App Store Optimization

94

Optymalizacja

Ważnym czynnikiem jest optymalizacja naszej aplikacji. To ona sprawia, że zyskujemy przewagę!

analiza

Analiza

Doskonale jest przedyskutować za i przeciw. Dlaczego dana aplikacja jest tak nisko i jak to zmienić?

91

Efekty

Na efekty trzeba poczekać. Ale w App Store Optimization jest to możliwe! Wystarczy tylko zoptymalizować!

ASO
Czym Jest

ASO

ASO to nic innego jak App Store Optimization – czyli proces SEO dotyczący optymalizacji aplikacji. Co Optymalizujemy?

Kiedy

Warto Korzystać Z ASO

ASO często pomijane jest przez firmy SEO. Wydaje się, że go nie zauważają. A powinno być z goła inaczej. Popularność aplikacji rośnie. Zauważyliśmy to i oferujemy profesjonalną pomoc:

Narzędzia SEO
Narzędzia

Jakich Używamy

Z jakich narzędzi korzystamy do analityki ASO. Jest ich spor, ale wyróżnimy te najważniejsze. Są to między innymi:

Pakiety ASO

Kup Teraz

Podstawowy

Miesięcznie

999 zł

Rozszerzony

Miesięcznie

1399 zł

Ekspert

Miesięcznie

1899 zł

czym jest aso

Czym Jest ASO

App Store Optimization oznacza proces optymalizacji aplikacji. Szczególnie mowa tutaj o aplikacjach umiejscowionych w sklepach z aplikacjami. Jest to absolutna nowość na rynku ale zapotrzebowanie na tego typu usługi będzie tylko rosło.

Celem procesu ASO jest pozycjonowanie aplikacji tak, aby znalazła się wysoko w wynikasz wyszukiwania. Dzięki temu pozyskamy ruch z pozycji oraz szansę na wyższą konwersję. To po prostu nic innego jak SEO dla aplikacji.

Popularność aplikacji rośnie z roku na rok. Każdy z nas korzysta ze Smartfona. Dzięki niemu możemy znaleźć interesującą nas aplikację od ręki. Jedną z głównych wyszukiwarek jest Google Play – dostosowaną do systemu android, iTunes zaś do produktów Apple.

Dlatego jeśli chcesz, aby o twojej aplikacji usłyszał klient – potrzebne jest ASO. Nie jest możliwe bycie w top na konkurencyjnej frazie bez odpowiedniej optymalizacji. Jest wiele czynników które wpływają na pozycję aplikacji. Wszystkie należy optymalizować i aktualizować regularnie.

Warto też pamiętać, że dzięki ciężkiej pracy nasz wysiłek może obfitować we wzrost popularności oraz wartości naszego biznesu. To długi i kompleksowy proces, ale warto go wykorzystać. ASO to konieczność.

Na Czym Polega ASO?

ASO, podobnie jak SEO składa się z co najmniej kilku elementów. Wewnętrznego i zewnętrznego pozycjonowania. Elementem tego pierwszego jest oczywiście dostosowanie graficzne i tekstowe.

Im czytelniejsza i bardziej atrakcyjna aplikacja i jej design, tym wyższa szansa na konwersję. Dlatego w ramach optymalizacji wewnętrznej skupimy się na walorach marketingowych. Jak wyglądają kluczowe aspekty ASO?

Pierwszym istotnym elementem są oczywiście słowa kluczowe. Chodzi tutaj oczywiście o intencję użytkownika który wpisuje daną frazę w wyszukiwarce – warto odpowiedzieć sobie na pytanie dlaczego to robi? Jakie zapytanie wpisze użytkownik i jaka jest jego realny search intent? Dlatego podstawą optymalizacji jest właśnie kierowanie słów do tej grupy docelowej, która poszukuje naszej aplikacji.

Może się bowiem też zdarzyć, że klient wpisze frazę i trafi na wynik wyszukiwania, który będzie błędny. Tego na pewno nie chce nikt. Ty stracisz cenny ruch i konwersję a wyszukujący – okazję to poznania świetnego produktu bądź usługi.

na czym polega aso

Nierankingowe Czynniki Optymalizacyjne

Na początku warto zacząć od Ikony – głównie dlatego że co prawda nie ma ona żadnego wpływu na naszą pozycję, ale dzięki niej budujemy nasz brand oraz zaufanie do naszej marki. Dobrze wykonana ikona potrafi przyciągnąć wzrok nie jednego klienta. Elementy wizualne to zdecydowanie istotna część funkcjonowania naszej strony aplikacji. Kolejnym elementem brandingu jest oferta – czyli screeny naszej aplikacji i jej działania. 

Interfejs naszej aplikacji powinien odznaczać się starannością i dbałością o szczegół. Dlatego screeny powinny zawierać kompletne informacje dotyczące tego, co zawiera i prezentuje nasza aplikacja. To tutaj powstanie decyzja o instalacji i ewentualnej konwersji. Im schludniejsza i piękniejsza aplikacja, tym wyższa szansa na pozyskanie klienta. Kolejną kwestią jest samo tłumaczenie tekstu. 

Pisząc opis dobrze jest pamiętać, żeby użytkownik końcowy go zrozumiał. Jeśli zależy nam na promocji naszej aplikacji na dany kraj, dobrze jest przetłumaczyć ją. Zwiększy to naszą konwersję i zaufanie do marki. Podobnie ma się sprawa z tytułem i screenami. Jeśli użytkownik zauważy nasze staranie, z pewnością nas doceni. 

Jeśli chcemy, aby nasza aplikacja znalazła się wyżej w wynikach wyszukiwania, dobrze jest także ją otagować oraz przygotować odpowiedni URL. Tagów powinno być około 5 i powinny dotyczyć tego, o czym mówi aplikacja. Podobnie z URL – powinien być on czysty i nie wyglądać na spam.

 

Rankingowe Czynniki Optymalizacyjne

Dlatego słowa kluczowe to klucz do sukcesu. Słowa brandowe to zdecydowanie nasz nadrzędny cel – to, że użytkownik wpisuje frazę brandową to już poważny sukces. Oznacza to ze sporym prawdopodobieństwem że wchodzisz w fazę marketingu wirusowego.

Jeśli ktoś kojarzy nasz biznes i wpisuje go w wyszukiwarkę – jesteśmy w połowie drogi. Jednak większość zapytań rozbija się o tzw. wyszukiwanie funkcjonalności. Frazy wykorzystane do tego typu wyszukiwań to np. „myjnie samochodowe„, „warsztaty„. Użytkownik poszukuje czegoś konkretnego, co rozwiąże jego problem.

To właśnie tutaj pojawia się konieczność optymalizacji strony naszej aplikacji. Dlatego słowa kluczowe, opis to nic innego jak próba zbudowania platformy do prezentacji naszego produktu. Skupiając się na małych rzeczach jesteśmy w stanie osiągnąć świetne efekty.

Kolejnym, niezwykle ważnym elementem ASO jest optymalizacja tytułu. Tam właśnie powinny znaleźć się słowa kluczowe. Piszmy tytuł pod kątem użytkownika, tak aby kliknął go jeśli wyświetli mu się nazwa. Tytuł pełni dwojaką funkcję – czynnik rankingowy i zachęcający do kliknięcia. Pamiętaj, aby nie kopiować go od konkurencji.

Ulepszaj i poprawiaj to, co jest już dobre! Kolejnym ważnym czynnikiem rankingowym jest opis naszej aplikacji. Będzie on niczym innym jak uzupełnieniem screenów i tytułu. Staraj się opisać swoją aplikacje bardzo dokładnie.

Warto pamiętać o nim szczególnie na App Store gdzie jest brany pod uwagę jako czynnik rankingowy. Użytkownik musi zrozumieć tekst i jego warstwę merytoryczną. Spróbujmy opisać naszą aplikację tak,aby użytkownik końcowy zrozumiał o co nam chodzi.

Kolejnym aspektem jest kwestia opinii i ocen. Wpływa to również na naszą pozycję w silniku wyszukiwań. To, jaką oceną otrzymamy ma bezpośredni wpływ na to jak wysoko znajdziemy się w rankingu. Trzeba o tym pamiętać.

Prośba o komentarz czy opinię to konieczność. Jednak pamiętaj, że opinie muszą być neutralne. Podobnie ma się kwestia z pobraniami – im bardziej pobierana jest, im popularniejsza – tym wyższa szansa na wysoką pozycję w Google Apps. Potwierdza to wtedy dla Google informację, że nasza aplikacja odpowiada na zapotrzebowanie użytkownika.

rankingowe

Procesy W ASO

Pozycjonowanie aplikacji tylko trochę różni się od zwykłego procesu pozycjonowania. Jakie więc kroki należy wykonać, aby App Store Optimization przyniosło wymierne zyski?  Dobrze jest rozpocząć od nazwy aplikacji. To coś, co sprawia, że już na samym początku rozpoczynamy branding naszego biznesu. Dobrze jest zawrzeć tam optymalne słowo kluczowe. Da to nie tylko kopa w rankingu, ale też pozytywną konwersję. Nie wydłużaj swojej nazwy – skróć ją maksymalnie do 25 znaków. 

Jeśli już wymyślimy nazwę, trzeba opisać naszą aplikację. Aby ją dobrze opisać, ważne jest, aby zaplanować wcześniej słowa kluczowe przy wykorzystaniu analizy konkurencji. Ale ja napisać dobry tekst? Przede wszystkim – w zachęcając, profesjonalny sposób. Od sposobu, w jaki działa aż po zalety, jakie posiada. Długość to 4000 znaków maksimum. Dobrze jest, aby tekst prezentował się pod względem stylistycznym. Korzystaj ze wszelkich technik optymalizacji tekstu – dziel zdania na akapity oraz podkreślaj ważne słowa. Staraj się pokazać, że jesteś najlepszy na rynku. 

Kolejnym etapem będzie przygotowanie ikony, screenów oraz ewentualnie – tłumaczenia aplikacji. Ikono powinna być prosta, ale jednocześnie unikalna. Tak, aby łatwo było ją zapamiętać. Screeny, czyli zrzut z ekranu, powinny budować pozytywne wrażenie prostego i szybkiego procesu. Pozwoli to użytkownikowi podjąć szybko decyzję. Warto także zadbać o pozytywne opinie oraz oceny. Co prawda nie zależy to ciebie, ale warto zachęcać do opiniowania naszej aplikacji. Jeśli targetujemy konkretną geolokalizację, warto zadbać o tłumaczenie. 
 
Ostatnim elementem optymalizacji nasze strony aplikacji będzie oczywiście jej linkowanie. Tutaj sprawa się nieco komplikuje. Jakie bowiem wykorzystać linki i skąd je pozyskać w naturalny sposób? Tę kwestię powinieneś zostawić agencji SEO, która zajmie się twoim biznesem. Proces linkowania jest niezwykle ważny i trudny – jeśli przeprowadzisz je w zły sposób ryzykujesz filtrem. Dlatego tylko doświadczeni w branży specjaliści wiedzą jak pozyskać wartościowe i naturalne linki

Jak Prowadzimy Kampanię Pozycjonowania ASO?

Każda kampania SEO powinna mieć swój proces postępowania. Dlatego warto zacząć od punktu wyjścia – audytu SEO. Dlatego dobrze jest rozpocząć ją od przygotowania odpowiedniej strategii i materiałów takich jak zdjęcia czy screeny.

Dlatego jeśli wiemy, na czym będzie polegać nasza aplikacja i jest już gotowa, dobrze jest stworzyć model tego, jak ona działa. Już na samym początku pozycjonowania analizujemy twoje zrzuty z ekranu. Czy pokazują całą prawdę? Czy są wystarczające?

Kolejnym etapem jest oczywiście analiza ikony, nazwy, tytułu oraz danych statystycznych takich jak pobrania czy opinie. Ma to ogromne znaczenie przy procesie optymalizacyjnym. Do każdej aplikacji podchodzimy w uniwersalny, unikatowy sposób.

Kolejnym elementem będzie oczywiście link building. Pozyskujemy je w bardzo naturalny sposób, celując w ich tematyczność. Linkowanie to dosyć trudny i złożony proces, ale zdecydowanie warto to robić. Jest to konieczne, aby osiągnąć wysoką pozycję. 

Ostatnim krokiem jest oczywiście monitorowanie postępów. Generalnie – odbywa się ono na dwóch płaszczyznach – monitorowanie SERPs oraz pobrań/konwersji. Analiza na tych dwóch statystyk pozwoli nam przyspieszyć proces optymalizacji. Dzięki temu też jesteśmy w stanie wprowadzać poprawki na bieżąco. 

Kampanię

Wady i Zalety ASO

Jeśli jesteś firmą i posiadasz własną aplikację, niemal koniecznością jest jej optymalizacja. ASO to coś więcej niż tylko pozycjonowanie aplikacji, to proces budowania przewagi na rynku. Jednak warto też pamiętać, że nie jest to proces ani tani, ani prosty.

Wymaga sporej wiedzy, doświadczenia oraz pracy. Im więcej pracy poświęcisz, tym wyższą masz szansę na sukces. Nawet najlepsza, najciekawsza aplikacja będzie miała na początku pod górkę. Jeśli znajdzie Cię klient, to początek. Teraz musisz go przekonać, aby pobrał i w konsekwencji, kupił twoją aplikację

Dzięki wysokiej pozycji otrzymasz jednak nie tylko wyższą ilość klientów, ale także wiele innych pozytywów. Dobrze jest oczywiście trafić w gusta użytkownika. Dzięki temu zmniejszysz koszta jego pozyskania.

Pamiętaj – im więcej ruchu organicznego, tym mniejszy budżet potrzebny na ewentualną reklamę. Tylko ASO może zapewnić Ci stały i długoterminowy wzrost. Dzięki pozycjonowaniu zwiększysz swoje dochody oraz status. Warto pamiętać też o samej optymalizacji – jeśli twoja aplikacja, mimo tego, że znajduje się wysoko – nie konwertuje, coś jest z nią nie tak. Musisz zwiększyć konwersję poprzez modyfikacje. 

Zaletą ASO jest więc poprawa widoczności, ruchu oraz zysków. Jakie są więc wady optymalizacji aplikacji? Jedną z największych jest oczywiście koszt – potrzebne bowiem będą dosyć duże pieniądze – przynajmniej na początku. Istotne jest poznanie oferty oraz strategii, z jakiej korzysta konkurencja. Dzięki temu obniżymy swoje koszty.

Same linki to jeden z najdroższych elementów całej kampanii – ich koszt oscyluje w granicach kilku tysięcy złotych. Kolejnym kosztem będzie przygotowanie opisów, tytułu oraz grafik. Ważne jest to szczególnie pod kątem CTR – czyli współczynnika klikalności.

Jednak mimo wszystkich wad – warto zainwestować w ASO. To jedyna droga, aby osiągnąć wysokie zwroty w określonym przedziale czasowym. Warto więc wdrożyć wszystkie poprawki i optymalizacje. Tylko takie działania marketingowe przyniosą efekty. Pozycjonowanie aplikacji mobilnej (ASO) to istotny element ofert Seochess.pl 

Różnice Między Google Play i App Store

Jak wszyscy wiemy, to Google i Apple są dostawcami systemów operacyjnych. Rynek ten jest ogromny a z roku na rok będzie jeszcze większy.

Dlatego warto skorzystać z usług profesjonalnych firm jeśli pozycjonujemy nasze aplikacje. Dzięki temu korzystamy z ich know-how oraz doświadczenia. Jakie są więc różnice między Google i App Store?

Jeśli chodzi o ilość pobrań, to Google zdecydowanie przeważa – App Store w łącznej ilości pobrań to około 8 miliardów, zaś Google – 20 miliardów. Zdecydowaną przewagę posiada więc Google.

Jednak jak wygląda sytuacja  pod względem finansowym? Tutaj ciągle dominuje Google. Jeśli chodzi o to, jaki aplikacje przeważają – są to głównie gry, finanse i aplikacje pomocnicze.

Rynek ten rośnie w bardzo szybkim tempie. Dlatego ASO jest tak ważne. I jego optymalizacja może być kluczem do sukcesu. 

Jak Zwiększyć Konwersję I Ilość Pobrań?

Jeśli chcemy zwiększyć konwersję i ilość pobrań, są pewne strategie i metody jak to zrobić. Na pierwszy ogień powinno pójść oczywiście logo czy ikona naszej aplikacji. Im bardziej profesjonalna jest, tym lepiej.

Innym istotnym elementem jest oczywiście zrzut ekranu. Im lepiej wytłumaczymy, na czym polega działanie aplikacji – szczególnie dwa pierwsze Screenshoty. Muszą się więc wyróżniać. Nie wspomnieliśmy o wideo bądź animacji, a dobrze jest promować naszą aplikację właśnie za jego pomocą. Takie wideo powinno przedstawiać najważniejsze zalety naszej aplikacji

Dobrze jest wybrać odpowiednią kategorię i spersonalizować naszą aplikację tak, aby trafiła w gusta odbiorcy. Aktualizuj też aplikację i poprawiaj wszystkie bugi oraz błędy.

Najważniejsze jest, aby czytać opinie klienta i brać na to poprawkę. Rozmiar aplikacji nie powinien być duży a jej pobrania powinno odbyć się szybko i skutecznie. 

Jeśli potrzebujesz większej ilości sugestii oraz porad – sprawdź już dzisiaj nasz serwis pozycjonowania ASO. Oferujemy tylko najszybsze i najskuteczniejsze pakiety pozycjonowania.

Czynniki ASO

Słowa Kluczowe

Wykorzystane słowa kluczowe są niezwykle istotne. To jeden z ważniejszych czynników rankingowych.

URL

Przyjazny dla użytkownika i wyszukiwarki URL jest koniecznością – to kolejny ważny czynnik rankingowy dla Google.

Tytuł

Tytuł naszej aplikacji powinien być jasny, przejrzysty oraz zrozumiały. To kluczowy element naszej kampanii SEO.

Liczba Pobrań

Liczba pobrań to kolejny ważny czynnik rankingowy. Jeśli chcesz być wysoko i mieć dobrą konwersję, to warto mieć ich sporo.

Oceny I Komentarze

Im wyższą mamy ocenę i im lepsze komentarze, tym wyżej znajdziemy się w rankingu. To niezwykle istotny element pozycjonowania.

Tagi

Tagi mają mniejszy wpływ na pozycję, ale jednak warto je dobrze zoptymalizować. Są bardzo pomocne i świetnie nawigują.



Jakieś pytania?

Daj Nam znać.