Content Marketing to dosyć prosta sprawa. Tworzysz treści mające na celu przyciągnięcie odbiorców. I zamienić ich w klientów. Jest na to wiele sposobów.
Oto kilka popularnych rodzajów content marketingu:
– Blogowanie
– Marketing wideo
– Podcasty
– E-mail marketing
– Webinaria
– Studium przypadku
– Prezentacje
– E-booki
Czy da się to wszystko zrobić? Prawdopodobnie nie. Większość marek po prostu nie ma takich zasobów. Na jakim więc formacie powinieneś się skupić? Odpowiedź na to pytanie jest inna. Dla każdego.
W tym poście nie zamierzam omawiać każdej taktyki content marketingu. Zamierzam omówić te rodzaje , które sprawdziły się u nas i pomogły nam zwiększyć ruch i przychody.
1. Blogowanie
Blogowanie to format, którego używamy najdłużej, aby zwiększyć ruch na naszej witrynie i zdobyć więcej klientów. Naszym głównym celem podczas blogowania jest zajęcie wysokiej pozycji w Google w zakresie tematów związanych z naszą działalnością oraz pozyskiwanie pasywnego ruchu organicznego.
I jak dotąd wyszło całkiem nieźle. Oto jak to robimy.
1.1 Znajdź Zwycięskie Tematy
Jeśli chcesz uzyskać wyższy ruch organiczny, musisz kierować go na tematy, których szukają ludzie.
Najłatwiej je znaleźć za pomocą narzędzia do badania słów kluczowych. Wprowadź odpowiednie słowo kluczowe do bezpłatnego narzędzia słów kluczowych ( np. Generator słów kluczowych Ahrefs) a następnie sprawdź „Pytania”. Zobaczysz pokrewne pytania, których szukają ludzie i ich szacunkową miesięczną liczbę wyszukiwań. Przejrzyj stworzoną listę i wynotuj odpowiednie tematy.
Upewnij się, że nie jesteś zaślepiony liczbami. Musisz wybrać tematy, których będą szukać potencjalni klienci.
Załóżmy na przykład, że sprzedajesz tanie samochody miejskie. Ranking „jaki jest najszybszy samochód na świecie„ prawdopodobnie nie przyciągnie wielu potencjalnych klientów. Warto więc dobrze zastanowić się jeszcze przed procesem szukania.
1.2 Stwórz Odpowiedni Rodzaj Treści
Aby mieć jak największą szansę na wysokie miejsce w rankingu, powinieneś stworzyć taki rodzaj treści, jaki chcą widzieć wyszukujący.
Załóżmy, że chcesz pozycjonować „jak zmniejszyć koszt ubezpieczenia samochodu„. Twoje przeczucie podpowiada ci, abyś napisał przewodnik. Zapytanie zaczyna się od jak, więc wydaje się, że ludzie tego chcą, prawda?
Nie tak szybko. Jeśli spojrzysz na najlepsze wyniki dla tego zapytania, są to głównie listy wskazówek.
Jeśli zastanawiasz się, dlaczego to ma tak duże znacznie, to głównie dlatego, że Google ciężko pracuje nad swoją wyszukiwarką. I tak najlepsze wyniki są często dobrym przybliżeniem tego, czego szukają ludzie.
Jeśli chodzi o posty na blogu, często będzie to jeden z tych czterech typów:
– Lista
– Przewodnik krok po kroku
– Przewodnik dla początkujących
– Rozszerzona definicja
1.3 Promuj Post Na Blogu
Jeden z największych mitów w Internecie brzmi: „jeśli zbudujesz markę, przyjdą„.
Biorąc pod uwagę, że codziennie publikowanych jest ponad pięć milionów postów, nikt nie znajdzie Twojego posta na blogu, chyba że umieścisz go przed audiencją.
Gdy klikniesz „opublikuj” to nie koniec pracy. Nadal musisz promować, reklamować i optymalizować swoje treści.
2. Marketing Wideo
YouTube to kolejny doskonały kanał marketingowy. Ponad dwa miliardy użytkowników, rewelacyjne miejsce, aby otworzyć swój kanał i promować biznes od zaraz! Pamiętaj tylko o tym, aby podejść do tego kreatywnie.
Więc jak to zrobimy?
2.1 Znajdź Tematy, Których Ludzie Szukają W Youtube
Zaczynasz w YouTube i nie masz subskrybentów, którym możesz promować swoje filmy? Rozwiązanie? Oceń swoje filmy pod kątem tematów, których szukają ludzie.
Aby znaleźć te tematy, wprowadź odpowiednie słowo kluczowe w bezpłatnym narzędziu do poszukiwania słów kluczowych YouTube. Otrzymasz setki propozycji słów kluczowych i ich szacunkową miesięczną liczbę wyszukiwań.
2.2 Twórz Zoptymalizowane Filmy
Nawet jeśli zajmujesz pierwsze miejsce dla każdego słowa kluczowego, nikt nie obejrzy Twojego filmu, jeśli jest nudny i nieciekawy.
Prostym sposobem rozwiązania tego problemu jest napisanie skryptu filmów przed ich nagraniem. Dzięki temu Twoje filmy będą zwięzłe i uchronią Cię przed wypadnięciem na minę.
Profesjonalna edycja graficzna może sprawić, że Twoje filmy będą interesujące.
3. Podcasty
Istnieją dwa sposoby wykorzystania podcastów do marketingu treści:
– Rozpocznij własny podcast
– Prowadź własne wywiady
Chociaż rozpoczęcie własnego podcastu świetnie nadaje się do budowania marki i odbiorców, może zająć trochę czasu, aby uzyskać popularność.
Więc, zamiast od razu zacząć tworzyć podcast, dlaczego nie pojawić się najpierw w kilku podcastach i zdecydować, czy podoba Ci się ten format? Biorąc pod uwagę, że obecnie istnieje ponad milion podcastów, istnieje wiele możliwości udzielenia wywiadu.
I to właśnie zrobił Adam, nasz dyrektor ds. marketingu. W 2019 roku postawił sobie za cel pojawienie się w ponad 20 podcastach i osiągnął to w zaledwie cztery miesiące.
To przyniosło nam całkiem przyzwoitą liczbę rejestracji. Jak to zrobił?
3.1 Znajdź Możliwości
Najłatwiej to zrobić, korzystając z Google. Po prostu wyszukaj najlepsze [niszowe] podcasty, a otrzymasz mnóstwo wyselekcjonowanych list.
Niektóre będą ogromne. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę, Twoim pierwszym podcastem prawdopodobnie nie będzie Joe Rogan Experience.
Lepszym sposobem jest więc zidentyfikowanie kogoś podobnego kalibru w Twojej branży, który był gościem wielu podcastów. Dobrze jest więc szukać kogoś na naszym poziomie.
3.2 Zaprezentuj Się Jako Gość
Po zidentyfikowaniu podcastów, które chcesz oglądać, następnym krokiem jest przedstawienie się jako gość.
Ale zanim jeszcze skontaktujesz się z gospodarzem, najpierw wysłuchaj kilku odcinków. Pomoże to nie tylko w stworzeniu bardziej spersonalizowanego e-maila, ale także umożliwi wymyślenie kilku tematów do omówienia na podstawie poprzednich wideo.
4. Darmowe Narzędzia
Jesteśmy wielkimi fanami wypuszczania darmowych narzędzi jako strategii content marketingowej.
Narzędzia takie jak konfigurator pozwalają nam ułatwić zamawianie produktu. Choć sam w sobie jest pomocny, daje również potencjalnym klientom przedsmak tego, co mogą uzyskać, jeśli kupią naszą usługę.
Dodatkowo automatyzuje i ułatwia potencjalnym klientom dotarcie do naszych usług. Całkiem fajnie, prawda? Oto jak to zrobić po swojemu.
4.1 Możliwości
Znajdź możliwości tworzenia darmowych narzędzi. Podobnie jak w przypadku blogowania i marketingu wideo, nie chcesz losowo tworzyć bezpłatnych rzeczy.
Musisz upewnić się, że ludzie szukają narzędzi, które chcesz stworzyć, aby mogli uzyskać wysoką pozycję w Google i uzyskać ruch organiczny.
Załóżmy, że masz witrynę motoryzacyjną i chcesz stworzyć darmowe narzędzie. Wprowadź szerokie słowo kluczowe, takie jak samochody w Eksploratorze słów kluczowych i przejdź do raportu dopasowania do wyrażenia.

samochody
Następnie w polu „Uwzględnij” dodaj terminy, takie jak „kalkulator”, „narzędzie”, „narzędzia” i „sprawdzacz”. Wybierz „Dowolne słowo” i kliknij „Zastosuj”.
Możesz teraz zobaczyć kilka fajnych tematów, takich jak „kalkulator kredytu samochodowego”, „kalkulator finansowania samochodu” i „kalkulator leasingu samochodu”. To mogą być dobre opcje do stworzenia darmowego narzędzia.
4.2 Utwórz Darmowe Narzędzie
Mając okazję, którą znalazłeś, czas stworzyć darmowe narzędzie.
Ale zanim to zrobisz, zapoznaj się z najlepszymi wynikami dla Twojego docelowego słowa kluczowego. Poszukaj z nimi problemów. Zapytaj siebie:
– Co jest w nich dobrego?
– Jak można je ulepszyć?
Następnie skorzystaj z tego, czego się nauczyłeś i zrób coś podobnego, ale lepszego.
4.3 Buduj Linki
Twoje bezpłatne narzędzie nie będzie pozycjonować się samo z siebie. Ponieważ istnieje pozytywna korelacja między linkami a rankingami, musisz utworzyć linki do nowo utworzonego bezpłatnego narzędzia. Najłatwiej to zrobić kontaktując się z osobami, które tworzą podobne narzędzia.
Załóżmy na przykład, że stworzyłeś darmowy kalkulator kredytu samochodowego. W poprzednim kroku powinieneś sprawdzić aktualne najlepsze strony w rankingu, określić, co nie było w nich tak wspaniałe, i naprawić te problemy za pomocą swojego narzędzia.
Teraz możesz dotrzeć do osób, które łączą się z tymi narzędziami, poinformować ich, że Twoje narzędzie istnieje i wyjaśnić, dlaczego jest lepsze niż to, do którego już prowadzą linki.
Jest to powszechnie znane jako technika drapacza chmur.
Aby znaleźć osoby linkujące do tych narzędzi, po prostu podłącz ich adres URL do Site Explorera Ahrefs, a następnie przejdź do raportu Linki zwrotne.
Przejrzyj listę, znajdź odpowiednie możliwości, znajdź ich e-maile, a następnie skontaktuj się z nimi i przedstaw im swoje nowe narzędzie.
5. Kursy Online
Każdy może stworzyć kurs online.
Na przykład na Seochess.pl mamy akademię, w której potencjalni klienci mogą oglądać dowolny z naszych bezpłatnych kursów.Oto jak to zrobiliśmy.
5.1 Wybierz Problem Do Rozwiązania
Stworzenie kursu to ogromne przedsięwzięcie. Od konceptualizacji, pisania scenariuszy i nagrywania, aż po promocję.
Tak więc, zanim wskoczysz na głęboką wodę, powinieneś pomyśleć o problemie, który chcesz rozwiązać. I to powinno być coś, co Twój produkt lub usługa pomoże rozwiązać. W ten sposób możesz promować swoją firmę przez cały kurs.
5.2 Utwórz Kurs
90% osób zapisujących się na zajęcia online nie kończy ich. A liczba ta może być jeszcze wyższa w przypadku bezpłatnych kursów, ponieważ ludzie na ogół mniej cenią darmowe treści.
Większość bezpłatnych kursów jest filmowana jako screencast lub gadająca głowa. Dlatego warto wymyślić coś nie tylko ciekawego, kreatywnego, ale także wciągającego dla ludzi. Teraz czas na promocję kursu. Jak to zrobić?
5.3 Promuj Kurs
Promowanie kursu online jest bardzo podobne do promowania posta na blogu. Możesz promować go wśród swoich obecnych odbiorców lub na platformach, na których spotykają się Twoi odbiorcy (np. Product Hunt). Świetnym pomysłem będzie bonus.
Kluczem do wyboru dobrego bonusu jest rozdanie czegoś, co byłoby na tyle wartościowe, aby można było sprzedać go jako samodzielny produkt lub usługę. Na przykład, aby uzyskać dostęp do kalkulatora, zazwyczaj musiałbyś być płatnym klientem. Ale przez okres kursu możesz z niego korzystać za darmo!
Podobnie, jeśli chcesz, aby ktoś udzielił ci konsultacji. Prawdopodobnie będziesz musiał zapłacić za jego czas. Ale w ramach kursu możesz zadać mu wszelkie pytania związane z marketingiem. Ponownie, to jest bardzo cenne.
Z jakiego rodzaju marketingu treści skorzystać?
Tworzenie treści zajmuje dużo czasu i wysiłku. Tak więc na początku powinieneś skoncentrować swoje wysiłki tylko na jednym rodzaju treści.
Proponuję zacząć od blogowania, marketingu wideo lub podcastów. Bezpłatne narzędzia i kursy online mają znacznie większą barierę wejścia.
Ale z tych trzech opcji, którą wybrać?
Najpierw musisz zastanowić się, jakie treści lubią Twoi odbiorcy. Na przykład większość ludzi czyta posty na blogach w niszy SEO. Dlatego zaczęliśmy od blogowania. Jeśli jesteś profesjonalistą od fitnessu i uczysz ludzi, jak ćwiczyć w domu, możesz zacząć od nakręcenia filmów.
Po drugie, powinieneś pomyśleć o tym, gdzie leży twój zestaw umiejętności. Na przykład niektórym może być łatwiej mówić niż pisać. W takim przypadku podcasty są dobrym punktem wyjścia.
Gdy już zdecydujesz, trzymaj się tego formatu, dopóki nie opracujesz dobrego procesu tworzenia tego rodzaju treści w sposób spójny. Dopiero wtedy powinieneś przejść do nowego formatu.
Teraz, nawet jeśli zdecydowałeś się na przejście do nowego formatu, nie zawsze musisz zaczynać od zera. Możesz także zmienić przeznaczenie treści z formatów, z których już korzystasz.
Mamy nadzieję, że ten post sprawił, że nie wiesz, jaki rodzaj marketingu treści wybrać!
Zostaw odpowiedź