Jak przygotować strategię linkowania której rezultatem będzie wysoka pozycja w wyszukiwarce? Linki o wysokiej wartości to złoty gral w świecie SEO. Chociaż „Content is King” przebija się przez nasze uszy w ostatnich latach z dużą częstotliwością, to głównie (i ciągle) linki decydują o naszej pozycji. Jak unikać kiepskich miejscówek, których efektem jest niska pozycja? Gdzie szukać tych, które pozwolą nam na awans?
Wszyscy chcemy pozyskać najskuteczniejsze Backlinki. Te z atrybutem dofollow to jeden z najpopularniejszych i najbardziej wartościowych typów. Pozwala on osiągnąć ruch i wzrost pozycji w rankingu. Jakie techniki mają pozytywny wpływ na mój ranking w wynikach wyszukiwania? Nie jest to takie proste.
Dużo łatwiej jest stwierdzić, które techniki budowania linków mają negatywny wpływ na SEO. Istnieje duża ilość informacji i raportów z powodu wszystkich nałożonych przez Google kar.
Nasi specjaliści podchodzą do problemu z kilku stron i przedstawiają jasne wyniki. Tekst kotwicy ma duży wpływ na nasz profil linków. Dzisiaj pokażemy dziewięć technik, których powinieneś unikać i ich alternatywy w link buildingu.
Czego więc unikać?
– Nie używaj nazwy strony lub firmy w linku
– Nie używaj słowa „witryna” lub „link” jako tekstu kotwicy
– Unikaj adresów URL jako kotwicy linków
– Nie używaj własnych domen
Alternatywa: stwórz mieszankę kotwic takiej jak nazwa marki oraz słowa kluczowego. Stale zmieniaj anchor pod kątem tego samego, zarówno wewnętrznego, jak i zewnętrznego kontekstu. Na przykład: spróbuj użyć „Kolacja w 5-gwiazdkowym hotelu Hilton w Warszawie” zamiast „Hilton Hotel” lub „Kolacja”.
1. Linki Do Profili Społecznościowych
Tworzenie tysięcy profili społecznościowych nie ma sensu. Szybkie i łatwe generowanie linków najczęściej kończy się penalizacją.
Alternatywa: skup się na kilku wybranych usługach i aktywnie z nich korzystaj. “Nakarm je” linkami i treściami dotyczącymi marki. Profile są istotne dla wyszukiwarek tylko wtedy, gdy są aktywnie wykorzystywane. Jeśli Twoje treści stają się wirusowe, linki te są źródłami ruchu.
Sygnały społecznościowe takie jak liczba obserwujących na Twitterze, Facebooku są obecnie ważnym czynnikiem rankingowym. Ale jeśli nie wykorzystujesz profili do rozmów czy działań, nie zyskujesz odpowiedniej mocy.
2. Zakładki Społecznościowe
Unikaj szybko umieszczanych linków w zakładkach społecznościowych.
Alternatywa: używaj tylko najlepszych zakładek społecznościowych z niszowymi tematami i “nakarm je” świeżą treścią. W rzeczywistości każdy może tworzyć takie linki. Jednak równie dobrze mogą prowadzić one do „złego sąsiedztwa”. Jeśli nie wiesz co oznacza „Bad Neighborhood”, to lepiej się z tym pojęciem zaznajomić. Znajdując swoje linki blisko niepowiązanych tematycznie stron, wyszukiwarki uznają, że Twoja również musi być tą „czarną owcą”.
3. Link Dofollow Jest Lepszy Niż Nofollow
Staraj się “generować” nie tylko linki „dofollow”. Nie ignoruj linków „nofollow”.
Alternatywa: naturalny profil linków oznacza dobrą mieszankę „dofollow” i „nofollow”. “Miksowanie” ich daje większą wartość. Dobrą mieszankę takich linków mierzy się ruchem, a nie relacją. Tak samo, jak w przypadku tekstów zakotwiczonych, które również korzystają z naturalnej zmienności.
Tag rel=”nofollow” jest rozumiany tylko w świecie SEO. Webmasterzy nie dbają o ten atrybut. Nie znają jego zalet i tego, jak z niego korzystać.
W rzeczywistości większość z nich nawet nie wie że w ogóle istnieje. Nigdy go nie wykorzystują, co jest naturalne. Jeśli więc otrzymujesz linki oznaczone tagiem „nofollow” nie oznacza to, że nie niosą za sobą żadnej elementarnej wartości. Dywersyfikacja naszego profilu linków to konieczność.
4. Blogrolle I Linki W Stopce
Unikaj wewnętrznych i zewnętrznych linków w stopce. Nie wykorzystuj blogrolla na pasku bocznym. To istotny element naszej strategii linkowania wewnętrznego.
Alternatywa: umieść linki w treści swojej witryny lub na blogu. Linki w stopce są dewaluowane gdyż są ukryte dla użytkowników. Tak samo “myśli” Google.
Nie oznacza to, że nigdy nie należy budować struktury linków w takich miejscach.Ważna jest za to ich liczba. Setki linków w stopce lub w “rolce bloga” mogą bardzo zaszkodzić.
5. Komentowanie Postów Na Blogu
Nie umieszczaj żadnych linków w tekście komentarza, chyba że jest to bezwzględnie konieczne. Unikaj krótkich i nieistotnych wpisów, takich jak „Świetny artykuł!” lub „Dziękuję za publikację!”.
Alternatywa: po prostu umieść swój adres URL lub domenę w polu strony internetowej formularza komentarza i napisz długie i szczegółowe opinie na temat produktów lub treści za pomocą określonych słów kluczowych. Komunikuj się z samym autorem – nie wystarczy już skomentować tylko raz!
6. Handel I Wymiana Linków Z Innymi Webmasterami
Unikaj wymiany linków z niepowiązanymi tematycznie stronami.
Alternatywa: Utwórz linki do odpowiednich i pokrewnych witryn na specjalnej stronie zasobów we własnej witrynie. Wymiana linków z tematycznie nieodpowiednią i nieistotną stroną zostanie źle oceniona. (Myślę, że nie muszę wspominać, że nigdy nie powinieneś tracić czasu i pieniędzy na handel lub sprzedaż linków w celu zwiększenia ruchu i rankingów.)
7. Unikaj Katalogów O Bardzo Ogólnych Tematach
Złe sąsiedztwo linków może prowadzić do poważnych problemów.
Alternatywa: użyj „edytowanych przez człowieka” katalogów o tematyce podobnej do tego, na czym się skupiamy. Nawet jeśli musisz przesłać linki kilka razy, dopóki nie zostaną przyjęte – znacznie lepiej jest wykonywać je dla profilu linków tematycznych.
Używaj opisów, które są “najeżone” słowami kluczowymi i czytelne na tyle, aby zwrócić uwagę użytkowników.
8. Korzystanie Z Katalogów Artykułów Poprzez Zamieszczanie Własnych Treści
Nie twórz treści na inne strony. Wymaga to dużo czasu i pracy. Pomagasz bardziej innym, niż sobie.
Alternatywa: Zainwestuj swój czas i teksty we własny lub pokrewny blog z odpowiednimi tematami, które już znasz. Jeśli generujesz treści dla innych stron internetowych, upewnij się, że osiągną one duży ruch.
Jeśli naprawdę chcesz korzystać z katalogów artykułów, dodaj swoje teksty do specjalnych, sprawdzonych katalogów artykułów niszowych. Nigdy nie przekazuj swoich treści witrynom, których nie znasz!
7. Podsumowanie
Przeprowadzaj okresowe badania konkurencji, aby znaleźć nowe źródła linków. Nie wstydź się linkowania – odwołuj się do tematycznie odpowiednich witryn w swoich treściach, NIE używając tagów rel=”nofollow”. Po prostu – bądź naturalny! Używaj tekstów kotwicy prawidłowo łącząc słowa kluczowe.
Twórz zasoby w postaci konkretnych stron zapleczowych. Bądź aktywny i na bieżąco aby wywierać dobry wpływ na wyszukiwarki i budować społeczności.
Zostaw odpowiedź