
Audyt Linków - Co To Takiego?
Nie wszystkie linki prowadzące do naszej witryny są pozytywne. Część z nich może nieść ze sobą toksyczne właściwości i konsekwencje.
Dlatego warto poruszyć kwestię audytu linków – czyli procesu, w którym audytujemy profil linków. To nie tylko niezwykle ważny element optymalizacji i pozycjonowania strony internetowej, ale także poprawy jej statusu w Google. Dobrze jest pamiętać, że do analizy takich linków potrzebne będą narzędzia takie jak np. Ahrefs, Majestic czy Moz. Seochess.pl świadczy usługę audytu linków – pokazujemy, które z nich powinny zostać usunięte. Linki przychodzące to niezwykle istotny czynnik rankingowy.
Trzeba bowiem pamiętać, że ranking Google oparty jest o jakość. Zapewnienie użytkownikowi najlepszych możliwych wyników wyszukiwania. A podstawą jest tutaj autorytet domeny oparty właśnie o linki. Niskiej jakości witryny z np. wirusami czy spamerską zawartością źle wpłyną na naszą stronę. Warto też pamiętać, że Google posiada tak zwany Webmaster Guidelines – czyli zestawienie praktyk, które należy przestrzegać, aby nasza strona rosła w górę. Liczy się jakość linku, a nie ich ilość. Dlatego audyt na pewnym etapie jest absolutnie konieczny. Trzeba sprawdzić źródło pochodzenia linków, ich naturalność oraz tematyczność.
Jeśli ktoś spamuje w internecie z naszą witryną, konieczne będzie zastosowanie metod, aby usunąć takie linki. Służy do tego narzędzie nazwane Google Disavow Tool – czyli „Zrzekanie się linków do swojej witryny”. Tylko przemyślana i bardzo solidna kampania linkowania może prowadzić do rewelacyjnych efektów. Wartość linków nigdy nie jest taka sama. Jak wzmocnić jej strukturę i jakość poprzez linkowanie wartościowymi treściami dowiesz się poniżej.