O Nas

Droga Na Skróty
Wszystkie Potrzebne Narzędzia Znajdziesz Poniżej

Ostatnie Tweety

Śledź Nas Na Twitterze

Ostatnia Praca

Pokaż Całą Pracę

Dołącz Do Newslettera

Czy chciałbyś otrzymywać regularne informacje, artykuły i inne powiadomienia. Dołącz do nas!


Skontaktuj Się

… i znacznie, znacznie więcej …
Skorzystaj Z Usług

10 Mitów I Legend Związanych Z Link Buildingiem

Październik 2, 2019/0/0
Home / Blog / Felieton / 10 Mitów I Legend Związanych Z Link Buildingiem

Link Building jest z nami od ponad dekady. Otacza go masa legend i mitów. Niektóre pokrywają się z prawdą, inne – istnieją tylko po to, aby wypełnić pustkę. “Nie Kupuj Linków”, “Unikaj Link Buildingu”, “Kontent – Nowy Król!” – wszelkiej maści Prorocy SEO krzyczą ze swoich multimedialnych ambon.

SEO to zmienna branża. Z dnia na dzień – ewolucja jest nieunikniona. To, co działa dzisiaj, nie będzie działać jutro. A sam Google? Często działa jak klasyczny piroman – dolać oliwy do ognia, który sam się podłożyło. I uciec od odpowiedzi na trudne pytania.

Dzisiaj postaram się wejść w skórę pogromcy mitów. Spróbuję odcedzić PRAWDĘ od LEGEND. Głupotę od mądrości. Moje doświadczenie sięga rewolucji – Penguin, Hummingbird, Rank Brain. Parzące stronę aktualizacje, skoki pozycji i spektakularne powroty. Czasem z głową na tarczy. Dziesiątki projektów i niewielki margines błędów. A więc.

Oto dziesięć największych MITÓW które OBALAM. Tu i teraz!

1. Zbuduj Imperium Treści, A Nadejdą!

Wartościowa treść – rdzeń każdej płomiennej teorii SEO. Obuduj projekt doskonałym kontentem a ruch będzie wylewać się zza kołnieża. Owszem – jeśli posiadasz dobrze rozpoznawalną markę. Nic bardziej mylnego – jeśli dopiero zaczynasz. Mindset tego typu może być FATALNY w skutkach.

Żeby oskubać dla siebie kawałek tortu trzeba być gotowym na poświęcenia. Zbudowanie ścieżek, dzięki którym sprowadzisz klientów i sprzedasz produkt wymaga zaawansowanej strategii budowania linków.

Większość ludzi poszukujących odpowiedzi na pytania w Google kończy klikając w rezultaty organiczne. Na każdy klik za płatne reklamy (u góry) przypada 11.6 klika na wyniki organiczne!

Tak więc aby zbudować swoją pozycję na rynku, potrzebujesz linków. Co prowadzi mnie do rozdmuchania bańki kolejnego mitu. Mianowicie…

2. Nie Potrzebujesz Linków Żeby Rankować Wysoko

Tak, są pozycjonerzy, specjaliści a nawet całe agencje SEO, które wprowadzają w błąd całe nowe pokolenie. Krótka piłka – moje prywatne Case Study. Im bardziej autorytatywne, relatywne linki jestem w stanie zdobyć, tym wyżej rankuje w Google.

Treści Na Blogu

Oczywiście to nie jedyna przyczyna sukcesu bądź porażki konkretnego projektu – na zwycięstwo składa się szereg innych czynników. Od ON-page SEO po marketing szeptany czy reklamę.

3. Linki Bez Autorytetu Są Bezwartościowe

Budując linki zwracaj uwagę jak i skąd je pozyskujesz. Wysokie parametry są istotne, ale dywersyfikacja i relatywność jest tutaj kluczem! Czasami strona z niskim autorytetem może być zupełnie nowa, ale absolutnie relatywna – taki link znaczy bardzo wiele.

Relatywność znaczy dużo więcej niż autorytet! Skupiając uwagę tylko na metryce zgubisz po drodze mnóstwo ciekawych możliwości. Link generujący pozytywny sygnał dla Google więcej niż jakiś losowy parametr trzeciej strony.

Google poszukuje różnorodności w twoim profilu backlinkowym. 100 Linków pochodzących ze stron z DA + 90 będzie podejrzane. Zmiksowanie tego ze stronami o niższym autorytecie da za to kosmiczne efekty. Szczególnie jeśli ich tematyka będzie podobna do naszej. Nie skreślaj “małych graczy” – często to oni pozwolą ci skoczyć do góry!

4. Jeśli Już Linki, To Tylko Na Kluczowe Podstrony!

Co rozumiem przez “Kluczowe Podstrony”? Czyli takie, na których Ci zależy. Które muszą konwertować. Przekładając to na język autostrad. Chcesz, żeby cały ruch samochodowy prowadził na konkretną stację benzynową. Chociaż posiadasz ich setki. Wiele ze stron, które poprosisz o link zaspamują Cię. To strzał w stopę.

Co ważniejsze – wiele z nich (kluczowych podstron) nie posiada istotnych treści bądź zbliżonych do oczekiwań klienta. Są tam głównie produkty i tym podobne. Webmaster powinien więc linkować do wartościowych stron przekazujących wartościowe treści. Linkowanie więc powinno zostać rozłożone w czasie i przestrzeni.

5. Stwórz Aktywa

Czym są linkowe aktywa? To podstrona, która jest zbudowana specjalnie, aby przyciągać linki/social shares. Aktywa mogą posiadać różną formę – śmieszne video, gra, informacja. Oczywiście aktywa takowe nie rosną na drzewie. Idea jak stworzyć wartościowe podstrony tego typu jest niezwykle trudna. Mogę przytoczyć jak robią to pro – “Technika Wieżowca” – polega to na najzwyklejszym na świecie podglądaniu konkurencji i wygenerowaniu czegoś lepszego, większego. Bardziej epickiego.

Aktywa

Tego typu aktywa nigdy nie powinny być naładowanymi słowami “poradnikami” bądź “raportami”. Spróbuj zbudować nie tylko witrynę, która będzie miała więcej słów niż twój konkurent, ale będzie znacznie ciekawsza, bogatsza w kontent i pomocna. Znajdź właściwy “kąt” i traf celnie – tak aby zaspokoić głód poszukującego w 100 %.

6. Więcej Maili Wysłanych > Więcej Linków Wygenerowanych!

Niektórzy specjaliści SEO uwielbiają wysyłać maile. Każda strona z naszej branży może spodziewać się agresywnego szturmu maili z naszej strony. Pomysł, że większa ilość konwersacji prowadzi ku większej liczbie sprzedaży jest stary jak świat. I w rzeczy samej, tak będzie.

Link building to inna sprawa. Dlatego że szanse na pozyskanie linku masz tylko wtedy gdy twój e-mail będzie grzeczny, przemyślany i spersonalizowany. Musisz przekonać webmastera, że warto do ciebie linkować. Nie warto tracić czasu na wszystkie tego typu projekty. Skup się na kilkunastu i wykonaj je z perfekcją.

7. Jedyna Korzyść To Ranking W Google

Linki to fundament w algorytmie Google. Im więcej jakościowo linków zbudujesz, zwiększasz swoje prawdopodobieństwo na wysokie pozycje. To modus operandi dla linku buildingu. Jednak istnieją pewne niealgorytmiczne zalety linków. Przede wszystkim – widoczność twojej marki.

Link building pozwoli Ci być widocznym w Google w długim czasie, ale dla klientów w średnim terminie. Świetne zbudowane aktywa potrafią generować pozytywny ruch i zwiększać konwersję. Budujesz również relacje – ze względu na naturę link buildingu zdobędziesz sporo influnacerów oraz autorytetów.

8. Jeśli Kotwica To Tylko Exact Match!

Nie wszystkie mity urodziły się w ludzkiej fantazji. Niektóre z nich były elementem prawdy. Wykorzystywanie exact match jest tego typu przykładem. Dawniej jednym z najlepszych sposobów przebicia się było wykorzystanie targetowanych słów/nazwy brandu jako anchor textu dla linków. Cloaking oraz keyword stuffing były skuteczne.

Teraz – jeśli Google widzi twój profil backlinkowy i kilka wariacji anchor textu narażasz się na karę (oraz skazanie na śmierć jako spamer). Nie jest to naturalny profil. Jakość linku jest znacznie ważniejsza niż sama kotwica. Naturalny linki to taki który jest poza twoją kontrolą edytorską. Webmaster decyduje jak go wykorzystać. Zoptymalizuj swoje wewnętrzne linkowanie zoptymalizowani kotwicami – ale miej na uwadze, że musisz zdywersyfikować ich dystrybucje.

9. Link Building Wymaga Umiejętności Technicznych

Wielu ludzi niezwiązanych z branżą uważa, że budowanie linków wymaga umiejętności kodowania oraz web development. Umiejętności takowe są przydatne, ale nie konieczne. Link building to bardziej komunikacja, kreatywność oraz strategia niż wiedza jak napisać kod w javascript.

Umiejętności Techniczne

Jeśli posiadasz umiejętność przekonywania, budowania wartościowego kontentu bądź identyfikacji trendów – możesz budować linki!

10. Linki Follow Mają Tę Samą Wartość

Linki nie są budowane w ten sam sposób. Nie wspominam o tym jak duża różnica dzieli linki No-Follow oraz Follow. Ale nawet w zasięgu linków Follow występują ogromne dysproporcje. Na przykład linki .edu dlatego że są bardzo ważne z punktu widzenia SEO. Weźmy na przykład linki z tej samej domeny, ale innej podstrony.

Jeden pochodzi ze strony profesora uczelnia, drugi zaś może dodać każdy. Linki powinny generować identyczną moc? Na szczęście – Google potrafi doskonale rozróżniać i przypisywać im różną moc. Nawet tzw. placement linku ma znaczenie – link który znajduje się wyżej i jest nieprzesuwalny ma z reguły większą wartość.

Konkluzja

Link Building oraz SEO nie są tzw. rocket science. Wiele mitów, legend oraz podań to sprawka dynamicznej zmiany standardów Google – stare umierają, nowe nabierają znaczenia. Tak więc oczyściliśmy przedpole z trupów, teraz już wiesz gdzie podążać. Rób to odważnie, ale rozważnie!

Navigation

Add comment