, że sukces Content Marketingu nie następuje z dnia na dzień. Im dłużej się go trzymasz, tym więcej zobaczysz korzyści.
Zostaw odpowiedź