Wyszukiwanie jest znacznie ambitniejszą, bardziej kompleksową branżą niż kiedykolwiek. Rok 2019 był rokiem transformacji dla branży z kierowanymi przez
sztuczną inteligencję technologiami kreującymi nowe możliwości aby wejść w bezpośredni kontakt z widownią na różnej maści urządzeniach.
Tylko kilka z tych zmian to Advent dla Mobile-First Index, BERT – Nowy Algorytm czy rosnąca popularność urządzeń domowych połączonych i zarządzanych przez systemy mobilne. Tak więc gdzie branża podąży w kolejnym roku?
Pomimo takiej mieszanki, najważniejsze aspekty strategii są coraz jaśniejsze. Bardzo wyraźna konsolidacja wokół trzech najważniejszych form wyszukiwania – głosowego, wizualnego i wertykalnego jest niezaprzeczalna.
Fundamenty zostały więc wylane i marketerzy powinni przygotować się nie tylko na rok 2020, ale również lata kolejne.
Giganci zadomowili się w naszych mieszkaniach, samochodach czy biurach poprzez swoją technologię – wyszukiwanie głosowe, wizualne oraz wertykalne. Brandy będą łączyć się ze swoją widownią a westchnienia tejże rozleją się po forach.
To wspaniała wiadomość dla specjalistów wielu specjalności- ale głównie tych od technicznego SEO oraz Kontent Specjalistów.
Ciągle pojawiają się nowe zachowania konsumentów – specjaliści SEO muszą więc dostosować się do tego aby branża była widoczna online na urządzeniach mobilnych, aplikacjach czy stronach.
Według badań zrobionych przez BrightEdge, tylko 3 procent z 250 marketerów którzy wypełnili ankietę wierzy że SEO i kontent to osobne dyscypliny.
Liderzy mogą szukać nowych strategii skoncentrowanych na użytkowniku. Poniżej znajduje się 12 technicznych wskazówek dotyczących SEO oraz Kontent Marketingu, które pomogą przejść łagodnie przez rewolucje roku 2019.
Wyszukiwanie głosowe – wskazówki na rok 2020
Początkowy hype wokół wyszukiwania głosowego rozpoczął się na dobre. Czy optymizm dotyczący jego zalet jest uzasadniony? Pozycjonujący mogą zauważyć, że ten rodzaj wyszukiwania umożliwia bardzo dokładne i precyzyjne wyszukanie konkretnego produktu bądź usługi.
Oto cztery porady, które pomogą ci rozwinąć dobrą strategię wyszukiwania głosowego na rok 2019.
1. Wykorzystaj W Pełni Zrestrukturyzowane Dane
Porada pierwsza. Jak najlepiej wykorzystać wyszukiwanie głosowe? To wykorzystanie strukturalnych danych we wszystkich relatywnych elementach twojego kontentu.
Deloitte raportuje, że 54 procent ludzi wykorzystuje ten rodzaj do wyszukiwania ogólnych bądź generalnych informacji.
Pomaga to silnikom wyszukiwania zidentyfikować specyficzne informacje i wyświetlić je poprawnie w rezultatach.
Ostatnio Google otworzył tzw: Rich Results dla wszystkich stron zawierających Q&A co jest doskonałą okazją do uzyskania większej wartości w SERP – tym bardziej że użytkownicy wykorzystujący ten rodzaj poszukiwania fraz są bardziej skłonni do szukania informacji ogólnych.
2. Optymalizacja Wyszukiwania Lokalnego
Klient znajduje się tylko kilka komend głosowych, by znaleźć twój produkt. Bądź nie – jeśli nie posiadasz kilku znaczących praktyk na miejscu.
Upewnij się, że twój biznes znajduje się w lokalnych katalogach z poprawną nazwą biznesu, adresem i numerem telefonu.
3. Do Celu
Wygoda jest głównym czynnikiem i napędem dla wyszukiwania głosowego, dlatego twój kontent powinien doprowadzić klientów do tego, czego potrzebują.
Idea mikro-momentów, o której pisaliśmy w poprzednim artykule jest tutaj bardzo ważna – ludzie pytają swoich urządzeń, kiedy chcą się czegoś dowiedzieć, coś zrobić bądź gdzieś iść.
Obuduj swoją treść wokół tych potrzeb i zauważysz znaczącą poprawę przez wskaźnik zaangażowania użytkownika na twojej stronie bądź aplikacji.
4. Rozwijaj Swój Własny, Branżowy Głos
Gdy konsument przemawia do urządzenia oczekuje jasnej odpowiedzi na swoje zapytanie. Czasem, spowoduje to bezpośrednią i pragmatyczną wymianę zdań, ale inne kwestie mogą być bardzo otwarte.
Na przykład – Google informuje {Jakie ubezpieczenie samochodu jest dla mnie najlepsze} bądź {jaki telefon powinienem kupić} – takie zapytania są w czołówce najpopularniejszych.
Typowy „Kontent SEO” wypełniony słowami kluczowymi odpowiada na takie zapytanie. Każda branża powinna mieć swój własny, unikalny głos – powoli staje się to wręcz wymagane w nowej, konwersogennej erze..
Wyszukiwanie Wizualne – Wskazówki na rok 2019
Ponad 600 milionów wyświetleń wizualnych – taka ich liczba pojawia się tylko na Pintereście – to oczywiste, że technologia osiąga swój szczyt. Wyszukiwanie wizualne zamieniło smartfona w urządzenie odkrywcze wykorzystując zdjęcia do formowania search queries. Zostało to spopularyzowane jako forma szukanie idei na Pintereście ale również na Google, Amazon oraz wielu innych platformach.
Są pewne wskazówki techniczne oraz te dotyczące Kontentu które każda branża powinna sobie przyswoić, aby wycisnąć z nich jak najwięcej.
5. Naśladuj Najlepsze Praktyki Optymalizacji Zdjęć
Pierwszym ważnym krokiem jest upewnienie się, że zdjęcia mogą zostać zaserwowane dla właściwych queries. To mechanizm podobny do wyszukiwania zdjęciowego Google.
Ustrukturyzowane dane, szybkość ładowania i właściwa, opisowa metadane są najważniejsze. Google opublikował poradnik na ten temat. Warto go przeczytać.
6. Uploaduj Zdjęciową Mapę XML
Im więcej informacji będziesz w stanie silnikom wyszukiwania na temat twoich zdjęć, tym lepiej. Świetnym sposobem do robienia tego jest dodanie zdjęciowej mapy XML bądź dodanie jej do mapy już egzystującej.
7. Niech Zdjęcia Będą Centrum Twojego Biznesu Online
W poście z września 2019 roku Google zakomunikował zmianę algorytmu wyszukiwania wizualnego.
„Przez ostatni rok budowaliśmy nowy algorytm związany z wyszukiwaniem – strony, które mają świetne zdjęcia i kontent będą lepiej rokować. Dla startujących autorytet strony jest teraz znacznie ważniejszym sygnałem w rankingu. Jeśli próbujesz wyszukać metody związane z „Zrób To Sam” – strona, która posiada konkretne zdjęcie jest znacznie bardziej związana z DIY. Priorytyzujemy także świeży kontent, więc znacznie bardziej prawdopodobne jest, że odwiedzisz stronę, która ostatnio przeszła update”.
Co to oznacza dla branży?
Stara metoda budowania reputacji ciągle ma znaczenie. Nawet najlepsze zdjęcie muszą znajdować się na stronach z reputacją i autorytetem obudowanych siecią linków.
Zdjęcia nie mogą znajdować się byle gdzie na stronie, a nawet podstronie. Jeśli jesteś poważny co do wyszukiwania wizualnego, zdjęcia będą centrum doświadczenia twojego klienta.
8. Zbuduj Wizualną Tożsamość
Silniki wyszukiwań wizualnych potrafią z łatwością powiedzieć które zdjęcie należy do której firmy na podstawie wartości estetycznej. Dla większych brandów to wydaje się proste do osiągnięcia, bo posiadają ogromne fundusze na kreację video oraz zdjęcia wysokiej jakości.
Ta zasada jednak może dotyczyć także małych biznesów. Nawet jeśli wykorzystujesz zdjęcia ze stocka, ciągle można je zaadoptować tak, żeby wyglądały unikalnie. Bardzo ważną rzeczą jest to żeby być konsekwentnym – uwierzyć w siłę Wizualnej Tożsamości i unikać zdjęć bez odpowiedniej adaptacji i przeróbki.
Jeśli tego nie zrobisz – silnik wyszukiwania wizualnego nie będzie w stanie powiedzieć które zdjęcie jest twoje, a które nie.
Porady dotyczące Wyszukiwanie Wertykalnego na rok 2019
Obecnie wyszukiwanie ewoluuje do fenomenu. Pojawia się ono w coraz to nowszych sektorach.
W każdym z tych sektorów konsumenci odwiedzają specyficzną stronę odpowiadającą ich specyficznym potrzebom.
Pomyśl o Amazon, TripAdvisor czy Airbnb. Coraz większa liczba wyszukań wertykalnych powoduje, że branże potrzebują nowych strategii. Oto cztery porady techniczne sugerujące dobry punkt startu.
9. Nurkujemy W Głębokie Dane
Konsumenci odwiedzają różne strony z różnych powodów. To oznacza, że ich oczekiwania się różnią. Cokolwiek jednak zrobią pojawi się w twoich danych strukturalnych. Przeanalizuj całą dostępną pulę informacyjną na swojej platformie i zidentyfikuj wymagania i potrzeby swojego klienta tak, aby twoja marka mogła odpowiednio zareagować.
10. Pracować, Aby Zrozumieć Czynniki Rankingowe
Algorytm Amazon 09 działa inaczej niż ten Walmart czy Traget. Analiza konkurencji jest istotna żeby zrozumieć które czynniki są dla nich priorytetowe i oprzeć swoją strategię na ich odkryciach. To może również iluminować które czynniki są ważniejsze.
11. Zbuduj Unikalny Kontent Na Każdą Platformę
Zagrożenia wynikające z duplikowanego kontentu są dobrze znane całej branży. Ale wielu zapomina, że to dotyczy także Wyszukiwania Wertykalnego. Pamiętaj, że treść może być częściowo serwowana przez Google. Jednakże jeśli duplikujesz kontent w wielu miejscach zwiększasz ryzyko tego, że twoja pozycja w standardowej wyszukiwarce Google.
Wykorzystaj wszystkie informacje pozyskane z głębokich danych, które pozyskałeś, aby craftować nowy kontent na wszystkich wertykalnych silnikach wyszukiwań.
12. Konsekwencja
Nawet jeśli wydaje się to paradoksem tworzyć nowy kontent na wszystkie platformy i być konsekwentnym – istnieje ważna kwestia, którą trzeba poruszyć. Mówi się, że jesteś tak silny, jak najsłabszy punkt twojej marki. Każdy kawałek kontentu który pojawia się online jest odbiciem tożsamości naszej marki i powinien wyglądać dobrze.
Traktuj wyszukiwanie wertykalne bardziej jako część przygody którą przechodzi klient niż część strategii.
Konkluzja
W 2020 roku symbiotyczna relacja pomiędzy tech seo, kontent marketingiem oraz ekspertem cyfrowym będzie się rozwijała. Szczególnie w obszarach związanych z głosem, wizualizacją oraz wyszukiwaniem wertykalnym. Marketerzy powinni doceniać erę takiej okazji i odpowiedzialności.
Ze sztuczną inteligencją która pomaga informować, optymalizować oraz mierzyć efektywność strategii – przyszłość wygląda kolorowo.
Zostaw odpowiedź