O Nas

Droga Na Skróty
Wszystkie Potrzebne Narzędzia Znajdziesz Poniżej

Ostatnie Tweety

Śledź Nas Na Twitterze

Ostatnia Praca

Pokaż Całą Pracę

Dołącz Do Newslettera

Czy chciałbyś otrzymywać regularne informacje, artykuły i inne powiadomienia. Dołącz do nas!


Skontaktuj Się

… i znacznie, znacznie więcej …
Skorzystaj Z Usług

10 Sposobów Na To, Aby Google Zaindeksował Twoją Stronę

Październik 17, 2019/0/0
Home / Blog / Uncategorized / 10 Sposobów Na To, Aby Google Zaindeksował Twoją Stronę

Jeśli Google nie zindeksuje Twojej witryny, jesteś praktycznie niewidoczny. Nie pojawią się żadne zapytania, a Ty nie zdobędziesz żadnego naturalnego ruchu organicznego.

Zero.

Mogę się domyślać, że to żadna nowość dla przeciętnego zjadacza SEO-chleba.

Przejdźmy więc od razu do rzeczy.

Ten artykuł pokaże ci, jak rozwiązać każdy z trzech poniższych problemów:

  • Twoja witryna nie jest indeksowana
  • Niektóre podstrony są indeksowane, inne nie
  • Twoje nowo opublikowane strony nie są wystarczająco szybko indeksowane

Ale najpierw upewnijmy się, że jesteśmy na tej samej stronie.

Co to jest Crawling i Indeksowanie?

Google odkrywa nowe strony internetowe poprzez stałe i powtarzalne indeksowanie całej dostępnej mu sieci. Następnie dodaje znalezione strony do swojego indeksu. Proces ten wykonywany jest z pomocą “pająka internetowego” o nazwie Googlebot.

Zmieszany? Zdefiniujmy kilka kluczowych pojęć.

  •  Crawling: proces „śledzenia” hiperłączy w Internecie w celu odkrywania nowych treści
  •  Indexing: proces przechowywania każdej strony internetowej w ogromnej bazie danych.
  •  Web spider: kawałek oprogramowania zaprojektowany do przeprowadzenia procesu indeksowania w większej skali
  •  Googlebot: Pająk Google zajmujący się tą pracą

Gdy Googlujesz jakąś frazę prosisz Google o zwrócenie wszystkich odpowiednich stron z ich indeksu. Ponieważ często są to miliony witryn pasujących do wyszukiwanej frazy, algorytm rankingu Google dokłada wszelkich starań, aby posortować strony i zobaczyć najlepsze i najbardziej trafne wyniki.

Punktem krytycznym jest to, że indeksowanie i “rankingowanie” to dwie różne rzeczy.

 

W skrócie – Indeksowanie to pojawienie się na wyścigu; ranking – wygranie go. Nie możesz przecież wygrać bez pokazania się na pierwszym miejscu!

Jak sprawdzić, czy jesteś zaindeksowany w Google?

Przejdź do wyszukiwarki Google, a następnie wyszukaj site: twojastrona.pl

Liczba, która się pojawi pokazuje w przybliżeniu, ile twoich stron Google zindeksował dotychczas. Jeśli chcesz sprawdzić status specyficznego adresu URL, skorzystaj z podobnej procedury. Żadne wyniki nie zostaną wyświetlone, jeśli strona nie jest zindeksowana.

Teraz warto zauważyć, że jeśli jesteś użytkownikiem Google Search Control, możesz użyć raportu związanego z zasięgiem, aby uzyskać dokładniejszy wgląd w stan indeksu swojej witryny. Przejdź do:

Google Search Console> Indeks> Zasięg

Spójrz na liczbę ważnych stron (z ostrzeżeniami i bez).

Jeśli te dwie liczby nie są równe zeru, Google indeksuje przynajmniej niektóre strony w witrynie. Jeśli nie, masz poważny problem, ponieważ żadna z twoich stron internetowych nie jest indeksowana.

Dygresja.

Nie posiadasz wglądu w Google Search Control? Zapisz się. Wstęp wolny. Każdy, kto prowadzi witrynę i dba o ruch z Google, powinien korzystać z Google Search Console. To naprawdę ważne.

Możesz również użyć Search Console aby sprawdzić, czy konkretna podstrona jest indeksowana. Aby to zrobić, wklej adres URL do narzędzia „Inspekcja URL”.

Jeśli strona zostanie zaindeksowana zobaczysz komunikat: „URL jest w Google”.

Jeśli strona nie jest zaindeksowana zobaczysz: „URL nie jest w Google”.

Jak zindeksować stronę przez Google?

Twoja witryna lub strona internetowa nie jest zindeksowana? Spróbuj tego:

  •  Zaloguj się do Google Search Console
  • Przejdź do narzędzia “sprawdzanie adresów URL”
  • Wklej adres URL, który chcesz zaindeksować do paska wyszukiwania
  • Poczekaj, aż Google sprawdzi adres URL
  • Kliknij przycisk „Zażądaj indeksowania”

Sposób ten jest bardzo popularny, gdy publikujesz nowy post lub stronę. Skutecznie informujesz Google, że dodałeś coś nowego do swojej witryny i że powinni się temu przyjrzeć.

Jednak zażądanie indeksowania prawdopodobnie nie rozwiąże podstawowych trudności uniemożliwiających Google indeksowanie starych stron. Jeśli tak jest, postępuj zgodnie z poniższą „listą kontrolną”, aby zdiagnozować i rozwiązać problem.

Oto kilka szybkich rad, które możesz wykorzystać do poprawy swoich rezultatów:

– Usuń “bloki” indeksowania w pliku robots.txt
– Usuń fałszywe znaczniki Noindex
– Dołącz stronę do mapy witryny
– Usuń fałszywe znaczniki kanoniczne
– Sprawdź, czy strona nie jest osierocona
– Napraw linki wewnętrzne nofollow
– Dodaj „silne” linki wewnętrzne
– Upewnij się, że strona jest cenna i niepowtarzalna
– Usuń strony niskiej jakości (aby zoptymalizować „budżet indeksowania”)
– Buduj wysokiej jakości linki zwrotne

1) Usuń “bloki” indeksowania w pliku robots.txt

Czy Google nie indeksuje całej witryny? Przyczyną może być “blok” indeksowania w pliku o nazwie robots.txt.

Aby rozwiązać ten problem, przejdź do witryny twojadomena.pl/robots.txt.

Poszukaj jednego z tych dwóch fragmentów kodu:

 

Oba informują Googlebota, że nie mogą indeksować żadnych ze stron na Twojej witrynie. Aby rozwiązać ten problem, usuń je. Bingo.

Winowajcą może być również Blokada indeksowania w robots.txt jeśli Google nie indeksuje pojedynczej strony internetowej. Aby sprawdzić, czy tak jest, wklej adres URL w narzędziu inspekcji URL w Google Search Console. Kliknij Coverage, aby wyświetlić więcej szczegółów, a następnie poszukaj „Dozwolone indeksowanie? Nie: błąd zablokowany przez robots.txt ”.

Oznacza to, że strona jest zablokowana w robots.txt.

Jeśli tak jest, sprawdź ponownie plik robots.txt pod kątem reguł „odrzuć” odnoszących się do strony lub powiązanej podsekcji. W razie potrzeby usuń bloki indeksowania w pliku robots.txt

2) Usuń fałszywe znaczniki Noindex.

Google nie zindeksuje strony, jeśli mu jej nie uświadomisz!. Jest to przydatne do zachowania prywatności niektórych stron internetowych. Można to zrobić na dwa sposoby:

Metoda 1: meta tag

Strony z jednym z tych tagów meta w sekcji <head> nie będą indeksowane przez Google:

Jest to tag meta robotów, który informuje wyszukiwarki, czy mogą indeksować strony.

Dygresja.

Kluczową częścią jest wartość „no index”. Jeśli to widzisz, strona jest ustawiona na no index.

Aby znaleźć wszystkie strony z meta tagiem no index w swojej witrynie, przeprowadź Audyt swojej witryny np. na Ahrefs. Przejdź do raportu Strony wewnętrzne. Poszukaj ostrzeżeń „Strony No index”

Kliknij, aby zobaczyć wszystkie strony, których dotyczy problem. Usuń meta tag no index ze wszystkich stron, do których nie należy.

Metoda 2: X-Roboty-Tag

Crawlery respektują także nagłówek odpowiedzi X-Robots-Tag HTTP. Możesz to zaimplementować za pomocą języka skryptowego po stronie serwera. Takiego jak PHP, lub w pliku .htaccess, lub zmieniając konfigurację serwera.

Narzędzie do sprawdzania adresów URL w Search Console informuje, czy Google nie ma możliwości indeksowania strony z powodu tego nagłówka. Po prostu wprowadź adres URL, a następnie wyszukaj „Dozwolone indeksowanie? Nie: „no index” wykryty w nagłówku http „‐ Roboty ‐ Tag”

Jeśli chcesz sprawdzić ten problem w swojej witrynie, uruchom indeksowanie w narzędziu do kontroli witryn Ahrefs, a następnie użyj filtru „Informacje o robotach w nagłówku HTTP” w eksploratorze danych:

Poinformuj webmastera aby wykluczył strony, których indeksowanie nie zwraca wyników.

3. Dołącz swoją stronę do mapy witryny.

Mapa witryny informuje Google, które strony w Twojej witrynie są ważne, a które nie. Może również dać pewne wskazówki, jak często powinny być ponownie indeksowane.

Google powinien być w stanie znaleźć strony na Twojej witrynie niezależnie od tego, czy znajduje się w Twojej mapie witryny, ale nie znaczy to, że powinno się zapominać o tak ważnym procesie. Przecież to bez sensu – utrudniać życie Google?

Aby sprawdzić, czy strona znajduje się w mapie witryny, użyj narzędzia inspekcji URL w Search Console. Jeśli widzisz błąd „URL nie jest w Google” i „Mapa witryny: nie dotyczy”, to nie znajduje się w Twojej mapie witryny ani nie jest indeksowany.

Nie korzystasz z Search Console? Udaj się na swój adres URL mapy witryny – zazwyczaj twojadomena.pl/sitemap.xml – i wyszukaj stronę.

Jeśli chcesz znaleźć wszystkie indeksowane i indeksowalne strony, których nie ma w mapie witryny, przeprowadź indeksowanie w Audycie witryn np. Ahrefs. Przejdź do Eksploratora danych i zastosuj następujące filtry:

Te strony powinny znajdować się w Twojej mapie witryny, więc dodaj je. Po zakończeniu poinformuj Google, że zaktualizowałeś mapę witryny, pingując pod tym adresem URL:

http://www.google.com/ping?sitemap=http://yourwebsite.com/sitemap_url.xml

4) Usuń fałszywe znaczniki kanoniczne.

Znacznik Kanoniczny” informuje Google, która wersja jest preferowana. Wygląda to mniej więcej tak:

<link rel = „canonical” href = „/ page.html /”>

Większość stron nie ma żadnego znacznika kanonicznego lub nazywanego po prostu kanonicznym znacznikiem samoreferencyjnym. Google otrzymuje informację, że dana strona jest bardziej preferowana i prawdopodobnie jest jedyną jej wersją. Innymi słowy, chcesz, aby ta strona była szybciej indeksowana.

Ale jeśli Twoja strona ma fałszywy tag kanoniczny, może to mówić Google o preferowanej wersji tej strony, która nie istnieje. W takim przypadku Twoja strona nie zostanie zindeksowana.

Aby sprawdzić znacznik kanoniczne, użyj narzędzia do sprawdzania adresów URL Google. Zobaczysz ostrzeżenie „Strona zastępcza z tagiem kanonicznym”, jeśli znacznik kanoniczny wskazuje na inną stronę.

Nie powinno być i jeśli chcesz zindeksować stronę, usuń znacznik kanoniczny.

WAŻNE

Tagi kanoniczne nie zawsze są złe. Większość stron będzie miała je bez powodu. Jeśli widzisz, że Twoja strona ma tag kanoniczny, sprawdź stronę kanoniczną. Jeśli jest to rzeczywiście preferowana wersja i nie ma potrzeby indeksowania strony o której mowa, znacznik kanoniczny powinien pozostać.

Jeśli chcesz szybko znaleźć fałszywe tagi kanoniczne na całej witrynie, przeprowadź indeksowanie w narzędziu do kontroli witryn Ahrefs. Przejdź do Eksploratora danych.

Bot wyszuka strony z Twojej mapy witryny z nie odnoszącymi się do siebie znacznikami kanonicznymi. Ponieważ prawie na pewno chcesz zindeksować strony w mapie witryny, powinieneś dokładniej zbadać, czy ten filtr zwraca jakiekolwiek wyniki.

Jest bardzo prawdopodobne, że te strony albo mają fałszywe znaczniki kanoniczne, albo w ogóle nie powinny znajdować się w Twojej mapie witryny.

5) Sprawdź, czy strona nie jest “osierocona”

Osierocone strony to strony bez wewnętrznych linków.

Ponieważ Google odkrywa nowe treści, indeksując całą sieć czasem może nie wykryć osieroconych stron w tym skomplikowanym procesie.

Aby sprawdzić, czy nie masz sierotek, zindeksuj witrynę za pomocą Audytu witryn w np. Ahrefs. Następnie sprawdź raport Linki przychodzące w poszukiwaniu błędów „Strona osierocona (nie ma przychodzących linków wewnętrznych)”:

Raport pokazuje wszystkie strony, które można indeksować i są obecne w Twojej mapie witryny, ale nie ma wewnętrznych linków do nich wskazujących.

WAŻNE

Ten proces działa tylko wtedy, gdy spełniasz poniższe kryteria:

  • Wszystkie strony, które chcesz indeksować, znajdują się w mapach witryn
  • Zaznaczyłeś to pole, aby użyć stron w mapie witryny jako punktów wyjścia do indeksowania podczas konfigurowania projektu w Audycie witryny Ahrefs.

Nie jesteś pewien, czy wszystkie strony które chcesz zindeksować, znajdują się w Twojej mapie witryny? Spróbuj tego:

  • Pobierz pełną listę stron zw swojej witryny (za pośrednictwem systemu CMS)
  • Przeszukaj witrynę (używając narzędzia takiego jak Audyt strony Ahrefsa)

Wszelkie adresy URL nieznalezione podczas indeksowania są stronami osieroconymi.

Możesz naprawić osierocone strony na jeden z dwóch sposobów:

  • Jeśli strona jest nieważna, usuń ją z mapy witryny
  • Jeśli strona jest ważna, włącz ją do wewnętrznej struktury linków witryny

6) Napraw linki wewnętrzne nofollow

Linki Nofollow to linki z tagiem rel = „nofollow”. Zapobiegają przeniesieniu PageRank do docelowego adresu URL. Google również nie indeksuje linków nofollow.

Oto co Google mówi na ten temat:

„Zasadniczo korzystanie z nofollow powoduje, że usuwamy docelowe linki z naszego ogólnego wykresu w sieci. Strony docelowe mogą jednak nadal pojawiać się w naszym indeksie, jeśli inne witryny zawierają do nich linki bez użycia nofollow lub jeśli adresy URL są przesyłane do Google w mapie witryny”

W skrócie upewnij się, że wszystkie wewnętrzne linki do stron indeksowanych są przestrzegane.

Aby to zrobić, użyj narzędzia do kontroli Ahrefs, aby zindeksować witrynę. Sprawdź raport „Linki przychodzące dla stron indeksowanych” z błędami „Strona ma tylko przychodzące linki wewnętrzne”:

Usuń tag nofollow z tych linków wewnętrznych, zakładając że chcesz aby Google indeksował stronę. Jeśli nie, usuń stronę.

7) Dodaj „potężne” wewnętrzne linki

Google odkrywa nowe treści indeksując witrynę. Jeśli zaniedbujesz wewnętrzne linkowanie do danej strony, robot może nie być w stanie jej znaleźć.

Jednym z najłatwiejszych rozwiązań tego problemu jest dodanie wewnętrznych linków do strony. Możesz to zrobić z dowolnej innej strony internetowej, którą Google może crawlować i indeksować. Jeśli jednak chcesz, aby Google indeksował stronę tak szybko, jak to możliwe, warto to zrobić z bardzo silnej i zaufanej domeny.

Czemu? Ponieważ Google prawdopodobnie przeszuka takie strony szybciej niż mniej ważne strony.

Aby to zrobić, przejdź do Site Explorer Ahrefsa, wprowadź swoją domenę, a następnie odwiedź raport Best by links.

Pokazuje wszystkie strony na Twojej stronie posortowane według rankingu URL (UR). Innymi słowy, najpierw pokazuje najbardziej autorytatywne strony.

Przejrzyj tę listę i poszukaj odpowiednich stron, z których można dodać wewnętrzne linki do danej strony.

Na przykład, gdybyśmy chcieli dodać wewnętrzny link do naszego przewodnika dla gości – nasz przewodnik budowania linków prawdopodobnie zapewniłby odpowiednie miejsce, z którego można to zrobić.

Pro tip

Wklej stronę, z której dodano link wewnętrzny do narzędzia sprawdzania adresów URL Google. Naciśnij przycisk „Zażądaj indeksowania”, aby poinformować Google, że coś na stronie uległo zmianie i że powinien jak najszybciej ponownie je przeszukać. Może to przyspieszyć proces odkrywania wewnętrznego łącza, a tym samym strony, którą chcesz indeksować.

8) Upewnij się, że strona jest cenna i niepowtarzalna.

Google raczej nie indeksuje stron niskiej jakości, ponieważ nie mają one wartości dla użytkowników. Oto co John Mueller z Google powiedział o indeksowaniu w 2018 r.:

Sugeruje on, że jeśli chcesz, aby Google indeksował Twoją witrynę lub stronę, musi być ona „niesamowita i inspirująca”.

Jeśli wykluczyłeś problemy techniczne związane z brakiem indeksowania, przyczyną może być brak wartości. Z tego powodu warto przejrzeć stronę ze świeżymi oczami i zadać sobie pytanie: czy ta strona jest naprawdę cenna? Czy użytkownik znajdzie wartość na tej stronie, jeśli kliknie nią z wyników wyszukiwania?

Jeśli odpowiedź na którekolwiek z tych pytań nie jest prawidłowa, musisz bardziej zadbać o swoje treści.

Możesz znaleźć więcej stron o potencjalnie niskiej jakości, które nie są indeksowane za pomocą narzędzia do kontroli witryn Ahrefs i Profiler URL. W tym celu przejdź do Eksploratora danych w Audycie witryny Ahrefs i użyj następujących ustawień:

Spowoduje to zwrócenie „słabych” stron, które można zindeksować, a obecnie nie mają praktycznie żadnego ruchu organicznego. Innymi słowy, istnieje przyzwoita szansa na to, że nie są one indeksowane.

Wyeksportuj raport, a następnie wklej wszystkie adresy URL do Profiler URL i uruchom sprawdzanie indeksacji Google.

WAŻNE

Zaleca się korzystanie z serwerów proxy, jeśli robisz to dla wielu stron (tj. Ponad 100). W przeciwnym razie ryzykujesz, że Twoje IP zostanie zablokowane przez Google. Jeśli nie możesz tego zrobić, to kolejną alternatywą jest wklepanie w Google „bezpłatne sprawdzanie indeksacji Google”. Istnieje kilka takich narzędzi, ale większość z nich jest ograniczona do 25 stron na raz.

Sprawdź wszelkie niezindeksowane strony pod kątem problemów z jakością. Popraw w razie potrzeby, a następnie zażądaj ponownego indeksowania w Google Search Console.

Powinieneś również dążyć do rozwiązania problemów z duplikatami treści. Google raczej nie indeksuje duplikatów. Użyj raportu „jakości treści” w Audycie witryny, aby sprawdzić te problemy.

9) Usuń strony niskiej jakości (aby zoptymalizować „budżet indeksowania”)

Posiadanie zbyt wielu podstron niskiej jakości na Twojej witrynie tylko marnuje wartościowy „budżet” na indeksowanie.

Oto co samo Google mówi w tej sprawie:

– Marnowanie zasobów serwera na stronach o niskiej wartości dodanej spowoduje usunięcie aktywności indeksowania ze stron, które faktycznie mają wartość, co może spowodować znaczne opóźnienie w odkrywaniu wspaniałych treści na witrynie.

Pomyśl o tym jak eseju, które sprawdza nauczyciel, z których jeden jest twój. Jeśli ma on dziesięć esejów do oceny, szybko dotrze do twojego. Jeśli ma sto, zajmie mu to trochę więcej czasu. Jeśli ma tysiące, obciążenie pracą jest zbyt wysokie i może nigdy nie przejść do oceny twojego eseju.

Google twierdzi, że „budżet indeksowania […] nie jest czymś, o co większość wydawców musi się martwić”, a „jeśli witryna ma mniej niż kilka tysięcy adresów URL, przez większość czasu będzie skutecznie indeksowana”.

Mimo to usuwanie stron o niskiej jakości z Twojej witryny nigdy nie jest czymś negatywnym. Może to mieć tylko pozytywny wpływ na budżet indeksowania.

Możesz użyć szablonu kontroli treści w Ahrefs, aby znaleźć potencjalnie niskiej jakości i nieistotne strony, które można usunąć.

10) Buduj wysokiej jakości linki zwrotne.

Linki zwrotne informują Google, że strona internetowa jest ważna. W końcu, jeśli ktoś się z nią “łączy”, musi mieć pewną wartość. Są to strony, które Google chce zindeksować.

Aby uzyskać pełną przejrzystość, Google nie indeksuje tylko stron internetowych za pomocą linków zwrotnych. Istnieje wiele (miliardy) zindeksowanych stron bez linków. Ponieważ jednak Google widzi strony z linkami o wysokiej jakości jako ważniejsze, prawdopodobnie indeksują i ponownie zindeksuje takie strony szybciej.

Indeksowanie ≠ ranking

Zindeksowanie witryny lub strony internetowej w Google nie jest równoznaczne z rankingami, lub ruchem, które otrzymują.

To dwie różne rzeczy.

Indeksowanie oznacza, że Google wie o Twojej witrynie. Nie oznacza to, że będą go oceniać pod kątem istotnych i wartościowych zapytań.

W tym miejscu pojawia się SEO – sztuka optymalizacji stron internetowych do „rangowania” konkretnych zapytań.

Krótko mówiąc, SEO obejmuje:

  • Znajdowanie czego szukają Twoi klienci;
  • Tworzenie treści wokół tych tematów;
  • Optymalizacja tych stron dla docelowych słów kluczowych;
  • Budowanie linków zwrotnych;
  • Regularnie publikuj treść, aby być „wiecznie na zielono w serpach”.

Końcowe przemyślenia

Istnieją tylko dwa możliwe powody, dla których Google nie indeksuje Twojej witryny lub strony internetowej:

  • Problemy techniczne
  • Niska jakość i bezwartościowość dla użytkowników

Być może problem dotyczy tych dwóch kwestii? Powiedziałbym jednak, że problemy techniczne są znacznie bardziej powszechne. Problemy techniczne mogą również prowadzić do automatycznego generowania treści o niskiej jakości (np. Problemów z nawigacją fasetową).

Mimo to przeglądnięcie powyższej listy kontrolnej powinno rozwiązać problem indeksacji w dziewięciu na dziesięć przypadków.

Pamiętaj tylko o rankingu ≠. SEO jest nadal bardzo ważne, jeśli chcesz zaszeregować do wartościowych zapytań i przyciągnąć ciągły ruch organiczny musisz o to zadbać!

Navigation

Add comment