Analiza Heurystyczna

29

Heurystyki

Analizują stronę internetową, korzystamy z Heurystyk. Dzięki nim, analiza jest znacznie prostsza i skuteczniejsza.

20

Analiza

Prowadzą analizę zwracamy głównie uwagę na wszystkie elementy, które wprowadzają użytkownika w błąd.

91

Efekty

Dzięki nam uzyskasz zamierzone efekty. Tylko ewolucyjne zmiany pozwolą Ci osiągnąć określoną pozycję w Google.

Analiza Heurystyczna
Czym Jest

Analiza Heurystyczna

Analiza Heurystyczna pozwala na identyfikację i eliminację błędów w określonym systemie. Możemy to być aplikacja bądź strona internetowa. Jak prowadzić analizę?

Kiedy

Wykonać Analizę?

Wykonanie analizy heurystycznej sugerujemy praktycznie zawsze na naszej drodze biznesowej. Dzięki temu trzymamy rękę na pulsie i jesteśmy gotowi na modyfikację.

Narzędzia SEO
Narzędzia

Jakich Używamy

W czasie analizy heurystycznej możemy wykorzystać całą masę narzędzi, takich jak:

Pakiety Analizy

Kup Teraz

Pakiet Solidny

Miesięcznie

999 zł

Pakiet Firma

Miesięcznie

2199 zł

Pakiet Korporacyjny

Miesięcznie

3999 zł

Czym Jest Analiza Heurystyczna

Za nim dokładnie powiemy czym tak naprawdę jest analiza heurystyczna, dobrze jest poznać rodowód wyrazu heurystyka. Oznacza on po prostu “odkrywać”. Odkrywanie to sztuka oparta o spekulację, a nie opieranie się na sztywnym, przewidywalnym algorytmie.

Geneza analizy heurystycznej sięga dawnych czasów. Jedne z najpopularniejszych są heurystyki Nielsena-Molicha odnoszące się do twórców interfejsów aplikacji. Tworząc konkretną analizę, posiłkujemy się oceną interakcji człowiek-komputer. Dzięki temu heurystyki pomagają nam w ocenie i analizie poprawy jakości tej interakcji.

Heurystyki te to nic innego, jak zestaw pewnego rodzaju wskazówek – które prezentują, jakie warunki wstępne powinny być przestrzegane:

1. Status systemu musi być jasny i zrozumiały na każdym widoku interfejsu strony

2. Język komunikacji musi być zrozumiały i czytelny dla użytkownika

3. Użytkownik powinien swobodnie poruszać się w systemie i mieć nad nim kontrolę

4. Interfejs powinien być spójny, klarowny – unikaj niejasnych deklaracji

5. Sytuacja, w której pojawiają się błędy źle wpływa na ocenę naszego systemu. Warto ich unikać.

6. Warto wspierać podróż i wędrówkę użytkownika przez aplikację. Obsługa powinna być prosta i intuicyjna

7. Warto zorganizować skróty, które pozwolą na szybszą i skuteczniejszą nawigację.

8. Warto pokazywać tylko najważniejsze informacje i unikać bałaganu.  

9. Jeśli użytkownik napotka problem bądź błąd, pozwól mu go rozwiązać

10. Warto utworzyć dokumentację która pozwoli odpowiedzieć na najważniejsze pytania użytkowników. Swoiste Q&A.

Zalety Analizy Heurystycznej

Analiza heurystyczna pozwala nam na głęboką i szybką analizę naszej aplikacji czy strony internetowej. Zaczynasz proces analizy i w ciągu kilku godzin wiesz, które obszary naszego serwisu wymagają gruntownej poprawy. Gromadzisz odpowiednie dane, które powinny wystarczyć do zmian na naszej platformie. Wszystkie problemy, które się ujawniają, można rozwiązać dzięki pewnym zmianom.

Jakie są więc główne zalety takiej analizy? Przede wszystkim – wedle Heurystyki Nielsena i Molicha są to:


A) Intuicyjność – wszystkie błędy możemy dostrzec intuicyjnie, badając witrynę krok po kroku.
B) Prostota – analiza tego typu pozwala nam nie tylko wyłapać błędy, ale zrobić to w prosty sposób.
C) Prędkość – analiza heurystyczna cechuje się dużą prędkością wykonania. Wszystkie dane zbieramy natychmiast.
D) Efektywność – analiza tego typu jest niezwykle efektywna. Rozwiązujemy sporo problemów.


Zalet przeprowadzenia tego typu analizy jest naprawdę sporo. Uzyskamy wgląd w nasze problemy i znajdziemy sposób, jak je rozwiązać. Analiza heurystyczna powinna być wstępem do poważniejszych, głębszych, lokalnych analiz i rozwiązania problemów.

Najczęstsze Błędy Na Stronach WWW

Jakie są najgorsze i najbardziej dotkliwe błędy na stronie internetowej bądź w aplikacji? Błędy, które popełniamy mogą fatalnie wpłynąć na naszą pozycję. Jednym z pierwszych błędów może być niezrozumiałe nazewnictwo – czyli wykorzystanie fraz bądź słów, które nie będą zrozumiałe dla naszego klienta. Podobnie jest z zbyt obszernymi formularzami. Im więcej danych musimy wpisać, tym większa szansa, że użytkownik zamknie naszą stronę. Tracimy wtedy klienta i ewentualnie pozycję w Google.

Klienci nie lubią także zawiłych warunków dostawy, sprzedaży czy zwrotów. Tworząc sklep musisz być jasny i klarowny co do warunków świadczenia sprzedaży. Kolejnym elementem jest zawiłe, trudne i skomplikowane menu. Jeśli użytkownik musi się męczyć szukając konkretnej kategorii, prawie na pewno wybierze konkurencję. Podsumowując – przygotowaliśmy krótką listę poważnych błędów, które często popełniają webmasterzy:

– Skomplikowane nazewnictwo
– Obszerne formularze
– Niejasne warunki sprzedaży
– Zbyt rozbudowane menu
– Słaba responsywność strony
– Niska prędkość strony
– Kiepska oferta produktowa i niejasna cena

Analiza heurystyczna dotyka wszystkich tych zagadnień. Dzięki niej będziemy mogli odkryć wszystkie wątpliwości czy niedogodności dla użytkownika. Dobrze jest dokonać takiej analizy jeszcze przed startem naszego biznesu.

Czym Jest Mapa Ciepła

Mapy ciepła to nic innego, jak graficzna prezentacja danych na naszej stronie. Różnego rodzaju odcienie kolorów prezentują klikane przez użytkowników obszary i miejsca. Czerwony najczęściej obrazuje popularny element strony. Żółty mniej popularny zaś niebieski czy zielony miejsca, gdzie jest najmniej klików. W szerszym jednak zrozumieniu, mapy ciepła mają za zadanie zbadać zależności, które zachodzą na stronie internetowej. Jak można je wykorzystać? Analizując:

Scrolltracking – przewijanie strony przez użytkownika czyli obszarów które są daleko w strukturze naszej witryny
Clicktracking – dokładna analiza kliknięć myszką na naszej witrynie
Attentiontracking – precyzyjna analiza obszarów, gdzie przyciągana jest uwaga użytkownika

Warto również pamiętać, że często mapy cieplne utożsamiane są z tzw. Eye Trackingiem. Jest to poważny błąd! Aby przeprowadzić analizę Eye Trackingu potrzebne są okulary lub monitory. Są naprawdę skuteczne jeśli chcemy śledzić ruchy kursora. Jest sporo narzędzi, które pozwalają nam śledzić tego typu ruchy. Aplikacje służą głównie do śledzenia ruchów kursora.

Czym jest wędrówka poznawcza

Wędrówka poznawcza to jedna z najdokładniejszych i precyzyjnych analiz użyteczności strony internetowej. Jeśli prowadzimy tego typu analizę, dobrze jest dokonać zdefiniowania zadań symulujących zachowanie użytkownika. Jaka jest więc różnica związana z analizą heurystyczną? Tutaj nacisk jest położony na płynność określonych systemów, niepojedynczych stron czy obszarów. Prowadząc wędrówkę poznawczą warto odpowiedzieć sobie na pytania:

– Użytkownik będzie w stanie zauważyć konkretne elementy interfejsu strony, które są pomocne w wykonaniu konkretnego zadania

– Czy akcje które użytkownik musi wykonać na stronie są rozwiązywalne i logiczne?

– Czy użytkownik będzie wiedzieć jak osiągnąć zamierzony efekt

– Jak wygląda proces informowania klienta o stanie realizacji zadania (informacja zwrotna)

Analizują proces poprzez wędrówkę poznawczą weryfikujemy scenariusz realizacji danej procedury. W wypadku jego realizacji – przechodzimy o krok dalej. Analiza każdego z kroków pozwala nam ocenić, czy użytkownik jest zadowolony i osiągnął sukces. Dzięki wędrówce poznawczej, jesteśmy w stanie ocenić i sprawdzić jakość naszego systemu. 

Jak nauczyć się analizy heurystycznej

Opanowanie sztuki analizy heurystycznej wymaga poświęcenia i praktyki. Niezbędne jest pozyskanie odpowiedniego doświadczenia, które pozwoli nam przeprowadzić analizę i wprowadzić odpowiednie poprawki. Jeśli pracujesz w branży, w które potrzebna jest analiza User Experience – przeprowadzenie analizy heurystycznej jest konieczne. Jakie są najlepsze i najskuteczniejsze sposoby na to, aby nauczyć się analizy heurystycznej?

– Wziąć udział w kursie online
– Czytać książki naukowe
– Oglądać kursy wideo
– Czytać popularne blogi

Analiza heurystyczna to nauka. Dlatego, aby móc ją skutecznie uprawiać, konieczne jest szkolenie oraz trening. Pamiętaj, że celem jest tutaj wrażenie użytkownika. Dlatego konieczne jest wykorzystanie całej wiedzy

Komu Zlecić Analizę

Kolejnym ważnym elementem analizy heurystycznej jest wybór agencji bądź osoby, która ja wykona. Komu tak naprawdę warto zlecić tę pracę? Przede wszystkim, zapytaj konkretny podmiot o Case Study. Czy konkretna firma posiada już jakieś doświadczenie i umiejętności? Zadaj kilka istotnych pytań, które pozwolą Ci odpowiedzieć na pytanie, czy dana osoba jest dobrym wyborem:

A) Czy agencja/freelancer posiada Case Study?

B) Z jakich narzędzi korzysta dana osoba?

C) W jaki sposób dana osoba ma zamiar wykonać analizę?

D) Jaka jest cena?

Jeśli otrzymasz odpowiedź na te 4 pytania, dokonaj konsultacji wewnątrz własnego zespołu. Pozwoli Ci to odpowiedzieć na wszystkie pytania i wybrać właściwą osobę. Analizy dokonuj głównie na podstawie logicznych wniosków wysuniętych przez audyt

Nasza Oferta

Agencja Seochess oferuje wykonanie analizy heurystycznej w określonym zakresie. Naszym głównym celem jest sprawdzenie i głębsza analiza twojego modelu biznesowego oraz docelowej witryny bądź aplikacji. Robimy to od wielu lat, poprawiając i modyfikując wartość strony internetowej i biznesu. Jeśli potrzebujesz naprawdę solidnego audytu heurystycznego – oferujemy:

– Wgląd do kodu oraz struktury Twojej strony internetowej
– Analizę nawigacji, sortowania oraz linkowania
– Audyt responsywności oraz prędkości
– Audyt rozstawienia elementów na stronie

Dzięki naszym operacjom wartość oraz skuteczność twojego biznesu wzrośnie wielokrotnie. Planujemy i rozpisujemy wszystkie kroki. Pod kreacji odpowiedniego planu, przechodzimy do realizacji analizy. Z nami masz pewność, że wykonamy ją na najwyższym możliwym poziomie. Opieramy naszą analizę o tzw. frameworki. Aby to zrobić dobrze, musimy posiadać pewien system postępowania:

1. Znajdujemy określone problemy, wchodzimy w scenariusze zachowań Twoich użytkowników mając na uwadze ich bezpośrednie cele

2. Analizujemy czynniki, które wpływają na zachowanie użytkownika

3. Tworzymy listę problematycznych obszarów, systematyzujemy całą analizę

4. Dokonujemy analizy problemów i rozwiązujemy je grupowo

Podsumowanie

Celem każdego audytu bądź analizy heurystycznej jest badanie kondycji naszej witryny. Dzięki temu szybko stworzymy lepszą i wydajniejszą wersję naszej witryny internetowej. Dobry specjalista UX powinien wiedzieć gdzie zajrzeć, co zmienić i jakich modyfikacji dokonać, aby nasza strona przynosiła odpowiednie zyski.

Czynniki Analizy

Status Systemu

Język Komunikacji

Interfejs

Wędrówka Poznawcza

Struktura Strony

Treść

Nawigacja

Responsywność

Bezpieczeństwo

Nasza Umowa

Prosta

Podpisujemy dogodną dla Ciebie umowę na pozycjonowanie twojego sklepu. Do wyboru masz trzy rodzaje umów.

Efektywna

Nasza umowa jest efektywna. Oznacza to mniej więcej tyle, że wykonujemy maksimum tego, na ile się umówiliśmy.

Budżetowa

Możesz wybrać zarówno zaawansowane jak i budżetowe widełki cenowe. Wszystko zależy tylko od Ciebie.


Jakieś pytania?

Daj Nam znać.