Czym Właściwie Jest Branding?
Czy jest jakaś marka, którą dobrze kojarzysz? Jeśli nie, to dobrze rozejrzyj się po swoim pokoju. Już? Spójrz na swój telefon? Czy widzisz “nadgryzione jabłko” firmy Apple? A może półokrągłe, słynne logo Samsung? Loga, które nie tylko zapadają w pamięć, ale też wpływają na naszą wyobraźnię.
Łączy je jedno – gigantyczny sukces, międzynarodowa sława oraz poklask klientów. Wielkie korporacje doskonale rozumieją wartość i rolę marki.
Logo oraz elementy graficzne to tylko część tej układanki. Dlatego jeśli chcesz odnieść sukces i ty musisz zbudować swoją markę. Tylko wtedy będziesz w stanie konkurować na bardzo trudnym i wymagającym rynku.
Branding to nic innego jak budowanie świadomości. Uświadamianie klienta i stworzenie pamiętliwego produktu, do którego każdy chce powrócić to niemałe i trudne wyzwanie. Dobre skojarzenia to pierwszy krok do sukcesu!
Można to zbudować za pomocą ewolucyjnej ścieżki ulepszeń, która rozwija się z miesiąca na miesiąc, z roku na rok. Lepsze logo, slogan reklamowy, strona internetowa czy nawet jakość pracy i wystrój w biurze.
Klient lubi widzieć że szanujesz nie tylko jego preferencje, ale też swoich własnych pracowników, biznes oraz etykę. Dobrze jest sobie uświadomić, że my ludzie lepiej zapamiętujemy rzeczy, które wyróżniają się na tle innych.
Spersonalizowaną markę zobaczysz z daleka, gołym okiem. I jeśli będzie Ci się kojarzyć pozytywnie – niemal na pewno wrócisz jako zadowolony klienta. Jednak warto pamiętać, że nie zawsze marka osiągnie sukces. Sam produkt musi odznaczać się wzorcowym wykonaniem a proces sprzedaży przechodzić bezproblemowo.