Link to jeden z najważniejszych aspektów pozycjonowania. Bez wysokiej jakości linków nie jesteśmy w stanie skutecznie pozycjonować naszego biznesu. Warto pamiętać, że pozyskanie linku to trudna i wymagająca praca.
Link taki powinien charakteryzować się naturalnością. Jak więc zobaczyć, że coś jest Backlinkiem? Znajduje się w wyróżnionej kolorem części tekstu (anchor). Backlinki dzielimy na dofollow (przekazują stronie linkowanej „moc” strony linkującej) i nofollow (nie przenoszą jej). Backlink możemy pozyskać w różny sposób.
Od nielegalnych i ryzykownych metod aż po te, które przyniosą nam zysk. Legalne to np. linki pozyskane od specjalistów, z blogów czy w inny naturalny sposób. Nielegalnie linki można pozyskać z np. systemów wymiany linków czy stron satelitowych i własnych zaplecz.
Działaj więc zgodnie z polityką Google. Jak wygląda Backlink technicznie? Oznaczenie backlinka w kodzie strony:
< a href=”adres strony” > anchor < /a >
Jak widać składa się on z tagu otwierającego, zamykającego oraz struktury wewnętrznej. Warto wykorzystywać różne kotwice i konfiguracje kiedy organizujemy politykę linkowania.